LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Gammal swesed artikel.
2014-01-04,20:20,
Inlägg: #1
Gammal swesed artikel.
Denna är av Zocstyle, och jag tyckte det var bra så ville posta den här:

Citat:Innan öppningen och öppningen:
Du kliver in på en klubb, bar eller i en social miljö där du bland många känner dig obekväm. Har du druckit tillräckligt mycket eller känner tillräckligt många på den här platsen, kanske det inte alls känns konstigt eller obekvämt. Dessa tankar om att man känner sig obekväm uppstår även för de bästa, inget tvivel om saken. Här är det oerhört tacksamt att ha sin trehjuling med sig när du vill lära dig cykla, så det inte finns någon chans att du faller. Det är precis också det som är problemet ifall du tar med dig din trehjuling.. du kommer aldrig att lära dig cykla.

Trehjulingen är en metafor för all indirekt bullshit som finns inom denna scen. Du kan självklart bygga dig en avatar kring en massa lögner och måla upp en fasad av hur du som person är, som kan hjälpa dig att ta kontakt med andra människor. "Vilka ljuger mest, män eller kvinnor?" Problemen med denna fasad är två.

- Fasaden räcker aldrig längre, än den är. Med det vill jag mena att du kan tillägna ditt liv, den lögn som Tyler Durden, Mystery eller någon annan hjälper dig att skapa. Det kommer dock alltid finnas tillfällen där den fasaden inte är tillräcklig, och du tvingas agera utifrån en fasadlös person. En person som måste agera, utan den kunskap som du lärt dig är så viktig, och där har du ingen som helst, real life experience. Du faller som ett korthus, när du tvingas möta den sanningen.

- Trehjulingen skapar incitament för dig, att du behöver trehjulingen för att lyckas. Utan din fasad är du ingenting. I ditt huvud råder tankar som skapar obehagskänslor, eftersom du inte är i state eller känner dig unstifled. Du har lärt dig att göra cold approaches när du är low key, men du vet att du måste vara aningen high-key för att lyckas... Och när du inte har med dig din trehjuling, blir resultatet en dålig kväll, eftersom du inte lyckas låtsas vara, den personen du vill vara i dessa sociala miljöer.

Varje gång jag får en obehagskänsla i huvudet när jag går ut, tänker jag direkt på den enda regeln jag i princip har lärt mig: "Vem fan bryr sig?". Jag kommer ihåg faktumet att mina vänner är helt fantastiska, och bryr sig inte det minsta om hur jag uppför mig i sociala miljöer, så länge jag inte visar mina vänner brist på respekt. Jag kommer också ihåg alla de gångerna jag misslyckats med en tjej för att hon har tyckt att jag varit för grov, eller för framåt.. Men, då har jag sedan lyckats med någon annan tjej som älskat mig för den jag är. Hade jag låtit mig själv bli skrämd över den där dissen, hade jag gett tillåtelsen till den tjejen, att förstöra hela min kväll. Det kommer aldrig få hända!

Problemet för de flesta av killar som har problem med AA, är att de tänker tankar som ger dem obekväma känslor i hela kroppen. Hur tror ni att det påverkar ert sociala beteende i en situation där ni måste prata med en främmande människa? Tjejer är inga änglar.. Det finns tjejer som älskar att utnyttja en sån situation. Igår blev vi nedtryckta otroligt av en tjej. Hon ställde sig bredvid oss. Vi sa "Hej", varpå hon svarade "Min pojkvän står där borta.". Min kompis säger direkt "Det hade du inte behövt berätta". Sedan säger hon till honom "Jo, det måste jag.". Sedan gick hon till sin pojkvän, hämtade honom, och gick förbi oss. Jag är rätt övertygad om att hon ställde sig bredvid oss från början, bara för att få möjligheten att trycka ned oss stackars killar som var ute och jagade tjejer. Det skulle kunna ha förstört hela vår kväll, och gjort oss livrädda för tjejer. Det gjorde det självklart inte, vi bara skrattade alla tre och fortsatte vår jakt.

Jag vill inte ge några som helst regler för hur du skall gå upp till tjejer, eller vad du skall säga, för det finns inga. Det finns ingen 3-sekunder regel och det finns inga speciella öppnare som är bättre än andra. Även om det nu skulle vara sant att det finns saker som är bättre att säga än andra, stämmer det absolut inte för alla tjejer. Det finns bara ett enda sätt att öppna på. Fundera ut vad du vill göra med den här tjejen, och gå efter din vilja. Problemet för många killar är att de säger "Hej, fina skor" när de egentligen tänker "Tyst, sära på benen så jag får knulla dig". Jag skulle påstå att det tenderar till att bli oattraktivt, när någon försöker hinta fram sin vilja utan att våga säga den.

Jag förstår att det kan vara svårt att ha självförtroendet nog att visa sin vilja, om det finns många anledningar till att du inte har ett gott självförtroende. Det är däremot ett måste för dig att visa din vilja, om du vill leva det livet du önskar. Det kan gå åt helvete för dig, eller det kan lyckas. Jag vet bara att det tenderar att gå käpprätt åt helvete ifall du lever efter beteendemönster som är signerade Mystery eller Tyler Durden. Det är inte din vilja och det är inte sättet du vill vara! I början kan det vara sättet du tror att du vill vara, för att du inte kommit på något annat. Därför är det också så viktigt för dig att hitta din egen vilja, och komma underfund med hur du vill leva, ifall du vill uppleva lycka på riktigt. För många blir det en sorts superman-kappa de dressar sig i, när de vill ta fram sitt game. Ena dagen är man John, 20 år och rätt blyg och osäker, när man andra dagen tar på sig sin PUA-kappa, också signerad Mystery och Tyler Durden. Då har man helt plötsligt ett annat självförtroende eftersom man sytt sig en cool kappa och massa killar på ett internetforum respekterar en för vad man är. Men, är det egentligen vad ni vill vara? Respekterade på ett internetforum för era kopierade teorier som någon annan kreativ lögnare egentligen hittat på, bara för att tjäna pengar. Några av de jag tidigare ansett som de bästa, går idag i terapi.. och det handlar enbart om att de är personer som inte kan ta tag i sina egna problem, utan hellre gömmer sig under PUA-kappan som gör de så starka.

Nu har jag skrivit flera hundra meningar om öppningen. Egentligen står det inte så mycket om öppningen tycker ni som läser detta. Men, det är just hela poängen. Det spelar ingen jävla roll, ifall du går efter det du vill ha. Fundera över följande, hur skulle en person med extremt galna fetischer hitta sin livskamrat? Genom att springa omkring och säga "Vilka ljuger mest, män eller kvinnor?" eller stå och tänka på att vara unstifled och well groomed? Jag vet, att det inte ens är en kombination av dessa saker. Allt är bara bullshit, eftersom det är inadekvat för dig. Då uppstår ingen debatt om det fungerar eller inte, eftersom det blir helt ointressant.

Hade jag varit personen med låt säga en extrem bondage fetisch hade jag öppnat tjejer med "Hej, du ser helt fantastisk ut. Vad heter du?" till att sedan kanske säga "Jag får gåshud när jag ser på dig, jag kan knappt hålla mig. Jag har lite stearinljus hemma vi kan leka med! Skulle du gilla det?". På så vis slösar du heller inte din tid med tjejer som senare kommer bli helt chockade när du tar fram dina stearinljus och börjar hälla stearin på henne.

Interaktionen:

Låtsas att du nu har börjat prata med en tjej. Vafan ska du säga? Åter igen vore det så skönt att ta fram trehjulingen. Problemet med trehjulingen är bara att du inte får något gjort över huvud taget, under den tiden du interagerar med henne. Om du beslutar dig för att göra en cold-read, så lägger du ned otroligt mycket kvalitetstid åt spillo då ni bara kommer babbla om bullshit som ni båda egentligen skiter i fullständigt. Här kan den mest korkade PUA påstå något som "Men, det handlar ju bara om hur du riktar frågorna eller påståenden". Jo, visst.. Men är du så feg att du behöver använda dig av en cold-read för att ta reda på saker om en tjej? Åter igen, du skapar ett incitament i ditt huvud att du som person inte räcker till, så du måste använda rutiner för att kunna interagera med en tjej på ett avslappnat sätt där du kan ta reda på saker om henne. Jag vill inte ha de tankarna i mitt liv!

Det viktigaste under interaktionen tycker jag är att berätta vad du vill göra med henne, och varför du uppfattar henne som speciell. För mig kan det handla om allt ifrån att jag vill kyssa henne till att jag vill ta en öl på Söndag. Var bara tydlig och uttryck dig aldrig med någon form av rädsla. Vad är det värsta som kan hända? Att hon säger nej? Eller att hon säger att hon inte vill prata om något som verkar privat?

Vi kan ta ett konkret exempel. Ni pratar om sex och du frågar om hon har några fetischer. Detta är en fråga som jag ofta frågar, eftersom jag tycker det är en adekvat fråga ifall jag ska ligga med en tjej. Jag vill veta vad det är hon tycker om. Väljer hon att inte svara på denna fråga, så frågar jag alltid varför hon inte vill svara på frågan. Om hon säger att hon inte berättar det för folk hon träffat på det här sättet, frågar jag ifall hon har några andra regler som jag kan tänkas vilja veta. Hon kanske frågar varför jag vill veta så mycket om henne. Ett bra svar där är att vara ärlig, vilket jag tycker att du ska vara hela tiden, och då svara "För att jag är fruktansvärt attraherad av dig". OOOHH BIG NO NO NEEDY!!!! Eller? När du tittar en tjej i ögonen, ni har pratat ett tag, du har din hand på hennes arm som ligger på bordet och du förklarar för henne att du är attraherad av henne. Tro mig, det finns ingen mer mäktig känsla. Hon tappar hakan, rodnar och vet inte riktigt vad hon ska säga.

Två saker som jag tycker är viktiga att tänka på under interaktionen är att inte börja argumentera med henne, ifall det inte är saker du tycker är livsviktigt och du måste se om hon kan ändra sin åsikt. Det andra som är viktigt är att aldrig kritisera en annan person. Ja, neggar är för fegisar. Om du upplever att hon inte är dig tillräcklig, går du antingen där ifrån. Om du kan leva med att ni har olika åsikter om något, kritisera henne inte för det, utan förklara bara att ni har olika uppfattningar.

Och ha jävligt kul! Bli intresserad av andra människor och tyck om att prata med dem. Jag kan förstå en av de främsta i RSD som alltid kör "Broken mans game", dvs att man låtsas vara skit-deprimerad, just för att han tycker det är kul. Men, när man får reda på att det är så han gör för att få alla sina tjejer.. börjar man undra om han inte ska in på mentalsjukhus istället, för det kan inte vara så jävla kul i längden.

http://www.sweseduction.se/forum/topic/7...entry71168
2014-01-04,22:40,
Inlägg: #2
RE: Gammal swesed artikel.
Länka swesed? Inb4 bajsstorm om 5... 4... 3.... 2..
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}