LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra kommunikation men ändå flake
2014-07-09,18:11,
Inlägg: #1
Bra kommunikation men ändå flake
Hello fellas

Fenomenet att ha en bra kommunikation med en brud (under chat/sms - vare sig man har träffats irl eller via nätet), playful, charmigt, sexuellt och kanske även litet seriöst samt med en bra respons, samtidigt som det är väldigt svårt att styra upp en träff är något som jag givetvis stör mig på och något andra förmodligen kan känna igen.

Det är rätt vanligt att det händer när man _inte_ har bra flyt i snacket och i de fallen är det rätt givet att bruden helt enkelt inte är intresserad - inte mycket man kan göra åt saken. Skit i henne och gå vidare. Men när allt verkar flyta på hur bra som helst och man ändå åker på flake efter flake - då blir det fett irriterande.

Enligt min egen erfarenhet har det i dessa cases oftast varit jag som tagit kontakt de gånger vi snackar, men bruden ger i de flesta fall bra respons, man är inte alltid den som måste tvinga framåt konversationen utan det glider på rätt fritt (dvs bruden investerar en hel del). However, hon tar sällan initiativ själv att starta konversationer, och när man försöker styra träff blir det oftast svar som "jag är upptagen då tyvärr, kanske nästa vecka?", "jag ska göra det å det den kvällen så det går inte" osv, utan att komma med egna förslag. I.e. inte tillräckligt hög investering/attraktion uppenbarligen.

What to do? What to do? Bara babbla på ännu mer tills båda är än mer investerade i "relationen" och hoppas att träffen går att styra längre fram? Vettefan om det är det som det sitter i. Anyways, känns som en förlust, "onödigt", när det inte leder till nåt mer när båda ändå varit investerade...

Har man träffats via nätet kan jag förstå att även om bruden gillar en så är det en stor grej att ses... eller egentligen förstår jag det inte, för mig är det ingen stor grej, är det nån man inte diggar så förlorar man inte mer än 1-2h av en kväll, whatever.

Utgångspunkten är att man haft hyffsat bra "game".
Flake har diskuterats flera ggr, men tänkte ta dessa specifika fall där det ändå verkar finnas ett relativt stort intresse.
2014-07-09,18:27,
Inlägg: #2
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Upplever samma sak hela tiden, ju yngre tjejer desto mer flakeiga. Tror faktiskt det till största del beror på att dom inte vågar. Med tjejer över 23-24 händer det mig i princip aldrig (är 29 själv). Ska bli intressent att höra flera åsikter kring det här!
2014-07-09,19:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-09,19:15 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Inställningen man själv bör ha är att dwt är skitsamma, man bara leker med dom ändå. Flakear tjejen så bör det ändå inte påverka dig utan du fortsätter med de andra tjejerna du snackar med. Denna no needinessen samtisigt som du har fler val är bra både för dig (en flakig tjej lol so what, hennes förlust) och din relation med den flakeig tjejen, jon kommmer i många fall investera mer helt plötsligt när du inte blir reaktiv eller skiter i henne.

Alltså. Flakeiga tjejer är som en ickefråga, liksom tjejejer överlag. Man måste se på det avslappnat och vara outcome independent. Dont let em fuck with ur head....

Sen beror många flakes på att tjejjer har tusen andra killar de snackar med som också bjuder ut dom. Man har allt inte mostrerat tillärckligt värde, eller sticker inte ut tillräxkligt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-07-09,20:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-09,20:17 av {2} Cogo.)
Inlägg: #4
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-09,18:27)TheD Skrev: Upplever samma sak hela tiden, ju yngre tjejer desto mer flakeiga. Tror faktiskt det till största del beror på att dom inte vågar. Med tjejer över 23-24 händer det mig i princip aldrig (är 29 själv). Ska bli intressent att höra flera åsikter kring det här!

Yeah håller med, även om det händer mig ibland med 25+ också...
Känns verkligen som yngre tjejer inte vågar, utan vill ofta att man ska ses på krogen, dvs när dom är onyktra och med sina girlfriends.

(2014-07-09,19:12)Ragnarök Skrev: Inställningen man själv bör ha är att dwt är skitsamma, man bara leker med dom ändå. Flakear tjejen så bör det ändå inte påverka dig utan du fortsätter med de andra tjejerna du snackar med. Denna no needinessen samtisigt som du har fler val är bra både för dig (en flakig tjej lol so what, hennes förlust) och din relation med den flakeig tjejen, jon kommmer i många fall investera mer helt plötsligt när du inte blir reaktiv eller skiter i henne.

Alltså. Flakeiga tjejer är som en ickefråga, liksom tjejejer överlag. Man måste se på det avslappnat och vara outcome independent. Dont let em fuck with ur head....

Sen beror många flakes på att tjejjer har tusen andra killar de snackar med som också bjuder ut dom. Man har allt inte mostrerat tillärckligt värde, eller sticker inte ut tillräxkligt.

Agee agree! Rätt mycket den inställningen jag har också, dock kan det bli att man inte upprätthåller den till 100% när det är nån man verkligen verkligen finner intressant. Jag är lite kluven... sure, det kan dyka upp en uns av needyness/outcome dependent när det är en riktig pangbrud, en som har allt från utseende till personlighet och intellekt - samtidigt känns det lite lame om man inte skulle bry sig alls om bruden, vad är då poängen att vilja träffa henne mer än doppa?

Yeah brukar inte försöka styra mer än 2-3 gånger, funkar det inte nextar jag och går vidare med andra brudar - men det är tyvärr sällan dom tar upp kontakten igen... däremot om man själv gör det efter några månader får man ofta bra respons igen. "Heeeeej hur mår du??" och konversationen rullar på, sen kanske man försöker styra efter ett tag och flake igen lol.

Går oftast hur lätt som helst med brudar jag inte bryr mig om - antingen pga blir något mer outcome dependent än jag egentligen fattar när det gäller riktigt intressanta brudar, eller för att jag har så jävla höga krav (vilket jag verkligen har), i.e. det är en brud som har så mycket valmöjligheter... förmodligen en kombination.
2014-07-09,22:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-09,22:08 av {2} ångest101.)
Inlägg: #5
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Det lilla jag har lärt mig är att det är push/pull som är mest effektivt, samt tipsen Valle skriver om. Så fort du kommer hem ifrån träff/dejt, koppla bort henne helt och börja skriva/dejta en annan tjej, eller snöa in dig i en hobby.

Dessa två saker verkar uppenbarligen hända.

1. Hon får spel när hon ser att du är öppen för andra tjejer och kommer tro att du är the shiet och vilja ha dig
2. Hon kommer skicka en A4 tillslut eftersom hon inte pallar tystnaden/ovissheten.

Så är det alltid för mig iaf, ska själv på dejt imorgon med en tjej jag gillar som fan, kommer vara mig själv och försöka få henne att gilla mig. Men så fort jag kommer hem tänker jag börja jaga igen och hålla mig upptagen med en annan tjej, hör den första inte av sig är det bara skit och du har redan en ny Big Grin

Börjar man laga ny direkt botar man needy och som Valle säger, har man några stycken tjejer varma hela tiden behöver man aldrig få problem och livet är fixat Smile

Så ska jag jobba iaf!
2014-07-09,22:18,
Inlägg: #6
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Fattar inte hur man kan bygga attraktion med randombrudar på chatt
2014-07-09,23:03,
Inlägg: #7
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-09,22:18)Ballin Skrev: Fattar inte hur man kan bygga attraktion med randombrudar på chatt

100% utseende, riktigt lotteri att hitta en tjej som diggar en i smak.
2014-07-09,23:26,
Inlägg: #8
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Inte direkt, beror på vad du "gör" också. Träningssnubbar har nog lätt för att få chatter med brudar
2014-07-09,23:28,
Inlägg: #9
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-09,23:26)Ballin Skrev: Inte direkt, beror på vad du "gör" också. Träningssnubbar har nog lätt för att få chatter med brudar

Aa sant, löser nog mycket om man är ripped och flashar
2014-07-09,23:50,
Inlägg: #10
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Menade inte nån man varit på dejt med. Menade nån du ska styra första träff med oavsett om det är från nätet eller nån du snackat med irl, på krogen/stan/whatever. Så inte bara nätet.

Mestadels bara unga slynor och WT som går igång på lowlifer-snubbar som flashar sina sixpack på badoo.
2014-07-09,23:56,
Inlägg: #11
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Snackar inte badoo, ska du ha vanliga och bra tjejer så är de instagram som häller. Promota dig sj genom att lägga upp bilder på intressen och saker så de syns att du gör nått, eller nått.
2014-07-09,23:58,
Inlägg: #12
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Känns gravt needy och tarded att att leta bekräftelse så lol
2014-07-10,00:17,
Inlägg: #13
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Förstår vad du menar. Beror på vad man lägger ut också och hur ofta

Skillnad på badoo och instagram, badoo känns Wt om nått
2014-07-10,00:44,
Inlägg: #14
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-09,23:56)Ballin Skrev: Snackar inte badoo, ska du ha vanliga och bra tjejer så är de instagram som häller. Promota dig sj genom att lägga upp bilder på intressen och saker så de syns att du gör nått, eller nått.

kan man skicka meddelande till varandra på insta?
2014-07-10,00:47,
Inlägg: #15
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Aa med bilder
2014-07-10,00:59,
Inlägg: #16
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-10,00:47)Ballin Skrev: Aa med bilder

Men alltså om man vill kontakta någon privat via inbox typ?
2014-07-10,13:14,
Inlägg: #17
RE: Bra kommunikation men ändå flake
En sak som fungerat för mig några ggr är att INTE fråga om att träffas utan bara babbla på tills hon själv tar initiativet till att ses. Då är hon betydligt mer investerad. Ska fortsätta experimentera lite med det!
Att föreslå att man ska ses för tidigt i konversationen är definitivt en attraktionsdödare iaf.
Och nu snackar jag internetgame..
2014-07-10,16:40,
Inlägg: #18
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Hatar flakes, man kan ha världens bästa konvo, ändå flakar dom...

Försöker därför nästan alltid dunka vid varje träff, första, andra whatever. Vet inte om det är rätt men de gånger jag lekt nice guy och inte satsat på score för att sen mötas av flake har jag ångrat mig.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-07-10,17:42,
Inlägg: #19
RE: Bra kommunikation men ändå flake
(2014-07-10,13:14)TheD Skrev: En sak som fungerat för mig några ggr är att INTE fråga om att träffas utan bara babbla på tills hon själv tar initiativet till att ses. Då är hon betydligt mer investerad. Ska fortsätta experimentera lite med det!
Att föreslå att man ska ses för tidigt i konversationen är definitivt en attraktionsdödare iaf.
Och nu snackar jag internetgame..

Har funderat på det där men inte testat speciellt mycket så kan inte utvärdera. Möjligt att det triggar en del brudar till att förslå träff, men tror man måste ha mycket tålamod och tror det bara skulle funka på en del brudar. Samtidigt är det väl egentligen "det enda" man kan göra i flake-fallen. Funkar det ej att styra träff så försök ej, lol. Låt henne få fundera på varför du inte går för träff, som alla andra dudes. Ska testa det där mer, thnx.

Yeah verkligen attraktionsöddare, speciellt när det blir flake och man testar en gång/fler gånger till.
2014-07-17,14:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-17,16:08 av {2} ångest101.)
Inlägg: #20
RE: Bra kommunikation men ändå flake
Om man snackat med en tjej på nätet (oavsett om man känner henne eller är första gången) Vad har fungerat bäst för er när planerade dagen kommer för träff.

1. Vara hård typ "Get your ass over here, idag, uppfattat? Smile"
2. /care "Lust att ses idag?" Svar på nej "ok" svar på ja "Nice"
Man bryr sig inte om det blir något och framhäver det i texten.

3. Smörja henne en stund den planerade dagen, typ snacka 30min sen "btw, skulle vi ses idag?"


Edit : typ alltid killen som måste höra av sig känns det som?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}