LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Schrooms
2014-02-01,15:26,
Inlägg: #1
Schrooms
Ni som trippat på svamp, berätta lite om upplevelsen. Hur livet blev efter och sånt. Kommer nog köra snart
2014-02-01,15:31,
Inlägg: #2
RE: Schrooms
Jag minns en snubbe som käka svamp och vakna upp i
Hugh Heffners mansion med playmates och en säck guld.

Moral of the story? It's bullshit, it doesn't solve your life.

Sluta snacka knark dude å använd ditt utseende irl å på
nätet till din fördel å sluta leta magiska piller/shrooms.
2014-02-01,15:36,
Inlägg: #3
RE: Schrooms
(2014-02-01,15:31)AplAy Skrev: Jag minns en snubbe som käka svamp och vakna upp i
Hugh Heffners mansion med playmates och en säck guld.

Moral of the story? It's bullshit, it doesn't solve your life.

Sluta snacka knark dude å använd ditt utseende irl å på
nätet till din fördel å sluta leta magiska piller/shrooms.
Värsta skiten jag läst.

Många som provar droger för att utforska sig själv och livet. Har inte provat shrooms själv än men ska ta tag i det någon dag. Ser fram emot de andra svaren i tråden =)
2014-02-01,15:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-01,15:45 av {2} confused....)
Inlägg: #4
RE: Schrooms
Jag svarade dig i en annan tråd, om du redan i förväg bestämt dig, sluta fråga folk om tips.

Rent jävla efterblivet att trycka i sig svampar i tron om att det magiskt ska lösa alla dina problem och du kommer vara som pånyttfödd i ett nytt liv efteråt.

Visst, under trippen, om du har tur kan du känna så, och några dagar till en vecka efteråt, men det kan lika gärna sluta som så att du får extrem ångest, snedtrip och ligger med panik/mardrömskänslor i flera timmar och är självmordsbenägen efteråt. Sen när hjärnan och kroppen återhämtat sig till 100% ifrån trippen kommer du vara i exakt samma position du är i nu.

Det finns inget "livet efteråt" när det gäller svampar, denna speciella känslan man får där man kan reflektera över livet och problem på ett annat sätt är 99/100 tillfälligt och som sagt när kroppen återhämtat sig ifrån trippen är man tillbaka i exakt samma tankemönster som man var före trippen.

KONFRONTERA dina problem nykter har jag sagt.



edit : För övrigt, något som dom flesta som trippat mycket starkt rekomenderar är att man ska inte trippa under perioder i livet där man har det extra tungt, ångest, deprission eller något stort underliggande problem. Just på grund av att DET KOMMER FORT UPP UNDER TRIPPEN OCH ÄR 1.000 VÄRRE och man kan få en rejäl jävla snedtrip där trippen kan bli en ren jävla mardröm.

Som sagt, det kan gå åt båda hållen, och desto mer problem man har i livet som ligger i bakhuvudet, desto större är risken för att det går åt det dåliga hållet.

Självklart kan det gå bra också, men du kör rysk rolett med om du får en bra eller dålig tripp. Rent jävla efterblivet att trippa "för att lösa sina problem".
2014-02-01,15:43,
Inlägg: #5
RE: Schrooms
Har inte rökt på 20 dagar. Lämgsta på 4 år, och jag ber inte om tips om ni läser igen.

Har styrt upp alla psykiska problem nu och mår bra, eller aa inte helt men de är ju en lång process menar jag. Tror svampen kommer göra mig bra.

Men funderar på att vänta med den tills jag flyttat hemmifrån och man har sin egen grund om ni förstår
2014-02-01,15:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-01,15:51 av {2} confused....)
Inlägg: #6
RE: Schrooms
(2014-02-01,15:43)Ballin Skrev: Har inte rökt på 20 dagar. Lämgsta på 4 år, och jag ber inte om tips om ni läser igen.

Har styrt upp alla psykiska problem nu och mår bra, eller aa inte helt men de är ju en lång process menar jag. Tror svampen kommer göra mig bra.

Men funderar på att vänta med den tills jag flyttat hemmifrån och man har sin egen grund om ni förstår

Sluta ljuga för dig själv, ska du ta svamp för att "hela" dig själv har du absolut inte styrt upp alla psykiska problem.

Och jo, du rådrfågar visst om tips. Folk svarar dig, du lyssnar inte. Vad man än svarar dig skiter du i det och fortsätter i samma spår. Du har redan förbestämt din mening och ignorerar alla svar som inte styrker din förbestämda mening.

Du kommer inte få fler vänner, du kommer inte få tillbaka dina vänner och dina underliggande psykiska problem kan lika gärna bli värre som bättre via en svamp tripp.
2014-02-01,15:58,
Inlägg: #7
RE: Schrooms
Jag lyssnar visst på en del råd jag får här. Har tex sparat det du skrev till mig i anteckningar, så jo. Jag har börjat styra upp mitt liv skaffat fåtal nya vänner men har inget behooov av att supa varje helg just nu med folk jag träffat i 5-6 år ändå. Jag fokuserar hellre på mig själv just nu, svampen tänkte jag ta för att få ett perspektiv på hur livet ser ut nu, vill vägar det finns att gå(kaaanske till och med komma på vad man vill göra efter gymnasiet) går en pisslinje och halva klassen har ångrar sig.

Jag tar åt mig mannen men du kan inte tro att bara för du skriver vad jag ska göra så ska jag ta åt mig Allt och fixa det på en vecka.

Stick to topic nu och svara på dina insikter som du har tagit med dig ut i verkliga livet. Vet att svampen kan förändra ens syn på saker och de är något jag vill, den finns på jorden sen dag 1 samma med cb. De är naturella droger, skulle inte röra något annat i utvecklingssyfte.

Hatar skriva långa inlägg
2014-02-01,16:07,
Inlägg: #8
RE: Schrooms
Jag har svarat på hur livet blir efteråt, det kan gå åt båda hållen och i dom flesta fall så kort tid efteråt så försvinner denna trip känsla och nya syn på livet och man återgår till var man var innan.

Det är extremt ovanlig att personer göra några stora livsstilsförändringar av en svamp trip, utan ett par dagar till någon vecka(ibland lite längre) varier ganska mycket så är dessa hippie känslor över och man återgår till samma tankemönster sen innan. 99/100 är det bara en tillfällig förändring som slutar att ha effekt när du återgår till ditt vanliga nyktra tankemönster till 100%.

Det är därför du ska konfrontera och lösa dina problem nykter, för då gör du faktiskt reella förändringar, förändringar orsakade av droger och mediciner är enbart tillfälliga, eftersom det är drogen i sig som orsakar dom.
2014-02-01,16:21,
Inlägg: #9
RE: Schrooms
Är med dig på vad du menar nu. Håller på och försöker styra upp jobb nu vilket kommer lösa nästan ALLA problem. Min farsa är en sån som säger att man inte klarar av saker och inte gillar när du försöker bli något/förändra din omgivning. Trångsint jävel alltså, så måste komma ifrån den onda cirkeln först, sen blire schroomtrip till underlandet haha
2014-02-01,16:47,
Inlägg: #10
RE: Schrooms
(2014-02-01,16:21)Ballin Skrev: Är med dig på vad du menar nu. Håller på och försöker styra upp jobb nu vilket kommer lösa nästan ALLA problem. Min farsa är en sån som säger att man inte klarar av saker och inte gillar när du försöker bli något/förändra din omgivning. Trångsint jävel alltså, så måste komma ifrån den onda cirkeln först, sen blire schroomtrip till underlandet haha

I feel ya there. Min farsa är oxå trångsynt å tkr det enda man bör göra är att
skaffa jobb å jobbajobbajobba, osv. Sj vill jag slå stort via nätet vilket jag vet
att jag kmr göra med tanke på allt material jag konsumerat de senaste 3 åren.

Det är först nu jag kmr applicera allt å jag lovar att i alla dessa 50k$+ kurser jag
gått igenom totalt om vi ska räkna värde, så sägs det inget om att du måste ta
shrooms för att lyckas med det du vill. Visualiseringar å produktiva rutiner räcker.

P.S. min farsa fick spö av sin farsa som barn, slängdes ut när han var 18 år å
min farsa har strypit skadat mig, jag har försökt döda honom, sett på när min
storebror försökt mörda honom, sett han skada min morsa, osv. Men det e det
past å ser man det från hans ögon å barndom äré förståeligt. Mer att man tkr
synd än nått annat, men that's life å life goes on å bättre att ta vara på sig sj
än att försöka ändra folk som inte vill ändras (som våra farsor exmepelvis).
2014-02-01,17:35,
Inlägg: #11
RE: Schrooms
Min farsa fick också stryk oc hans päron var alko, han tog la ut de på mig men de lugnt. Gjort att jag är rätt hårdskinnad idag.

De som är kasst är ju att jag fortfarande bor här och har ingen annanstans att ta vägen men de kommer va en sån befrielse när man får sitt egna temple.

Jag är en rätt flummig människa isig och tänker mycket utanför da box så svamp är nog en väg i rätt riktig för mig. Säger inte att den kommer ändraa hela livet men är säker på att den kommer visa mig massa med "aha" upplevelser
2014-02-01,18:16,
Inlägg: #12
RE: Schrooms
Svårt att beskriva i ord. Man måste uppleva det. Har kört en hel del shrooms, främst cubensis.

"Trippen" är lika bra o skita i att beskriva, det är för svårt, iaf nu såhär i efterhand. Har skrivit diverse trippraporter på flashback, in där o kika, finns massvis utav dom. Men som sagt, text kan inte göra mer än att ytterst ytterst diffust beskriva det.

Man brukar definiera upplevelsen på en skala 1-5, där 5 innebär totalt loss av ego, s.k. egodöd, det är främst om du kommer dit som det faktiskt förändrar någonting imo. 1-3 är mer en upplevelse men ger inte överdrivet mycket "visuals" över sitt liv mm, men även dom bidrar såklart till ett uppvaknande.

Orkar inte läsa comments här ovanför, men folk som inte tar droger vet som vanligt inte vad dom snackar om, så bara ignore, det är typ som att något skulle läsa en kamasutra bok men aldrig haft sex och sen ska upplysa dig om hur du knullar.

Ja, psykadeler är extremt kraftfulla och kan förändra ditt liv. Men ge dig itne på en level 5 tripp det första du gör - ha extremt jävla stor respekt för psykadeler det kan jag säga dig, det måste du ha. En tripp kan gå käpprätt åt helvete (dock aldrig vart med om på just svamp, däremot tex LSD). Ha gärna en benzo till hands ifall du börjar må dåligt och vill avbryta trippen. Men oftast är det när man "mår dåligt" som man faktiskt förändrar någonting-.

Regel #1 är att komma ihåg att du landar ALLTID. Du kommer bli så hög att du inte förstår att du är hög ens, du glömmer bort det faktum att du tagit någon substans, då din hjärna byts ut helt. Det finns ingen annan drog som ens påminner om psykadeler (MDMA till viss del, men samtidigt inte alls).

Jag tror absolut att svamp kan vara något för dig, psykadeler är en stor milstolpe i mitt liv och har fått mig att inse saker som annars skulle ta flera år att lära sig.

Som sagt, det är väldigt svårt att mig nu i nyktert tillstånd beskriva dels upplevelsen, men även efter-upplvelsen. Det är först när man landat som all den där klarheten kommer, du ser livet på ett helt annat sätt, ditt ego är borta, du ifrågasätter mycket saker i ditt liv osv.

Viktigast av allt är att: tro FAN inte du är superman när det kommer till psykadeler. Att ta lite för mkt koks/tjack osv är lite skitsamma, men du vill verkligen itne bränna upp din hjärna på psykadeler utan att du har erfarenhet, har själv haft några sjuka jävla trippar som jag itne vill utsätta vem som helst för, jag har ett jävligt starkt psyke vilket gör att jag tagit mig igenom det, men vill inte tänka på hur det skulle kunnat gå för någon annan.

Att lyssna på Asberger-AplAy är som att lyssna på en robot, vissa saker vet han mycket om men vissa saker är bara som det kommer från just en robot.

Största del till en förändring måste du göra själv, men droger kan absolut vara droppen som får din bägare att rinna över, den där lilla extra sparken i baken som gör att du löser skiten.

Trippa inte själv, ha med din närmsta vän och gärna någon som är nykter också. Försök _ALDRIG_ styra trippen, följ bara med vart den än leder dig så ordnar det sig alltid. Sittaren måste också vara vettig, inte någon som försöker pusha dig åt ett eller annat håll.

Hoppas det gav dig lite insikt, folk som inte vet något om ämnet borde rent ut sagt hålla käften.
2014-02-01,18:44,
Inlägg: #13
RE: Schrooms
Är de risky om polaren med tar svamp? Eller ska jag be han vara nykter?

Du beskriver det så som jag uopfattat de genom att läsa om det och tror de kan låsa upp många knutar.
Är inte rädd för att snea mest för att bli utesluten från samhället av människor på något sätt efter men de är nog bara jag som har en överdriven tro oc är mainstreamad av att man måste ha dreads en hatt och färgglada kläder på sig för att ta svamp.

Nej, vet vilken typ av folk dom som lägger sig i ämnen dom inte kan för att de är så "det ska va" om 100 år är det fortfarande "så de ska va" enligt samhället tror ni? Skulle aldrig lägga mig i någonting jag inte testat, förutom sånt jag redan vet vad min åsikt om de är. Men när man sldrig ens testat röka en holk och sen ska ge sig in i en svamp diskussion ser ja ner på er och tappar respekten, samma sak i verkliga livet.

Man säger lev i nuet men att leva i nuet betyder, "lev som alla andra" enligt många.

Är inte den snubben man skulle se som en pundare eller filosof, bara så ni vet
2014-02-01,19:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-01,19:42 av {2} confused....)
Inlägg: #14
RE: Schrooms
Beror på, om båda ska bli så fuckade att ni förlorar verklighets uppfattningen för mycket eller du för en snedtrip så är det mer risky att vännen också trippar än om inte. För då är det bra att ha någon som kan sitta trippvakt/barnvakt och ta hand om en om något går snett.



Men samtidigt, att prata/umgås med en person som är nykter i trippen blir inte samma sak, han är inte i samma värld och tankesätt som dig. Han "förstår" dig inte, för han är inte i samma sinnestillvaro och kan faktiskt förstöra trippen om han aldrig trippat själv.

Så det är mer safe att ha en nykter person med sig, eller att han eveuntuellt bara röka på så han är lite småflummig men ändå har verklighets uppfattningen kvar. Men trippen kan bli bättre om man har någon att dela trippen med. Som "förstår" sig på en. Det bästa är att vara 3personer, en som röker på och sitter trippvakt och 2som kan dela trippen tillsammans.

Sen ska du inte lyssna allt för mycket på Tenga, typisk "jag är störst bäst och vakrast och den ända som kan något om trippa" attityd. Han har inte ens läst inläggen i tråden men är ändå helt säker på att han är den ända som kan något, som att han är super speciell och inga andra kan trippa.

Han har även fått för sig att han har något superstarkt psyke, ALLA säger iprincip att dom har superstarkt psyke. Dock av egen uppfattning och erfarenhet med droger brukar det när det gäller starkt psyke fungera lite som "liten hund skäller högst", där dom som ska framhäva och framvisa hur starkt psyke och hur speciella dom är och trycka ner andras kunskaper och framhäva sina egna i realiteten väldigt ofta är dom med svagast psyke och har sämst koll.

Men ja, lite vettigt skrev han det om att respektera trippen och inte tro att du är superman är vettiga ord !. Dock som jag skrivit 99/100 så blir det ingen skillnad i livet efter trippen, precis efter trippen är dom många "jag ska förändra mitt liv" , "jag är som pånytt född" , "jag har fått insikter som kommer förändra mitt liv för alltid".

Sen en vecka eller två efter är allt det glömt och dom är tillbaka på exakta samma ruta som före trippen.

Och att det "ofta kan vara den lilla sparken man behöver för att förbättra sitt liv" stämmer inte tycker jag, folk brukar säga det precis efter trippen, men i realiteten gör dom absolut 0 livstilsförändringar. Sen finns det självklart undantag, men i majoriteten av folk jag varit med som trippar och säger så stämmer det inte på.

Snarare tvärt om faktiskt, dom som trippar har ofta en tendens att bli flummigare och mindre produktiva efter trippen än innan och få en lite mer hippie/oproduktiv livsstil. Där att flumma, röka på och trippa till och från för att igen uppleva en tripp samt denna "jag har fått ny insikt som kommer förändra mitt liv" känsla, så det blir en mer vesentlig del av livet än faktiska förändringar.


Kort och gott : Shrooms skapar fler oproduktiva hippies som inte gör annat än att röka, chilla och lyssna på musik, trippar och REFLEKTERAR över sina liv än folk som tar tag i sina liv och blir mer framgångsrika. Det STANNAR vid att REFLEKTERA över livet.
2014-02-01,22:42,
Inlägg: #15
RE: Schrooms
Jag känner inte till någon framgångsrik person som blev det av
enbart av droger, även om det finns anekdoter om framgångsrika
musiker som producerade sina bästa verk under drogpåverkan.

Som sagt var så har jag aldrig prövat droger förutom alkohol och folk får göra
vad dem vill med sina kroppar dock har jag aldrig förstått grejen med att tro att
droger skall lösa alla problem, påminner lite om problemet med alkoholism med.

(2014-02-01,18:16)Tenga Skrev: Att lyssna på Asberger-AplAy är som att lyssna på en robot, vissa saker vet han mycket om men vissa saker är bara som det kommer från just en robot.

Haha w00t? Med "robot" menar du då att jag är
lika tom på känslor som en prototypisk robot??

Pröva lobotomera dig och få en typisk "robothjärna"
så kmr du märka att du inte tar bättre beslut ändå! Wink

Det är klassisk missuppfattning att många aspergare
skulle sakna känslor eftersom dem ändå kan vara så
sjukt passionerade (därmed känslosamma) i sina egna
specialintressen. Det är väl folk som känner sig "dissade"
av aspergerare för att dem kan behandla dem så "objektivt".
2014-02-01,22:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-01,22:49 av {2} Ballin.)
Inlägg: #16
RE: Schrooms
Vet inte varför. Men jag har aldrig skrivit att svamparna är för att jag ska lösa problem. Har däremot sagt att det kan öppna dörrar och insikter om vad man vill göra. Vet inte om jag stött på nån asbergers i verkligheten men dom är rätt störande va?
2014-02-01,23:15,
Inlägg: #17
RE: Schrooms
Du har nog kommit till fel forum, det är sånt här flashback är till för.
||I probably won’t go down in history, but I will go down on your sister.||
2014-02-01,23:18,
Inlägg: #18
RE: Schrooms
Skapa en roligare tråd då?
Självutveckling går in här också. Passar på flashback
2014-02-01,23:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-01,23:44 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #19
RE: Schrooms
Shroomat kanske 8 gånger. Visst man kan få lite nya insikter och få ett annat perspektiv på saker och ting. Men det är ju inte så att man behåller samma tankemönster och möjligtvis mer positiva syn på livet efter trippen, snarare att du för stunden hittar en hanterbarhet i livet på grund utav att du är påverkad.

Ego-dödandet-tillståndet känner jag absolut igen.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-02-01,23:46,
Inlägg: #20
RE: Schrooms
Blev du sämre med brudar efter egodöd?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}