LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Utseende does matter in some cases
2012-02-25,19:29,
Inlägg: #1
Utseende does matter in some cases
Det har alltid varit en livlig diskussion om utseende spelar roll eller ej. De flesta här inne kan hålla med om att en tjock, flinskallig, kort kille kan få snygga tjejer om han har ett bra game. Men om 2 killar som har ungefär lika bra game, men den ena är betydligt snyggare än den andra så måste väl den som se bättre ut kamma hem bruden?
You are taller than me. You are cooler than me. You are more attractive than me. But I get all the girls, sounds like a fair deal to me Wink
2012-02-25,19:45,
Inlägg: #2
Utseende does matter in some cases
jepp utseendet spelar roll. Allt annat är bs.

Men bara för du är skitsnygg behöver du inte få ligga för det.

Fast och andra sidan sätt så blir du mycket snyggare genom att ha självförtroende, självkänsla och kunna bära upp dig själv med stil och stolthet. You've got swag så att säg Smile
you need to try before you win
2012-02-25,19:57,
Inlägg: #3
Utseende does matter in some cases
Ja utseendet spelar roll men.. Förutom utseende och game så finns det så mycket annat som också spelar in några exempel skulle kunna vara:
Tjejen kan ha hangups på ett visst utseende eller stil som inte alls följer vad som allmänt anses som snyggt.
Tjejen kanske har dålig självkänsla och inte känner sig värd/bekväm med en riktigt snyggkille och därför väljer den andra..
2012-02-25,19:57,
Inlägg: #4
Utseende does matter in some cases
Tror vi alla kan enas om att man har bättre utgångsläge och odds om man lever i tron att utseende inte spelar någon roll. Detta oavsett om det är sant eller inte.
Eller ännu bättre, om man tror att det spelar all roll i världen men man även tror/vet att man är teh shitz utseendemässigt.
2012-02-25,20:04,
Inlägg: #5
Utseende does matter in some cases
villemannen Skrev:Tror vi alla kan enas om att man har bättre utgångsläge och odds om man lever i tron att utseende inte spelar någon roll. Detta oavsett om det är sant eller inte.

jepp. Kopplar du bort utseendet som en faktor i ditt game så rationaliserar du inte heller dåliga kvällar med tankar som att "fan ser jag inte så bra ut som jag tror", "ser verkligen x bättre ut än mig?" etc. utan ser det till ditt beteende och vad du kan bättra till nästa gång.
you need to try before you win
2012-02-25,20:15,
Inlägg: #6
Utseende does matter in some cases
Den med bättre game vinner 90% av gångerna, även om hans game bara är 2% bättre -> Dvs han är mer "in the zone" än den andra, han har starkare framecontrol, mer karismatisk, mer maskulin. Oberoende av utseende.

Utseende kan ge dig några freebies from time to time, det kan också vara en katalysator som gör att flickor tar initiativ och börjar investera, thats about it.

Betydelsen av utseende är EXTREMT, EXTREMT överskattat i vårat samhälle. Utseendets betydelse är så liten så det är knappt något man bör lägga någon tankeenergi på alls, mer än att åtminstonde se hel och ren ut.

I en social situation som tex krogen finns det inget "ungefär lika bra game", det är alltid EN som drar den sociala energin till sig, som alla kollar på lite extra, som alla söker uppmärksamhet av lite mer än de andra -> Sedan handlar det om att kunna se dessa windows of opportunities och ta det framåt för att hon sedan ska rationalisera det hela som "sexuell attraktion", "kemi" or whatever.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-25,20:17,
Inlägg: #7
Utseende does matter in some cases
Sedan finns det självklart extremexemplar, tex en 2m lång calvin klein modell vs 54årige feta janne, självklart har då modellen mycket större möjlighet att lyckas, haha.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-25,20:51,
Inlägg: #8
Utseende does matter in some cases
Game > utseende, det utseende (och stil) kan ge är t.ex. att fler tjejer kommer och öppnar.. Men då tjejer snackar om "snygga" killar så bedömer de faktiskt inte hans utseende. De använder ordet för att bedöma hans allmänna attraktivitet, hur kåta de blir på honom. De särskiljer inte estetisk skönhet som vi gör, de verkar va ganska okabla att göra det för att det för dem överlag är så irrelevant.

Har flera gånger kollat filmer med tjejer där huvudrollen är lite "töntig" i början och visar mer och mer alfadrag vartefter - i början säger tjejerna "han är inte alls het" och i slutet "fan va han e snygg".. killen ser likadan ut Smile

Också, dudes som ser ut som modeller i tv-serier som har mer "beta" roller, så kan de säga saker som "han är inte alls snygg, han är så töntig" , d.v.s. de knyter ihop beteende och utseende.

Att tro att tjejer menar samma sak med "snygg" som vi gör är projicering. Smile
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-02-25,20:59,
Inlägg: #9
Utseende does matter in some cases
Jag har funderat och diskuterat kring det här enda sen jag kom in i den här svängen för ett bra tag sen. Vissa hävdar att utseende inte spelar någon roll alls, andra att utseendet SJÄLVKLART spelar roll, eller tom är det viktigaste, men att game kan boosta. Det viktiga är nog bara att skapa sig en egen uppfattning och se hur olika folk reagerar på en beroende på hur man ser ut. Jag har t ex fått skitresultat när jag är snygg och blivit älskad när jag sett ut som något som katten släpat in ---> Jag försöker att inte koppla några resultat till utseende, även om det går emot vad jag lärt mig hittills hela mitt liv Big Grin

Jag tänker så här: Se gärna till att se bra ut, för att du själv vill det. Var gärna sunkig och nedgången om du känner för det, det är jag också. Jag höll min standard på samma nivå och fick skitresultat, sen hittade jag det här och fick bättre resultat, fast jag såg likadan ut. Sen hade jag en period när jag såg ut som fan och fick bra resultat. Dåliga resultat har jag också fått i perioder, oavsett av hur jag sett ut. Det är så otrolgit inpräntat i våra huvuden att utseende är huvudfaktorn. Att gå emot den principen tar folk värre än förintelseförnekelse (inte för att jag ägnar mig åt sånt, just saying Big Grin)

Personligen har jag försökt tvinga mig själv att se det som att utseende inte spelar någon roll alls. Typ medvetet rationalisera fast jag vet att det kanske inte är så. Social conditioning kommer alltid vara en del av samhället och påverka hur vi interagerar. Vissa tjejer kommer aldrig gå hem med någon som är äcklig fast han har sjukt bra game. Likväl kommer man alltid stöta på tjejer som intalat sig att de inte attraheras av "tunna, finniga, bleka losers", bara långa, mörka killar som dricker whisky. Social conditioning kommer alltid finnas där, och ditt utseende kommer alltid vara som det är (typ). Gör det bästa av situationen, paranoia ends here, och gör något åt det som faktiskt går att förändra.

Sry om det blev rörigt glaset börjar bli tomt.
2012-02-26,04:12,
Inlägg: #10
Utseende does matter in some cases
Utseende kan ge dig en boost i början eller en freebie, men i varje enskild situation där två snubbar tävlar om en tjej kommer den som äger interaktionen mest/har bäst game vinna då han verkar mer alfa än den andra killen och blir mer attraktiv, pretty much oavsett hur de ser ut. Om det inte är extremfall som typ att killen är 85 år och lönnfet då, men då är det ändå för att situationen i sig blir så absurd enligt samhällets utseendefixerade normer att omgivningen kommer kasta massa curveballs hans väg så det är större chans att han kommer av sig, hennes vänner kanske ser henne sitta där med honom och tänker "fyyyy neeej" och vill dra undan henne, alltså är det inte på grund av hans utseende i sig.

Sen är det inte alls en dum ide att fokusera på att se så bra ut man kan bara för att det "inte spelar nån roll", det gör det såklart, ser du så groomad ut du kan kommer du göra allt mkt lättare för dig själv, ibland får du freebies, ibland attraktion redan från start osv. Dessutom signalerar det att du respekterar dig själv eftersom du tar hand om dig själv (vilket är en mycket större grej än ditt utseende I SIG är, so dont ignore it) och slutligen så kommer du verka mer attraktiv om du KÄNNER dig snygg (fast det kommer mestadels inifrån). Så yeah, fixa ditt utseende så gott du kan, men noja inte om du inte är brad pitt. Utseendet kommer ändå inte rädda dig om du börjar fucka upp en interaktion, bara ge dig en liten skjuts när du gör ditt första intryck.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-02-26,18:06,
Inlägg: #11
Utseende does matter in some cases
Grovt förenklat och generaliserat enligt mig. Ni får rätta mig om jag skulle ha fel. Detta är vad jag har uppfattat av verkligheten det vill säga:

Att vara ful (lönnfet, tanig, eller whatever) + sakna karisma (vara chode) = Väldigt få brudar.

Att vara ful + karisma (attraktivt beteende) = Ger brudar generellt och kan till en viss gräns VÄLJA brudar.

Att vara snygg + sakna karisma (vara chode) = Ger ett fåtal brudar som går igång starkt på just den typen av utseende han må ha. Ofta är det brudarna som VÄLJER HONOM och inte tvärtom.

Att vara snygg + Karisma = Den absolut bäst tänkbara kombinationen som ger tveklöst mest brudar. Brudar kan VÄLJA honom + att han kan VÄLJA brudar.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}