LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
2014-04-03,08:44,
Inlägg: #1
Thumbs Down  Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Tjena!

Jag trodde knappt mina ögon när jag prövade dettta några har beskrivit med
Badoo. Man ska ju prova allt en gång som Magnus Betnér säger, men håller ej
med om det i alla saker, men detta var ju inte det svåraste i världen att prova.

Jag bytte från Sverige till någon randomort i
Polen och vips så fick mina bilder ökade poäng.

Min närbild är 6.0 och varit förut 2.1 och min utzoomade bild var förut 2.7 och fick
nu 8.1. Jag är minst sagt chockerad över resultaten och vill ypperligt veta varför...

Om vi utebliver potentiella faktorer som att polska tjejer
skulle ha tråkigare och mer bara trycker igenom alla bilder
än svenska tjejer, så har vi kvar genpoolen och kultur.

Kan det vara så att tjejer i denna kultur uppfostras att ha en realistiskare bild
på hur killar kan och få se ut för att vara "ok"? För det fanns också många killar
som jag till början blev tvungen att rösta på tills jag hitta knappen "endast
tjejer" och då såg jag att även dessa hade bra poäng och många av dessa var
till och med snyggare än mig och hade dylika poäng. Jag är helt förbluffad...

Skulle det kunna vara så att många svenska tjejer blir mer bortskämda i
detta land så de sätter en mycket högre ribba utseendes/kravsmässigt?

Kan, uhm, det förbjudna ordet, feminsm ha inverkat i svenska tjejernas
uppenbarliga stängre utseendeskrav vilket speglar sig i ens poäng på B?

Slutligen har vi genpoolsfaktorn vilket skulle kunna vara att tjejer i denna region
har "framavlats" att ha mindre krav. Eller så är det helt enkelt att det är ett land
som är rätt fattigt och jag kanske ser ut som någon som verkar vara mkt rik...

Jag rekommenderar vem som helst att bara pröva experimentet att byta till
Polen för två dagar och notera hur poängen i bilderna går troligen uppåt. Det
är exakt samma bilder jag använder; där jag sitter på en snöskoter inomhus i
en extremt ful rödgrön skjorta som ger inslag av hjulen och en trädhuggare.

WHAT THE DEUCE???
2014-04-03,08:58,
Inlägg: #2
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,08:44)AplAy Skrev: Det
är exakt samma bilder jag använder; där jag sitter på en snöskoter inomhus i
en extremt ful rödgrön skjorta som ger inslag av hjulen och en trädhuggare.

WHAT THE DEUCE???

Säger sig självt att snöskoter i Polen = high value. De har behagligare klimat där, så ingen åker snöskoter, därför ovanligare, därför high value. Det kostar även några polska årslöner att spara ihop till en.

xD

Hahahaha, nej men det var intressant detta. Finns det killar som ser bättre ut än dig på sidan som har lägre eller lika hög ranking? Har killar generellt högre där i relation till sina utseenden?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-04-03,10:08,
Inlägg: #3
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,08:58)TonightIsTheNight Skrev: Säger sig självt att snöskoter i Polen = high value. De har behagligare klimat där, så ingen åker snöskoter, därför ovanligare, därför high value. Det kostar även några polska årslöner att spara ihop till en.

xD

Hahahaha, nej men det var intressant detta. Finns det killar som ser bättre ut än dig på sidan som har lägre eller lika hög ranking? Har killar generellt högre där i relation till sina utseenden?

Haha ja, kanske det. Dock så är det ju oxå en slags löjlighetsfaktor el.
tryhardfaktor om du frågar mig, eller så kanske det är det i Sverige...

Många killar som ser average å uppåt har dryga 8+, vissa ser till och med dåliga
ut om du frågar mig men ändå får höga poäng. Vore intressant att pröva ragga
i Polen för att se om det verkligen är annorlunda med utseende där eller om det
är främst deras internetkultur som är den starkaste faktorn i dessa många fall.
2014-04-03,10:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-03,10:18 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #4
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Jag var ironisk ang. snöskotern.

Polska tjejer är väl bättre uppfostrade (utan feminism) och delvis därför snällare med rankingen kanske? Även om det är av den anledningen och inte av rå attraktion, borde de vara öppnare för att prata med en än brudar som sitter o rankar en 2-3. Skulle tro det är lättare att attrahera i Polen, problemet är väl att polacker som regel suger på engelska (och kan givetvis inte svenska), så vad skall man snacka om? Eyecontact + manhandle, lol.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-04-03,10:34,
Inlägg: #5
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Eller så är det så enkelt att du har ett polskt utseende!

Jag är en person som älskar svenska tjejer utseende, medan jag har svårt med tjejer som en har lite påbrå på utländskt blod.
Men när jag väl gillar en med lite utländskt blod så tycker jag oftast det är 9-10 poängaren.

Så min gissning är, du har ett utseende som passar i det landet och du har bilder som i det landet visar på high value.
Har själv erfarit att kvinnor runt där gillar folk med pengar och status mer än snygg och sexig.

//Aioo
Keep it up!
2014-04-03,10:49,
Inlägg: #6
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Kan givetvis bero på fler saker samtidigt, intressant i a f.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-04-03,10:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-03,10:55 av {2} Cogo.)
Inlägg: #7
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Har en kollega som är polack och vi har snackat en del om polen och brudarna där. De är tydligen väldigt öppna och intresserade av utlänningar. Som han sa "dom är väldigt nyfikna". Relativt enkelt för en svensk att träffa chicks där enligt honom.

Tror det är så rätt generellt bland utländska tjejer (till skillnad från våra egna som ofta har attityd/känslokallare), speciellt om de kommer från mindre rika länder.

Men det är inte så konstigt att tjejer i Sverige blir mindre "varma" då männen tagit över del av den rollen. Helt enkelt betydligt mindre polarisering och i många fall är polariseringen omvänd (vilket leder till motsatsen av attraktion från kvinnor).
2014-04-03,10:57,
Inlägg: #8
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,10:52)Cogo Skrev: Har en kollega som är polack och vi har snackat en del om polen och brudarna där. De är tydligen väldigt öppna och intresserade av utlänningar. Som han sa "dom är väldigt nyfikna". Relativt enkelt för en svensk att träffa chicks där enligt honom.

Tror det är så rätt generellt bland utländska tjejer (till skillnad från våra egna som ofta har attityd/känslokallare), speciellt om de kommer från mindre rika länder.

Yeah, tror det kan va en mix av nyfikenhetsfaktor på killar från andra länder, kombinerat med bättre uppfostrade där de mer sällan sitter å klankar ner på folks utseenden.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-04-03,12:33,
Inlägg: #9
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Ja, kan vara så att kvinnor i mer feminina samhällen associerar mindre maskulina utseenden till mindre maskulina beteenden (då dessa är mer vanliga i feminina samhällen) jämfört med mer maskulina samhällen. Dvs kvinnor antar i högre utsträckning att män med mindre högstatus/maskulina utseenden kommer bete sig mer enligt den mer feminina/mesiga mall som gäller i det mer feminina samhället. Därmed får män med mindre fördelaktigt utseende en mindre möjlighet att visa sin personlighet/dominans (guilt by association eller vad det kallas) - jämfört med i samhällen där kvinnor inte har en lika, generellt sätt, feminin bild av mannen. Med andra ord: storknullarna får knulla mer i feminina samhällen än i maskulina (mindre konkurrens i feminina, mer olyckliga män).

Eller så är det bara utlänningsfaktor (speciellt gällande fattigare länder), eller en kombination ja. Det sista är troligast.
2014-04-03,13:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-03,13:16 av {2} tay.)
Inlägg: #10
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Det beror på att Sverige har hög feminism, Polen och östländer har inte det. Väldigt simpelt.
2014-04-03,15:19,
Inlägg: #11
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Jag har typ 6 i betyg i sverige om jag tar Tjeckien, Rumänien, Ungern etc har jag 8-9 i betyg, svenska brudar e kräsna. Finns nån studie som visar att Stockholm e Europas singeltätaste område, Stockholm anses även ha Europas hetaste män.....
Stay calm and play some beerpong
2014-04-03,19:22,
Inlägg: #12
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Ska till Tallin i slutet av maj, hähä kommer bli awesooome.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2014-04-03,19:53,
Inlägg: #13
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Jag kan tycka att peka ut feminism som den enda eller avgörande faktorn i detta
är lite väl att ta i. Självfallet är det nog också en påverkande faktor i det hela dock.

Jag har skrivit till några som gett mig höga poäng men inget har svarat ännu så
kanske det spelar nada roll om poängen om de inte ens svarar på ens skrivning.

(2014-04-03,15:19)Beerpong Skrev: Jag har typ 6 i betyg i sverige om jag tar Tjeckien, Rumänien, Ungern etc har jag 8-9 i betyg, svenska brudar e kräsna. Finns nån studie som visar att Stockholm e Europas singeltätaste område, Stockholm anses även ha Europas hetaste män.....

Intressant! Jag hörde oxå att New York var jävligt singeltätt oxå trots att det
finns gott om miljonärer där som kvinnorna borde ha gott att välja å braka i.
2014-04-03,20:02,
Inlägg: #14
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Får inte heller glömma att Sverige är ett mer "pajas" land när det kommer till dejtande osv, tjejer iprincip uppmanas att ligga runt och bete sig som män osv. Feminism intalar dom även att dom iprincip är princessor som förtjänar allt enbart för att dom är tjejer, dom behöver inte ge utan bara ta är vad som gäller.

Dom är helt enkelt väldigt väldigt bortskämda och kräsna, som tagits upp i tråden och därmed även oseriösare när det kommer till dejtandet, badoo är typ mer att fylla sitt ego och kanske få sig ett nice ligg. Så eftersom dom inte tar sidan i helhet seriöst så slänger dom iväg poäng, inte så noga om det blir 5 eller 8.

Medans i dom baltiska länderna har dom mer fötterna på jorden samt dom tar dejtandet lite mer seriöst, dom tror inte att enbart för dom är födda med en fitta mellan benen och ett par bröst så förtjänar dom allt oavsett vad dom själva har att offra, en lite mer realistisk verklighets uppfattning, dom sitter på dejtingsida för att faktiskt hitta en dejt och dom har en allmänt seriösare approach där dom är lite mer noga med vad för poäng dom ger iväg.

Detta är min personliga uppfattning hur jag tror, notera "tror" det ligger till.


Får inte heller glömma att det är ganska random, jag har slängt upp en bild, fått 6 på den, tar bort den och lägger upp den igen så får jag 2 på den. osv. Mitt utseénde har efter 20-30+ röster varierat allt ifrån 2.5-7 med exakt samma bild.

Jag har fått 10p röster på mig och jag har även fått 1p röster på mig. Och ful som en gris eller snygg som en gregisk gud, inget av det är jag.
2014-04-03,20:18,
Inlägg: #15
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Nu har jag bytt till Budapest, Ungern
och fått tre 8:or och en 6:a, lol! xD

Jag har skrivit till två som röstat
men inga svar ännu. Jag skriver
"hey, do u speak english?", inge
speciellt utan bara se om de fatta.
2014-04-03,20:52,
Inlägg: #16
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,20:18)AplAy Skrev: Nu har jag bytt till Budapest, Ungern
och fått tre 8:or och en 6:a, lol! xD

Jag har skrivit till två som röstat
men inga svar ännu. Jag skriver
"hey, do u speak english?", inge
speciellt utan bara se om de fatta.

Skriv ordentligt ist så kmr du få mer svar "hey do you speak english?"
Stay calm and play some beerpong
2014-04-03,20:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-03,20:54 av {2} tay.)
Inlägg: #17
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,20:02)confused... Skrev: Får inte heller glömma att Sverige är ett mer "pajas" land när det kommer till dejtande osv, tjejer iprincip uppmanas att ligga runt och bete sig som män osv. Feminism intalar dom även att dom iprincip är princessor som förtjänar allt enbart för att dom är tjejer, dom behöver inte ge utan bara ta är vad som gäller.

Dom är helt enkelt väldigt väldigt bortskämda och kräsna, som tagits upp i tråden och därmed även oseriösare när det kommer till dejtandet, badoo är typ mer att fylla sitt ego och kanske få sig ett nice ligg. Så eftersom dom inte tar sidan i helhet seriöst så slänger dom iväg poäng, inte så noga om det blir 5 eller 8.

Medans i dom baltiska länderna har dom mer fötterna på jorden samt dom tar dejtandet lite mer seriöst, dom tror inte att enbart för dom är födda med en fitta mellan benen och ett par bröst så förtjänar dom allt oavsett vad dom själva har att offra, en lite mer realistisk verklighets uppfattning, dom sitter på dejtingsida för att faktiskt hitta en dejt och dom har en allmänt seriösare approach där dom är lite mer noga med vad för poäng dom ger iväg.

Håller med, gäller inte bara dating på internet. Även i nattklubbar går många tjejer dit för att höja sitt ego i Sverige. I andra kulturer (baltiska eller östeuropa t.ex som du säger) går de till nattklubb för att de faktiskt vill träffa en kille.
2014-04-03,21:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-03,21:33 av {2} confused....)
Inlägg: #18
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
(2014-04-03,20:54)tay Skrev: Håller med, gäller inte bara dating på internet. Även i nattklubbar går många tjejer dit för att höja sitt ego i Sverige. I andra kulturer (baltiska eller östeuropa t.ex som du säger) går de till nattklubb för att de faktiskt vill träffa en kille.

haha ja, standard i Sverige.

Slänga på sig push-up bh, gärna med inlägg så deras bröst ser större ut än dom är kombinerat med den fetaste urringning dom kan hitta och en kort kjol på det.

Dom gör allt i sin makt för att framhäva sin sexualitet efter vad killar tänder på. Deras mål när dom fixar till sig = desto mer uppmärksamhet ifrån killar desto bättre.


Sen säger dom liknande "Jag har dom kläderna enbart för mig själv för att jag tycker dom är fina, inte för att få uppmärksamhet" och "jag går på krogen för att dansa och ha kul, inte för att ragga killar"


Nu så är väl inte detta 100% Sverige beteende kanske utan en typiskt Svenskt drag, men utan tvekan så är det kraftigt förstärkt detta med ignoransen och hyckleriet för deras ambitioner och känslor på grund av feminismen.
2014-04-04,06:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-04,06:51 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #19
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
Det är inte så att de svenska kvinnliga badooanvändarna är rätt unga medan i öst lite äldre?

Vad jag märkt med mycket latinos är att de kan lägga ut hur fula bilder som helst på sig själva för den största bedömningsfaktorn som är avgörande är om bilden signalerar status eller pengar. Kan tänka mig att i mer fattiga länder är det generellt så.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-04-04,10:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-04,10:38 av {2} Tenga.)
Inlägg: #20
RE: Gick från 2.7 till 8.1 på Badoo :O
^ Ja jag tror också att användarna i Sverige kan vara något yngre än i öst tex. Här börjar ju flickorna blogga när dom är 13 år, så jävla sjukt.

Tog bort mina bilder från badoo, tyckte det kände som man säljde ut sig bara. Var iofs bara inne två gånger. Äckligt med alla tjejer som får så sjukt jävla mycket confirmations, gillar det inte. Hade för övrigt ~4.8 i snittbetyg på 3 bilder tagna med webcamen, så inte mycket man kan förvänta sig direkt hehe. Men man måste ju onekligen säga att egot tar skada när en tjej man knappt skulle ta med i tång ger en en 4a haha.

Är man så ful? Eller är det en självbevarelsedrift från tjejernas sida att rata sämre så dom själva inte ska känna sig dåliga? Sanningen är nog mittemellan. Ska ta lite bättre pics och sen byta plats till warsawa eller dylikt bara för o se.

Svenska kvinnor är nog rätt skadade om man jämför med kvinnor från andra delar av världen sett, min gissning iaf. Radikalfeminismen, allmänt hög nivå bland utseendet på killar i det här landet mm.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Här är några tips för att göra tjej mer bekväm till kyss Sean 0 1,721 2015-09-07,18:02
Senaste inlägg:: Sean
  Gå från mycket strul och nummer till Konstans lays Beerpong 8 3,261 2012-09-26,11:54
Senaste inlägg:: TobiasK

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}