LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Officiella Tindertråden
2015-01-05,19:18,
Inlägg: #61
RE: Officiella Tindertråden
Har haft mycket lycka med Tinder men inte ett skit med Happy pancake och Badoo. Brukar alltid köra samma grej, chatta lite kort sen kolla vad hon har för planer till helgen och så ser man till att mötas upp ute i vimlet på fyllan. Inga häftigt text-game direkt men det funkar.
2015-01-05,19:52,
Inlägg: #62
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,19:18)kball Skrev: Har haft mycket lycka med Tinder men inte ett skit med Happy pancake och Badoo. Brukar alltid köra samma grej, chatta lite kort sen kolla vad hon har för planer till helgen och så ser man till att mötas upp ute i vimlet på fyllan. Inga häftigt text-game direkt men det funkar.

Yep! Både badoo och happy pancake har större variation av nätdejting medan tinder är mer av en "down to fuck" tjänst. Därför funkar det raka, enkla bättre där.
2015-01-05,21:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-05,21:28 av {2} selected.)
Inlägg: #63
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,13:23)Nicki Skrev: Ja, Badoo är definitivt kasst. Vet att alla tjejer 6:or och uppåt får upp emot hundra meddelanden där dagligen, det leder till onaturligt beteende hos dom. Jag har closat tjejer från Badoo men det var senast över 2 år sedan tror jag och det var när det var nytt och det fanns vettiga brudar där.

Jag har gett det några intensiva försök då och då men det spelar ingen roll vad fan jag än gör, kan inte komma någonstans öht där.


Hur många matchingar har du fått när du är i Skåne?

Tolkar det som att det finns så otroligt många profiles så tjejerna pallar bara lika i nåra minuter så därför man inte haft turen att få matchning. Annars känns det nåt fel att lika över 1000 profiler men bara få 10 matchningar.
2015-01-05,21:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-05,21:44 av {2} ångest101.)
Inlägg: #64
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,21:26)selected Skrev: Hur många matchingar har du fått när du är i Skåne?

Tolkar det som att det finns så otroligt många profiles så tjejerna pallar bara lika i nåra minuter så därför man inte haft turen att få matchning. Annars känns det nåt fel att lika över 1000 profiler men bara få 10 matchningar.

Be någon kompis hjälpa dig med vilken bild som passar bäst som visningsbild. Ibland kan det vara svårt att avgöra själv, märkte själv att jag får mycket mer matchningar och uppmärksamhet överlag på internet med min nya standardbild.

Den tidigare vart inte alls lika uppmärksammad.
2015-01-05,21:54,
Inlägg: #65
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,21:42)ångest101 Skrev: Be någon kompis hjälpa dig med vilken bild som passar bäst som visningsbild. Ibland kan det vara svårt att avgöra själv, märkte själv att jag får mycket mer matchningar och uppmärksamhet överlag på internet med min nya standardbild.

Den tidigare vart inte alls lika uppmärksammad.

Säg att en brud har "Disslike" min visningsbild, men byter bild nu, kommer jag visas för henne igen på nytt?
2015-01-06,00:36,
Inlägg: #66
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,21:54)selected Skrev: Säg att en brud har "Disslike" min visningsbild, men byter bild nu, kommer jag visas för henne igen på nytt?

Om du tar bort tinder och sedan installerar det igen, då har du en "Andra chans" på samma brud, då allt nollställs kan man säga.
2015-01-06,00:42,
Inlägg: #67
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-06,00:36)ångest101 Skrev: Om du tar bort tinder och sedan installerar det igen, då har du en "Andra chans" på samma brud, då allt nollställs kan man säga.

Lade upp ny visningsbild, ska försöka o låta det vara i nåra dagar kommer det inget får jag ta nya bilder o skaffa ny profil igen. Btw endast en f-close på tinder och det var hon som hade tydligen sambo, måste ju finnas fler brudar som vill ha min 19cm.
2015-01-06,01:36,
Inlägg: #68
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,21:54)selected Skrev: Säg att en brud har "Disslike" min visningsbild, men byter bild nu, kommer jag visas för henne igen på nytt?

Gå in på app inställningar sen längst ner finna en radera konto knapp lite halv gömd.
2015-01-06,13:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,13:17 av {2} Nicki.)
Inlägg: #69
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-05,21:26)selected Skrev: Hur många matchingar har du fått när du är i Skåne?

Tolkar det som att det finns så otroligt många profiles så tjejerna pallar bara lika i nåra minuter så därför man inte haft turen att få matchning. Annars känns det nåt fel att lika över 1000 profiler men bara få 10 matchningar.

Samma här, jag ska inte ljuga. Men det är samma angående matchingar. För många killar som spammar hundra tjejer där om dagen, tjejerna kör inte ens encounters, varför skulle dom liksom. Jag ligger nog på samma statistik som du. 1000 likade ger mig runt 20-30 matchningar.

Det finns dessutom många killar som betalar för förmånligt visande i encounters, alltså kommer du som inte betalar kanske på plats 150 i visningsordningen. Alltså har du bara blivit matchad med tjejerna som masslikat bilder.
2015-01-06,13:31,
Inlägg: #70
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-06,13:15)Nicki Skrev: Samma här, jag ska inte ljuga. Men det är samma angående matchingar. För många killar som spammar hundra tjejer där om dagen, tjejerna kör inte ens encounters, varför skulle dom liksom. Jag ligger nog på samma statistik som du. 1000 likade ger mig runt 20-30 matchningar.

Det finns dessutom många killar som betalar för förmånligt visande i encounters, alltså kommer du som inte betalar kanske på plats 150 i visningsordningen. Alltså har du bara blivit matchad med tjejerna som masslikat bilder.

Vart betalar man för att man ska visas mer i encounters?

Är det en separat app?
2015-01-06,14:02,
Inlägg: #71
RE: Officiella Tindertråden
Nej, alltså såna där superpowers man betalar för.
2015-01-06,14:04,
Inlägg: #72
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-06,14:02)Nicki Skrev: Nej, alltså såna där superpowers man betalar för.

fast det ju badoo du pratar om och inte för tinder?
2015-01-07,23:44,
Inlägg: #73
RE: Officiella Tindertråden
Tog bort min Tinder i november och radera hela accet (300 matches åt skogen). Men nu när jag började igen igår, så får jag endast matches när jag har appen igång. Någon annan som upplevt samma problem? Hur löste ni det i sånna fall?

PLZ HELP!!!!111
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2015-01-07,23:50,
Inlägg: #74
RE: Officiella Tindertråden
Okej, vettefan vad som hänt men jag har fått ett rejält uppsving på Tinder senaste veckan. Får 4-5 match per dag, har fixat nr/facebook ifrån alla jag valt att skriva till och inte sällan skriver tjejerna till mig först. Jag fattar inget, tidigare har jag varit helt kall på skiten. Den enda skillnaden är att jag ändrade ordningen på mina bilder , men det är minimal skillnad (i mina ögon) på förra profilbilden och den jag har nu. Aja, jag klagar inte. Big Grin
2015-01-08,14:59,
Inlägg: #75
RE: Officiella Tindertråden
Hur gör ni med tjejer som bor en bit ifrån (typ 10-30 mil)? Alltså när de bor i samma stad är det enkelt att bara mötas upp men det är en helt annan grej när det är en bit ifrån.

ex en tjej gillade spontana äventyr o resor. Där kan jag ju utgå ifrån det o försöka få henne att komma ner till mig (alt. jag upp) för att göra något spännande äventyr i staden.
ex en annan älskade pannkakor efter att jag skrivit att jag var en jävel på det.. då går jag in för en "pannkakskväll."

Frågan är mer hur jag ska göra för att maximera mina chanser, krävs ju betydligt mer investering från deras sida. Visst jag kan ju åka upp och säga att jag är i deras stad en viss helg och gör något (checkar då in på något billigt hotell och ser samtidigt resan som något sjukt spontant o skoj).. Men det hade varit trevligt att även kunna dra ner några till my place, de gångerna man är mer lat eller inte har tid att dra iväg.
2015-01-08,15:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-08,15:14 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #76
RE: Officiella Tindertråden
befrienda och skicka någon snapp då och då, tills någon av er har ärende i den närliggande staden. Försök styra upp något då, ifall det finns tid och möjlighet.

haha tänk om man åker skitlång och så får man ett "jag glömde att jag skulle blablabla idag " sms. Ingen som har en sådan historia?
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2015-01-08,15:44,
Inlägg: #77
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-08,15:13)Schlinus Skrev: befrienda och skicka någon snapp då och då, tills någon av er har ärende i den närliggande staden. Försök styra upp något då, ifall det finns tid och möjlighet.

Tack! ska göra det.
Avslutar sen tinderkonversationen med typ "skicka din snap så kan vi höras"
2015-01-08,18:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-08,18:32 av {2} ångest101.)
Inlägg: #78
RE: Officiella Tindertråden
Jag har en fråga till er! Eller mer ett påstående. Har styrt lite träffar via Tinder kommande vecka.
Dock funderar jag på, varför ska man egentligen ta snap/facebook/nummer?

Är det inte bättre att vara den hemliga killen som hon kan träffa i smyg känner jag, det kan skapa en trygghet att dom inte behöver lämna ut sig själva utan enbart kan ta bort matchningen om dom ångrar sig, och känner sig slampiga Wink
Nackdelen är väl att man inte kan bygga komfort kanske på samma vis, men det känns som att tar man Facebook/snap så leder det oftast inte till något.

Svårt att säga, jag menar bara att tjejer som är "dtf stenhårt" kanske föredrar spänningen att ses utan att veta någonting om varandra.

Hur tror ni?
2015-01-08,18:46,
Inlägg: #79
RE: Officiella Tindertråden
yep nummer/facebook/snap och sånt är bara trams iaf om man är ute efter snabba ligg.

Gjorde ny tinder och bytte profilbild vid 2 tiden i natt, vaknade imorse och hade 11 nya match. Sen är det inte det hela utan man måste filtrera rätt snabb vilka som vill träffas o ligga då jag är helt öppen om det vilket jag visar det i konversationen efter öppningen, vilket blir det snabba hook ifrån deras sida också, så efter cirkus lite konversation så styr jag upp träff.
2015-01-08,19:13,
Inlägg: #80
RE: Officiella Tindertråden
(2015-01-08,18:46)selected Skrev: yep nummer/facebook/snap och sånt är bara trams iaf om man är ute efter snabba ligg.

Gjorde ny tinder och bytte profilbild vid 2 tiden i natt, vaknade imorse och hade 11 nya match. Sen är det inte det hela utan man måste filtrera rätt snabb vilka som vill träffas o ligga då jag är helt öppen om det vilket jag visar det i konversationen efter öppningen, vilket blir det snabba hook ifrån deras sida också, så efter cirkus lite konversation så styr jag upp träff.

Det sistnämnda känns som rätt väg att gå. Jag vill bara ha snabba ligg inget annat, så det känns onödigt att ta snap/fb/nummer.

Hur brukar du öppna? Och vad brukar dom första 3 raderna bestå av när du hookar snabba klipp?

Det verkar fungera att var tydlig, dock biter inte medicinen på riktigt snygga tjejer än för mig (eller dom har bara inte svara än) *Kåt*


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}