LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Att sluta vara slav
2014-03-12,02:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-03-12,02:28 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #1
Att sluta vara slav
Det är allmänt känt vid det här laget att lycka kommer inte med posten så fort man får knulla snygga tjejer eller annat yttre materiellt etc. En polett trillade dock ner för mig här om dagen.

Det råcker inte heller att bestämmamatt lyckan och bekräftelsen ska komma inifrån, iaf inte för mig. Man måste även identifiera var man får sin bekräftelse- och lyckostimuli från. Vid identifiering av det kan man nästan omedelbart få bort det.

Uppenbarelsen fick jag av att börja göra övningar där jag granskar mig själv från 3-personsperspektiv. Detta började jag med då det blev uppenbart att yttre saker började kontrollera mig och mitt välmående. En stor vikt frisattes från min kropp och min själ vid identifieringen. Helt plötsligt var jag fri, för ingenting kan påverka mig - jag väljer ju hur jag reagerar på det!

Detta är imo grunden i att vara proaktiv. Vi väljer vår respons. Genom att aktivt och medvetet välja hur vi reagerar på världen utanför, och i synnerhet sådana saker vi lagt ner mycket tid och pengar på blir vi fria.



För mig gick det ut på att jag hade skapat ett ekonomiskt beroende (trodde jag, det var i själva verket ett självskapat fängelse) av en person/personer. Jag hade även i det beroendet en skyldighet till en person jag var tvungen att ljuga för eftersom jag trodde jag var i beroendeställning. Genom att verkligen vara proaktiv blev jag fri.

Detta är basic shit för många, men att just identifiera genom granskning av sig själv utan att blanda in ego kan jag verkligen nu förstå vad det handlar om. Och istället för att överrösta mitt inre jag med "jag är lycklig oavsett vad!" så hittade jag mina demoner och strippade dom nakna genom logik och aktivt val. På så sätt behöver jag inte försöka överrösta min hjärna och försöka övertyga mig själv om att min lycka kommer inifrån, den gör verkligen det.

Är övertygad om att fler demoner kommer att dykamupp, och att man måste fortsätta granska sig själv och försöka identifiera dom. Ett ständigt jobb som nog blir lättare och lättare - och absolut värt mödan.

Skriver på en platta, suger o därför texten kan va konstig ibland
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-03-12,02:46,
Inlägg: #2
RE: Att sluta vara slav
Bra skit. Har också märkt att försöka överrösta demonerna inte fungerar för fem öre. Utan att slå bort egot, acceptera dom och möta dom är det enda som gäller. Meditering hjälper så inåt bara helvete för mig med detta. Vet inte hur många gånger jag har börjat gråta eller asgarva under mediteringen när gammalt förtryckt skit bubblar upp till ytan. It's lovely
2014-03-12,06:43,
Inlägg: #3
RE: Att sluta vara slav
Jepp! Att våga se sina svagheter, sina demoner i vitögat är essentiellt men kan vara mycket mycket svårt om man baserat stora delar av ens liv på en sådan verklighet.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Sluta sätt mål och börja lösa problem Entreprenören 14 9,434 2014-04-07,19:27
Senaste inlägg:: illdan

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}