LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Överreagerade jag?
2014-12-06,20:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,21:03 av {2} kball.)
Inlägg: #1
Överreagerade jag?
Finns inte så mkt mer att göra åt situationen utan jag undrar mer om jag överreagerade. kan ha lite egocentrisk världsbild ibland där jag aldrig gör fel så vill gärna ha lite feedback. skrev för några dagar sen en annan tråd där jag nämnde att jag inte haft några problem med denna tjejen och så naturligtvis kom det på beställning, lol. har inte skrivit om denna tjejen innan så lite kort info:

dejtat ett tag, känner varandra lite sen innan på universitetet där vi går. har väl egentligen bara varit på ett par officiella dejter men man ses ju på campus rätt ofta. i min mening har det gått bra, vi har haft sex, när vi ses så är verkar hon väldigt betuttad (sikket ord egentligen) i mig. hon har introducerat mig för två av henne kompisgäng, vi har hånglat osv framför dom, inga problem. hon har "glömt" saker hos mig. vi hörs ett par ggr i veckan osv. men nu andra gången som hon inte svara på mitt sms så blev jag sur.

så jag skrev till henne att jag inte har någon större lust att fortsätta höra av mig utan att få svar, hon ber om ursäket och säger att hon har tusen grejer på gång och glömde bort. hon jobbar plus pluggar 200% så visst hon har fullt upp.

jag föreslår då att vi ska chilla lite och hon höll då med, hon önskar att det fanns fler timmar på dygnet osv. jag svarar sedan att hon kan höra av sig om hon har lite tid över annars får vi se vad som händer i framtiden.

överreagerade jag? visst ett sms är bara en skitsak egentligen men jag vet inte. har ju nu lagt över bollen på henne vilket kanske inte heller var smart. vad gör man i sådana här situationer egentligen? tror det bästa hade varit att inte nämna sms:et och bara inte höra av sig på ett antal veckor. tillslut hade hon väl undrat vart man tog vägen.
2014-12-06,22:00,
Inlägg: #2
RE: Överreagerade jag?
sista smset var onödigt. Tongue
2014-12-06,22:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,22:29 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
RE: Överreagerade jag?
Svarar hon inte så ska du inte påverkas. Varför påverkas du? Du kan inte låta din världsbild rubbas av små yttre omständigheter sådär. Minst av allt kan du inte låta dig påverkas så mycket av en tjej.

Ja överreaktion!
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-06,23:19,
Inlägg: #4
RE: Överreagerade jag?
Ahh, som jag misstänkte. Jag gillar henne och vi har träffats ett tag, så det är svårt att inte bli påverkad. Det är sällan man träffar tjejer som man faktiskt gillar.

Kan tilläggas att konversationen där vi hade om att hon inte svarade så skrev hon långa meddelande med smileys osv medan jag svarade kort med typ en mening. Så jag måste framstått som rätt arg lol.

vad borde jag göra nu? vänta och se om hon hör av sig antar jag. att det kan gå så snett från ingenstans lol
2014-12-06,23:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,23:25 av {2} selected.)
Inlägg: #5
RE: Överreagerade jag?
Needy vibbar att bli sur bara för en tjej inte svarat tillbaka.

Hade jag varit du så hade jag inte hört av mig tills hon hört av sig, hör hon inte av sig då kan hon lika gärna dra. Finns andra tjejer.
2014-12-06,23:37,
Inlägg: #6
RE: Överreagerade jag?
Ja nä, jag fick väl nog helt enkelt. Jag såg det mer som att jag satte ner foten och sa till vid icke önskvärt beteende. Sen får det bära eller brista men jag uppskattar smidig kommunication med personen jag dejtar och det blir det ju inte om hon är dålig på att svara. Men det kanske uppfattas som needy från hennes sidan.
2014-12-06,23:39,
Inlägg: #7
RE: Överreagerade jag?
Det är svårt det där, beroende på hur långt gången relationen gått tycker jag man ska markera mot sånt som stör en och kräva respekt, hon bad ju ändå om ursäkt när du gjorde det, rätt hade kanske vart att bara köra lite freeze out ett tag efter det och låta henne komma. Ville du ta en paus i relationen? Om inte var det kanske för grovt att föreslå en sådan
Winning Beats the Game

Be Selfish
2014-12-06,23:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-06,23:50 av {2} selected.)
Inlägg: #8
RE: Överreagerade jag?
(2014-12-06,23:37)kball Skrev: Ja nä, jag fick väl nog helt enkelt. Jag såg det mer som att jag satte ner foten och sa till vid icke önskvärt beteende. Sen får det bära eller brista men jag uppskattar smidig kommunication med personen jag dejtar och det blir det ju inte om hon är dålig på att svara. Men det kanske uppfattas som needy från hennes sidan.

lol, du gör inte det genom att agera sådär. Du sänder ut signaler som "tja, jag har inget bättre för mig och väntat på att du ska svara mig". Det hon säger är kanske sant, att hon har varit upptagen oså. Men efter hur lång tid hörde du av dig igen efter dit första sms som du inte fick svar för?
2014-12-07,00:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-07,00:51 av {2} kball.)
Inlägg: #9
RE: Överreagerade jag?
Ahh okej. det gick 3 dagar innan jag hörde av mig igen. Jag öppnade inte konversationen med att vara sur för att hon inte svarat utan jag blev det när hon sa att hon hade glömt att svara. borde nog tänka till lite innan jag smsar, jag skickar bara det första som kommer upp i huvet typ.

när man ändå dejtar och lärt känna varandra rätt bra så tänkte jag att man faktiskt kan säga sådana saker. det är väl ganska normalt att höra sig för om man inte får svar från den man dejtar, vi har känt varandra länge liksom. hade det varit en tjej man träffat nån gång så visst då hade man inte sagt något. aja, gjort är gjort!
2014-12-07,00:54,
Inlägg: #10
RE: Överreagerade jag?
Ok, men needniess är big off för många oavsett om ni har haft sex. Du ska vara en kille där hon aldrig ska veta vart hon har dig, iaf om du vill behålla henne och få henne jaga dig.
2014-12-07,01:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-07,01:01 av {2} kball.)
Inlägg: #11
RE: Överreagerade jag?
Yeah. Mycket möjligt att hon var geniun när hon sa att hon glömt svara då i övrigt allt var bra. Om man läser mitt inlägg längst upp så är det ju sånna grejer som brukar tyda på att tjejen gillar en. Vore ju synd om jag har sabbat det för att mitt ego inte kan ta ett missat sms
2014-12-07,15:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-09,09:44 av {2} kball.)
Inlägg: #12
RE: Överreagerade jag?
Hm, uppfattas jag som att jag inte godtar ursäkten? är som förstått inte helt grym på textbaserad kommunikation.

edit lol

Behöver jag be om ursäkt för något? (genuin fråga, jag vet liksom inte) att hon är upptagen det vet jag, som skrivet i första posten
2014-12-08,13:49,
Inlägg: #13
RE: Överreagerade jag?
Alright, gött. Får väl se om hon hör av sig, insåg inte att det uppfattas så needy att säga till vid obesvarat sms.
2014-12-08,20:32,
Inlägg: #14
RE: Överreagerade jag?
I ditt fall här skulle jag dock inte ta det som om hon var oförskämd, utan bara missade att svara helt enkelt. Fortsätt konvon som vanligt och säg till henne att skärpa sig ifall det uprepar sig.



Ifall det skulle vara uppenbart att hon ignorerade dig, tycker jag verkligen inte det är något fel att säga till att det är ett översittarbeteende. Bara du gör det som att du screenar henne. Altså, du får köra på framen "Kan du inte ha en samanhängande konvo så är det ändå inte värt att slösa tid på dig". Sen om hon säger förlåt och skärper sig kan man spinna vidare på relationen, annars är det bara to cut it

Tycker bara det är fucked upp att inte svara på tilltal. Tycker jag förtjänar sådan respekt att man svarar mig, och om man inte vill svara så är det ingen big deal, då kan personen gärna sitta kvar på sina höga hästa och tro sig. Sådant beteende kommer bara skjuta peronen själv i foten, senare i livet.

Tycker hela grejen med att "inte visa sig needy har gått långt överstyr. Tycker många använder det som ett sätt att undvika konfrontationer. "Nej hon kan bete sig hur hon vill, jag tänker inte lägga mig i, vill inte va needy liksom" Det där är JUST ett needy beteende, att inte göra det som känns situationen.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-12-11,22:17,
Inlägg: #15
RE: Överreagerade jag?
Har editerat bort konvon. Men några hann läsa iaf och tack för feedbacken. Vet inte om jag gjorde rätt med att säga att vi ska chilla lite och samtidigt lägga över bollen på henne. Lite overkill kanske men ibland när jag tröttnar så tröttnar jag rejält. Vet inte hur hon tolkade konvon men har inte hört något från henne ännu iaf så vi får väl se lol

det här med needy o icke-needy är ju ganska intressant. Jag håller med schlinus att man måste ju kunna säga till men samtidigt kan jag förstå de som tycker tvärtom.
2014-12-11,22:45,
Inlägg: #16
RE: Överreagerade jag?
Fick ett råd från CR en gång att jag skulle be om ursäkt till en brud. Från natt hon va väldigt investerad och skrev långa textrader till mig om att jag var otrevlig osv. Jag skrev till CR o frågade om hon var seriös och hru jag borde reagera. De sa att jag skulle be om ursäkt för att jag skrivit att hon inte skulle tro sig för mycket för att hon var en modell och att modeller ofta är korkade.
'
Bad om ursäkt i hopp om att det skulle hjälpa mig men nä. hon bara slutade skriva och svarade itne ens på ursäkten.

Är det inte dött lopp så be in om ursäkt....
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-11,23:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-11,23:50 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #17
RE: Överreagerade jag?
Ja du överreagerade och det försämrade dina chanser avsevärt. Vad som försämrade dom ÄNNU mer var att be om ursäkt för det (eller gjorde du det?!) - be aldrig om ursäkt till tjejer, jag är 100% seriös. Såvida du inte typ dödat deras katt eller något skit, gjort något riktigt hemskt, BE INTE OM URSÄKT, särskilt inte om ni precis börjat träffats. Att be om ursäkt subkommunicerar lägre värde (Ja jag vet, i dagens civiliserade samhälle är man trevlig och proper etc) - However, deras emotionella system (och vårat) utvecklades inte i dagens samhälle men i en värld där hela ens överlevnad och reproduktion handlade om just status, när du ber om ursäkt börjar du snabbt tappa attraktionsvärde.

Cyniskt kanske, men det är min erfarenhet, ursäkter hör inte hemma i dating-stadiet, om man är en "dominant sexig man".

(2014-12-11,22:45)Ragnarök Skrev: Fick ett råd från CR en gång att jag skulle be om ursäkt till en brud. Från natt hon va väldigt investerad och skrev långa textrader till mig om att jag var otrevlig osv. Jag skrev till CR o frågade om hon var seriös och hru jag borde reagera. De sa att jag skulle be om ursäkt för att jag skrivit att hon inte skulle tro sig för mycket för att hon var en modell och att modeller ofta är korkade.
'
Bad om ursäkt i hopp om att det skulle hjälpa mig men nä. hon bara slutade skriva och svarade itne ens på ursäkten.

Är det inte dött lopp så be in om ursäkt....

Yep lost the frame, Im not surprised.

(2014-12-08,20:32)Schlinus Skrev: I ditt fall här skulle jag dock inte ta det som om hon var oförskämd, utan bara missade att svara helt enkelt. Fortsätt konvon som vanligt och säg till henne att skärpa sig ifall det uprepar sig.



Ifall det skulle vara uppenbart att hon ignorerade dig, tycker jag verkligen inte det är något fel att säga till att det är ett översittarbeteende. Bara du gör det som att du screenar henne. Altså, du får köra på framen "Kan du inte ha en samanhängande konvo så är det ändå inte värt att slösa tid på dig". Sen om hon säger förlåt och skärper sig kan man spinna vidare på relationen, annars är det bara to cut it

Tycker bara det är fucked upp att inte svara på tilltal. Tycker jag förtjänar sådan respekt att man svarar mig, och om man inte vill svara så är det ingen big deal, då kan personen gärna sitta kvar på sina höga hästa och tro sig. Sådant beteende kommer bara skjuta peronen själv i foten, senare i livet.

Tycker hela grejen med att "inte visa sig needy har gått långt överstyr. Tycker många använder det som ett sätt att undvika konfrontationer. "Nej hon kan bete sig hur hon vill, jag tänker inte lägga mig i, vill inte va needy liksom" Det där är JUST ett needy beteende, att inte göra det som känns situationen.

Allt handlar om tjejens perception. TJEJENS perception, inte sin egna.

Det är en sak IRL, och en helt annan sak över text. IRL kan man "vara sann mot sina känslor" - autentisk, säga precis som man känner och det fungerar fint, sålänge man är stark i det och har en attityd av: "I dont care what you think".

Över text dock, handlar det om att ha en fingertoppskänsla över tjejens perception och hur hon kommer uppfatta ens meddelanden. Man kan sitta och state-pumpa sig hur mycket som helst hemma framför burken om att man minsann inte är needy "för jag säger som jag tycker!!!!" - detta i sig spelar ingen roll what so ever om bruden läser meddelandet, får perceptionen av needyness som sedan skapar känslan därefter beslutet.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-12-12,00:17, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,00:18 av {2} kball.)
Inlägg: #18
RE: Överreagerade jag?
Ja nänä, alltså jag har inte bett om ursäkt. Jag menade att vi har inte hörts sen jag sa till henne att höra av sig när hon har lite ledig tid.

Hur kommer det sig att jag försämrade chanserna avsevärt? Är inte helt med på dynamiken. Jag tycker att jag visar standard, visar hur jag vill ha saker o ting och samtidigt visar willingness to walk away (eller vad det nu heter) men det väger lite i det stora hela? Dvs akten av att säga till när man inte fått svar på sms väger så mkt tyngre av needyness?
2014-12-12,00:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,00:43 av {2} selected.)
Inlägg: #19
RE: Överreagerade jag?
Problemet är att Du visar dessa saker genom reagera och skriva det rakt ut. du vet väl att tjejer o logic inte hör ihop. Sen föstår inte jag riktig vad hon har gjort för något att du ska vara så hård, hon glömde bara svara inte så att hon betett sig som idiot eller gått över gränsen. Sen bad hon om ursäkt också, just för att hon inte svarade dig sen efter det vet hon vart hon har dig eftersom du regerade. Och när hon vet vart hon har dig så är det svaret till varför hon inte hört av sig ännu. Kanske lagt dig på reserv listan medan hon jagar andra.
2014-12-12,00:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-12,00:49 av {2} kball.)
Inlägg: #20
RE: Överreagerade jag?
Ahh, now that makes sense. Okey, borde definitivt inte reagerat som jag gjorde. Finns det något att göra åt situationen? Gillar henne så vill ju fortsätta träffa liksom. När/om hon hör av sig, hur ska man bete sig då?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}