LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Utseendets betydelse
2014-09-16,05:43,
Inlägg: #1
Utseendets betydelse
Tycker det vore trevligt att ge mitt perspektiv på ett rätt uttjatat ämne i communityt. En fråga som jämt kommer upp och många har starka åsikter om, så förhoppningsvis bringar jag en del klarhet här.

Så, vad har utseendet för betydelse när det kommer till att attrahera tjejer?

Först och främst måste vi specificera vad vi menar med utseende. Som jag ser det finns det tre kategorier. De är: fysiologiskt utseende, socialt utseende samt psykologiskt utseende. Vi tar dem i tur och ordning.

Fysiologiskt
Ställ dig naken framför spegeln och du har ditt fysiologiska utseende. Det fysiologiska utseendet är det du föds med, din DNA. Det är din kroppsbyggnad, din längd, vikt, dina ansiktsdrag och ögonfärg. Alltså sånt som man inte kan påverka, eller i varje fall tar lång tid ändra på. Man kan äta sunt och träna hårt och få en annan kroppsbyggnad, och man kan in och rota i benstrukturen för att bli längre, men är inget som görs över en natt, och ens biologiska förutsättningar sätter ändå gränser. De gånger jag har debatterat utseende är det detta jag har syftat på. Kommer in mer på det senare.

Socialt
Det sociala utseendet är det vi gör av oss själva, det vi adderar, och är extremt kontextberoende. Det är allt från kläder, frisyr, smycken, skor, piercing och tatueringar, men även hygien och kroppsvård. Det sociala utseendet är mycket enklare att påverka än det fysiologiska, och är det man ska fokusera på som newbie. Det är det som främst berättar en historia om en och det som folk scannar av när man äntrar ett rum. Det sociala utseendet är socialt betingat och vad som är normalt (och även hög- eller lågvärde) avgörs av den sociala kontexten. Skutta in på ett styrelsemöte i alloungeperuk och knästrumpor och folk betraktar dig som en idiot. Gör samma sak i ett valfritt europeiskt hov i slutet av 1600-talet, och folk tar dig för kunglig.

Även peacockteorin kommer in här.

Psykologiskt
Till sist har vi det psykologiska utseendet. Det är vår kroppshållning, vårt ansiktsuttryck och blick, och rörelsemönster. Dvs allt som styrs av humör, sinnesstämning och självförtroende. För sånt syns också. Det psykologiska utseendet kan ändras på en hundradels sekund och är både mer fragilt och samtidigt så mycket mer stabilt än de andra två. När folk i communityt snackar om state och om "tjejer som bara drogs till dem" är det detta de menar. Har du bra state, högt självförtroende och värde syns det och tjejer responsar därefter. Tjejer är dessutom mycket bättre på att se sånt här än killar.

Det psykologiska utseendet avslöjar vår status och vårt humör. Bägge är faktorer av varandra; det interna påverkar det externa som påverkar det interna. Självförtroende -> bättre psykologiskt utseende -> bättre extern respons (tex IOI) -> bättre humör -> högre status -> självförtroende etc. Och även omvänt. Spiralen kan gå både uppåt och nedåt.

Skillnad mellan tjejer och killar
En stor förklaring till varför det här ämnet vållar så stor debatt och förvirring tror jag beror på skillnaden mellan killars och tjejers sätt att se på det. För killar fokuserar nästan enbart på det fysiologiska utseendet, och har svårt att förstå hur tjejer inte kan göra det. En tjejs attraktivitet beror nästan helt och hållet på hennes ansiktssymmetri, tjocklek och längd på håret, bröststorlek, midja/höft-ratio etc. HB-skalan. Klart att en tjej kan påverka med kläder och smink men då är det snarare för att täcka/förstärka redan befintliga drag (sk falsk marknadsföring) än att helt ändra förutsättningarna. En tjej blir attraktivare om hon för sig feminint men återigen, är hon en flodhäst spelar det ingen roll.

Summering
Så, har utseendet någon betydelse då, när det kommer till tjejer och attraktion?

Det beror på vad man menar med utseende. Syftar man bara på det fysiologiska (som jag gjorde i början) är svaret nej. Social status, frame och tight game väger alltid tyngre. Menar man alltihop spelar det givetvis stor roll, men då är det ju en funktion av den sociala statusen.

Det är dock en sak alla attraktiva killar har gemensamt (PUA, naturals, alphas, kändisar etc) som jag kan se, och det är varken längd, axelbredd eller klädstil. De har alla fokus i blicken, nåt orubbligt, målmedvetet. Oavsett rippat eller deffat, uppklätt eller slasor är det alltid något där bakom som visar att denne herre inte tänker vika ner sig, att det finns någonting han slåss för och som gör honom till vinnare, till alfa. Är det något utseendeattribut alla attraktiva män har gemensamt är det det.

Så båda sidor har på sätt och vis rätt - bara det att man har syftat på olika saker. Man kan få heta brudar fastän man är 1.65 eller inte har duschat den dagen, och om man har bra game eller är en cool snubbe finns det alltid något i ens yttre som avslöjar det. Utseendet har stor betydelse - och ändå inte.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2014-09-16,09:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-16,09:38 av {2} confused....)
Inlägg: #2
RE: Utseendets betydelse
Fysiskt utseende har betydelse, det är ett rent faktum. Ser man bra ut får man t.ex ligga med jämna mellanrum trots dåligt game, så länge man inte är totalt socialt efter. Även RSD säger detta.

Sen har andra sakerna du tar upp större betydelse men desto bättre fysiskt utseende desto mindre av det behövs.

Bara se tråden om fejk profilen på badoo med modell, helt sjukt lätt har han enbart på fysiskt utseende, samma vägen går det åt andra hållet, har man utseendet mot sig blir det närapå omöjligt. Sen kan man inte jämföra internet game rakt av med IRL game eftersom irl kommer tonläge, kroppsspråk osv in i bilden. Men när det har så extremt stor betydelse via internet blir det lite naivt att påstå att det har noll betydelse irl, även om det inte likt internet är den största faktorn.

En ganska bra reflektion på det hela är en bild som las upp i bild tråden.

Dålig fysisk look = game på hard mode
Normal fysisk look = game på normal mode
Bra fysisk look = game på easy mode


Alltså det går om man har dåligtfysiskt utseende men desto bättre man ser ut desto lättare blir det.


Så jag tycker dina reflektioner är ganska verklighets frånvända. Speciellt med tanke på att du räknar in vikt i fysiskt utseende som något man föds med , är svårt att påverka och jämför att påverka sin vikt med att operera sig längre, lol. Sin vikt är väldigt lätt att påverka med kost och träning.

Man har helt enkelt syftat på olika saker och det känns mer som missuppfattat kombinerat med att skriva i okunskap, lol att ens jämföra påverka sin vikt med att operera sina ben längre och påverka sin längd.... Herre

De andra typerna av utseende du tar upp är inte något man inte brukar tänka på eller missa att ta upp, utan det är vad man kallar kropps språk, tonläge osv och har mer med innergame game att göra som sen reflekteras utåt. Du har helt enkelt bara tagit redan djupt vedertagna begrepp inom PUA och försökt trycka in allt, även psykiska saker så som innergame i en utseende analys.


Det har inget med att man syftar på olika saker att göra utan att du inte verkar förstå skillnaden på utseende och innergame, social status osv, det är två helt olika saker och därmed så skiljer man dom normalt åt och inte blandar allt i en utseende analys.
2014-09-16,10:12,
Inlägg: #3
RE: Utseendets betydelse
"Utseendet spelar roll, men man behöver det inte" är min belief. Tror det stämmer, så länge man inte ser väldigt illa ut. Syftar då på fysiskt utseende.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-09-16,11:05,
Inlägg: #4
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,10:12)TonightIsTheNight Skrev: "Utseendet spelar roll, men man behöver det inte" är min belief. Tror det stämmer, så länge man inte ser väldigt illa ut. Syftar då på fysiskt utseende.

Exakt, det spelar roll men behövs inte, det avgör mer hur lätt kontra svårt det blir. Till en viss gräns då, ser man totalt missbildad ut och inte bara ful tror jag det blir närapå omöjligt, om man inte skaffar sig någon extrem jävla social status, typ rockstjärna.
2014-09-16,11:26,
Inlägg: #5
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,11:05)confused... Skrev: Exakt, det spelar roll men behövs inte, det avgör mer hur lätt kontra svårt det blir. Till en viss gräns då, ser man totalt missbildad ut och inte bara ful tror jag det blir närapå omöjligt, om man inte skaffar sig någon extrem jävla social status, typ rockstjärna.

Jag tror vidare att det ger mer motivation att faktiskt TA HAND OM UTSEENDET om man vet att det är en faktor. Så länge man inte överskattar dess betydelse och därmed utvecklar limiting beliefs så är det väl bara bra att tro att det spelar roll.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-09-16,11:40,
Inlägg: #6
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,11:05)confused... Skrev: Exakt, det spelar roll men behövs inte, det avgör mer hur lätt kontra svårt det blir. Till en viss gräns då, ser man totalt missbildad ut och inte bara ful tror jag det blir närapå omöjligt, om man inte skaffar sig någon extrem jävla social status, typ rockstjärna.

Japp utseende spelar roll, dock måste man troligen var snuskigt ful för att det närapå ska vara omöjligt att ragga upp en tjej. Sett många fula killar spänna på snygga tjejer.
2014-09-16,12:18,
Inlägg: #7
RE: Utseendets betydelse
Är det inte väl så att killar som är snygga är mer feminina?! Men ärligt talat Vad ska tjejer ha mannes utseende till öht? Om hon nu vill ha snygg kille med kuk mellan benen på så kan hon väl gå och bli ihop med en shemale.

Evolutionär sätt så är det Egentligen mannen som ska välja kvinnor efter utseendet pga vi vill våra barn ska vara snygga medan kvinnor är mer programmerade att välja mannen utifrån hans personlighet och karaktär.
2014-09-16,14:25,
Inlägg: #8
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,12:18)selected Skrev: Är det inte väl så att killar som är snygga är mer feminina?! Men ärligt talat Vad ska tjejer ha mannes utseende till öht? Om hon nu vill ha snygg kille med kuk mellan benen på så kan hon väl gå och bli ihop med en shemale.

Evolutionär sätt så är det Egentligen mannen som ska välja kvinnor efter utseendet pga vi vill våra barn ska vara snygga medan kvinnor är mer programmerade att välja mannen utifrån hans personlighet och karaktär.

Nej bara rent av nej. Punkt.

Vad som anses snyggt och manligt är inte av slumpen utan det är drag som visar på god hälsa, högt testosteron vilket leder till bättre immunförsvar, starkare myskelbyggnad osv

Helt enkelt ALLT som anses snyggt är resultat av evolutionära fördelar.

Två killar med lika hög social status, en snygg en ful så är det evolutionärt fördelaktigt för kvinnan att para sig med den snygga. Ordet Snygg skulle kunna ersättas med "fysiska tecken på evolutionära fördelar"
2014-09-16,15:44,
Inlägg: #9
RE: Utseendets betydelse
Lägg upp några bilder på exemplar
2014-09-16,16:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-16,16:15 av {2} Bruno.)
Inlägg: #10
RE: Utseendets betydelse
Många verkar bli förvirrade då det finns olika typer av utseenden som är olika fördelaktiga gällande situation. Jag tror man gör det bra jävla enkelt för sig ifall man bara ser på det som att man antingen är "snygg" eller "ful", för det är betydligt mer komplicerat än så.

Jag brukar t. ex. ofta få höra att jag ser ut som en militär (har atletisk kroppsbyggnad) när jag är ute på krogen och det har hänt mer än bara ett par gånger att jag - utan större prestation - vunnit "tävlingar" om brudar som precis varit upptagna med att bli raggade på av snubbar som istället haft mer av det här mainstream-idealet idag; lång, smal, mörk och friskt långt hårsvall och Zac Efron-ögon.
Jag är rätt säker på att jag hade förorat stort ifall man hade haft en bild på mig och de här snubbarna och frågat 100 brudar vem de helst skulle vilja gå ut på en dejt med.
Däremot är nog mitt utseende mer kongruent till en så kallad "short term mate" (befruktare) och till att bara fungera som knullkompis (därför jag har inte utseendet som gör att brudar kommer gå runt och ha mig som en pojkvänstrofé), ergo - mina överlag mer maskulina drag har bättre förutsättningar på krogen hos kvinnor som är runt sin ägglossning, även ifall de större delen av årets dagar antagligen hellre valt att ligga och kela med den här stiliga snubben med affärsman-looken istället.

Ett flertal studier visar på att kvinnors preferenser av looks och partners ändrar sig under menstruationscykeln och ser vi till hur det fungerar i djurriket så är det ofta likadant. Så det här med att man är en 7:a eller 10:a, är faktiskt lite felaktigt för man får betänka att det är skillnad på sex appeal, söthet och att bara se snygg ut.

Och bortsett från att AbbeyRoad nu talar fullständigt i nattmössan och att utseendet faktiskt spelar en viktigt roll, så tycker jag ändå att det är en grym inställning att ha när man väl lämnat dörren och är ute. När man väl lämnat hemmet och har en interaktion med en brud, så bör man bara vara av inställningen att det endast är ens game och swag som betyder någonting. När man har den inställningen till 100% så är det lättare att vara karismatiskt osv. och man kommer ha större chans att få det man vill ha än ifall man går runt som en mes och tänker att det är lönlöst att göra någonting pga att man inte har utseendet.
2014-09-16,16:13,
Inlägg: #11
RE: Utseendets betydelse
Det fysiologiska utseendet har väldigt liten betydelse, enligt mig.
Känns oftast som folk bara använder det som en undanflykt för att dem inte får ligga.

Det som igentligen behövs för att tjejer ska bli attraherade av dig är:
1)charm
2)humor
3) självförtroende

Jag menar jag är långt ifrån den snyggaste om man räknar i mitt kompisgäng men ändå får jag ligga mest. Varför? Jo för att jag är tillräckligt säker i mig själv och mitt utseende. Jag tar risker och skapar möjligheter med tjejer. Så sluta gnäll för att utseendet kan man inte skylla på det är bara gnäll man måste plocka bort alla ursäkter för att ens game ska bli bättre annars sitter man bara i sin sköna comfort-zone och bara : nej min kompis är snyggare därför får han ligga mer mje mje mje(cartman voice)
I would like to die in my own bed, at the age of 80, with a belly full of wine and a girl's mouth around my cock.
2014-09-16,16:21,
Inlägg: #12
RE: Utseendets betydelse
Finns ingen anledning till att inte maxa sitt utseende. Ger bara fördelar
2014-09-16,16:23,
Inlägg: #13
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,14:25)confused... Skrev: Nej bara rent av nej. Punkt.

Vad som anses snyggt och manligt är inte av slumpen utan det är drag som visar på god hälsa, högt testosteron vilket leder till bättre immunförsvar, starkare myskelbyggnad osv

Helt enkelt ALLT som anses snyggt är resultat av evolutionära fördelar.

Två killar med lika hög social status, en snygg en ful så är det evolutionärt fördelaktigt för kvinnan att para sig med den snygga. Ordet Snygg skulle kunna ersättas med "fysiska tecken på evolutionära fördelar"

Källa på att snyggt utseende skulle ha högt testosteron. Tack!

Är det heller inte så att feminin ansiktsdrag hos män tyder på att personen producerar högre östrogen än män med hög testosteron som har mer maskulinare drag.
2014-09-16,16:41,
Inlägg: #14
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,16:23)selected Skrev: Källa på att snyggt utseende skulle ha högt testosteron. Tack!

Är det heller inte så att feminin ansiktsdrag hos män tyder på att personen producerar högre östrogen än män med hög testosteron som har mer maskulinare drag.

Det är allmänt känt typ, men kan fixa källa om jag får tid ikväll när jag kommer hem.

Symmetriska drag = bra och frisk utveckling i foster stadie

Starkt hår = tecken på att kroppen är frisk

Stark muskelväxt = tecken på högt testo och hjälper försvar i skogen, hjälper att jaga djur osv

Grova maskulina käkben = tecken på högt testo

Högt testo = Ger bättre immunförsvar, återhämtar sig snabbare, bygger styrka snabbare osv

Finns starka kopplingar mellan grova tydliga käkben och förmåga att slåss, iprincip alla duktiga och stora kampsportare har väldigt bra käkben.



Ja det finns massvis.


Och var du får ifrån att feminina ansiktsdrag skulle vara snyggt vet jag inte, det är maskulina och symmetriska ansiktsdrag som anses vara manligt och snyggt för män. Typ 9/10 manliga hunkiga modeller och vad kvinnor rent allmänt går igång på är maskulina män, inte feminina.
2014-09-16,16:48,
Inlägg: #15
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,16:21)Danger Skrev: Finns ingen anledning till att inte maxa sitt utseende. Ger bara fördelar

Att klä upp sig snyggt, skaffa en ordentlig frisyr och ta hand om sin kropp är aldrig fel.
Dock är poängen att man kan gå ut i kostym och ragga en dag och ut i slitna jeans och en t-tröja dag två och få samma resultat för har du tillräckligt med glöd i ögonen så är du cool i vilket som
I would like to die in my own bed, at the age of 80, with a belly full of wine and a girl's mouth around my cock.
2014-09-16,17:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-16,17:06 av {2} Bruno.)
Inlägg: #16
RE: Utseendets betydelse
(2014-09-16,16:41)confused... Skrev: Typ 9/10 manliga hunkiga modeller och vad kvinnor rent allmänt går igång på är maskulina män, inte feminina.

Halvt rätt till selected och halvt rätt till dig.
Problemet är ju att de flesta modeller idag inte är särskilt hunkiga eller maskulina utan har generellt mer söta pojkaktiga utseenden eller den här latino/sängkammar-looken. Slår du däremot upp ett fitness-magasin och kollar på modellerna man har där så håller jag med dig.

Pojkvänsmaterial/provider och mainstream-idealet
[Image: images?q=tbn:ANd9GcT02knb-_lfQvnC4CGySEQ...WJMQy8T_VA]

ONS-material
[Image: hancic1.jpg]
2014-09-16,17:15,
Inlägg: #17
RE: Utseendets betydelse
Tror dock att det är det idealet som du har lagt upp bilder på är det tjejer söker i ett ons
Än en gång så det enda som gör bild två mer ons trolig är blicken som bara skriker självsäkerhet
I would like to die in my own bed, at the age of 80, with a belly full of wine and a girl's mouth around my cock.
2014-09-16,17:21,
Inlägg: #18
RE: Utseendets betydelse
Herregud, ja det är väl ganska självklart att det inte är feministiska pojk modeller jag syftar på när jag snackar maskulina drag.

Och nu pratar vi vanliga personer med testo nivåer innom normen, inte sönder dopade bodybuildiers eller fittness killar med så mycket testo i kroppen att en silver back gorilla hade blivit avundsjuk, bokstavligt talat också, standard kur för dom personerna är högre doser är gorillor har.

Dessutom så har den lite mer pojkaktiga killen hyfsade käkben, väldigt symmetriskt ansikte osv och har även han mycket av dom kvalitéer jag tog upp.

Och även om du hittar pojkaktiga modeller idag så är det även en stor skillnad på vad modellen står för, är det en cardigan eller en modell som framställs som en hunk med sex appeal. Jag står fast vid vad jag säger, 9/10 modeller idag som framställs med sex appeal är väldigt maskulina.
2014-09-16,18:06,
Inlägg: #19
RE: Utseendets betydelse
En väldigt stor del av utseendet är genetiskt, ja. Som lång och stor har man fördelar vilket naturligtvis gjort att tjejer programmerats till att tycka det är attraktivt.

Men mycket är också socialt. Idag är det sexigt med solbrända tjejer, för lite mer än 100 år sen var det status att vare blek. Idag äcklas vi alla över tjejer med hår i armhålan för 50 år sen var det normalt. Idag är det vanligt att tjejer föredrar män med vaxade bröst, för 30 år sen hade folk skrattat åt det och tjejerna föredrog mattor.

För 10-15 år sen var svanktatueringar med i alla våra runkfantasier ffs

Jag och några andra visade i en annan tråd massa exempel på kändisar som gått från väldigt fula till väldigt snygga.


Den här snubben har knappast några maskulina drag att skryta om:
http://www.szpilman.net/brody2.jpg
http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-conten...nergie.jpg

Men han har det du kallar för sex appeal, och är därför modell för Gillette.
2014-09-16,21:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-09-16,21:06 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #20
RE: Utseendets betydelse
Det ultimata sättet för en man att uppvisa bra gener kommer såklart alltid vara genom beteendet, som är visar vilken typ av social respons personen fått tidigare i livet samt hans biologiska beteende ytterst. Att han klär sig bra, är hyfsat modemedveten och sköter sin hygien visar också på att han tillhör de coolare snubbarna, och inte en beta som har "gett upp" eller aldrig fattat det sociala spelet.

Utseendet kan ge hintar till tjejer om hur mannen är, och det är ingen slump att många framgångsrika män också väldigt ofta är snygga eller med mycket maskulina drag. Bra drag = bra gener. Kolla på fattiga människor runt om i världen, rätt ofta fula. Kolla på rika - rätt ofta snygga (gäller både tjejer och killar). Bra gener innefattar också en social förståelse att det inte är bra att gå omkring och lukta armsvett. Bra gener tar hand om sin hälsa i bättre utsträckning (rika är hälsosammare än fattiga, look it up).

Sen kan man ju argumentera för vad som är bra gener och inte. Vi i civiliserade Sverige kan ju se det fina med smarta människor och forskare. Einsten etc. Men det är tveksamt att den typen av "bra" gener är sexuellt åtråvärt bland kvinnor som går på sina primära instinkter: en bra man är den mäktigaste.
Extreme Living
Never complain - never explain


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}