LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är skatt stöld?
2014-12-05,09:39,
Inlägg: #41
RE: Är skatt stöld?
Ni har bra poänger och tycker att det är intressant att läsa det ni tar upp.

Jag erkänner att jag inte har kolla på allt som ni tycks ha. Lika bra vi skippar demokratin och inskaffar diktatur så vi slipper låta 87% av folket bestämma vad som anses vara rätt.

Tack Cruz för att du tycker att jag är en tafatt mupp och ger mig -1 betyg för det. Du får nog många ryggdunk av folket här för ditt alfa beteende.
2014-12-05,13:00,
Inlägg: #42
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,09:39)Swish Skrev: Ni har bra poänger och tycker att det är intressant att läsa det ni tar upp.

Jag erkänner att jag inte har kolla på allt som ni tycks ha. Lika bra vi skippar demokratin och inskaffar diktatur så vi slipper låta 87% av folket bestämma vad som anses vara rätt.

Tack Cruz för att du tycker att jag är en tafatt mupp och ger mig -1 betyg för det. Du får nog många ryggdunk av folket här för ditt alfa beteende.

Men det va jävla butthurt du va för den minusreppen. Varför skulle jag bli ryggdunkad för att jag kallar dig mupp? Tror ingen ens hade märkt det ifall du inte tog upp det.

69% röstade inte på S
77% röstade inte på M
93% röstade inte på MP
94% röstade inte på V
94% röstade inte på C
95% röstade inte på FP
95% röstade inte på KD
97% röstade inte på FI

Parlamentarism är ett jävla skämt.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2014-12-05,14:52,
Inlägg: #43
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,09:39)Swish Skrev: Ni har bra poänger och tycker att det är intressant att läsa det ni tar upp.

Jag erkänner att jag inte har kolla på allt som ni tycks ha. Lika bra vi skippar demokratin och inskaffar diktatur så vi slipper låta 87% av folket bestämma vad som anses vara rätt.

Tack Cruz för att du tycker att jag är en tafatt mupp och ger mig -1 betyg för det. Du får nog många ryggdunk av folket här för ditt alfa beteende.

Va? Vet du ens vad du skriver?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-05,15:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,15:32 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #44
RE: Är skatt stöld?
"I genomsnitt betalade en person 164.700 kronor i skatt om året år 2012. "

Källa: http://www.dn.se/ekonomi/en-tredjedel-av...iljonarer/

Kan ju säga att jag mycket hellre än lagt de 164 700 kronorna på en världen runt-resa eller en sjysst motorcykel än på att betala uppehället för kriminella slödder i fängelset, lata socialbidragstagare, alla överbetalda statsmän och politiker, finansieringen av genushögskolor och pippi Långstrump-kunskap, terrorister som fejkar att de är flyktingar, skattesubventionerade invandrare på företag, inkvoterade feminister på jobb som inte borde finnas, dialogpoliser, militär som inte fyller sitt syfte, brandkår som inte kan forcera dörrar, sjukvård med årslånga köer för en icke-prioriterad operation, osv.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-05,15:32,
Inlägg: #45
RE: Är skatt stöld?
Leder dessa diskussioner nån vart? Ger dem någon något?

Känns mer som ett forum för folk att vräka ut de de annars inte uttrycker, vilket är rätt sorgligt.

Vet att jag omnämnts som vänsterliberal i en annan tråd (haha) men ser inget annat än slöseri på tid energi i den form dessa diskussioner ter sig. Vill man få ut något av diskussioner på nätet gäller det att verkligen tänka hur man formulerar sig.
Notera att jag själv inte ser mig som någon vänsterliberal

Jag är dock väldigt intresserad av att allmänt diskutera systemet, samhället, livet, invandring, brudar, no-fap, what ever. Så är nån i Stockholm och vill ta en fika är jag på, bara att skicka Pm
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-12-05,15:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,15:45 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #46
RE: Är skatt stöld?
Filosofiska diskussioner behöver inte leda någonvart annat än upplysning. Är man ointresserad av rationell sanning har man givetvis ingenting att hämta. Men internet är en utmärkt källa för att sprida kunskap och diskutera med folk man annars inte hade kunnat diskutera med. FÅ nya perspektiv är inte alltid enkelt om man bara pratar med dom i ens närhet som man alltid pratar med.

Jag kan inte hålla med om att det är slöseri med tid. Att behöva utmana sina believes och tankemönster är givande. Att gemensamt genom diskussion försöka komma fram till det moraliskt och rationellt rätta är både intressant och väldigt viktigt som fler borde ägna sig åt.

Att kolla på teve tre timmar om dagen som medelsnittet ligger på i Sverige är slöseri med tid och energi: http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/...-om-dagen/


Varför är det sorgligt med människor som hittar en oas där de kan uttrycka sina åsikter som de inte vågar eller kan uttrycka i verkligheten? Jag kan hålla med om att det är sorgligt att folk inte vågar uttrycka sig i verkligheten, vilket är en utmärkt topic för ännu en filosofisk tråd.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-05,15:46,
Inlägg: #47
RE: Är skatt stöld?
Visst ligger det någonting i det du säger. Men i slutändan tycker jag det handlar om att vi glömmer bort vad vi faktiskt är, samma problem som vi har med genus"forskning", PK öht osv.

Det bottnar ju i att vi är djur som spelar ett otroligt högt maktspel. Idag så överlever du om du bara spelar dina kort rätt. Du lever i ett land som i grund och botten är en liten by som slogs mot andra byar för att överleva. När vi blev så pass stora, funkade det inte längre med den typen av livsstid. Lagar/regler infördes då det annars blev omöjligt att kontrollera folket.

Detta utvecklas ju bara med åren osv osv. Men nej, vi är absolut inte fria. Långt ifrån. Vi får åtminstone leva ett drägligt liv, ett tack till våra förfäder, men hur samhället fortsätter utvecklas, att vi måste betala skatt till skit vi inte vill osv, ja det kan nog ses som stöld.

Det är lite därför som man lever så mycket som en outsider, har aldrig riktigt känt mig som en del av samhället. Har levt dubbelliv i några år vilket med handen på hjärtat inte är alls så kul, det är skönt att vara en laglydig svensson. Däremot så tänker jag inte lyda statens pissregler, jag är en ögontjänare och lever efter mina egna ideal o regler, men gör förvisso allt för att undvika att hamna i the long arm of the law.
2014-12-05,15:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,16:01 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #48
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,15:43)Ragnarök Skrev: Filosofiska diskussioner behöver inte leda någonvart annat än upplysning. Är man ointresserad av rationell sanning har man givetvis ingenting att hämta. Men internet är en utmärkt källa för att sprida kunskap och diskutera med folk man annars inte hade kunnat diskutera med. FÅ nya perspektiv är inte alltid enkelt om man bara pratar med dom i ens närhet som man alltid pratar med.

Jag kan inte hålla med om att det är slöseri med tid. Att behöva utmana sina believes och tankemönster är givande. Att gemensamt genom diskussion försöka komma fram till det moraliskt och rationellt rätta är både intressant och väldigt viktigt som fler borde ägna sig åt.

Javisst kan det vara bra att diskutera, men ser man till tonen i diskussionerna så handlar det inte längre om någon jakt på upplysning, få förståelse eller insikt om än för den andres perspektiv, det handlar om att trycka ner, och kräkas ut, helst så många som möjligt.
Du har själv skrivit om gruppdynamik på forum (väldigt bra och insiktsfull post) om jargongen på c-r tidigare etc, där folk följer strömmen.
Dessa diskussioner tenderar att ha samma mönster.

Citat:Varför är det sorgligt med människor som hittar en oas där de kan uttrycka sina åsikter som de inte vågar eller kan uttrycka i verkligheten? Jag kan hålla med om att det är sorgligt att folk inte vågar uttrycka sig i verkligheten, vilket är en utmärkt topic för ännu en filosofisk tråd.

Precis det du själv skrev

Läser man kommentarer på diverse sidor, flashback, avpixlat etc märks det tydligt att det är folk med förtryckt ilska som där hittar sitt forum att kräkas ut.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-12-05,16:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,16:15 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #49
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,15:57)SvaMp_ Skrev: Javisst kan det vara bra att diskutera, men ser man till tonen i diskussionerna så handlar det inte längre om någon jakt på upplysning, få förståelse eller insikt om än för den andres perspektiv, det handlar om att trycka ner, och kräkas ut, helst så många som möjligt.
Du har själv skrivit om gruppdynamik på forum (väldigt bra och insiktsfull post) om jargongen på c-r tidigare etc, där folk följer strömmen.
Dessa diskussioner tenderar att ha samma mönster.


Precis det du själv skrev

Läser man kommentarer på diverse sidor, flashback, avpixlat etc märks det tydligt att det är folk med förtryckt ilska som där hittar sitt forum att kräkas ut.

Kan se att du ser ett problem. Ska försöka tänka ut ett sätt att lösa det på. Det är sant att många nykomlingar osv kan bli överrumplade av åsikter som de uppfattar som hat, och även kan tonen uppfattas aggressiv mot folk som inte har jättegenomtänkta åsikter. Sen blir ju ett forum som detta med tiden en grupp med ja-sägare efter som vi gemensamt kommer fram till vissa grejor (sanningen om kvinnlig natur, evolutionsteori osv). Forumets natur att vara icke-PK, och enbart förmedla sanningen kan också vara jobbigt om man inte är van vid det och det skapar sammanhållning. Det är ofrånkomligt. Problemet ligger i när det kommer en ny hit eller någon som inte vågar diskutera av rädsla föra att få alla andra på forumet mot sig vilket kan upplevas obehaglig rent känslomässigt.

Tycker inte det är dåligt att få ut sig negativ kritik av saker och ting dock. Men visst ligger det kanske obalanerat många "klagotrådar" ute, där vi diskuterar dåliga saker. Ska tänka på det och skapa nån mer positiv tråd.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-05,16:29,
Inlägg: #50
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,15:57)SvaMp_ Skrev: Javisst kan det vara bra att diskutera, men ser man till tonen i diskussionerna så handlar det inte längre om någon jakt på upplysning, få förståelse eller insikt om än för den andres perspektiv, det handlar om att trycka ner, och kräkas ut, helst så många som möjligt.
Du har själv skrivit om gruppdynamik på forum (väldigt bra och insiktsfull post) om jargongen på c-r tidigare etc, där folk följer strömmen.
Dessa diskussioner tenderar att ha samma mönster.

Skulle argumentera för att det nödvändigtvis inte handlar om att "följa strömmen" här - Människor som kommer till CL gör det många gånger för att det är väldigt lågt i tak på andra forum. Här kan man diskutera vad man vill och ha vilka åsikter som helst - man kan räkna med motstånd, men man kommer ej bli bannad för sina åsikter, något man exempelvis kan bli på CR (eller de flesta andra forum förutom flashback).

Således faller det sig naturligt att väldigt många här kommer ha invandringskritiska och anti-feministiska tankar.


Citat:Läser man kommentarer på diverse sidor, flashback, avpixlat etc märks det tydligt att det är folk med förtryckt ilska som där hittar sitt forum att kräkas ut.

Nu har ju flashback väldigt många medlemmar, så självklart kommer man hitta en hel del typer där som är rätt weird, rent procentuellt sett har jag dock svårt att hålla med om att det är fler med "förtryckt ilska" på flashback än på andra forum. Avpixlat läser jag varje dag och har inte märkt av någon förtryckt ilska, snarare ett ställe där människor får utlopp att kritisera något som dom på många övriga instanser blir bannade ifrån/tystade för.

Jag är mycket väl medveten om människans naturliga tendens att ständigt försöka anpassa verkligheten efter sin nuvarande världsbild och sina nuvarande värderingar (något som förövrigt är extremt påtagligt för ideologisk hjärntvätt) - Med det sagt försöker jag alltid vara en sannings-sökare, dvs fakta är fakta, objektivitet är vad det är - hurvida man gillar det eller inte, oberoende av vad man tycker om detta. Det är för mig därmed väldigt svårt att se särskilt mycket positivt med nuvarande massinvandringspolitik och genushysteri.

Det handlar alltså om något så mycket djupare än: "asså dessa jevla negrer!!!! dom tar våra jobb!!" - Det handlar om allt ifrån mänsklig natur, grupp-psykologi, revirinstinkt, kvinnlig hypergami, genetiska IQ-skillnader, hormonella skillnader, naturliga etniska spänningar som finns nedgrävt i vår DNA sen hundratusentals år tillbaka och krock av ideologier som är så långt bort ifrån varandra dom kan komma.

Den dagen någon kan övertyga mig om att: Det INTE finns hormonella skillnader mellan etniska grupper, det INTE finns skillnader i brottsbenägenhet, det INTE finns iq-skillnader, det INTE existerar en form av naturlig rasism inpräntat i vår DNA som hela tiden världen runt uttrycker sig på olika sätt - Den dagen någon mig kan visa att homogena samhällen INTE är fredligare, med större samhörighet och vilja att bidra sitt strå till stacken -> Den dag någon kan göra mig övertygad om att en årlig massimport av människor från tredje världen in till ett modernt civiliserat samhälle gör nationen/landet BÄTTRE, med MINSKAD brottslighet, med MINSKADE etniska spänningar, med MINSKAD rasism, med MINSKAD misstänksamhet mot sin gemene landsman: Det är den dagen jag kommer ställa mig i samma grupp som Ullenhag och hylla mångkultur.

Tills den dagen är kommen så fortsätter jag argumentera för något som jag är tvärsäker på är rätt för landets bästa.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-05,17:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,17:53 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #51
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,16:29)Evilvalle Skrev: Tills den dagen är kommen så fortsätter jag argumentera för något som jag är tvärsäker på är rätt för landets bästa.

Vilket land? Land är en patriarkatisk tankeidé vita män använder för att förtrycka och kontrollera kvinnor. Utan män = inga länder. Inga länder = inga konflikter. Inga konfliker = FRED.

Slutsatsen? Döda männen.

Feministlogik =)
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-05,20:01,
Inlägg: #52
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,13:00)Cruz Skrev: Men det va jävla butthurt du va för den minusreppen. Varför skulle jag bli ryggdunkad för att jag kallar dig mupp? Tror ingen ens hade märkt det ifall du inte tog upp det.

69% röstade inte på S
77% röstade inte på M
93% röstade inte på MP
94% röstade inte på V
94% röstade inte på C
95% röstade inte på FP
95% röstade inte på KD
97% röstade inte på FI

Parlamentarism är ett jävla skämt.
Moget och väldigt alfa av dig (för alla med aspergers är jag ironisk). Nej du blir inte ryggdunkad för att du bara kallar mig mupp och har aldrig påstått det även om du vill förfina DINA (plural) ord nu i efterhand.

Din jämförelse är orelevant i frågan och jag förstår om du inte kan förstå. Ska försöka vara så pedagogisk som jag kan.

87% tycker samma sak medans resterande 13% tycker annat. v+mp+s+c+fp+m+kd tycker att nivån av invandringen är bra. SD är det enda invalda partiet som tycker annorlunda i den frågan.

87% av parlamentet vägrar sammarbeta med SD = 87% mot 13%.

SD blir då "butthurt" och börjar bete sig som terrorister mot resterande 87% och kanske indirekt mot en del av sina egna väljare.

Kan en tafatt mupp arbeta som VD på ett företag? Svaret är ja, men jag tror att det är ytterst osannolikt.
Kan en tafatt mupp utklassa dig i schack utan problem? Svaret är ja, det är ytterst sannolikt.

(2014-12-05,14:52)Evilvalle Skrev: Va? Vet du ens vad du skriver?
Smart där! Det är som du säger, jag vet inte vad jag skriver. Kan inte svenska och är en tafatt mupp som tror att jag lever på mars. Lika bra ni ger mig -15 i omdömme allihopa utan att ens ha diskuterat någonting med mig innan Rolleyes
2014-12-05,20:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,20:37 av {2} Cruz.)
Inlägg: #53
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,20:01)Swish Skrev: Moget och väldigt alfa av dig (för alla med aspergers är jag ironisk). Nej du blir inte ryggdunkad för att du bara kallar mig mupp och har aldrig påstått det även om du vill förfina DINA (plural) ord nu i efterhand.

Din jämförelse är orelevant i frågan och jag förstår om du inte kan förstå. Ska försöka vara så pedagogisk som jag kan.

87% tycker samma sak medans resterande 13% tycker annat. v+mp+s+c+fp+m+kd tycker att nivån av invandringen är bra. SD är det enda invalda partiet som tycker annorlunda i den frågan.

87% av parlamentet vägrar sammarbeta med SD = 87% mot 13%.

SD blir då "butthurt" och börjar bete sig som terrorister mot resterande 87% och kanske indirekt mot en del av sina egna väljare.

Kan en tafatt mupp arbeta som VD på ett företag? Svaret är ja, men jag tror att det är ytterst osannolikt.
Kan en tafatt mupp utklassa dig i schack utan problem? Svaret är ja, det är ytterst sannolikt.

Smart där! Det är som du säger, jag vet inte vad jag skriver. Kan inte svenska och är en tafatt mupp som tror att jag lever på mars. Lika bra ni ger mig -15 i omdömme allihopa utan att ens ha diskuterat någonting med mig innan Rolleyes

Skojar du eller? Det finns endast en anledning till varför sjuklövern har "samma" åsikt om invandringen, de är för att de har målat in sig i ett hörn. De har gått så jävla långt i sin anti sd-propaganda att det är försent att byta läger. Skulle inte SD haft sin smutsiga historia så hade Alliansen samarbetat(som det stavas) med partiet för länge sen. Ingen normal människa kan förespråka den här massinvasionen av negrer och araber utan att va hjärntvättad.

SD har en vågmästarroll och utnyttjar den, varför skulle de inte? Tack gode gud för det.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2014-12-05,20:53,
Inlägg: #54
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,20:35)Cruz Skrev: Skojar du eller? Det finns endast en anledning till varför sjuklövern har "samma" åsikt om invandringen, de är för att de har målat in sig i ett hörn. De har gått så jävla långt i sin anti sd-propaganda att det är försent att byta läger. Skulle inte SD haft sin smutsiga historia så hade Alliansen samarbetat(som det stavas) med partiet för länge sen. Ingen normal människa kan förespråka den här massinvasionen av negrer och araber utan att va hjärntvättad.

SD har en vågmästarroll och utnyttjar den, varför skulle de inte? Tack gode gud för det.

Haha, ja ironi är en form av skämt Wink

Din uppfattning delar max 13%. Om det är som du säger kan du inte veta, endast tro. Ibland skiter jag i rättstavning, inte meningen att du skulle börja gråta över det. Vad är normalt i din världsbild, det 13% tycker eller det 87% tycker?

Yes de har en vågmästarroll som de utnyttjar för att sätt käppar i hjulen för resterande 87%.
2014-12-05,21:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-05,21:24 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #55
RE: Är skatt stöld?
Alliansen satte ju med käppar i hjulet genom att inte acceptera S budget? Hur blev det då med de där 87 % håller med?

Fattar ej vad du försöker få fram faktiskt. Vi har fler än 2 partier i Sverige. Miljopartiet fick kring 7 % om jag inte minns helt fel. Så 93 % är emot budgeten som S försökte få igenom med MP. Är det det du försöker säga?
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-05,21:59,
Inlägg: #56
RE: Är skatt stöld?
Du är så otydlig Swish, vad exakt är det 87% tycker samma? Invandringspolitiken?
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2014-12-05,22:20,
Inlägg: #57
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,21:22)Ragnarök Skrev: Alliansen satte ju med käppar i hjulet genom att inte acceptera S budget? Hur blev det då med de där 87 % håller med?

Fattar ej vad du försöker få fram faktiskt. Vi har fler än 2 partier i Sverige. Miljopartiet fick kring 7 % om jag inte minns helt fel. Så 93 % är emot budgeten som S försökte få igenom med MP. Är det det du försöker säga?

Det är tämligen uppenbart att han själv inte riktigt vet vad han menar, detta är ett praktexemplar på en individ under ideologisk hjärntvätt.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-06,00:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,01:14 av {2} confused....)
Inlägg: #58
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,20:01)Swish Skrev: Moget och väldigt alfa av dig (för alla med aspergers är jag ironisk). Nej du blir inte ryggdunkad för att du bara kallar mig mupp och har aldrig påstått det även om du vill förfina DINA (plural) ord nu i efterhand.

Din jämförelse är orelevant i frågan och jag förstår om du inte kan förstå. Ska försöka vara så pedagogisk som jag kan.

87% tycker samma sak medans resterande 13% tycker annat. v+mp+s+c+fp+m+kd tycker att nivån av invandringen är bra. SD är det enda invalda partiet som tycker annorlunda i den frågan.

87% av parlamentet vägrar sammarbeta med SD = 87% mot 13%.

SD blir då "butthurt" och börjar bete sig som terrorister mot resterande 87% och kanske indirekt mot en del av sina egna väljare.

Kan en tafatt mupp arbeta som VD på ett företag? Svaret är ja, men jag tror att det är ytterst osannolikt.
Kan en tafatt mupp utklassa dig i schack utan problem? Svaret är ja, det är ytterst sannolikt.

Smart där! Det är som du säger, jag vet inte vad jag skriver. Kan inte svenska och är en tafatt mupp som tror att jag lever på mars. Lika bra ni ger mig -15 i omdömme allihopa utan att ens ha diskuterat någonting med mig innan Rolleyes

Alltså seriöst, skärp till din attityd, beter du dig likadant och barnsligt irl, så ja, då kan en tafatt mupp utan tvekan bli både vd i ett företag och bra på schack. Du sitter och grinar som en barnunge, har emotionella utspel till höger och vänster mot andra medlemmar och en kaxig attityd. Finns bara en medlem tidigare som blivit repstraffad, och det var inte för hans politiska åsikter utan hans kaxiga översittar attityd, du gränsar på den användarens nivå.

Och denna syn på 87% är rent av ett av medias många sätt att missvinkla och propagera mot SD, på exakt samma sätt som exemplet jag tog upp med "Dom flesta som röstar på SD är lågutbildade" , när verkligheten är så att dom flesta som röstar på alla partier är lågutbildade.

Samma med dessa 87%, det är inte "maksimalt 13% som är emot våran invandrings politik" , jag personligen vet om dussintals som inte röastar SD men som ändå är emot dagens invandringspolitik. En stor del av dessa 87% politiker tycker vi borde minska våran invandringspolitik, men ingen vågar uttala sig om det för man förlorar skola, jobb och blir uthängd i media som rasist och nazist vid närmast minsta form av invandringskritik, har hänt x antal gånger senaste åren att politiker i olika partier fått sparken och fått avgå för att dom nämnt minsta lilla invandringskritk.

Det är väldigt många i Sverige som tycker vi har en dålig invandringspolitik men inte röstar SD, av olika orsaker, vissa tycker inte det är den viktigaste frågan och andra partier passar dom bättre i helhet trots att dom är eniga med att invandringspolitiken går åt helvete, många vill inte rösta på SD för dom anser att dom är nazister/rasister men är ändå eniga med att invandringspolitiken går överstyr.

Man måste vara väldigt ignorant om man tror att enbart dom som röstar SD har något emot invandringspolitiken.
2014-12-06,10:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,10:46 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #59
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-06,00:59)confused... Skrev: Du sitter och grinar som en barnunge, har emotionella utspel till höger och vänster mot andra medlemmar och en kaxig attityd. Finns bara en medlem tidigare som blivit repstraffad, och det var inte för hans politiska åsikter utan hans kaxiga översittar attityd, du gränsar på den användarens nivå.

Tycker det låter som att du beskriver dig själv där, ett mindre urplock:
http://www.casanovalounge.se/showthread....5#pid43565

I övrigt tycker jag inte det är din uppgift att hota andra med repbanning. Det är väl alltid enklast att ge sig på en person verbalt när resten av stället är emot denne.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-12-06,11:52,
Inlägg: #60
RE: Är skatt stöld?
(2014-12-05,20:01)Swish Skrev: Moget och väldigt alfa av dig (för alla med aspergers är jag ironisk). Nej du blir inte ryggdunkad för att du bara kallar mig mupp och har aldrig påstått det även om du vill förfina DINA (plural) ord nu i efterhand.

Din jämförelse är orelevant i frågan och jag förstår om du inte kan förstå. Ska försöka vara så pedagogisk som jag kan.

87% tycker samma sak medans resterande 13% tycker annat. v+mp+s+c+fp+m+kd tycker att nivån av invandringen är bra. SD är det enda invalda partiet som tycker annorlunda i den frågan.

87% av parlamentet vägrar sammarbeta med SD = 87% mot 13%.

SD blir då "butthurt" och börjar bete sig som terrorister mot resterande 87% och kanske indirekt mot en del av sina egna väljare.

Kan en tafatt mupp arbeta som VD på ett företag? Svaret är ja, men jag tror att det är ytterst osannolikt.
Kan en tafatt mupp utklassa dig i schack utan problem? Svaret är ja, det är ytterst sannolikt.

Smart där! Det är som du säger, jag vet inte vad jag skriver. Kan inte svenska och är en tafatt mupp som tror att jag lever på mars. Lika bra ni ger mig -15 i omdömme allihopa utan att ens ha diskuterat någonting med mig innan Rolleyes


För det första, utåt sätt håller 87% av de andra partierna ej med 13% av det ena i invandringsfrågor. Men tillex. vill moderaterna att man som invandrare endast ska få ta hit anhöriga om man klarar av att försörja sig själv. Då vi har ett stort antal invandrare idag utan flyktingskäl som tar hit sina anhöriga idag, som det direkt är arbetslösa och lever på bidrag i många året.


Detta är säkert ingenting t.ex MP håller med om, eftersom vill ha helt öppna gränser och tycker hela jävla världen ska få svenska medborgare om de så behagar.


Det är ju OTROLIGT Idiotiskt att framställa SD som de 13% som alla andra 87% inte vill ha att göra med... För om dessa 87% nu kommer överrens så bra om allting, varför behöver då alla skylla på att det var SD(13%) fel att de inte fick genom budgeten?

87% räcker gott och väl för att få en majoritetsröst.



SÅ jävla synd att de andra partierna inte kan börja samarbeta LITE med SD iaf...
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}