LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
2014-07-23,15:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-23,16:19 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #1
Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Hallå

Har som många andra problem med tjejer som flakar. Steget är egentligen bara att få dem att svara i telefonen så att jag kan värma dem därifrån. Flakar dem efter det så är det ett annat problem, stör mig inte lika mycket på det då de ändå inte bara av automatik/lathet valt att avbryta.

Va en tjej jag hade träffat, fin tjej, lite snack, tog nummer. Ringde henne på kvällen senare och hon svarade inte. Tänkte fack inget mer med det.

Senare skickade jag ett kryptiskt sms med delvis utländsk text. Fick svaret

"Va? Vad betyder blalba"

Orkade inte svara på detta och sköt upp det. Några dar senare, typ 5 dar kom jag på att jag kanske skulle prova att ringa upp. Och nu plockade hon upp luren, trotts att hon faktiskt va busy och hade besök. Vi snackade lite och hade ett ok samtal. Lyckades inte få till en träff men vart ändå en fair deal då vi iaf hördes, dvs inte att vi inte sågs pga hennes lathet/ignorans.

En annan som jag haffat nummer av och som verkade på, skrev ett liknande kryptiskt sms, hon svarade likadant typ "haha va? vad betyder det Smile"

Jag svarade typ, "Betyder blabla, trodde du skulle ha koll, hur e läget"

- Inget svar, svarade inte senare när jag ringde upp heller.

En annan liten 18 åring jag jagade lite, brukade messa henne och ringa, ibland svara hon inte. Va iaf jag som var the hunter. En gång svarade hon att hon ville ses och jag hade mobilen på tyst läge, tittar den senare och har då flera missade samtal och sms. Ringer upp och hon svarar på två sekunder.

Är otaliga andra som jag haft halv lame sms-konversationer med där de bara avbrutit och senare inte svarat i tele. Så tänker om man ska byta strategi.

Mitt mål är alltså att få en högre andel att plocka upp telefonluren, stör mig på att dem flakar ut genom att bara ignorera, tycker inte det är en fair fight. Självklart om tjejen verkligen gillar en funkar vadfan som helst, men det är inte alla gånger man får till det så.

Vad är era erfarenheter? Gjort liknande?
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-07-23,17:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-07-23,17:24 av {2} Bruno.)
Inlägg: #2
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Ja. Kvinnohjärnan är ju helt uppslukad av hur den känner för tillfället och därför är de så förbannat veliga och kan inte ta ett enda jävla beslut för sina liv.
När du ringde första gången var hennes knullfönster inte öppet, hon var väl antagligen inte särskilt kåt, DTF och på humör och du fick dissen. När du däremot väntade 5 dagar och hon fick fundera lite på var hon egentligen hade dig (du var inte needy och pushade även fastän hon inte var särskilt på just då) och ringde upp, så var hon helt plötsligt på en helt annan typ av humör och kände för att svara och det hela gick fint.

Sen det där med att plocka upp telefonluren alltså...
Jag ringer i princip enbart direkt efter att jag fått ett sms så jag och hon vet att hon sitter med mobilen i handen och hon behöver svara eller ge en jävligt bra ursäkt, ringer jag på random tid så är flakeraten betydligt högre. Men fortfarande tycks otroligt många yngre brudar av smartphone-generationen vara rätt blyga i det avseendet och inte svara i alla fall, så nu har jag bara börjat försöka köra text hela vägen med sådana. Så du kanske ska fundera på att skippa det också, om det är sådana du håller på med?

Tycker det inte är så mycket krussiduller. Skippa alla skämt, smileys och "lol" eller "hahaha" och skit och fokusera bara på logistiken. Kommer de med någon bortförklaring sen, så kan man göra en sån där nystarts-sms/ringning som du gjorde eller bara lägga över bollen
"om du inte vill träffas, så texta mig när du vill.

ses"
och sen gå vidare med ditt liv och fokusera på andra brudar.

Det senare har fungerat bättre för mig iaf och jag blir hellre "jagad" av brudar som verkar digga mig, än att spendera tid på att försöka få ut brudar som redan visat flakebeteende.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2014-07-30,14:18,
Inlägg: #3
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Bra skrivet bruno!

Det känns lite som att du jagar när du random ringer sådär. Jag körde ofta med "du verkar skön, ring mig ikväll/senare" efter att ha kört lite text en stund. Det var inte många som inte ringde mig, snarare var det så att de ville ringa på en gång, då sa jag bara "har inte tid just nu".. Då sänder man ut signaler att de får vänta på sin tur och att man har sitt shit going så att säga.. tecken på högre värde.

Ett ganska stort misstag jag gjorde i början var att att jag hela tiden svarade så fort jag fick smset, insta svar direkt. Det var ett av mina största bovar till flakes ibörjan, jag ansågs som needy mest pga av mitt dåliga tålamod. Men det var något jag jobbade på ganska mycket att försöka ändra.

Sen vad jag stenhård med en sak, max två flakes sedan var det bye bye, efter en flake då var det i princip bara att nexta direkt men du ger henne ändå en chans till, men då får hon jobba för det. För mig blev success raten högre och flakes mindre.
2014-08-01,22:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-01,22:40 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #4
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Det jag alltså vill diskutera fram är en metodik för att få brudarna att plocka upp luren mer frekvent. Tappar en jävla massa poon på det.

Va en tjej, plockade hennes nummer rätt snabbt, bra vibb sådär, het tjej, dock lite bimbo/party tjej.
Ringde först henne, inget svar, mest för att jag inte palla hålla på, ville effektivisera. Iaf sen skickade ett random sms, typ
"hängt ute hela dagarna, jäkligt skön livsstil"
Fick svar något i stil med "Jaha, själv har jag en dålig livsstil Big Grin"
Jag svarar, kanske 30min senare, "Aha, ohälsosam eller bara allmänt tråkig livsstil"
- Fick inget svar. Fack hon va riktigt het. Borde kört att inte svara öht och messat igen två dar senare.

En annan, fin mentalt mogen tjej, messade henne lite på persiska, (hon sa att hon kunde sånt), hon börja messa tillbaks, utbyter typ två mess sen ringer jag henne, inget svar. Skickar då svar på sms'et.
Hon messar tillbaks att hon ringer om en stund. Väntar nån timme, sen skiter jag i henne. Vaknar på morgonen där hon skickat ett mess typ kl12 om jag e vaken. Svarar inte.
Två dar senare skickar jag ett ping sms, hon svarar hyfsat direkt, ringer upp, on svarar, vi pratar i typ 15min, sen ska vi höras om fika. Great success.

En tredje, riktigt jävla het alltså, tidigare skickat ett sms, som jag fick svar på nästa dag. Ignorerade sms'et (enligt min strategi) och ringde upp kvällen efter istället, inget svar / eller om det va upptaget, kommer inte ihåg. Iaf skicka ett sms, fick svar efter en halvtimme, Har inte svarat tillbaks.

En fjärde där vi haft kontakt rätt länge, också jäkligt het alltså haha. Vi skulle träffas förut men ställde in pga huvudvärk.
Messade henne och fråga om hon va tillbaks från skogen, fick svar direkt, där hon frågade saker om mig. Av artighet svarade jag hyfsat direkt, dock inga frågor tillbaks. Inget svar tillbaks. Tror dock kroken finns kvar fortfarande. Ska ringa henne i helgen.

Sen är det en jävla massa som öht inte svarar på mina sms, dom brudarna vet jag faen inte vad jag ska göra med.

Det jag alltså är intresserad av är att göra en statistisk analys av vilken typ av metodik som funkar bäst, självklart är alla brudar olika, men på ett överlag. Skulle därför gärna få information från andra, hur konvos som skitit sig gått, kontra lyckade konvos. Mer data --> bättre statistisk underlag.

Egentligen hatar jag att hålla på och "phone gama", jag går fram och pratar med dem ärligt, och jag vill ta hand om dem ärligt, men brudarna e faen så jävla korkade att man fan måste hålla på och snärja dem innan man kan få till en träff eller bara att dem ska plocka upp luren, varför jag tänker mig så vetenskapligt som möjligt försöka hitta den bästa metoden.

Hittills ser jag indikationer på att just inte svara direkt, och gärna vänta 1-2 dar med att svara öht. Ringa kanske är bäst att göra efter direkta sms, svårt att säga. Men som sagt, tar gärna emot exempel på allt, dvs både lyckade och icke lyckade så kan man skapa underlag Smile
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-08-02,02:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-02,02:11 av {2} Player.)
Inlägg: #5
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Svamp_

Det bästa och mest komfortabla för en själv, i alla fall för mig, är att bygga en bra connection när man först ses. Ta numret om vi skulle tappa bort varandra (även för att få fram tjejens namn igen! hah), samtidigt om omständigheterna går åt det hållet även försöka lösa logistiks om när man en fika passar. Har man byggt en bra connection har man antagligen pratat ett tag vilket gör det lättare att kunna relatera till saker man pratade om och upplevde tillsammans. Därför brukar ett sms som bygger vidare på konversationen och relaterar till tidigare händelser i slutet av kvällen fungera bra för att hålla igång intresset.
2014-08-03,21:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-03,22:01 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #6
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Japp läst det nånstans också, att man från dagtid bör messa typ samma dag eller väldigt snart. Bra tips

Applicerat på tre tjejer igår/idag, där jag messat antingen samma kväll eller imorse, alla tre har faktiskt svarat. Verkar va en winner, får inte låta det svalna för mkt. Ska köra mer på den.

Nummer två av tidigare nämnda (mentalt mogen tjej) svarade inte på mitt sms idag där jag frågade om fika, vi hade hörts i torsdags.
Då hade hon dragit upp att vi skulle ta en fika. Kanske väntade för länge? Eller att det var för rakt på sak, men vi hade stämt av att vi skulle höras om ämnet, hon kanske hör av sig anyway. Vart dock för Busy i dagarna

Två andra, nr3 och nr4 i tidigare förklaringar som inte heller har svarat, kan ju ge dem lite tid. Men vette fan. Förstå sig på honornas flake beteende är inte enkelt, är nog enklare att förstå strängteori. Kanske också väntat för länge med dem, puh...
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-08-04,02:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-08-04,02:35 av {2} Player.)
Inlägg: #7
RE: Inte svara på tjejernas meddelande, och ringa upp senare
Låter som att attraktion skulle kunna spika upp viben. Lite sexuell attraktion skadar aldrig. Sedan kan man sätta upp en fika klockan 6 några dagar fram. 6 är min favorittid.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ska man svara sms synkat i tiden tjejer tar att svara? tay 38 15,295 2016-07-29,19:07
Senaste inlägg:: kball
  Ska man svara sms synkat i tiden tjejer tar att svara? tay 1 1,382 2015-12-19,16:22
Senaste inlägg:: Parafras
  Damer får inte känslor för en snubbe förrän man har knullat Beerpong 18 13,777 2013-10-29,15:12
Senaste inlägg:: Dean
  Artikel om IOIs. Vänta inte på grönt ljus! devil 5 2,296 2012-04-03,23:45
Senaste inlägg:: golvmopp

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}