LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
2014-06-21,20:47,
Inlägg: #1
Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Hej igen grabbar! Finns en risk denna texten är lång, men pls bare with it!

Var sjukt längesen jag var inne här! Har mer eller mindre varit med och fixade loggan en gång i tiden här och jag drog mig ur PUAcommunityn ett tag för att koncentrera mig på mina studier. Jag trodde vid detta laget jag inte behövde game, att jag hade ett strukturerad liv och jag skulle gå vidare med mina mål..

Bakgrunden:
Bodde ( och bor där igen) i Hässleholm, slutade högskoleutbildningen jag hade på Blekinge. De var där jag blev introducerad för game och sedan dess har jag gått på motgångar och framgångar inom det. 2012 bestämde jag mig för att ta rejält tag i allt o då sökte jag mig till Stockholm för en yrkesutbildning inom motion graphics, vilket jag kom in på. Jag tränade hårt med och gick ner från 129 kg till 105 kg vilket var så skönt! Kände mig så jäkla säker som person och de firade jag genom att åka på Tomorrowland och helt enkelt fira livet Smile

När jag väl kom hem igen och flytta till Stockholm kom allt till och ändras. Jag åkte på att sjukdom som varade 3 månader in i utbildningen och missade de första dagarna i skolan, väl i skolan hamna jag i gamla vanor igen med att komma sen och viktiga kontaktpersoner inom branschen som kom och föreläste, blev lacka på mig och mina förseningar, för att inte tala om vissa klasskamrater.
Inom game så var jag långt ifrån social som jag trodde jag var, dock körde jag på ett tag med att verkligen pusha mig själv. Vekligheten blev en annan dock när jag märkte att andra satsade ännu hårdare i skolan än vad jag gjorde. Visst, man stannade ett par extra timmar om dagen och jobbade med att lära sig saker o så, men andra var mer eller mindre där fram tills skolan stängde och jag kände jag måste ge mer om jag skulle komma vidare inom filmbranschen! Ännu oroligare var när man hade en annan kille i klassen som man såg efter, men som inte gillade mig pga. för jag var sen o så (tänk Naruto och Sasuke-relationen för er som sett på Naruto), fick praktikplats i USA. Jag tog på mig vissa projekt som var mer eller mindre obetalda, för att göra bra saker. Dock så tog en av dessa projekt för mycket tid och de tog mig viktig tid för att kunna lära mig mycket annat.
Väl i mars 2013 hade de flesta praktik utomlands o så medan jag fick nöja mig med Sverige..Tro mig, jag sökte hårt men kom inte vidare än till USA, jag var för "grön" fortfarande. Trots det kämpade jag med praktikplatsen jag fann, fram tills vi slutade skolan i juni och tog examen. Blev så klart inget jobb där och jag bestämde mig för att stanna i Stockholm ist. för att vända hem igen och jobba på samma skitjobb jag hade innan Stockholm. Jag hittade i Maj ett extrajobb på Max. Mer eller mindre värdigt med tanke på att jag ville jobba me film, men de gav mig tid att utveckla mig genom att göra projekter. Trodde jag. Jag tjänade ofröskämt lågt med pengar och fick be familjen att låna mig pengar. Blev inga projekt men jag sökte jobb som fan. O gjorde tutorials för o lära mig. Nu hade jag inte ens råd att gå ut i Stockholm och jag höll mig för de mesta hemma. Väl då blev jag introducerad till Dota2 av en polare. Någon som blev en sak som tog min tid. Jag spelade o gjorde mindre kreativ arbete. Jag nöjde med hur jag levde fattigt, åt onyttigt och sket i träning mer eller mindre. I Oktober fick jag chans till två saker som skulle leda mig kanske på rätt väg igen. Den ena var att göra en musikvideo och den andra att göra ett testprojekt åt ett produktionsföretag i Stockholm. Jag gav allt för det sistnämnda i tro om en fast anställning. Tackade nej till ett jobb som säljare som kunde fixa mina ekonomiska problem och körde på. När jag visa det jag gjorde, var företaget inte nöjd o de ansåg de såg mörkt ut för mig. Jag var villig att göra om de igen men jag ville ha försäkran om de skulle bli jobb eller ej. Då nämnde de sanningen. OM jag gjorde det bra så kanske skulle de köpa filmen. OM jag skötte mig skulle jag bli presenterade för producenter i företaget för att få frilansjobb.
Jag blev mer eller mindre knäckt. Sket i det projektet och nu sökte jag massor med jobb men förgäves. December månad sa jag upp mig på max och så. Musikvideon blev klar, men fick inte de genomslaget jag trodde.. Jag hade nu gått upp till 135 kg och bodde hemma hos mina föräldrar igen och var skuldsatt hos mina syskon med lånade pengar o så.
Efter vad jag lärt mig från utbildningen ska man ta motgångar lätt och analysera vad som gick fel och vad som kunde förbättras. Vissa saker kan man helt enkelt inte göra något åt, men här fann jag massa saker jag kunde ha gjort rätt.
Nu har jag kommit på fötter igen, gått ner till 130 kg och betalat alla lån jag gjort av mina syskon och betalar andra mindre skulder jag har. Söker inte jobb inom film o motion graphics lika aktivt som innan i och med jag fokuserar mig på min träning. Gått ut har jag inte gjort på länge då jag känner för många saker i mitt liv inte ligger rätt till ännu. Jag håller på att skriva ner mål och saker jag vill uppnå då jag vill inte hamna så här långt ner igen.
Nu är min fråga. Har några av er varit med om liknande situationer? Hur tog ni er upp igen? Hur hanterar ni känslan att ni inte befinner er där ni är i livet? Och om ni har gjort en plan på hur ni vill komma vidare i livet med saker o ting, hur har ni gått tillväga?

Jag hoppas på seriösa svar 
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2014-06-22,06:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-22,06:44 av {2} _Amigo_.)
Inlägg: #2
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
(2014-06-21,23:56)Toledo Skrev: Riktigt kul att ha dig tillbaka Amigo!

Tack bror Wink Denna gången ska saker bli ännu mer episka än förr!

(2014-06-21,23:56)Toledo Skrev: Riktigt kul att ha dig tillbaka Amigo!

Kanske hör denna posten mer på " vad jag ska göra" tråden än här? Big Grin
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2014-06-26,13:39,
Inlägg: #3
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Du har ju tagit det första steget till att komma närmare dina mål, vilket är att inse att man vill eftersträva sina mål.

Har en liknande händelse, hade jobb, vart lovad mer jobb, fick det inte på grund av pengabrist, tappade motivationen till träning och allt där till. Helvetet brakade lös med andra ord, så jag har en hyfsad idé om vart du är just nu.

Det jag lärde mig var att ta tag i ett hörn i taget, försök inte ta tag i alla problem samtidigt. Du skriver att du vill bli hälsosammare och träna mer, fokusera på det först, när det börjar bli en vana, (nu vet jag inte om du har motivations problem med gymmet/svårt att ta dig dit, men jag hade det) när allt går på räls, gå vidare till nästa, lägg allt fokus på det tills det börjar funka. För mig har det alltid varit lättare att beta av en sak i taget istället för att sitta mitt i smeten, vara stressad över jobb, känna sig lite/tjock på gymmet samtidigt som man ska hitta en brud och stoppa kuken i.

Samt att alltid påminna mig själv om vad målet är, ta mindre del mål och klara dem för att hela tiden komma närmre det stora målet.
ge mig cash, ge mitt ringfinger bling-bling och sprit tills jag uppför mig som haddock i tintin.
2014-06-29,03:36,
Inlägg: #4
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
(2014-06-26,13:39)Jens Skrev: Du har ju tagit det första steget till att komma närmare dina mål, vilket är att inse att man vill eftersträva sina mål.

Har en liknande händelse, hade jobb, vart lovad mer jobb, fick det inte på grund av pengabrist, tappade motivationen till träning och allt där till. Helvetet brakade lös med andra ord, så jag har en hyfsad idé om vart du är just nu.

Det jag lärde mig var att ta tag i ett hörn i taget, försök inte ta tag i alla problem samtidigt. Du skriver att du vill bli hälsosammare och träna mer, fokusera på det först, när det börjar bli en vana, (nu vet jag inte om du har motivations problem med gymmet/svårt att ta dig dit, men jag hade det) när allt går på räls, gå vidare till nästa, lägg allt fokus på det tills det börjar funka. För mig har det alltid varit lättare att beta av en sak i taget istället för att sitta mitt i smeten, vara stressad över jobb, känna sig lite/tjock på gymmet samtidigt som man ska hitta en brud och stoppa kuken i.

Samt att alltid påminna mig själv om vad målet är, ta mindre del mål och klara dem för att hela tiden komma närmre det stora målet.

Klokren tips! Visste jag skulle nog stöta på någon här som varit med om liknande Smile Ja jag fick tips av min mentor att de e bra jag pausar allt och tänker igenom vad jag vill uppnå först. HAr problem såklart hemma med tanke på att min far lider av en sjukdom som gör de svårt att hantera det stabilt..Blir frustrerad och omges av negativ energi då min mor o far bråkar..Men jag ska ta tag i träningen o göra de till en vana först...för känns jag måste kunna hantera o hålla mig nyttigt om jag ska jobba med ett datorsittande jobb sen.
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2014-06-29,11:40,
Inlägg: #5
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Så hur ser kosthållningen ut i nuläget?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-06-29,18:28,
Inlägg: #6
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Jag har skippat färdiga saker i form av juice o gröt o musli o likande o gör egna smothies av frusna frukter som ajg själv hackat ner o fryst in, förutom bärmixen. Gör en macka på grovt bröd med rökt kalkon, tomat, paprika eller gurka samt fettsnål smör o en kopp kaffe på de..

Till lunch på jobbet försöker jag skippa onödiga kolhydrater o kör på sallader med bra köttmängd.

Läsk har jag ersatt till vatten. Är cola addict sedan barnsben, men de blir en burk om dagen ist för en halvliter till en liter som förr.

Kvällsmat äter jag normalt hemmalagad mat som går enligt tallriksmodellen som morsan lagar.

Great news btw, gått ner 1,5 kg denna vecka så väger nu 128 kg..Still a long way men själva viktökningen ökar med en halv kilo är sjukt bra!!
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2014-06-29,18:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-29,18:55 av {2} krokodilen.)
Inlägg: #7
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Räkna ut ditt basala energibehov och ligg sen på kaloriunderskott. Simple as that. Inget fel med gröt, långsamma kolhydrater som är mättande. Undvik cola helt och hållet eller håll dig till diet-varianterna. Good job dude hursomhelst! Kolla också på motivations-klipp för att hålla motivationen igång under en längre tid. That's all, peace!
2014-06-29,20:21,
Inlägg: #8
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Håller med krokodilen. Bort med Cola (och sockersöt dryck ö h t). Käkar du nån skräpmat, godis, glass, fikabröd e t c eller skippar du allt sånt?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-07-01,01:46,
Inlägg: #9
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
jag tillåter mig käka skräpmat som EN MÅLTID i veckan..inte en hel dag utan en måltid bara..även då strävar jag att t.ex. ist för pizza ta en sallad osv.. har och kommer aldrig bara fika person Big Grin
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson
2014-07-01,01:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-01,02:01 av {2} xxxaaa.)
Inlägg: #10
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
(2014-07-01,01:46)_Amigo_ Skrev: jag tillåter mig käka skräpmat som EN MÅLTID i veckan..inte en hel dag utan en måltid bara..även då strävar jag att t.ex. ist för pizza ta en sallad osv.. har och kommer aldrig bara fika person Big Grin

1 pizza på 1500 kcal kan förstöra en hel veckas deffande dude! bli seriös nu med detta en gång för alla om du nu haft problem länge med vikten och inga jävla undantag!

Dvs under INGA som helst omständigheter snabbmat/godis/osv. Kanske låter lite hårt men du kommer förmodligen aldrig att lyckas med detta om du inte gör det ordentligt.

edit: som sagt, låter kanske lite elakt men vill bara hjälpa dig. Att gå ner i vikt kräver 100% fokus och inget fusk.
2014-07-01,02:32,
Inlägg: #11
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Ja, antingen cold turkey, eller också göra nåt enstaka undantag som vid födelsedag o storhelg.

Alkoholintaget är ju för övrigt en potentiell bov i sånt här sammanhang som bör tas med i beräkningen Tongue, då alkohol är kaloririkt, minskar fettförbränningen (kroppen förbränner alkoholen först) och ökar aptiten.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-07-01,11:31,
Inlägg: #12
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Bort med colan för i fan. En om dagen sabbar som in i helvete.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man"
2014-07-01,14:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-01,14:24 av {2} russel.)
Inlägg: #13
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
Hur tycker du att det funkar so far?

Känner du ett jävla sug efter skräpmat, godis, det snabba sockret, transfetterna?

Eller börjar det lugna ned sig?

(2014-07-01,11:31)WALL-E Skrev: Bort med colan för i fan. En om dagen sabbar som in i helvete.

Mm precis, OM du ska ta, rekomenderar jag cola light. Aspartan är inte det bäsgta, men du slipper kalorierna och kan vara en fördel just nu när du ligger på ganska stor övervikt. skulle säga 2 kanske 3 lights i veckan bara för att trappa ned hela cola orgien och stilla sötsuget.

Tips på mellanmål, nu när vi ändå är inne på aspartam,

-kvarg(finns på lidl)
-lite lite funlight

Mixa ihop skiten, blir som en kräm innehållande nästan bara protein och är sjukt kalorisnålt
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-07-06,04:02,
Inlägg: #14
RE: Tillbaka på marken efter att ha fallit. Vill upp igen en gång för alla!!
(2014-07-01,01:59)xxxaaa Skrev: 1 pizza på 1500 kcal kan förstöra en hel veckas deffande dude! bli seriös nu med detta en gång för alla om du nu haft problem länge med vikten och inga jävla undantag!

Dvs under INGA som helst omständigheter snabbmat/godis/osv. Kanske låter lite hårt men du kommer förmodligen aldrig att lyckas med detta om du inte gör det ordentligt.

edit: som sagt, låter kanske lite elakt men vill bara hjälpa dig. Att gå ner i vikt kräver 100% fokus och inget fusk.

Läs vad jag skrev: IST: för pizza en sallad...O nej jag förstår dig! Man ska inte lura sig själv alls.

(2014-07-01,14:07)russel Skrev: Hur tycker du att det funkar so far?

Känner du ett jävla sug efter skräpmat, godis, det snabba sockret, transfetterna?

Eller börjar det lugna ned sig?


Mm precis, OM du ska ta, rekomenderar jag cola light. Aspartan är inte det bäsgta, men du slipper kalorierna och kan vara en fördel just nu när du ligger på ganska stor övervikt. skulle säga 2 kanske 3 lights i veckan bara för att trappa ned hela cola orgien och stilla sötsuget.

Tips på mellanmål, nu när vi ändå är inne på aspartam,

-kvarg(finns på lidl)
-lite lite funlight

Mixa ihop skiten, blir som en kräm innehållande nästan bara protein och är sjukt kalorisnålt

Känner inte sån söttsug direkt, nog om helgerna känns de men håller mig mestadels till vatten o te. Ska testa den mixen!

Tack för alla era ord! De värmer att man bli pushad här
" Get rich or die trying"
Curtis "50Cent" Jackson


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Misslyckas på alla dejter, vet inte hur jag ska vända på det joak 4 1,551 2017-08-14,22:18
Senaste inlägg:: Fiskarn
  bara klappa igen och dö oskuld piraten99 14 5,235 2017-02-09,17:31
Senaste inlägg:: 4xw3ll
  Flumrider tillbaka Flumrider 1 1,104 2016-09-30,00:45
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Crazy Tjejer som inte vill gå hem Champagne 5 2,681 2016-04-18,18:28
Senaste inlägg:: Cogo
  "Vill du följa med hem" om "hem" är otillgängligt Godot 2 1,453 2016-04-17,21:00
Senaste inlägg:: Sartre
  Vilken sorts kille vill tjejer ha? tay 5 3,009 2015-12-20,21:13
Senaste inlägg:: godsgift
  För den som vill ha hela Simple Pickup - Projekt go, gratis Evilvalle 1 1,938 2015-07-13,14:30
Senaste inlägg:: Parafras
  Hur träffade ni alla brudar Powerwolf 1 1,400 2015-03-06,07:20
Senaste inlägg:: Nalirot
  Hur lång tid innan höra av sig efter första date? selected 3 2,429 2015-02-16,21:15
Senaste inlägg:: Fiskarn
  Nu måste jag ta tag i mig själv igen, hjälp mig. (långt inlägg) Avager 1 1,722 2014-04-29,21:27
Senaste inlägg:: tcepser

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}