LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Elliott Hulse w/ RSD Tyler
2014-04-28,21:31,
Inlägg: #1
Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Rätt bra videoklipp där Elliott Hulse bjudit in Tyler från RSD för att ge sin syn på pick up.

6 Steps To Meeting Women:



Pretty good stuff I think!

Enjoy.
2014-04-28,22:37,
Inlägg: #2
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Elliotts video från RSDConfused konvention han själv la ut var också jävligt mäktig. Man ser vilken sinnessjuk kraft och karisma han har och man kan jämföra med hans videos för 5 år sedan för att verkligen förstå att hans snack om energi i kroppen och kraften vi har i magregionen osv verkligen är fo real och funkar.
2014-04-28,22:52,
Inlägg: #3
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Kul att se hur mycket mer självsäker och grounded Elliott är jämfört med Tyler.

Det andra klippet från freetour tycker jag e ännu bättre =)
2014-04-28,23:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-28,23:12 av {2} Bruno.)
Inlägg: #4
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-04-28,22:52)godsgift Skrev: Kul att se hur mycket mer självsäker och grounded Elliott är jämfört med Tyler.

Hur ser man det så här, menar du?

Sen är det förstås bra att sträcka på kroppen och bli smidigare men gud så överhypat och många mumbojumbo-termer han använder sig av, Elliott. "Energy" hit och "energy" dit.

Nu ska jag inte hata för mycket här för allt som allt var det bra skit och brukar så vara. Kommer f.ö. ihåg att Elliott sa något klockrent nån gång under sista halvan av första videon men jag kan inte komma ihåg vad det var, får kika senare...
2014-04-29,06:08,
Inlägg: #5
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Ah, missade det andra klippet, ska spana in, thnx!
2014-04-29,07:11,
Inlägg: #6
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Well, handlar nog bara om att få kroppen avslappnad. Termerna behöver inte betyda så mycket mer än så. Men problemet jag har med Elliotts förhållningssätt är att det känns som att han attackerar symptom snarare än underliggande problem.

"Stretcha kroppen på alla möjliga (mer eller mindre avancerade) vis för att få den avslappnad. Gör om varje dag resten av livet"... i princip. Ingen kommer orka med det i längden. Frågan är varför kroppen blir stel från första början? Sure, nervositet gör att man blir väldigt spänd... går man omkring dag ut och dag in med "anxiety" i kroppen så får man dålig kroppshållning, blir spänd, ungrounded etc. Men det viktiga är väl att ta reda på var denna "anxiety" kommer från? Snarare än att försöka riva upp all tension i kroppen varje dag...

Att bli grounded och avslappnad bör ju gå att uppnå genom att fixa de "problem" som lett till motsatsen, snarare än att attackera dess symptom ad infinitum.

Jobba på självförtroende/självkänsla/inner game på alla möjliga plan bör väl vara mer effektivt och hållbart? Om nu det leder till samma sak...
2014-04-29,13:15,
Inlägg: #7
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Cogo: Han menar ofta att det västerländska samhället och skolsystemt osv lärt oss att sitta ner och hålla käft sen vi var små och att detta blivit trapped i våra kroppar. Han menar sen att man ska kunna slöppa ut dessa spänningar och minnen genom extrema utlopp av energin vilket släpper loss spänningarna vilket får oss att andas djupare vilket leder till ökat självförtroende och kraft.

Släpp ut alla känslor liksom.

Jag har följt honom i snart 3 år och jag är med på det mesta han säger till 100%. Jag är dessutom en ganska så no-nonsense-kille men köper ändå konceptet.
2014-04-29,19:08,
Inlägg: #8
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-04-28,23:11)Bruno Skrev: Hur ser man det så här, menar du?
Vet inte riktigt hur jag ser det, men känner att han framstår så mycket mer fake och att han inte riktigt är lugn eller trygg i sig själv. Typ de fejkade leendena han drar på hela tiden. Dunno kanske e jag som har fel oxå, men för mig framstår han som mer osäker iaf.
2014-04-29,19:14,
Inlägg: #9
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-04-29,19:08)godsgift Skrev: Vet inte riktigt hur jag ser det, men känner att han framstår så mycket mer fake och att han inte riktigt är lugn eller trygg i sig själv. Typ de fejkade leendena han drar på hela tiden. Dunno kanske e jag som har fel oxå, men för mig framstår han som mer osäker iaf.
Menar du Elliot?

Tycker verkligen inte Elliot fakar, inte något öht. Ser han som en modern version Jesus Christ typ. Han har mycket bra skit. Allt är inte tiptop, men tänk på att han redigerar inte sina videos utan tar allt i ett svep som han kommer o tänka på. Lite skillnad från andra som har manus o klipper o har sig.

Vissa saker kanske framstår som "mumbojumbo" osv, men ofta är det för egot säger till en att det där är BS bara för man själv inte förstår termerna. Han läser mycket kinesisk lära om energier osv, det vi i vardagsspråk i väst kallar "meditation" och dyl. Man kan såklart uppnå de saker han pratar om på andra sätt också, med det sagt betyder det inte att han har "fel" eller pratar BS.

Kollade inte videon men sett andra videos som Elliot lagt upp ang brudar osv. Tex att man ska ha en balans mellan sina maskulina/feminina sidor, vilket är jävligt sant. Tjejer vill ha en "hård" man men som är lite "feminin". Tog mig många år innan jag fatta det, inte för att jag gick runt o spela hård direkt, men att visa sig lite mer sårbar/ödmjuk osv är key.

Inte för att man ska göra om sig själv för att få brudar men för att må bra själv, då attraherar man damerna. Win win, så jävla mycket win! =)
2014-04-29,20:20,
Inlägg: #10
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-04-29,19:14)Tenga Skrev: Menar du Elliot?

Tycker verkligen inte Elliot fakar, inte något öht. Ser han som en modern version Jesus Christ typ. Han har mycket bra skit. Allt är inte tiptop, men tänk på att han redigerar inte sina videos utan tar allt i ett svep som han kommer o tänka på. Lite skillnad från andra som har manus o klipper o har sig.

Vissa saker kanske framstår som "mumbojumbo" osv, men ofta är det för egot säger till en att det där är BS bara för man själv inte förstår termerna. Han läser mycket kinesisk lära om energier osv, det vi i vardagsspråk i väst kallar "meditation" och dyl. Man kan såklart uppnå de saker han pratar om på andra sätt också, med det sagt betyder det inte att han har "fel" eller pratar BS.

Kollade inte videon men sett andra videos som Elliot lagt upp ang brudar osv. Tex att man ska ha en balans mellan sina maskulina/feminina sidor, vilket är jävligt sant. Tjejer vill ha en "hård" man men som är lite "feminin". Tog mig många år innan jag fatta det, inte för att jag gick runt o spela hård direkt, men att visa sig lite mer sårbar/ödmjuk osv är key.

Inte för att man ska göra om sig själv för att få brudar men för att må bra själv, då attraherar man damerna. Win win, så jävla mycket win! =)

Det var Tyler han menade.
2014-04-29,23:38,
Inlägg: #11
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-04-29,19:08)godsgift Skrev: Vet inte riktigt hur jag ser det, men känner att han framstår så mycket mer fake och att han inte riktigt är lugn eller trygg i sig själv. Typ de fejkade leendena han drar på hela tiden. Dunno kanske e jag som har fel oxå, men för mig framstår han som mer osäker iaf.

Second that
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-04-30,22:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-04-30,22:18 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #12
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Eliot ser kort ut? Lol Inte för att det har med saken att göra. A dwarf brother!
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-05-01,01:12,
Inlägg: #13
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Mm han e fan kort egentligen, 170-175 typ.
2014-05-01,04:17,
Inlägg: #14
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Tror det är eliots träning som ger honom mer grounded. Typ alla som tränar mkt är grounded, styrketråning eller kraftsporter. Man känner snabbt om en person är löpare/har brs kondition med, typ mer alert.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-05-01,11:41,
Inlägg: #15
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
När Elliot gick i skolan var han kapten för sitt lag i amerikansk fotboll om jag minns rätt. Det är jävligt hög status over there. Sen har han ju kurat och varit nära att bli amerikas starkaste man, så testosteronet är det inget fel på.

Tyler hade en alkoholiserad (?) farsa som gav han stryk när han växte upp och var ett ufo i skolan. You do the math.
2014-05-04,14:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-04,14:24 av {2} slyngel.)
Inlägg: #16
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
(2014-05-03,23:17)HunkMoody Skrev: Vem kommer försöka stoppa dig när du talar äkta, oförlåtande primitiv sanning?


Det finns bara en sorts människa som gör det. Du vet nog vad hon heter.


?? Hänger inte riktigt med här...



Open gym på Strenght Camp med Tyler, han är för jäkla go Elliot. Blir mycket mer sugen på att träna av den här en av alla dessa överdrivet episka motivationsvideos.



Blandning av dom tidigare filmerna plus infield med Tyler och Elliot Big Grin
2014-05-08,09:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,10:00 av {2} Willson.)
Inlägg: #17
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Den sista videon är ett typexempel på hur stor skillnad det är på natural och non natural game.

Owen har inte lärt sig ett skit dom senaste 5 åren. Han är fortfarande kvar i sin lilla kugghjulshjärna som beräknar och kalkylerar.

Edit: Efter att ha kollat på några fler klipp så inser jag att jag är lite väl hård mot Owen. Det är något i hans sätt att bete sig som stör mig otroligt mycket. Tror Elliots filosofier kan vara bra för honom.
2014-05-08,10:17,
Inlägg: #18
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Hahahah eliot är så jävla skön när han går loss och skriker och dessutom ska dra igång resten så de blir en skrikorgie.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-05-09,03:32,
Inlägg: #19
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Hehe jepp. Skrattde högt, över det russel
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-05-09,19:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,20:43 av {2} tay.)
Inlägg: #20
RE: Elliott Hulse w/ RSD Tyler
Detta är vad Owen/Tyler har sagt b.la hahahaha Big Grin.

[Image: e533a3f1612b9e3b2f9f61d179d06f0c.jpg]

Mer om Tyler:

Citat:Does anyone notice that there is something just a little bit 'off' about Owen from RSD? I mean there's something a little bit nasty bubbling under the surface that i cant quite put my finger on. Almost like he's feeling contempt for the people he's speaking to but is masking it?

Maybe im just being weird myself but i cant shake the feeling that there is something a bit sinister about this dude...

Citat:Personally, I have felt his dark side seep through many times, its bubbling just beneath the surface - he has no good will in him...its a game-face.....I have felt the dark side of him, I know what to look for, and its chilling because he tries to come across as nice and good. All I see are maggots covering his face - he is fake.

From his creepy laugh to the way his eyes bulge a little and go wide sometimes - its like he is trying to force back down his real person,ality.

I think he is quite in the sociopath section of human psychology, and he is manic, and probably depressive too, bi polar perhaps.

http://www.puahate.com/showthread.php?t=36954

Håller med 100 %, stämmer in väldigt bra på vad jag får för intryck av Tyler


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}