LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Jag blir olycklig av att se omvärlden
2014-02-24,20:54,
Inlägg: #1
Jag blir olycklig av att se omvärlden
Jag har många vänner, har börjat ligga med snygga tjejer men jag är fan inte lycklig. Jag har inte allt, jag är otränad som fan och jag har knappt några pengar men jag vet att jag har bara mig själv att skylla och kan få allt bara jag jobbar för det. Men jag är lååångt ifrån lycklig.

Om ONS med tjejer känns meningslösa dagen efter hur kommer det kännas om jag når upp till mina andra materiella mål? Jag har t.ex. alltid drömt om en sportbil men utan att ens ha kommit i närheten av en vet jag att en inte skulle göra mig lycklig.

Jag tycker synd om andras livsöden. Jag kan se en kille i rullstol i stan och tycka synd om honom hela dagen. För ett par dagar sen såg jag en stackare utan armar. Eller ja, på ena sidan hade han överarmen kvar med 10 cm på underarmen. Han använde underarmen som en krok för att bära sin väska. Blev helt deppad av att se det, sur på mig själv för att jag kan vara missnöjd med mina meningslösa "problem" i livet. Killen kan fan inte ens öppna en PET-flaska och här sitter jag och klagar på att jag inte fått platsreservation på tåget Angry

Hur reagerar ni på sånt? Jag blir deppad, ibland vill jag bara gå full-communism, typ ta alla miljardärers pengar och pumpa in dom i forskning, sen inser jag att det inte funkar på grund av alla fifflare. Hatar folk som utnyttjar systemet t.ex. friska med personliga assistenter, tiggare från Rumänien har jag bara lust att spotta i ansiktet osv..

So, blir ni lyckliga av att bara njuta av er eget liv?
2014-02-24,21:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-24,21:14 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #2
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
"Most guys think that when they get to sleep with beautiful women,
the rest of their problems will automatically solve themselves...
a hint... *whispering* they don't! They still have the very same
problems after they slept with Miss Universe!" - David DeAngelo.

Nu är inte det där ett exakt citat, men han säger något liknande om just
att raggning inte löser innerliga, själsliga och/eller personliga problem.

Tolkningen jag gör av din text, för nuvarande, är att du tycker synd om
andra (hur hemskt det än låter) för att slippa fokusera all din energi på
ditt eget liv. Att hjälpa andra mår man bra av, men det gör också så att
man kanske struntar i sitt eget liv (och därmed hjälper andra som en
undanflykt även om man framstår som en god människa på ytan för
att man hjälper andra). Möjligen kan detta vara en faktor som gör att
människor vi alla uppfattar som glad, lycklig och hjälpsam plötsligt begår
självmord för innerst inne var han inte nöjd och istället för att ta itu med
demonerna så fokuserade han på andra för att lindra smärtan tills den blev
för stark och sedan tog han sista utvägen av den mentala smärtan; suicide.

Slutligen, som du säkert redna upptäckt på egen hand, så är "lycka" mer
som motion, dvs., en "färskvara". Du måste träna lyckan och hålla den i
form, annars försvinner den om du inte håller den uppe med träning ofta.

"Träningen" i sig handlar bara om du hur du behandlar dig själv och andra
kroppsligt, känslomässigt och socialt. När du behandlar dig själv bra så får
du självrespekt -> självkänsla. Om du behandlar andra bra så får du också
självkänsla (förutom i fallet ovan nämnt) tack vare Self-Perception Theory.

Å andra sidan kan jag också tolka det hela som en annan form
av Survivors Guilt: http://en.wikipedia.org/wiki/Survivors_guilt
2014-02-25,00:23,
Inlägg: #3
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
Då vi är så olika så lär det finnas olika saker som gör oss lyckliga.

Meditation är bevisat att det hjälper att öka psykiskt välmående, enligt en undersökning så ska mindfullness vara den bäst fungerande.

En grej som funkar bra tycker jag är att tänka "Det är vad det är" om saker man inte kan göra något, istället för att reagera känslomässigt på dom. För om du ändå inte kan förbättra saken/situationen som är det onödigt att lägga energi på att beklaga dig över det, då detta bara skapar en olycka.


Jag har samma tankar som dig, ibland tänker jag också att det inte är okej att de 100 rikaste sitter på mer än halva jordens tillgånger...
Och även jag tycker synd om skadade människor i rollstoll osv.
De rumänerna som sitter utanför min lägenhet o tigger stör mig också.

Fan, så sent som förra veckan så började jag gråta vid datorn när jag såg på något internet klipp där de döda folk i nåt krig.

Men inget av dessa saker får mig att känna mig olycklig... Jag tror att va lycklig handlar om en mer helhetsgrej om hur nöjd du är med ditt liv.


Kolla in boken Happiness hypothesis annars, där går han till grunden med allt som behandlar lycka typ Smile
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-02-25,11:59,
Inlägg: #4
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
Blir rätt lycklig när jag bara accepterar och embrace allting som det redan är. Typ som i den här texten: http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2265
2014-02-25,16:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-25,16:50 av {2} illdan.)
Inlägg: #5
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
(2014-02-25,11:59)godsgift Skrev: Blir rätt lycklig när jag bara accepterar och embrace allting som det redan är. Typ som i den här texten: http://www.casanovalounge.se/showthread.php?tid=2265


THIS!
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-02-25,17:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-25,17:48 av {2} russel.)
Inlägg: #6
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
Dale carnegie how to stop worring är en ganska soft ljudbok. Han radar upp en hel del sköna beliefs synsätt, att hantera situationer.

Den är rätt avslappnande att lyssna på.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-02-25,20:30,
Inlägg: #7
RE: Jag blir olycklig av att se omvärlden
(2014-02-25,17:47)russel Skrev: Dale carnegie how to stop worring är en ganska soft ljudbok. Han radar upp en hel del sköna beliefs synsätt, att hantera situationer.

Den är rätt avslappnande att lyssna på.

Hört om den. Skall tankas.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}