LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ärver man beteendet av sina föräldrar?
2014-02-19,11:42,
Inlägg: #1
Ärver man beteendet av sina föräldrar?
Satt och snackade lite med min moster idag och vi gled in på gener, då berättade hon saker om att farsan var mest eftertraktad i staden och har legat runt med flera hundra brudar, hur vanligt tror ni att det är att man ärver beteendet som ens föräldrar hade, tänker t.ex. dom som har en alfa farsa har en större tendens att själva bli alfa?

Detta är bara en teori jag har och har ingen aning om det stämmer eller inte, vad tror ni?
2014-02-19,12:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,12:14 av {2} Beerpong.)
Inlägg: #2
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
(2014-02-19,11:42)sjoggaa Skrev: Satt och snackade lite med min moster idag och vi gled in på gener, då berättade hon saker om att farsan var mest eftertraktad i staden och har legat runt med flera hundra brudar, hur vanligt tror ni att det är att man ärver beteendet som ens föräldrar hade, tänker t.ex. dom som har en alfa farsa har en större tendens att själva bli alfa?

Detta är bara en teori jag har och har ingen aning om det stämmer eller inte, vad tror ni?

Skulle snarare säga att det beror på vilken uppfostran du får, växer du upp i ett hem med våld är chansen stor att du oxå blir våldsam, växer du upp i ett hem där din pappa är ledaren och bestämmer så är chansen stor att du oxå blir det eller som den typiska svenska familjen, mamma bestämmer allt och lär barnen att alla tjejer är prinsessor och bör sättas på en piedestal.
Stay calm and play some beerpong
2014-02-19,12:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,12:16 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #3
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
Att enbart dra slutsatsen att man ärver
beteenden av sina föräldrar är för simpelt.

Utgår vi ifrån att det stämmer kan vi lägga ner denna sida; allt
beteende, gynnsamma eller ej för raggning, är ju ärvt! ;-)
*grötrunka & gibba csgo med gorbypizza i vänsterhanden*

Då utesluter man faktorer som neuroplasticity, epigenetics, culture och imitation.

Med imitation menas saker som du bara får för dig att kopiera från dina föräldrar
för att du ser dem göra det. Detta sker också bland andra apor samt primater.

Exempelvis har jag noterat, jag som är adopterad, att jag härmar
ibland min ilska från min "plastfarsa" vilket är på både gott och ont.

Med insikt att rutiner, vanor och beteende kan påverkas för att uppnå önskade
resultat är första steget att skapa egna önskvärda beteenden och inte fastna i
den oändliga och som aldrig kommer att sluta "nature vs nurture"-debatten...
2014-02-19,12:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,12:28 av {2} sjoggaa.)
Inlägg: #4
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
(2014-02-19,12:15)AplAy Skrev: Att enbart dra slutsatsen att man ärver
beteenden av sina föräldrar är för simpelt.

Utgår vi ifrån att det stämmer kan vi lägga ner denna sida; allt
beteende, gynnsamma eller ej för raggning, är ju ärvt! ;-)
*grötrunka & gibba csgo med gorbypizza i vänsterhanden*

Då utesluter man faktorer som neuroplasticity, epigenetics, culture och imitation.

Med imitation menas saker som du bara får för dig att kopiera från dina föräldrar
för att du ser dem göra det. Detta sker också bland andra apor samt primater.

Exempelvis har jag noterat, jag som är adopterad, att jag härmar
ibland min ilska från min "plastfarsa" vilket är på både gott och ont.

Med insikt att rutiner, vanor och beteende kan påverkas för att uppnå önskade
resultat är första steget att skapa egna önskvärda beteenden och inte fastna i
den oändliga och som aldrig kommer att sluta "nature vs nurture"-debatten...

Sant som du säger, jag gör en speciellgrej med munnen tex när jag ska ta i, har jämt gjort det enda sen jag var liten, sen för något år sen såg jag en bild på min farsa när han gör exakt lika min, jag vill tro att såna saker kan vara ärftliga men du har nog rätt, förmodligen har jag säkert sett honom när jag var lite och kommer inte ihåg det och därefter härmat honom.

I varje lag jag har spelat har jag alltid blivit lagkapten, ses nog som en naturlig ledare, likaså var min farsa också.
2014-02-19,12:32,
Inlägg: #5
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
Hjärnan är ingen skillnad från kroppen

farsan är lång, du kan bli lång, eller så växer du upp utan tillräckligt med mat, så blir du inte det.

De är inget hokuspokus bara för att man kommer till hjärnan.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-02-19,13:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,13:12 av {2} Beerpong.)
Inlägg: #6
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
(2014-02-19,12:32)Schlinus Skrev: Hjärnan är ingen skillnad från kroppen

farsan är lång, du kan bli lång, eller så växer du upp utan tillräckligt med mat, så blir du inte det.

De är inget hokuspokus bara för att man kommer till hjärnan.

är snarare en matematisk formel som avgör hur lång du blir förutsatt att du har tillgång till den näring som behövs. Ta din mammas och din pappas längd och räkna ut medelvärdet ex är din pappa 180 och din mamma 170 så blir medelvädet 175, sedan finns det en längdvariabel på 0 till 9,5 cm som kan gå antingen uppåt eller neråt, detta stämmer på ca 95% av världens befolkning med tillgång till den näring som krävs.
Stay calm and play some beerpong
2014-02-19,16:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,16:09 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #7
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
http://www.dailymotion.com/video/xp14wz_...rture_news

[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-02-19,16:47,
Inlägg: #8
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
(2014-02-19,13:02)Beerpong Skrev: är snarare en matematisk formel som avgör hur lång du blir förutsatt att du har tillgång till den näring som behövs. Ta din mammas och din pappas längd och räkna ut medelvärdet ex är din pappa 180 och din mamma 170 så blir medelvädet 175, sedan finns det en längdvariabel på 0 till 9,5 cm som kan gå antingen uppåt eller neråt, detta stämmer på ca 95% av världens befolkning med tillgång till den näring som krävs.

Intressant, har du källa eller mer info om det?
2014-02-19,17:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-19,17:22 av {2} Beerpong.)
Inlägg: #9
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
(2014-02-19,16:47)ChuckNorris Skrev: Intressant, har du källa eller mer info om det?

Då jag är ca 168 å min farsa e 183 så trodde mina föräldrar att jag hade brist på tillväxthormoner gick därför på diverse undersökningar när jag var 10-15 tills en överläkare som hade forskat inom detta område berättade precis vad jag nyligen skrev. Finns säkert ute arbeten om detta på nätet men det fåru leta fram själv. I mitt fall gick denna längvariabeln åt "fel" håll Tongue
Stay calm and play some beerpong
2014-02-19,18:30,
Inlägg: #10
RE: Ärver man beteendet av sina föräldrar?
Man kan säga att man ärver en "personlighetsbas" med personlighetsdrag från föräldrar och tidigare släktingar. Som man kan arbeta med och komma över om det är något man vill. Så att dåliga drag inte definierar dig som person. Men de finns alltid där och att helt bli av med det kommer inte hända. Vi är inga blanka blad Smile

Men allt handlar om beteende och rutiner.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Föräldrar, game JohnDoe 16 5,991 2013-05-10,00:43
Senaste inlägg:: sjoggaa
  Vart man plockar upp sina brudar Set Theory 8 2,932 2012-09-15,12:32
Senaste inlägg:: Mössan
  Barn ärver vanligtvis intelligensen av kvinnan, karaktären av fadern Evilvalle 24 8,629 2012-05-24,18:52
Senaste inlägg:: Arctic

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}