LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
From good to bad again
2014-05-08,21:40,
Inlägg: #1
From good to bad again
Blev tipsad om detta forum, så helt ny här..

Mitt problem:
Gått en resa från att vara en chode med svårigheter i det sociala samspelet till att vara en skön, jävligt social kille som lyckas med damer. Detta vände dock efter en tid och nu har man mer eller mindre hamnat i chodeträsket igen. Misstänker nästan att jag börjat få någon mildare grad av social fobi då jag inte gillar att vara bland andra eller bli iakttagen. Vettifan hur det kunnat få en sådan törn. Men plugget har väl gått knakigt (problem med att skjuta upp läsning och svårigheter med grupparbeten), och då har väl självförtroendet fått sig en smäll på käften. Sen att man knappt gått ut för att festa/ragga brudar eller haft någon lust att träffa vänner har väl förmodligen bidragit till det jag är idag.

Lösning:
Skulle gärna vilja höra råd och förslag på hur man komma på fötter igen..
2014-05-08,21:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,22:16 av {2} confused....)
Inlägg: #2
RE: From good to bad again
Samma hände för mig, när jag började med game, första typ 12-18månaderna gick jag ifrån 3-4brudar till 10+ brudar. Då var jag ändå 24-25år när jag började med game. Så en väldigt bra ökning i respons ifrån brudar.

Fick dejter till höger och vänster osv, mitt kontaktnät var bra, hade vänner att gå ut och festa med osv.

Sen efter en stund började det vända, gick sämre och sämre och tillslut hamnade jag i en position där jag typ inte har något kontaktnät i staden jag bor, torka på brudarna och får typ aldrig några dejter.

Jag har senaste typ halvåret fått aproach anxiety för att ens våga gå ut på krogen på grund av att det gick dåligt som fan i ett års tid, tillslut blev det omöjligt att intala sig själv att pusha och samma känsla man kan få när man ska öppna en brud fick jag av att gå ut på krogen.

Så jag har senaste månaderna gjort så att jag har bara skitigt i det totalt, inte försökt pusha mig själv ut på krogen osv och tog en typ paus på några månader, nu har det börjat släppa, jag har börjat få tillbaka motiavtionen och förra helgen var jag ute på krogen igen.


Så mitt tips är, ta en liten paus, tänk på annat en stund, acceptera att du är i situationen du är i, så kommer motivationen kommer tillbaka om några veckor eller månader. Sitta och försöka pusha sig själv när man är i den situation du är nu sätter bara press på dig själv och kan enligt egen erfarenhet göra att social fobin och motivationen bara blir ennu sämre.

Helt enkelt, acceptera situationen, sluta pusha dig själva några veckor eller några månader, ta en liten paus och låt mentala såret läka.

edit : Sitter man i "rock bottom" med absolut noll motivation och försöker pressa sig själv och sätta krav på sig själv man sen inte kan hålla så gör det bara att man mår dåligare och dåligare och får mer och mer ångest eftersom fler och fler misslyckanden inträffar osv. Man hamnar i ett moment 22 i en nedförsbacke helt enkelt.

Därför det kan vara bra att ta en break, till mentala såret och psyket har läkt lite, tills man känner att man vill och att det ska bli kul att pusha sig själv igen, inte att man måste.

Visst, man måste pusha sig själv, men man måste även vara i en situation där man är mentalt redo att pusha sig själv.

.
.
Det kan jämföras med ett öppet sår på t.ex armen. För att såret ska läka och den skadade delen ska bli stark och frisk igen så måste man låta såret läka, vila och vara i fred. Stå och skrapa med en kniv i såret varje dag och det kommer aldrig läka.


Exakt samma är det med psyket och mentala hälsan. Fast istället för att undvika fysisk påfrestning och skada som med ett kött sår så måste man undvika psykisk påfrestning och skada.

Eller någon som har brutit benet, börjar man gå och påfresta benet direkt kommer det aldrig läka, troligt så förvärrar man bara brottet om man går på det och belastar det helt normalt. Det man måste göra är bara att acceptera att man är skadad, låta skadan läka, sen när man är redo bygga upp styrkan igen.


Blev mycket repition av samma sak i olika vinklar nu, men ja, you got my point !
2014-05-08,22:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,22:42 av {2} tay.)
Inlägg: #3
RE: From good to bad again
Att approcha om man redan mår väldigt dåligt kan vara dränerande. Tjejer kan vara väldigt hånfulla, och inte bry sig alls om att dom är det eller ens veta om det själva, och tänk då att att man redan mår dåligt och det plussar bara på.

En grej jag tror är bra är att fokusera på är att öka serotonin så mycket så möjligt. Högre serotonin gör att man ser saker/världen mindre seriöst, och bryr sig mycket mindre, mycket mer stabilt mående och "carefree", då kommer man knappt bli dränerad. 5htp b.la rekomenderas. Sen vettijagfan om Sverige som är nummer 1 i feminism i världen är spec anpassat för att apprcha mycket, tror inte det. Finns olika lösningar till det, man kan flytta, man kan försöka ändå som vissa gör, eller så hittar man något annat sätt.

Rekomenderar också att lyssna på detta ljudet med hörlurar: http://www.youtube.com/watch?v=WJcDsxvt9q0 (länkade det i meditationstråden med)
2014-05-08,22:43,
Inlägg: #4
RE: From good to bad again
(2014-05-08,22:31)tay Skrev: Att approcha om man redan mår väldigt dåligt kan vara dränerande. Tjejer kan vara väldigt hånfulla, och inte bry sig alls om att dom är det eller ens veta om det själva, och tänk då att att man redan mår dåligt och det plussar bara på.

En grej jag tror är bra är att fokusera på är att öka serotonin så mycket så möjligt. Högre serotonin gör att man ser saker/världen mindre seriöst, och bryr sig mycket mindre, mycket mer stabilt mående och "carefree", då kommer man knappt bli dränerad. 5htp b.la rekomenderas. Sen vettijagfan om Sverige som är nummer 1 i feminism i världen är spec anpassat för att apprcha mycket, tror inte det. Finns olika lösningar till det, man kan flytta, man kan försöka ändå som vissa gör, eller så hittar man något annat sätt.

Rekomenderar också att lyssna på detta ljudet med hörlurar: http://www.youtube.com/watch?v=WJcDsxvt9q0 (länkade det i meditationstråden med)

Tackar för tipsen! Vart får man tag på 5htp? Hittar en del sidor men vissa verkar oseriösa..

Håller med om att cold approaches inte är det lättaste sättet att få tjej i säng. Men man kan tjäna på det ändå genom att man blir mer social.
2014-05-08,22:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,22:45 av {2} tay.)
Inlägg: #5
RE: From good to bad again
(2014-05-08,22:43)Nicklas Skrev: Tackar för tipsen! Vart får man tag på 5htp? Hittar en del sidor men vissa verkar oseriösa..

Håller med om att cold approaches inte är det lättaste sättet att få tjej i säng. Men man kan tjäna på det ändå genom att man blir mer social.

http://www.vitapost.se/sv/artiklar/solga...pslar.html
2014-05-08,22:50,
Inlägg: #6
RE: From good to bad again
tay, testat 5-htp?
om inte kan du dra en snabb förklaring? vet att joe rogan körde på det och han blev ju bara fjollig
2014-05-08,23:02,
Inlägg: #7
RE: From good to bad again
Har funderat ett tag över serotonin/5htp/tryptofan, är det någon här som testat ta sånt under en längre tid? Ju mer jag läser om det desto mer verkar tyda på att det kan hjälpa short-term men inte är bra alls för humör och självförtroende under en längre tid. De flesta upplever ju ökat självförtroende av alkohol och det verkar sänka serotonin när ruset slår in. http://alcalc.oxfordjournals.org/content/26/2/155.short

Shit is confusing to me.
2014-05-08,23:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,23:10 av {2} confused....)
Inlägg: #8
RE: From good to bad again
(2014-05-08,23:02)godsgift Skrev: Har funderat ett tag över serotonin/5htp/tryptofan, är det någon här som testat ta sånt under en längre tid? Ju mer jag läser om det desto mer verkar tyda på att det kan hjälpa short-term men inte är bra alls för humör och självförtroende under en längre tid. De flesta upplever ju ökat självförtroende av alkohol och det verkar sänka serotonin när ruset slår in. http://alcalc.oxfordjournals.org/content/26/2/155.short

Shit is confusing to me.

Jag har också läst om det för några år sen, och kom fram till att det bara är en short-term grej.

Själv så märkte jag ingen skillnad när jag käkade det. Men andra kanske upplever annat. Men det denna person behöver är inte piller och massa mediciner, det är aldrig bra att fly verkligheten med mediciner, det löser inga problem, det förskjuter dom bara.

Och då snackar jag inte men för livet och psykiska sjukdommar. Utan social fobi, ångest osv. Har själv haft mycket värre problem av samma kategori än TS.

Låta såret läka och sen pusha sig själv igen när han faktiskt har lust att pusha sig själv och träffa vänner och gå till krogen är mitt tips med tanke på hur djupt han verkar kört sig själv. Inte förskjuta problemen med piller.

Men ja, han väljer ju självklart själv, detta är bara min personliga åsikt efter att ha haft liknande problem själv.
2014-05-08,23:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,23:11 av {2} tay.)
Inlägg: #9
RE: From good to bad again
(2014-05-08,22:50)Ballin Skrev: tay, testat 5-htp?
om inte kan du dra en snabb förklaring? vet att joe rogan körde på det och han blev ju bara fjollig

Yeah hade en period förr då jag brukade åka till danmark. Tog 5htp innan nästan varje gång. Blev väldigt lugn av det, bättre mående, kände mig lättsam och saker som hade annars känts "hårt" kändes mycket mindre "seriöst". En "varmare" känsla i kroppen (vet låter flummigt, men tror ni fattar). Så var det för mig iaf, vet inte hur det är för andra.

Fjollig? hmm man blir mer ödmjuk av högre serotonin iaf, men det är bara positivt.

Högre serotonin har den effekten att man får mycket mer lättsam syn på saker/livet/världen, det känns mer oseriöst och som allt bara är en lek/skämt.

(2014-05-08,23:02)godsgift Skrev: Har funderat ett tag över serotonin/5htp/tryptofan, är det någon här som testat ta sånt under en längre tid? Ju mer jag läser om det desto mer verkar tyda på att det kan hjälpa short-term men inte är bra alls för humör och självförtroende under en längre tid. De flesta upplever ju ökat självförtroende av alkohol och det verkar sänka serotonin när ruset slår in. http://alcalc.oxfordjournals.org/content/26/2/155.short

Shit is confusing to me.

Funderar också på det, försöker hitta mer info om det. Finns vissa som tar det i 1 månad osv, men är ju synd om det sänker serotonin i längden
2014-05-08,23:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,23:13 av {2} godsgift.)
Inlägg: #10
RE: From good to bad again
(2014-05-08,23:04)confused... Skrev: Jag har också läst om det för några år sen, och kom fram till att det bara är en short-term grej.

Själv så märkte jag ingen skillnad när jag käkade det. Men andra kanske upplever annat.
Makes sense to me. Skönt att höra från någon som faktiskt provat. Ray Peat är en gubbe som verkligen tagit konceptet åt andra sidan, är e två artiklar:

http://raypeat.com/articles/articles/ser...sion.shtml

http://raypeat.com/articles/aging/trypto...ging.shtml

Jag tycker det känns väldigt tveksamt och skulle inte rekommendera någon att ta piller för att lösa känslomässiga problem. Vare sig det är depression eller ADD. Tycker din approach känns mer stabil confused, game är inte så jävla viktigt att det ska behöva få folk att må dåligt. Så håller med, fokusera på andra saker i livet och satsa igen när du mår bra, är positiv och känner dig motiverad. Att ha ett positivt mindset är en av de absolut viktigaste byggstenarna imo. Ser man världen positivt kommer den svara positivt.

EDIT: Läste din edit nu confused. Om man mår så dåligt borde terapi vara det absolut bästa.
2014-05-08,23:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,23:25 av {2} tay.)
Inlägg: #11
RE: From good to bad again
95 % av serotonin finns tydligen i magen (googla, finns många studier om det). Då ska probiotika tydligen hjälpa.

Citat:Interestingly, just as you have neurons in your brain, you also have neurons in your gut -- including neurons that produce neurotransmitters like serotonin, which is also found in your brain. In fact, the greatest concentration of serotonin, which is involhttp://www.scientificamerican.com/article/gut-second-brain/ved in mood control, depression and aggression, is found in your intestines, not your brain!

http://articles.mercola.com/sites/articl...mance.aspx

http://articles.mercola.com/sites/articl...rozac.aspx

http://www.scientificamerican.com/articl...ond-brain/

http://www.apa.org/monitor/2012/09/gut-feeling.aspx

http://www.psychologytoday.com/articles/...he-stomach

Citat:Actually, 95% of all serotonin in the body is in the gut, where it triggers digestion. Nerve cells in the gut also use serotonin to signal back to the brain
2014-05-08,23:21,
Inlägg: #12
RE: From good to bad again
Låter vettigt som confused säger. Vila ett tag, sen sätt igång träningen igen..
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-05-08,23:24,
Inlägg: #13
RE: From good to bad again
Jadå, terapi är grymt bra. Bara det att få prata ut om sina problem och få vädra tankarna lite till en annan männsika som sitter framför en, och inte anonymt över internet osv är grymt jävla underskattat.

Det hjälper att tala ut är verkligen ett uttryck med sanning.

När jag var i slutet av tonåren och början av 20åren och mådde väldigt psykiskt dåligt med grov social fobi osv så typ vägrade jag under flera år söka hjälp hos psykolog eller gå i terapi, ansåg det nedvärderande osv. Men efter jag tillslut faktiskt gjorde det lärde jag mig en stor läxa. Detta "det hjälper att tala ut om sina problem" som så många alltid pratar om och jag bara tagit som trams, det är långt ifrån trams.

Det hjälper. Sen beror det väl på hur grova problem man har också, men har man djupt rotade problem som verkligen tynger en är det absolut att rekomendera ifrån mig att svälja stoltheten.
2014-05-08,23:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-08,23:42 av {2} tay.)
Inlägg: #14
RE: From good to bad again
Att apprcha mycket kan man diskutera ifall det är hälsosamt eller inte i längden. Vad tror ni?

Någon på puahate frågade ifall han borde apprcha 10.000 tjejer. Han fick svaret:
Citat:This will end in success as long as you are willing to fuck anything.

It also will result in a severely damaged psyche.

Good luck.

Så jag vettifan om det är bra för psyket eller inte
2014-05-08,23:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,00:04 av {2} krokodilen.)
Inlägg: #15
RE: From good to bad again
(2014-05-08,23:41)tay Skrev: Att apprcha mycket kan man diskutera ifall det är hälsosamt eller inte i längden. Vad tror ni?

Någon på puahate frågade ifall han borde apprcha 10.000 tjejer. Han fick svaret:

Så jag vettifan om det är bra för psyket eller inte

Gör man det för snabba resultat så kan man nog bli besviken. Ur ett längre perspektiv kan det vara bra för att öka ens sociala förmåga, komma in i social-mode så att säga. Man öppnar olika set bara för att samtala och man förväntar sig inget. Har själv fått bra resultat av det iallafall.
2014-05-09,00:42,
Inlägg: #16
RE: From good to bad again
(2014-05-08,23:21)tay Skrev: 95 % av serotonin finns tydligen i magen (googla, finns många studier om det). Då ska probiotika tydligen hjälpa.
Yep.

(2014-05-08,23:41)tay Skrev: Att apprcha mycket kan man diskutera ifall det är hälsosamt eller inte i längden. Vad tror ni?

Någon på puahate frågade ifall han borde apprcha 10.000 tjejer. Han fick svaret:

Så jag vettifan om det är bra för psyket eller inte
För mig är det helt sjukt bra och jag har fått så otroligt mycket mer än bara ligg genom det att jag inte vet var jag ska börja berätta. Så länge jag gör det för att pusha mina rädslor och utveckla mig själv utan att försöka jaga bekräftelsen/happiness igenom det.
2014-05-09,01:39,
Inlägg: #17
RE: From good to bad again
(2014-05-09,00:53)Toledo Skrev: Jag vill bara säga grymt att du startat en blogg och har insett dina problem! Håll dig dock till ett konto här på CL. "Krokodilen"

Det är inte jag som startat kontot! Däremot vet jag vem "Nicklas" är.
2014-05-09,02:16,
Inlägg: #18
RE: From good to bad again
(2014-05-09,01:39)krokodilen Skrev: Det är inte jag som startat kontot! Däremot vet jag vem "Nicklas" är.

Lolz Big Grin
2014-05-09,02:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,02:43 av {2} Bruno.)
Inlägg: #19
RE: From good to bad again
Nu har du redan fått många bra tips här men jag kan ju försöka ge min bild på det hela.

Jag brukade nämligen ha EXTREMT jävla taskig självkänsla som ett resultat av en väldigt trist barndom. Utan att gå in djupare på det, men jag var verkligen "the hard case" och kunde vara helt tappad socialt.
Och det är ju vad det handlar om här i slutändan, du har taskig självkänsla och bryr dig om vad andra tycker och tänker om dig och blir därför begränsad i din sociala frihet.

Det som det handlar om är att du låter andras åsikter om dig själv vara viktigare än dina egna uppfattning om dig själv. Det måste du jobba som fan på att ändra, annars kommer du vara fucked for life.
Du måste se vad det är du själv värderar här i livet och vilka egenskaper och på vilka grunder du själv definierar värdet på en människa.

Det jag menar är att om du verkligen är säker på vilka värderingar som du själv faktiskt har (kanske ärlighet, integritet eller att man är hederlig och sprider positivitet omkring sig, vad vet jag?) och vet vem du själv är som person, så slipper du vara beroende av att hela tiden titta efter andra människor för att kunna veta det och fördelen är också att du inte förlorar din självkänsla när andra människor försöker trycka ner dig eller inte håller med dig eller får hjärnspöken som gör att du tycker allt är pinsamt och är rädd för att folk ska döma dig.

Sen är du ju inte särskilt ensam om att vara så, för faktum med att de flesta människor är veka idag och har inga riktiga värderingar. Hur många lägger inte upp bilder och skit på Facebook för att sedan sitta bakom skärmen och fråga sig ''gillar hon mig ?'', ''tycker moppe-Conny att jag är cool nu?'' och ''vem är jag?'' etc.
De flesta vet inte riktigt vilka de är idag och därför så börjar de titta efter andra människor för att definiera sig själva och få social feedback.
De låter andra människors värderingar bli sina egna och sen har du ett samhälle där folk kan gå runt i gigantiska guldkedjor och ha byxorna nere vid hälarna och lyssna på skräp från Lil Wayne osv. därför att någon började säga att det var viktiga värderingar att försöka vara cool och ägna sig åt materialism och låtsas vara en fjant.

Alltså seriöst. Det är ju ingenting som du ändrar över en dag men om du kan börja förstå det på ett logiskt plan, så kommer du också börja få det lättare med att inte bli emotionellt påverkad och frysa till när du är i en social situation där folk tittar på dig som om du vore en idiot och känna dig som en jävla beta.
Läs filosofi och lyssna på bra skit som Joe Rogan, Stefan Molyneux, RSD och Elliott Hulse och även Eckart Tolle, som kommer hjälpa dig att se en större mening med livet och försök avskärma dig från all negativ skit och det som inte hjälper dig i utvecklingen, vilket de facto är det mesta som har med mainstream att göra.

När du sedan slipper vara beroende av att hela tiden titta efter andra människors åsikter och börjar lita mer på hur dina egna sinnen uppfattar verkligheten, så vill jag lova att den här världen kommer bli en mycket vackrare plats. Tro mig.







Edit: Tycker du gott kan börja gå ut och köra lite men du måste på något vis få bort det här framet att du ska "approacha" flickor till att du mest bara screenar brudarna istället och checkar bara ifall DE är sexuellt disponibla och är tillräckligt okej för att få kunna uppta din tid. Så jävla mycket snack hela tiden om att det är någonting fel på mannens game, utseende eller swag om han inte får till det utan att man typ någonsin tar i beaktning att många flickor idag faktiskt är riktigt jävla torra och har intentsägande personligheter och att de som är vackra och är sköna faktiskt ofta redan är tagna eller kan ha 100 andra anledningar till varför man får ett "nej".

Goodlookingloser har en serie som heter "basic guy game" och "approach anxiety program" eller nåt och det är om hur man kan få nummer och skit även fast det tydligt syns att man är rätt nervös och inte helt bekväm, en slags nybörjarguide. Var jag du skulle jag definitivt kolla in det och börja light och se till att göra små framsteg hela tiden. Kör hårt!
2014-05-09,07:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-09,08:09 av {2} tay.)
Inlägg: #20
RE: From good to bad again
(2014-05-09,02:42)Bruno Skrev: Läs filosofi och lyssna på bra skit som Joe Rogan, Stefan Molyneux, RSD och Elliott Hulse och även Eckart Tolle, som kommer hjälpa dig att se en större mening med livet och försök avskärma dig från all negativ skit och det som inte hjälper dig i utvecklingen, vilket de facto är det mesta som har med mainstream att göra.

Var väldigt försiktig med RSD, många har skrivit att de blivit förstörda av det, börjat överanalysera osv.

godsgift, använder du probiotika?, om ja vilket märke? har jemfört en del olika, och den från mercola verkar innehålla mest probiotika


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Good looking loser infield Evilvalle 5 3,101 2013-08-27,17:51
Senaste inlägg:: Tenga
  Julien: Getting good at game VS Getting the girl tay 2 1,253 2012-12-30,04:28
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}