LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Meditiation
2014-01-01,16:56,
Inlägg: #1
Meditiation
Jag tänkte börja med meditation ca 30 min om dan, problemet är dock att mina kunskaper inom meditation är i princip noll. Så någon som har något tips för nybörjartips? Typ någon bra torrent man kan tanka ner? Vad man bör göra etc?

Hjälp uppskattas!
Stay calm and play some beerpong
2014-01-01,16:57,
Inlägg: #2
RE: Meditiation
(2014-01-01,16:56)Beerpong Skrev: Jag tänkte börja med meditation ca 30 min om dan, problemet är dock att mina kunskaper inom meditation är i princip noll. Så någon som har något tips för nybörjartips? Typ någon bra torrent man kan tanka ner? Vad man bör göra etc?

Hjälp uppskattas!

Börja på youtube, sök på guided meditation o sen är de bara köra. tar typ 1 vecka att komma in i och man blir lugnare i sig själv och ser saker/reflekterar över livet på ett helt annat sätt (iallafaall färr mig )
2014-01-02,14:12,
Inlägg: #3
RE: Meditiation
(2014-01-01,16:56)Beerpong Skrev: Jag tänkte börja med meditation ca 30 min om dan, problemet är dock att mina kunskaper inom meditation är i princip noll. Så någon som har något tips för nybörjartips? Typ någon bra torrent man kan tanka ner? Vad man bör göra etc?

Hjälp uppskattas!

Hej, Detta området är ganska brett. Finns massvis med tekniker allt från att inducera Lucida drömmar till att tillverka flow för att spela fotboll bättre.

Så vad är det du vill uppnå/söker inom meditation som intreserar dig?
2014-01-02,14:33,
Inlägg: #4
RE: Meditiation
(2014-01-02,14:12)Gandalf Skrev: Hej, Detta området är ganska brett. Finns massvis med tekniker allt från att inducera Lucida drömmar till att tillverka flow för att spela fotboll bättre.

Så vad är det du vill uppnå/söker inom meditation som intreserar dig?

Skulle säga att bli mer lugn, att kunna applicera det i vardagen typ när man är stressad så tar man till meditation och blir lugn.
Stay calm and play some beerpong
2014-01-02,16:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-02,21:42 av {2} Gandalf.)
Inlägg: #5
RE: Meditiation
(2014-01-02,14:33)Beerpong Skrev: Skulle säga att bli mer lugn, att kunna applicera det i vardagen typ när man är stressad så tar man till meditation och blir lugn.

Som Ballin sa ovan ganska bra att bara hitta någon guidad meditation och prova lite, ganska enkelt att tappa bort sig själv eller somna i början. Har man någon som säger till en vad man ska göra håller man lättare fokus.

Men jag har en teknik som jag bruka använda.
Vet ej var den kommer ifrån.

Går ut på att dämpa yttre reaktivitet (gå in i sig själv) vet ej hur ska förklara riktigt men alla fall. Och samtidigt tysta verbala tänkandet (Prata med sig själv)
När man använder denna teknik blir det som man trycker på en reset knapp avbryter tillståndet man är i och får lite euforisk känsla.

Andas medvetet djupt med diafragman. (Andas neråt och inte med bröstkorgen, känn hur det rör sig lite under naveln. Muskelns funktion http://www.youtube.com/watch?v=nPskeiJW6eo. )
Hitta ett föremål eller något du kan studera.
Håll fokus på detta och studera det.
Sen försöker du sluta använda det verbala tänkandet.
Andas fotfarande medvetet och lyssna på andningen.


Andningen hjälper dig att fysiskt lugna ner dig samtidig som du medvetet koncentrerar "inåt", föremålet gör det lättare att vara verbalt tyst.

I början kommer du antagligen bara lyckas vara "tyst" i ett par sekunder.
och det kommer vara lite ansträngde/frustrerande att göra detta.
Så försök nån minut ett par gång om dagen.

Tillslut kommer göra detta utan att anstränga dig, och kunna aktivera detta när du vill och va i det länge.

När du har bemästrat detta finns det många användningsområden och med små justeringar blir väldigt kraftfullt.

Posten blev kanske lite smått flummig/abstrakt men har lite problem att förklara detta.
2014-01-02,17:40,
Inlägg: #6
RE: Meditiation
(2014-01-02,16:43)Gandalf Skrev: Som Ballin sa ovan ganska bra att bara hitta någon guidad meditation och prova lite, ganska enkelt att tappa bort sig själv eller somna i början. Har man någon som säger till en vad man ska göra håller man lättare fokus.

Men jag har en teknik som jag bruka använda.
Vet ej var den kommer ifrån.

Går ut på att dämpa yttre reaktivitet (gå in i sig själv) vet ej hur ska förklara riktigt men alla fall. Och samtidigt tysta verbala tänkandet (Prata med sig själv)
När man använder denna teknik blir det som man trycker på en reset knapp avbryter tillståndet man är i och får lite euforisk känsla.

Andas medvetet djupt med diafragman.
Hitta ett föremål eller något du kan studera.
Håll fokus på detta och studera det.
Sen försöker du sluta använda det verbala tänkandet.
Andas fotfarande medvetet och lyssna på andningen.

Andningen hjälper dig att fysiskt lugna ner dig samtidig som du medvetet koncentrerar "inåt", föremålet gör det lättare att vara verbalt tyst.

I början kommer du antagligen bara lyckas vara "tyst" i ett par sekunder.
och det kommer vara lite ansträngde/frustrerande att göra detta.
Så försök nån minut ett par gång om dagen.

Tillslut kommer göra detta utan att anstränga dig, och kunna aktivera detta när du vill och va i det länge.

När du har bemästrat detta finns det många användningsområden och med små justeringar blir väldigt kraftfullt.

Posten blev kanske lite smått flummig/abstrakt men har lite problem att förklara detta.

Najs najs låter riktigt bra, förstår ungefär vad du menar, hur länge brukar du köra en sån session? och brukar du lyssna på någon slags meditationsmusik till eller kör du på helt knäpptyst?
Stay calm and play some beerpong
2014-01-02,21:13,
Inlägg: #7
RE: Meditiation
(2014-01-02,17:40)Beerpong Skrev: Najs najs låter riktigt bra, förstår ungefär vad du menar, hur länge brukar du köra en sån session? och brukar du lyssna på någon slags meditationsmusik till eller kör du på helt knäpptyst?
Hade väldigt svårt för att göra just denna teknik i början. Brukade jag göra den precis innan jag sov lyckades kanske vara "tyst" 5-10 sek i taget . kanske försökte i max 5 min. Var svårt att hålla fokus längre för min del.

Men nu kan jag mer eller mindre göra det hur länge jag vill och var jag vill. Brukar tex göra det 10 min när jag går hem från jobbet för att släppa arbetet.

Längre stunder än 10-15 min brukar jag nog inte hålla på.
Men för min del är denna guld värd, tror att det är en väldigt bra teknik att lära sig i början.
2014-01-02,21:22,
Inlägg: #8
RE: Meditiation
(2014-01-02,21:13)Gandalf Skrev: Hade väldigt svårt för att göra just denna teknik i början. Brukade jag göra den precis innan jag sov lyckades kanske vara "tyst" 5-10 sek i taget . kanske försökte i max 5 min. Var svårt att hålla fokus längre för min del.

Men nu kan jag mer eller mindre göra det hur länge jag vill och var jag vill. Brukar tex göra det 10 min när jag går hem från jobbet för att släppa arbetet.

Längre stunder än 10-15 min brukar jag nog inte hålla på.
Men för min del är denna guld värd, tror att det är en väldigt bra teknik att lära sig i början.

Allright thanks! Ska börja experimentera med detta å se hur det går men börjar med en ca 5-10 min i total tystnad å ser hur det går Smile
Stay calm and play some beerpong
2014-01-02,21:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-02,21:41 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #9
RE: Meditiation
Finns en app som heter "Mindfulness". Appen innehåller guidad meditation och annat gott. Använder själv den och gjort det sen jag började meditera. Lätt att använda och bra behaglig röst att lyssna på!
Kolla in! Smile

T.ex. har den guidade meditationen olika längd, 3, 5, 15 eller 30 min.
(Även introduktion och kroppsscanning finns under samma rubrik)
2014-01-02,21:58,
Inlägg: #10
RE: Meditiation
(2014-01-02,21:41)Fiskarn Skrev: Finns en app som heter "Mindfulness". Appen innehåller guidad meditation och annat gott. Använder själv den och gjort det sen jag började meditera. Lätt att använda och bra behaglig röst att lyssna på!
Kolla in! Smile

T.ex. har den guidade meditationen olika längd, 3, 5, 15 eller 30 min.
(Även introduktion och kroppsscanning finns under samma rubrik)

Ska checka in den med, fan guld detta boys! Men en fråga brukar ni blunda när ni mediterar eller som någon nämnde tidigare låter ni blicken fastna vid ett föremål
Stay calm and play some beerpong
2014-01-03,03:46,
Inlägg: #11
RE: Meditiation
http://kickass.to/holosync-7-levels-prol...84710.html

Enjoy, meditation made easy. Googla "holosync" för instruktioner.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2014-01-03,12:02,
Inlägg: #12
RE: Meditiation
(2014-01-03,03:46)golvmopp Skrev: http://kickass.to/holosync-7-levels-prol...84710.html

Enjoy, meditation made easy. Googla "holosync" för instruktioner.

Har du provat holosync? Går det att skippa Awakening Prologue och börja direkt på Level 1?
2014-01-03,13:29,
Inlägg: #13
RE: Meditiation
(2014-01-03,12:02)tay Skrev: Har du provat holosync? Går det att skippa Awakening Prologue och börja direkt på Level 1?

Kom upp till level 3 för drygt fyra år sen. Det går väl, men skulle inte rekommendera det - hade med marginal störst effekter med prologen.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2014-01-03,17:43,
Inlägg: #14
RE: Meditiation
(2014-01-03,03:46)golvmopp Skrev: http://kickass.to/holosync-7-levels-prol...84710.html

Enjoy, meditation made easy. Googla "holosync" för instruktioner.

Thanks m8! Ska kolla in denna så fort min tenta e skriven å matematiska ekvationer inte fyller mitt huvud Wink btw så ska herren med ut till Sivans om 2 veckor Wink
Stay calm and play some beerpong
2014-01-03,18:39,
Inlägg: #15
RE: Meditiation
Här e en bra guide för vanlig meditering av tyler

Sen om du märker att du gillar att meditera är den är snubben så sjukt jävla go


Det golvmopp länkade är också riktigt bra. Holosync, lifeflow eller perfect meditation är de mest kända och "bästa" att följa. Själv kör jag PM and love it.
2014-01-03,18:55,
Inlägg: #16
RE: Meditiation
(2014-01-03,17:43)Beerpong Skrev: Thanks m8! Ska kolla in denna så fort min tenta e skriven å matematiska ekvationer inte fyller mitt huvud Wink btw så ska herren med ut till Sivans om 2 veckor Wink

[Image: 5319737_700b.jpg]
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2014-01-07,00:10,
Inlägg: #17
RE: Meditiation
(2014-01-02,21:58)Beerpong Skrev: Ska checka in den med, fan guld detta boys! Men en fråga brukar ni blunda när ni mediterar eller som någon nämnde tidigare låter ni blicken fastna vid ett föremål

Upp till den som meditera att bestämma, själv blundar jag och fokuserar på 3:e ögat, ett öga som sitter i pannan mellan ögonen. Brukar tänka som att ögat var öppningen för den energi/kraft som flödar i, in och ut i/ur kroppen. Flummigt värre..
Tror det viktiga är att fokusera på kroppen och inte hålla på o dagdrömma. Kanske någon kan svara bättre på detta, vad som är det "rätta"?

Btw, sivans haha... vilket liv om lördagarna!!
2014-01-07,00:43,
Inlägg: #18
RE: Meditiation
(2014-01-07,00:10)Fiskarn Skrev: Upp till den som meditera att bestämma, själv blundar jag och fokuserar på 3:e ögat, ett öga som sitter i pannan mellan ögonen. Brukar tänka som att ögat var öppningen för den energi/kraft som flödar i, in och ut i/ur kroppen. Flummigt värre..
Tror det viktiga är att fokusera på kroppen och inte hålla på o dagdrömma. Kanske någon kan svara bättre på detta, vad som är det "rätta"?

Btw, sivans haha... vilket liv om lördagarna!!

Bor herren oxå i Växjö? Och du har inte sagt något? :O
Stay calm and play some beerpong
2014-01-07,02:02,
Inlägg: #19
RE: Meditiation
(2014-01-07,00:43)Beerpong Skrev: Bor herren oxå i Växjö? Och du har inte sagt något? :O

Så illa att jag till och med bor granne med sivans... Tongue
Well inget jag tänkt på men när du nämner min granne är jag bara tvungen o dra en kommentar!
2014-01-07,14:52,
Inlägg: #20
RE: Meditiation
(2014-01-07,02:02)Fiskarn Skrev: Så illa att jag till och med bor granne med sivans... Tongue
Well inget jag tänkt på men när du nämner min granne är jag bara tvungen o dra en kommentar!

Säg nåt FFS, ditt getknull!

TEAM VÄXJÖ ASSEMBLE

[Image: brofist-o.gif]
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}