LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Besatthet av en person
2012-02-28,22:06,
Inlägg: #1
Besatthet av en person
Har träffat en tjej två gånger, som jag sedan tidigare verkligen har velat gå ut med. Tyvärr tycker jag att hon bettede sig lite svinigt mot mig efter senaste träffen (om jag uppfattade situationen rätt, vilket är oklart).

Problemet är att jag tänker på henne och händelsen mer eller mindre hela tiden och detta är inte något som brukar hända. Antar att jag blivit halvt besatt av henne. Några tankar hur man kan lindra detta?
2012-02-28,22:22,
Inlägg: #2
Besatthet av en person
Oneitis uppstår när du ser henne som en vacker ängel. Med andra ord har du inga sexuella känslor för henne. Testa att bli kåt på henne så får du se hur dina magiska ängla lika känslor förvandlas till en GROV kåthet. Hon e fortfarande awsome men nu kan du vara alfa med henne igen.
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-02-28,22:28,
Inlägg: #3
Besatthet av en person
Känner igen mig så javla mycket i det där.

Här har du en mycket kort, men samtidigt MYCKET givande text om det, hjälpte mig iaf som fan. http://www.fastseduction.com/guide/06_Tr...want.shtml
Nej, jag är ingen förespråkare av fast seduction, men den där hemsidan har mycket vettiga tips.


Annars så har jag fått hjälp av en vän angående en oneitis förut. Tänk dig - ni två har en relation. Men du tar bara skada av den just nu. Är det värt att ha kvar den som den är?
2012-02-28,23:44,
Inlägg: #4
Besatthet av en person
Igenkänningsfaktor x 10000000000

Är det inte därför vi alla är här?

Har du nyligen upptäckt pu? (fy faaaaaan vad lame det där lät) Anyway, dra ut med mindsetet att allt det här är ett socialt experiment. Träffa brudar, hångla med brudar, knulla med brudar. Dina känslor för henne kommer då att blekna. Så var det för mig iaf men det här är något du måste upptäcka och framförallt känna på egen hand.

Konstigt, tänkte på min oneitis idag. Hon är borta från min mobil, facebook, liv etc. Ärligt talat var hon aldrig riktigt i mitt liv, bara i mitt huvud.
Haters gonna hate

WINNING
2012-02-29,03:13,
Inlägg: #5
Besatthet av en person
Nja, faktiskt inte helt ny på detta.

Har för länge länge sedan kanske haft "oneitis" en gång, inte helt säker på det. Detta är ändå en lugnare variant av detta. Men ändock så jävla onödigt.

Jag sätter henne verkligen inte på en piedestal, jag är ärlig och vet att hon tycker om mig. Sen ser jag henne absolut inte som en ängel, däremot så tycker jag att hon är flickvänsmaterial och det har jag inte tänkt om någon på väldigt länge. Kanske lite motsägelse där Tongue

I det här fallet så var vi ute och hon ändrade nattklubb bara för att jag var på en annan. Jag hade mina buddies där och var tvungen att umgås med dom lite halvt också. Vi strulade och jag fick känna lite var jag ville. Sen skildes vi en stund, när jag kom tbk så snackade hon med en annan snubbe (såg flörtigt ut) och ignorera mig helt. Tror han "gameade" och gjorde det nog ganska bra (hörde något om någon box). Bad att få prata med henne en kortis och stack sedan därifrån efter att ha lobbat lite på bortamatch, fick svaret att hon inte vill ha någon "engångsgrej".

Jag vill träffa henne igen. Men inte om hon varit taskig mot mig. Vad jag såg var det ingen "kino" inblandad mellan dom. Hon påstod att han var en arbetskamrat som gillade henne (det kan vara sant). En ytterligare aspekt är att vi inte bor i samma stad och det dröjer ett tag innan jag är hemma igen.

Tankar?
2012-02-29,03:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-29,03:36 av {2} vinividivici.)
Inlägg: #6
Besatthet av en person
Tilläggas kan att jag inte känt att någon tidigare tjej jag träffat varit såhär intressant på flera år.

Tillägg 2: Fick ett sms från henne dagen efter.
2012-02-29,10:25,
Inlägg: #7
Besatthet av en person
OAVSETT vad hon har för känslor för dig måste du inse detta:

Du har visst henne på en piedestal! Din och min definition av vad det innebär kanske skiljer sig, men poängen är iaf att du spenderar mycket tid att tänka på henne och därmed investerar du i henne. Ju mer tid du spenderar på att tänka selektivt (investera) på en person du har varma känslor för, desto högre upp kommer denna piedestalen att bli. Fungerar i princip på samma sätt om du har hatiska känslor för någon, man begraver sig i hat etc. Jaha så du fick ett sms från henne? Betyder inte ett skit, men faktumet att du väljer att skriva om detta enda sms här betyder ett skit, nämligen att jag får bekräftat det jag redan visste: DU HAR VISST HENNE PÅ EN PIEDESTAL.

Det är ett aktivt val som du måste göra hur mycket du vill tänka på en annan människa. Att sluta tänka är givetvis svårt, i stället gäller det att ersätta tankarna med något annat. Här är några exempel:

- Shit, den där tjejen på Åhlens är ju jävligt söt, henne ska jag snacka lite med!
- Jävla snöslask.. kanske man skulle gått och kollat på ett par nya skor.
- Nu blev jag så sjukt hungrig! Kanske man skulle ringa ett polare och höra om de är sugen på pizza..
- Längesen man såg en rulle med Penelope Cruz, hon är ju förjävla läcker!
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-02-29,15:25,
Inlägg: #8
Besatthet av en person
Jo men det låter sant det du säger. Jag tänker alldeles för mycket på henne. Däremot har jag hört mycket värre exempel på detta och känner att riktigt så illa är det inte i mitt fall även om det är illa nog.

Försöker ta till mig av tipsen och ändra fokus, tack!
2012-02-29,15:38,
Inlägg: #9
Besatthet av en person
Grejen är, att hon är ditt enda MÅL just nu. Så hade jag också förut med en av mina grövsta Oneitis (och jag är nog lite av en expert på området, har haft för många.) Hon är nog förmodligen det enda som du känner att du måste nå upp till för att vara helt lycklig just nu, vilket är ett jävligt destruktivt beteende. Du kanske måste skaffa jobb? Du kanske ska skaffa körkort? Lära dig laga mat? Fokusera på att du har andra saker att göra så kommer det inte finnas så mycket tankar kvar åt henne. Funkade för mig iaf!

Lycka till! = )
2012-03-01,19:00,
Inlägg: #10
Besatthet av en person
Att bli sårad av en brud och bli dissad av sina oneitis är en bra och naturlig process enligt mig.
För varje gång du blir sårad så investerar du mindre och mindre känslor i nästa och innan du vet ordet av så hamnar du inte i den fällan längre. Så fort du börjar fantisera om en tjej (på ett osexuellt sätt) så lär du dig att sätta stop för det.
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-01,19:35,
Inlägg: #11
Besatthet av en person
Har inte haft tid att läsa alla svar men jag håller med Avager i att det är viktigt att lägga fokus på andra saker i livet istället för endast brudar.
Nu vet jag inte om det här stämmer in på dig men se till att ligga, dejta, träffa, öppna brudar du verkligen vill ha och inte endast göra
dessa saker med brudar du kan få.
2012-03-02,01:02,
Inlägg: #12
Besatthet av en person
Jo men jag hoppas verkligen att det blir en bra erfarenhet. På ett sätt intressant att se hur man reagerar. Skriver av mig lite, kanske kan hjälpa någon framföver också.

Min tankegångar går på situationen som uppstod i lördags. Jag vill helst av allt har reda på vad som egentligen hände och känner ett kraftigt behov av att få veta detta. Då jag kan ha uppfattat situationen fel, eller så är det bara en falsk förhoppning. I vilket fall som helst vill jag ringa upp henne och kolla detta, än så länge har jag dock lyckats hålla mig borta från detta.

Har lagt oerhört mycket tankekraft på detta de första fyra första dagarna. Fick ett sms dagen efter vilket gjorde att jag lugnade ner mig och tänkte att jag uppfattade nog situationen fel. Tankarna pendlar sedan mellan detta och besvikelse resterande dagar.

Idag vaknade jag upp och har i princip känt mig som en kung hela dagen. Var ute med lite kompisar igår, hade en skön lugn vibe och fick mycket uppmärksamhet av damgänget som var med. Kanske spelat in. Däremot kom det någon form av "turn" nu och jag börjar komma in i fel tankemönster igen.

Lite reflektioner:
- Det är king att ha någonting att göra. Det bästa för mig hittils har varit att umgås med stora kompisgrupper. Däremot märkte jag att när det går emot på andra delar av livet så blir tankarna värre, i mitt fall nu under veckan på en fotbollsträning.
- Lyssnade lite på audiobook på ekhart tolle under någon av dagarna, även detta var något som lugnade ner mig.
- Har festat lite under två av dagarna och tyvärr måste jag säga att alkoholen har hjälpt mig. Däremot snackar vi om kontrollerade mängder.
2012-03-02,08:58,
Inlägg: #13
Besatthet av en person
Bästa tipset jag kan ge är väl att fylla ditt liv med andra saker som du gillar, så att du håller dina tankar sysselsatta. Och framförallt träffa andra tjejer!
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Samma tjej men olika person på olika ställen selected 6 2,750 2013-07-17,16:47
Senaste inlägg:: confused...

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}