LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vad jobbar ni med?
2014-02-12,16:36,
Inlägg: #1
Vad jobbar ni med?
Börjar få nojj inför livet efter gymnasiet. Har underkänt i de flesta ämnen och går en yrkesförberedande linje som jag inte vill jobba som.

Vill verkligen ha ett jobb, men känner att de finns mer i livet som ung än att jobba 7-5/supa helger på repeat.

Vet att alla tänkte såhär men hamnade ändå i de vanliga svenssonlivet ändå och den största bästa upplevelsen på dan är när du tjaffsa med en arbetskollega.

Ser inte ner på nån som jobbar så heller, eget val.
Men något annat måste ju finnas i livet eller? Man växer upp i samma stad, sen stannar man där eller så drar man iväg ett tag men kommer ändå tillbaka till samma plats.

Som ni märker tänker jag jävlgt mkt på de och d börjar slita på mig att dom flesta andra tar sig igenom dagarna utan att lägga en tanke på de.
De jag vill är att leva utomlands, jobba hårt med något jag tycker om ett tag eller bara slita på något skitjobbb för att klara hyran. Skillnaden är att man får lite lifeexp istället för att jobba åt trångsynta jävlar kan man folusera på att uppleva nya saker samtidigt som man sliter hårt för att leva..
Haft diskussioner med min lärare så va tvungen att få ut allt o få åsikter/hur de såg ut för er hade vart shysst
2014-02-12,16:45,
Inlägg: #2
RE: Vad jobbar ni med?
Ta en svamp! Wink
2014-02-12,16:46,
Inlägg: #3
RE: Vad jobbar ni med?
Bartender, heltid. Trivs grymt bra Smile
find it, fuck it, forget it.
2014-02-12,16:49,
Inlägg: #4
RE: Vad jobbar ni med?
Bartender låter nice, hur fick du det? Utbildning?Smile

Fuck you aspie applay
2014-02-12,17:05,
Inlägg: #5
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,16:45)AplAy Skrev: Ta en svamp! Wink

Haha ta en svamp och jobba som Super Mario haha
Stay calm and play some beerpong
2014-02-12,17:08,
Inlägg: #6
RE: Vad jobbar ni med?
Haha haha chodes
2014-02-12,17:36,
Inlägg: #7
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,17:08)Ballin Skrev: Haha haha chodes

Säger han som inte kan ta skämt, personangreppar och måste fråga
andra om råd innan han tar saker å ting i sina egna händer, "haha".
2014-02-12,17:41,
Inlägg: #8
RE: Vad jobbar ni med?
Du har drivit om svamparna ett tag nu, har de blivit nått specialintresse för dig eller? Fattar inte vad du vinner på att lögga dryga kommentarer på forum där man söker råd och tips av andra med liknande mål som är äldre och mer erfarna än en en själv
2014-02-12,18:04,
Inlägg: #9
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,17:41)Ballin Skrev: Du har drivit om svamparna ett tag nu, har de blivit nått specialintresse för dig eller? Fattar inte vad du vinner på att lögga dryga kommentarer på forum där man söker råd och tips av andra med liknande mål som är äldre och mer erfarna än en en själv

Iaf åter till ämnet, då jag antar att du är rätt så skoltrött så är mitt tips att efter gymnasiet så sticker du till Norge, jobbar på lager eller något och tjänar ihop en summa cash. Blir ett äventyr i sig då du jobbar med människor i samma ålder. Näru har tjänat ihop en hacka så backpackar du i asien antingen själv eller med ett gäng. Fortsätt med detta tills du känner att skolsuget har börjat komma och då hopparu på en bra utbildning, helst en bred utbildning så att du kan jobba inom mycket. Pluggar för närvarande Industriell Ekonomi (Ingenjör) Vilket ger ett brett arbetslivs utbud.
Stay calm and play some beerpong
2014-02-12,18:09,
Inlägg: #10
RE: Vad jobbar ni med?
Svampförsäljare, trivs jävla bra.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2014-02-12,18:12,
Inlägg: #11
RE: Vad jobbar ni med?
Tack bärsen, bättring. Har funderat på norge innan och ha hört att de är riktigt bra med dollar där!



Trippade hårt på din morsas underlivssvamp bror
2014-02-12,18:18,
Inlägg: #12
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,18:12)Ballin Skrev: Tack bärsen, bättring. Har funderat på norge innan och ha hört att de är riktigt bra med dollar där!



Trippade hårt på din morsas underlivssvamp bror


Har för mig att det är i Trondheim många svenskar jobbar, annars är Oslo populärt
Stay calm and play some beerpong
2014-02-12,18:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-12,18:27 av {2} kinkykong.)
Inlägg: #13
RE: Vad jobbar ni med?
Som sagt, ta ett skitkneg i några månader antingen i Norge eller här hemma och spara så mycket det bara går. Både lager och ica kan ge bra deg om man knegar obekväma tider och sliter lite. Sen kan du resa runt sydost asien bra jävla länge om du håller lite i stålarna. Ska själv göra detta om någon månad, inte av samma anledning som du, men ändå. Med mina 40 tkr klarar man sig i ett par månader i kambodja till exempel.

Sen är nyckeln (enl mig) till ett drägligt liv i detta land att du skaffar dig en eftertraktad utbildning, eftersom du får så mycket mer att välja på och allt som oftast ett mycket mer intressant arbete.
2014-02-12,18:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-12,20:30 av {2} Ballin.)
Inlägg: #14
RE: Vad jobbar ni med?
Får bra känslor av de alternativet, bara dra iväg ett tag, slita och stacka cash. Komma tillbaka med pengar så det räcker till att plugga och betala hyra i någon större stad. Festa/knulla brudar vissa helger, jobba andra.
2014-02-12,20:23,
Inlägg: #15
RE: Vad jobbar ni med?
Supporttekniker på ett IT-företag. Smile
2014-02-12,20:40,
Inlägg: #16
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,16:45)AplAy Skrev: Ta en svamp! Wink

Do agree xD

Undrar vad nästa topic blir av mer ballin
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-02-12,20:47,
Inlägg: #17
RE: Vad jobbar ni med?
Tongue xD
Vi får väl se, stay tuned
2014-02-12,20:47,
Inlägg: #18
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,20:11)Toledo Skrev: Bartender Fredag Lördag, plugg de andra dagarna

This pretty much, jävligt slitigt efter ett tag dock. Vissa kvällar jobbar man till 6 på morgonen och sen "städölar" till eftermiddagen
2014-02-13,03:02,
Inlägg: #19
RE: Vad jobbar ni med?
(2014-02-12,16:49)Ballin Skrev: Bartender låter nice, hur fick du det? Utbildning?Smile

Fuck you aspie applay

Barskola o Mallorca sedan 2 säsonger där nere innan jag nu är på en av Göteborgs bättre sportpubar.
find it, fuck it, forget it.
2014-02-13,10:53,
Inlägg: #20
RE: Vad jobbar ni med?
Att du har underkänt i många ämnen är ju en stark varningsklocka som indikerar att du är lat och utan drivkraft. Ämnena på yrkesförberedande bör man bara kunna glida igenom utan att lyfta ett finger.

Vad jag menar är att istället för att se kritiskt på dina "9- till 5 människor" i din omgivning bör du kanske vända fokus mot dig själv. Du är absolut inte i nuläget en kille som kommer gå ut i världen och få saker att hända för dig, utan du verkar vara en förslappat, negativ människa.

Jag antar att du är rädd för att min tes stämmer in på dig och att det är därför du funderat på svamp osv i hopp om personlighetsförändring?

Vad du bör göra är att tvinga dig själv att skapa rutiner där du slutar kolla TV, spela dataspel osv och börjar med konstruktiva vanor. Börja läsa böcker, börja träna mer, börja äta bättre osv. Förbättra din livsstil och din karaktär NU.

Sen om du lyckas ta tag i dig själv så söker du in till komvux där du läser upp dina betyg och sedemera söker dig in till en högskoleutbildning.

Efter detta kanske du är en mer mogen och handlingkraftig man på 24-25 som kan ge sig ut i världen.

Och BTW, ditt snack om att vilja bryta upp från din stad och inre rädsla för ett svenssonliv är troligtvis ett flyktbeteende där du målar upp drömscenarier i huvudet om att allt kommer lösa sig då.

Jag vet detta då jag var exakt som dig för ungefär 2 år sedan. Jag var osäker och missnöjd med mig själv, orkade inte ta tag i något och blev därför arg på omvärlden istället. Det var alla svenssons som inte förstod sig på mig, det var inte mig problemet låg hos. Jag drömde om att dra till London eller USA och där skulle jag på något magiskt sätt förvandlas till den självsäkre, charmiga mannen jag ville vara.

Flyktbeteendet försvann desto mer jag kom tillrätta med mig själv.

Med detta sagt menar jag inte att det är något fel på att dra långt bort och skapa ett nytt liv, jag själv drömmer om detta ibland jag med. Jag menar att just i ditt fal är det av fel anledning.

Visa nu att hoppet inte är ute för dig genom att ta till dig min kritik positivt utan snytiga motsvar. Jag vill innerligt att du ska komma in på rätt spår i livet och ha stor framgång och mycket lycka, men just nu är du långt ifrån redo.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vad jobbar/pluggar ni mer/till? Vad är era mål med det ni gör/ska göra? Nicki 20 12,280 2014-01-27,17:19
Senaste inlägg:: fisk

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}