LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
En dejt
2014-06-27,16:04,
Inlägg: #1
En dejt
Detta är väl inte så mkt "Vad ska jag göra" tråd utan mer vad borde jag gjort. Vill poängtera att jag fått bra input borta på C-R men tänkte att det kan vara intressant med olika synpunkter.

Here goes:

Hittar en söt tjej på HP. Skriver ngt random till henne. Hon svarar ngt random och lägger till att hon är trött på HP, att man inte lära känna varandra genom text. Jag skriver ngt tillbaka om facebook add, hon skickar sitt nr istället.

Efter lite logistik-strul så blir dejten av då hon hör av sig när hon är påväg tillbaka till staden och frågar om jag vill ses. Vilket vi gör. Vi skulle egentligen bara ta en öl men det blev ett par stycken, bytte pub osv sen föreslog hon att vi skulle promenera ner till röda sten. hade kino eskalerat i lagom takt, så när vi satt på bryggan och jag hade armen om henne, hon lutar sitt huvud på min axel så kysser jag henne och vi sitter där och hånglar (i brist på bättre ord), hon är väldigt into it, tar sin hand bakom mitt huvud och trycker sig själv emot mig, börjar andas tungt och sådant. hursomhelst, vi skiljs senare åt då jag ska ta vagnen hem och hon bor en hållplats därifrån vi var. kl är över 1 på natten. hon säger att om vagnen inte kommit inom 10 min så får du ringa o kanske komma hem till mig. Jag ringer upp henne men har på ngt sätt inte fattat hinten och vi småpratar istället och vi jävlas lite med varandra. Vagnen kommer inom 5 minuter och jag hoppar på. (jag vet...)

hon frågar flera ggr under kvällen om det är en deal breaker att hon är si-och-så och verkar lixom kvalificera sig för mig. hon pratade om saker vi kunde göra, låtar hon ska visa mig på spotify och att vi ska höras osv. Säger att hon varit på 4 dejter från HP och alla dom har varit katastrof (underförstått att detta inte var en katastrofdejt)

så all-in-all tyckte jag det var en av de bättre första dejterna jag varit på. Väldigt intressant tjej, hade en hel del gemensamt, blev aldrig ngn pinsam tystnad. Typisk andra-lång-tjej. Det gillar jag.

Efter dejten är det radiotystnad ett par dagar då jag skulle vara bortrest. Jag hör av mig när jag är tillbaka och föreslår att ses, hon svarar att hon är har fullt upp hela veckan men att vi kan ses nästa vecka då är hon ledig större delen av veckan. Så jag hör av mig en vecka senare och föreslår att ses, då svarar hon inte ens. Detta var i måndags.

Mkt text för ett ganska simpelt problem, i know.

Så.. japp. Vart gick det fel ngnstans? Var jag för på med att höra av mig? Är det kört? Försöker analysera lite så att jag inte gör om eventuella misstag med nästa tjej.
2014-06-27,18:47,
Inlägg: #2
RE: En dejt
Kan inte se att du gjorde speciellt mycket fel. Visst, du kunde kanske fått ligga med henne på dejten men det förklarar inte varför hon helt plötsligt blir kall efteråt. Det kan ha hänt nåt i hennes liv eller vad som helst, du behöver inte ha gjort nåt fel öht.
Släpp henne och gå vidare till andra tjejer så kanske hon hör av sig framöver. Själv skulle jag dock inte acceptera att hon inte ens svarar på ett sms där jag frågar om hon vill ses om hon inte kommer med en väldigt bra förklaring. Skulle inte ödsla mer tid på henne, och det beror på att jag vill skapa en metaframe där jag är en man som inte accepterar att tjejer beter sig hursomhelst.

Gillar att du försöker dra lärdom av misslyckanden, men ibland beror det på externa faktorer som man inte kan påverka.
2014-06-27,21:03,
Inlägg: #3
RE: En dejt
Jag hade försökt knulla henne då jag hångla med henne...

Ända du borde göra nu är att vänta o se om hon hör av sig i guess.. eller testa senare igen.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-06-27,21:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-27,21:07 av {2} Bruno.)
Inlägg: #4
RE: En dejt
(2014-06-27,18:47)TheD Skrev: Kan inte se att du gjorde speciellt mycket fel. Visst, du kunde kanske fått ligga med henne på dejten men det förklarar inte varför hon helt plötsligt blir kall efteråt. Det kan ha hänt nåt i hennes liv eller vad som helst, du behöver inte ha gjort nåt fel öht.
Släpp henne och gå vidare till andra tjejer så kanske hon hör av sig framöver. Själv skulle jag dock inte acceptera att hon inte ens svarar på ett sms där jag frågar om hon vill ses om hon inte kommer med en väldigt bra förklaring. Skulle inte ödsla mer tid på henne, och det beror på att jag vill skapa en metaframe där jag är en man som inte accepterar att tjejer beter sig hursomhelst.

Gillar att du försöker dra lärdom av misslyckanden, men ibland beror det på externa faktorer som man inte kan påverka.

Mm. Lyssna på TheD.
Det är den här attityden vi borde uppmuntra mer här. Verkar ju som du spelade korten rätt okej ändå och ska inte överanalysera det där för mkt, gå vidare och gör din grej bara så får du se vilka brudar som följer med på resan och vilka som inte gör det. Lite "killer instinct" på dejten och du hade förmodligen fått till det men ja, man kan inte alltid göra allt perfekt.

Hon ville kanske bara testa dig lite men det låter ju som att chansen att hon skulle ta upp kontakten nu är rätt liten, eller så är det bara för att fönstret är stängt för tillfället och hon inte känner för att träffa dig just nu. Svårt att veta med brudar.
Tycker du gott kan experimentera en del ändå, jag skulle vänta någon dag till och sedan slänga iväg någonting riktigt cheesy typ "jag är rädd att vi håller på att glida ifrån varandra, Gertrud[eller vad hon nu heter?]" och se om hon svarar.
Annars, bara fortsätt hooka upp med fler tjejer och få in ännu fler dejter.
2014-06-28,13:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-28,14:03 av {2} Swish.)
Inlägg: #5
RE: En dejt
TheD skrev något många ofta glömmer eller inte tänkt på.

Har märkt att det är många seducers som skyller på sitt game ist för externa faktorer som inte går att påverka speciellt mycket. Har läst flera inlägg med samma snedvridna fokus på hur man hanterade sitt game istället för att fundera över om det kanske bara har med saker i hennes liv att göra.

Det är lätt att tro att hon bara träffar dig och att du är den hon värderar mest. Har upplevt den förblindelsen i mig själv allt för ofta.

I mina öron låter det som att du är en sidekick, något hon tar i andrahand när hennes mest värderade flört, kk, pojkvän eller liknande inte ger henne tillräckligt med uppmärksamhet, uppskattning, kärlek, bekräftelse, etc.

Jag kan ha fel men det är så jag tolkar många seducers som förblindar sig i hennes 'oskyldiga yttre' och tror att game tekniker alltid vinner över två väldigt matchande eller starka personligheter.

Anledningen att jag skrev just det som jag skrev nu kan ha att göra med att jag haft kk's som ibland hittar en ursäkt för att inte ses, eller verkar lite off dagen efter hon var och 'tränade', etc. Jag litar allt för mycket på vad de säger och blundar allt för ofta för min magkänsla eller logik. Tror att det kan vara ett sätt att försvara henne för att få sig själv att må bättre och att man har börjat fatta för mycket tycke för personen så man börjar leta efter anledningar till att hon faktiskt är den där oskyldiga lojala kvinnan som man hoppas på.

Jag tror man attraherar det man själv är och värderar. Är man ute efter en kk är chanserna stora att man bara hittar honor som redan är i en kk relation eller strular runt när man inte märker det. Vill man ha det så är det ju bara att köra på Big Grin

En PUA kan få många brudar, en brud kan nog få fler killar utan att vara en PUA om hon ser väldigt bra ut och inte bryr sig om sitt antislut-defense.

Blir honan kär i dig när du är en player kan det hända att det är det hon bla gillar med dig. Sen när du ändrar frame'en är du inte samma person hon föll för längre.

Personligen ska jag försöka att inte använda allt för mycket tekniker eller överinvestera på det sättet. Har insett att jag vill attrahera kvinnor på ett genuint sätt. För de damer som jag värderar, tenderar till att bli avtända när de ser igenom ens spel. Vilket har medfört att jag hittat en del svaga och opålitliga kvinnor. Precis som en instabil player är i mina ögon.

Karma is a bitch Wink
2014-06-29,22:30,
Inlägg: #6
RE: En dejt
Alright tack för input grabbar! Tycker det är konstigt beteende att vilja ses för att sedan inte ens svara men som du säger TheD, det är inget acceptabelt beteende. I min värld så svarar man när någon hör av sig. Vill man inte ses längre så säger man det helt enkelt.

Det jag tänkte på var att jag kanske var för på när jag försökte styra dejt. Annars får man chalk it down till externa faktorer utom min kontroll helt enkelt!
2014-06-30,13:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-06-30,13:45 av {2} Swish.)
Inlägg: #7
RE: En dejt
Hoppas du inte tog min feedback på annat sätt än positivt. Om någon av hennes andra kk's, flörtar, etc, inte kan en dag och sedan får ändrade planer så ändrar hon troligtvis planen med dig för att hellre vara med honom.

De dagarna han inte kan träffa henne är de dagarna som blir över för andra killar isf. Har själv fått en kk att ändra planer för mig på det där sättet. Sms från killar som kommer flygandes när hon är med mig med mobilen på vibration, döljande handlingar, beteende och bekräftande lögner.

Hon hör ju så klart inte av sig om hon är med en annan kille. Ibland när min tidigare kk ansåg att det var väldigt viktigt att svara hennes andra killkompisar, gick hon ut för att ta en cigg själv eller in på toan med mobilen.

Jag ser det som väldigt självklart att hon inte hör av sig om fallet är som jag tolkat det. Det betyder inte att hon inte vill träffa dig igen. Tycker du borde respektera hennes tid med andra om du vill kunna bli en av hennes kk's.

När vi hade utmanande perioder där kärleken inte var så stark gick hon direkt och träffade andra. Så fort vi hade ett pytte bråk flippa hon och vips började hennes mobil vibrera mer än tidigare igen hehe.

Det är ofta känslosamma impulser från flickans sida när hon gör massutskick via sms, fb eller andra comunitys, osv så fort hon kände sig 'fel behandlad' av mig. Hon började skrika efter bekräftelse från andra och slutade skrika efter de andra killarna direkt när allt blev bra mellan oss igen (oftast efter 1-2 dagar).

Helt klart inte acceptabelt att behandla dig som hon gör, fast du verkar ju en aning needy eftersom hon fortfarande verkar kunna köra med dig eller har jag fel? Vill hon träffa dig verkar hon ju få det ändå. De oskyldiga tjejerna som målar upp antislut-defense har jag upplevt som de mesta slampiga faktiskt. Det är nog därför de bryr sig så mycket om den.

Anledningen till att hon inte är rak med dig är för att hon vill fortsätta träffa dig och om bilden du byggt upp av henne rubbas så förlorar hon dig. Tycker du fortfarande att hon agerar konstigt? Har du funderat på att skapa en genuin fv frame från början istället?

När en hona säger (Bara så du vet så vill jag inte åka hem och ha sex med dig ikväll) tolkar jag det som att hon menar det, minus ordet 'inte'. Hoppas min teori är totalfel, för jag vill vara konstruktiv.
2014-06-30,17:54,
Inlägg: #8
RE: En dejt
(2014-06-29,22:30)kball Skrev: Alright tack för input grabbar! Tycker det är konstigt beteende att vilja ses för att sedan inte ens svara men som du säger TheD, det är inget acceptabelt beteende. I min värld så svarar man när någon hör av sig. Vill man inte ses längre så säger man det helt enkelt.

Det jag tänkte på var att jag kanske var för på när jag försökte styra dejt. Annars får man chalk it down till externa faktorer utom min kontroll helt enkelt!

Från Attraction isn't a choice: "-The thing to remember whenever dealing with a woman who is behaving badly is that she is easily replaceable. You can quickly find a woman who either doesn’t try and pull negative stuff on you, or who can accept it when you reject her little games. Having the mindset that women are plentiful is more true the earlier you are in the game.
-The "NEXT!" attitude will do a lot of good things for your success with women. Use it."

Det är ett sånt mindset du vill mata in i huvudet i mitt tycke!
2014-07-01,18:16,
Inlägg: #9
RE: En dejt
Inte orkat uggla igenom alla inlägg här men jag hade ju smsat lite andra kvinnor, hittat på nåt kul allmänt och inte tänkt så mycket mer på det. Hon lär höra av sig förr eller senare. Det är bara att låtsas som ingenting.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man"


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Brud ställer in dejt sista sekund tvbordet 12 6,745 2014-03-21,01:58
Senaste inlägg:: Roppe
  Vän-Dejt? Shanks 6 2,685 2013-08-28,12:28
Senaste inlägg:: Mindful
  Första dejt ever snart, rädd för tystnad!? Kasi 33 13,853 2013-06-09,22:35
Senaste inlägg:: godsgift

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}