LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Studenten
2014-06-06,19:13,
Inlägg: #1
Studenten
Har tagit studenten, har ingen aning vad som händer nu.

Hur började det för er? Hängde ni med dom ni gick ut skolan med?
Jobb? Nya upplevelser?

Är rädd för att bara sitta hemma hela sommaren och ruttna
2014-06-06,20:38,
Inlägg: #2
RE: Studenten
Big Grin Jag var "ledig" hela sommaren och gejmade som en galning. Gradvis tappade jag tyvärr kontakten mer och mer med gymnasiepolare, men har några kvar. Högstadiepolare dock, dom har jag än idag stark kontakt med.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-06-06,22:18,
Inlägg: #3
RE: Studenten
Jag tar studenten nästa vecka. Långsiktiga planen är att plugga på högskola nästa vår.

Jag har inte hittat något sommarjobb så planen är att läsa matte 3 nu om 5 veckor och sen söka jobb till hösten istället.

Jag lär alltså få 5 veckor ledigt nu efter studenten, jag kommer gå upp kl 7 varje dag, gymma äckligt hårt, följa VM och börja köra daygame.

Jag känner mig rätt lugn för framtiden, jag har en plan och det värsta som kan hända är att jag får gå arbetslös någon månad innan jag börjar plugga.
2014-06-06,22:39,
Inlägg: #4
RE: Studenten
SKa också följa VM, gymma och röka någorlunda mycket weed och ta nåra krogrunder i sommar. Bara njuta tror jag, fundera på framtiden.

Kanske börjar beckna för extra pengarna också.

Har inget sommarjobb, och inga direkt planer. Hoppar på det erbjudande/möjligheter som kommer.

GL
2014-06-07,10:36,
Inlägg: #5
RE: Studenten
Sluta tramsa och skicka ut er i skärselden genom den mest ultimata comforzone utmaningen - Ta jobb utomlands!!!... Pratar med erfarenhet och önskar att jag tagit steget tidigare!

Vill ni växa som män och människor och ha ett liv fullt av äventyr!?
DO IT!

En varning bara: När ni väl börjat kommer ni aldrig vilja flytta hem igen!
2014-06-07,12:19,
Inlägg: #6
RE: Studenten
Jag måste fokusera på högskoleprovet till hösten så utomlands är inte ett alternativ för mig. Har man däremot inga planer så är det absolut ett alterntiv.

Ballin: kom igen kompis, trodde du hade mognat lite sen i vintras? Sluta med tramstankande om att borja beckna ffs.
2014-06-07,13:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-07,13:49 av {2} Ballin.)
Inlägg: #7
RE: Studenten
(2014-06-07,10:36)Goofball Skrev: Sluta tramsa och skicka ut er i skärselden genom den mest ultimata comforzone utmaningen - Ta jobb utomlands!!!... Pratar med erfarenhet och önskar att jag tagit steget tidigare!

Vill ni växa som män och människor och ha ett liv fullt av äventyr!?
DO IT!

En varning bara: När ni väl börjat kommer ni aldrig vilja flytta hem igen!

Fett, hur fick du det och var? kostnad?

Nicki: Vad som låter dåligt för dig kanske är ett stort äventyr/personligutv för nån annan, just dont get caught
2014-06-07,17:21,
Inlägg: #8
RE: Studenten
Jag har jobbat i Danmark, Norge och nu jobbar jag i Dubai. Nästa steg blir förhoppningsvis asien eller sydamerika...
Kostnad? Varför skulle det kosta? Det är bara att söka jobb och sen när man väl får det, packa sin lilla ryggsäck och åka dit. När det väl kommit så pass långt finns massor med info om vad man måste få gjort, på nätet... Det är enklare än man tror... Arbetsgivaren kan säkerligen hjälpa till med information om boende. Men när man väl har tak över huvudet är det bara att dra...
I danmark och norge hade jag världens sämsta lön. Men jag sket i vilket och såg det som ett äventyr. Senare när jag väl kom i kontakt med arbetsgivaren i Dubai fick jag jobbet JUST pga att jag tagit de andra skitjobben...

Bara att börja googla och leta annonser. Ett CV kan man alltid skicka ;-)
2014-06-07,19:03,
Inlägg: #9
RE: Studenten
Tog studenten 2013 och vet fortfarande inte vad jag vill göra just nu. Jobbat av och till på ett ställe, men ska köra hela sommaren ut nu. Vill jobba med musik, så långt vet jag.

Blir säkert resa runt i Europa i September / Oktober. Sökte jobb i Riga, kass lön enligt svenska mått. Men som Goofball säger, ser jag det mer som ett äventyr, en upplevelse.
2014-06-07,19:21,
Inlägg: #10
RE: Studenten
Vad gör du under fritiden då? Bor du hemma? Hängerm ed polare?

Jag och farsan börjar gå varandra på nerverna, måste fan ta tag i nått nu SNART
2014-06-08,10:09,
Inlägg: #11
RE: Studenten
Åh vad gammal jag känner mig. Är medelåldern på CR 18-20 :/
2014-06-08,12:12,
Inlägg: #12
RE: Studenten
(2014-06-07,19:21)Ballin Skrev: Vad gör du under fritiden då? Bor du hemma? Hängerm ed polare?

Jag och farsan börjar gå varandra på nerverna, måste fan ta tag i nått nu SNART

Bor fortfarande med föräldrarna. Men när jag jobbar så träffar jag dom bara på helgerna. Åker hemifrån 12:30 och är hemma 23:30. På helgerna går jag ut på krogen om jag vill vara social. Fiskar om jag vill ha lite egentid, eller kör enduro med farsan.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}