LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
"Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
2014-05-15,12:32,
Inlägg: #1
"Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Tja Guys,

Vissa dagar, eller ja, rätt jävla ofta så vaknar jag på morgonen, mår skit, glider genom dagarna som om jag lever i en bubbla, känner mig inte närvarande med verkligheten. Typ bakfylla 7 ggr i veckan.

Vet inte vad det är, vill kunna vakna på morgonen o känna mig utvilad, ha energi genom dagarna, motivation till o träffa brudar, träna etc.

Lågt testo?
Fuckade dopaminreceptorer pga mkt kaffe?
Brist på nått?
Kanske det beror på att jag jobbar med nått jävla slavjobb pga press från gnälliga föräldrar?

Jag vet inte varför, men vore ju soft om man kunde bli normal i skallen igen, this sucks.

Jag vet att nu kommer många tänka "sluta runka", har då inte dragit i kuken till porr på 2 år säkert, Inte heller nån super-no fapper, Om jag sitter hemma o är sjukt jävla kåt flera dagar på rad, ont i pungen osv, blir bara stressad och förbannad på allt. Men att runka 1 gång/60-80dagar ser jag inte hur det fuckar upp dopaminreceptorer.

Så, nån som har en aning om vad som e fuckat?
2014-05-15,12:59,
Inlägg: #2
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Hur ser det ut med kost / träning?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,13:04,
Inlägg: #3
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,12:59)TonightIsTheNight Skrev: Hur ser det ut med kost / träning?

Träning, jadu det var ett tag sen. Fick säga upp gymkortet förut pga ont om cash, fixade jobb. Fick jobba 12-14 timmars pass vissa dagar = sliten som fan. Redan less på skitjobbet, hinner knappt äta normalt, efter 1 vecka på jobbet hade jag gått ned 2 kg, nu har jag gått ned 4kg. Så ja, om testo är i botten så finns det en orsak till det.

Hur äter jag nu då?
Dricker kaffe, Käkar gröt, Mer kaffe, Mer gröt, middag med familjen. Så har det sett ut senaste veckan då jag ej varit på jobbet.

Long story short, min kost är worthless.
2014-05-15,13:14,
Inlägg: #4
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Låter som att du funnit minst halva förklaringen.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,13:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-15,13:38 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #5
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
"Lever i en bubbla" - som i ett drömliknande tillstånd eller? Min polare beskrev sig själv också leva i en bubbla, allt kändes som en dröm etc. Visade honom detta och han svarade direkt att kände alltihop: http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation

Han tar medicin, sertralin, och det fick ur honom ur bubblan och har inte känt av den effekten öht sen dess. Nu vill jag inte skrämma dig, men detta var de första som ploppade upp i mitt huvud :p

Sen skulle jag nog se över kosten samtidigt. Om du nu gått ner 4kg så ligger du ju uppenbarligen på ett underskott, vilket förklarar om du känner dig energilös.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2014-05-15,13:51,
Inlägg: #6
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,13:14)TonightIsTheNight Skrev: Låter som att du funnit minst halva förklaringen.

True, men ja, när vi är inne på kost. Frågan e då exakt vad som ses som bra kosthållning, få i sig X antal kalorier, få i sig speciella vitaminer, mineraler o shiet? Tillskott? Frukt? Grönsaker?

Antar det finns mer o lära, än typ skolmats-kost (=

(2014-05-15,13:25)Silentshot Skrev: "Lever i en bubbla" - som i ett drömliknande tillstånd eller? Min polare beskrev sig själv också leva i en bubbla, allt kändes som en dröm etc. Visade honom detta och han svarade direkt att kände alltihop: http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation

Han tar medicin, sertralin, och det fick ur honom ur bubblan och har inte känt av den effekten öht sen dess. Nu vill jag inte skrämma dig, men detta var de första som ploppade upp i mitt huvud :p

Sen skulle jag nog se över kosten samtidigt. Om du nu gått ner 4kg så ligger du ju uppenbarligen på ett underskott, vilket förklarar om du känner dig energilös.

Ja, jag tror nog först på kost, sömn o tillskott. Men ja, lite så är det. Känner mig inte direkt levande och närvarande. Wierd shit
2014-05-15,14:07,
Inlägg: #7
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Testa att skippa koffein,gluten och snabba kolhydrater. Jag blir som en zombie av ris, pasta osv.
Ät istället kött och grönsaker = paleo.
2014-05-15,14:12,
Inlägg: #8
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:07)slyngel Skrev: Testa att skippa koffein,gluten och snabba kolhydrater. Jag blir som en zombie av ris, pasta osv.
Ät istället kött och grönsaker = paleo.

Coolt! Så endast kött + grönsaker, inge carbs, ja mer än det som finns i vissa grönsaker? =) Blir det inte en jävla massa kött om man ska äta 3000kcal per dag.
2014-05-15,14:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-15,14:18 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #9
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Gå in på kolozzeum forumet, finns mycket kunskap där och ofta med hänvisning till studier.

http://www.kolozzeum.com/forum/

ur testosteronsynvinkel är magnesium, D-vitamin, zink och fett (finns bra fetter i fet fisk, avokado, nötter, vissa oljor m.m.) rekommenderat. Fett är viktigt för upptag av diverse fettlösliga vitaminer med Big Grin.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,14:18,
Inlägg: #10
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:12)TonightIsTheNight Skrev: Gå in på kolozzeum forumet, finns mycket kunskap där och ofta med hänvisning till studier.

http://www.kolozzeum.com/forum/

Bannad 4 lajf Wink
2014-05-15,14:20,
Inlägg: #11
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:18)mpuabby Skrev: Bannad 4 lajf Wink

Jaha, trist. Går dock att läsa där ändå, bortsett från i nån enstaka sektion tror jag =)
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,14:21,
Inlägg: #12
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:20)TonightIsTheNight Skrev: Jaha, trist. Går dock att läsa där ändå, bortsett från i nån enstaka sektion tror jag =)

Haha ip-bannad till o med! Men nja, aldrig gillat kolo, räcker o skriva lite om no-fap o feminism så ryker man! På tal om att öka testo med kost, gör en tråd om det på kolo o se vad som händer Wink
2014-05-15,14:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-15,14:24 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #13
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:21)mpuabby Skrev: Haha ip-bannad till o med! Men nja, aldrig gillat kolo, räcker o skriva lite om no-fap o feminism så ryker man! På tal om att öka testo med kost, gör en tråd om det på kolo o se vad som händer Wink

Det går inte att diskutera en sån sak? Fan vad illa, har aldrig kommenterat där faktiskt, enbart läst. lol
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,14:26,
Inlägg: #14
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:23)TonightIsTheNight Skrev: Det går inte att diskutera en sån sak? Fan vad illa, har aldrig kommenterat där faktiskt, enbart läst. lol

Haha kolo är blue pill som fan. Hur som helst, så ja, styra upp en stadig diet kanske vore bra.

Nå tips på kostplan lr whatever?

Sen inte slarva med kallduschar,meditation,gym osv.
2014-05-15,14:55,
Inlägg: #15
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Tja, tittar du här nedan så ser du hur jag kör nu och jag har faktiskt aldrig varit så klar i huvudet som jag är just nu. Just nu är håller jag på med en del saker på jobbet som kräver ganska stora tankeprocesser och jag kommer att syssla med det i minst 10h per dag i två veckor framöver. Rent generellt så är det nog kosten som gör att människor idag är slöa i huvudet och bara ligger framför tv:n eller datorn och är i bakistillstånd.


Jag i nästan två veckor framöver:

(mindre löprunda på morgonen ca 25min)

Fastat ~ 16h

Salladsmål (äter detta en till två ggr om dagen) - Salladsmix (finns i alla vanliga butiker), fin olivolja, oliver, mozzarella/fetaost, balsamvinäger och ibland några tomater och keso till.

Snack: Kvarg eller skyr med bra proteinnehåll + sötningsmedel (smakar godis).

Dricka: Butikens egna "fun light"-dricka (smakar också godis). Kolla på Willys, de har billiga saftgrejer utan socker/kalorier.

Sen...
* Omega 3
* D-vitamin
* Magnesium
* Zink
* Ev. B6-vitamin

Behöver du mer kalorier och vill känna dig lite mer mätt så drar du bara in lite potatis och/eller någon köttbit till måltiden. Upplever att det mest är kolhydraterna som ger mig krashlandning och gör mig slö.
Har läst en del som varnar för probiotika-produkter och liknande som filmjölk och yoghurt men jag har inte hunnit sätta mig in i hur pass mycket sannning det ligger i det.

+ Vädra rummet. Tråkig luft gör i alla fall att jag får hjärndimma.
2014-05-15,14:57,
Inlägg: #16
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
Bra skit, thx bruno (=



Zma har jag precis köpt hem, kör 3 tabs på kvällen. Där i finns ju Magnesium,Zinc,B6. SÅ hur mkt D-vitamin och omega 3 tar du?
2014-05-15,15:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-15,15:02 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #17
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
D-vitamin tillskott är inte nödvändigt på sommarn. Du kan få D-vitamin från solljus. Vinterhalvåret är annat dock =)
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-05-15,15:05,
Inlägg: #18
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,14:57)mpuabby Skrev: Bra skit, thx bruno (=



Zma har jag precis köpt hem, kör 3 tabs på kvällen. Där i finns ju Magnesium,Zinc,B6. SÅ hur mkt D-vitamin och omega 3 tar du?

Omega 3: ~ 800mg
D-vitamin: ~ 2500IU lite beroende på hur mkt jag varit ute i solen.

~ 80 kilo (ren muskelmassaWink).
2014-05-15,15:08,
Inlägg: #19
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,15:05)Bruno Skrev: Omega 3: ~ 800mg
D-vitamin: ~ 2500IU lite beroende på hur mkt jag varit ute i solen.

~ 80 kilo (ren muskelmassaWink).


Haha ang din diet där, käkar du bara sallad och kvarg, hur fan lyckas du bygga på det Wink
2014-05-15,15:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-05-15,15:44 av {2} Bruno.)
Inlägg: #20
RE: "Dimmig" i skallen & lever i en bubbla.
(2014-05-15,15:08)mpuabby Skrev: Haha ang din diet där, käkar du bara sallad och kvarg, hur fan lyckas du bygga på det Wink

Ah. Riktigt så här käkar jag inte 365 dagar om året utan nu handlar det mest om att jag ska orka vara fokuserad på tråkiga och jobbiga saker i drygt 10h/dag och vill få en finare form nu till sommaren. Brukar kunna unna mig en mindre kolhydratskälla också.

Men sen är det ju vanligt att höra gymnissar snacka om att man bara ska vräka i sig mat i kopiösa mängder. Och visst kan man göra det för att bygga snabbare.
Men jag menar, du kommer samtidigt att ha lättare att lägga på muskler ju lägre fettprocent du har (finns många trådar om det på ex. Kolo) och sen tycker jag att man mår mycket bättre på att vara hyfsat deffad och inte behöva proppa i sig käk hela tiden.

Prio ett för mig är att ha en optimalt hälsosam kropp och som är smidig nog att kunna användas till fler sporter och aktiviteter än att lyfta tungt på gymmet och bara se snygg ut, vackra muskler och lyfta tungt är prio två.

Och läser du om forskning på fasta och så nu, så verkar ju det mesta visa nu på att det finns stora hälsofördelar med att begränsa kaloriintaget och inte äta så jävla ofta som folk gör generellt. Mer är inte alltid bättre.
Med "leangains" må du kanske bygga långsammare än dina polare som grisbulkar och spenderar 90% av lönen på att smälla i sig massa pizza och glass och skit för att komma upp i kalorier (eller de som använder AAS), men förr eller senare kommer du dit och då kommer din kropp vara "the real deal" och ingen Ferrari med en motor från en EPA-traktor.

Bara håll koll på proteinintaget så kan du faktiskt bygga på salladsmiddagar.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}