LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Rakad vs. orakad
2014-12-13,19:02,
Inlägg: #1
Rakad vs. orakad
När jag rakar mig ser jag 6 år yngre ut än min nuvarande ålder (är 25 år), intressant nog jag har märkt av de gångerna jag rakar mig helt skäggen och mustaschen så är det något annorlunda skillnad i responsen jag får av tjejerna. Jag har märkt att jag får bättre samt mer uppmärksamhet från tjejerna när jag har inte rakat mig, det är något som kan märkas i tjejerna kroppsspråk och ansiktsuttryck.

Är det nån mer som upplevt samma sak?
2014-12-13,19:08,
Inlägg: #2
RE: Rakad vs. orakad
Inte så konstigt då du ser manligare ut med skägg? Samma erfarnhet här. Känner mig manligare också.
2014-12-13,20:15,
Inlägg: #3
RE: Rakad vs. orakad
Får samma effekt. Ser betydlgit mognare och äldre ut med lite sparat stubb och manligare drag i ansiktet med. Tjejer digs......
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-13,20:20,
Inlägg: #4
RE: Rakad vs. orakad
(2014-12-13,19:02)selected Skrev: När jag rakar mig ser jag 6 år yngre ut än min nuvarande ålder (är 25 år), intressant nog jag har märkt av de gångerna jag rakar mig helt skäggen och mustaschen så är det något annorlunda skillnad i responsen jag får av tjejerna. Jag har märkt att jag får bättre samt mer uppmärksamhet från tjejerna när jag har inte rakat mig, det är något som kan märkas i tjejerna kroppsspråk och ansiktsuttryck.

Är det nån mer som upplevt samma sak?

Upplever snarare att skägg ofta är negativt, kan lätt se ovårdat ut. Att se ovårdad ut är oftast negativt.
Ansar du skägget (kort sådant) väl, så kan det vara positivt. Ganska säker på att skillnaden i respons för dig endast beror på att du blir mindre självmedveten om hur ung du ser ut att vara.
2014-12-13,20:33,
Inlägg: #5
RE: Rakad vs. orakad
Du har rätt i att det kan se ovårdat ut men inte på alla, jag ser mig ovårdat ut i att ha sparande skägg men tjejerna verkar gilla det. Tänkte faktiskt ha en skägg som Dan Bilzerian Big Grin

På honom ser det knappt ovårdat ut,

[Image: 3,w=559,c=0.bild.jpg]
2014-12-13,20:46,
Inlägg: #6
RE: Rakad vs. orakad
(2014-12-13,20:33)selected Skrev: Du har rätt i att det kan se ovårdat ut men inte på alla, jag ser mig ovårdat ut i att ha sparande skägg men tjejerna verkar gilla det. Tänkte faktiskt ha en skägg som Dan Bilzerian Big Grin

På honom ser det knappt ovårdat ut,

watever works, dock tror jag att helskägg i princip inte har någon fördel, skägg som i dressmanreklamerna är betydligt bättre.
2014-12-13,21:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-13,21:46 av {2} Cogo.)
Inlägg: #7
RE: Rakad vs. orakad
Så länge det är vårdat. Det är ivf mycket populärt idag så det leder till en följdfråga:
Är det en kompensation många män kör med (medvetet eller omedvetet) i dagens feminiserade samhälle? Män känner sig omanliga och kompenserar därmed utseendemässigt...
2014-12-13,21:28,
Inlägg: #8
RE: Rakad vs. orakad
Tror det främst bara är en innesak till följd av populariseringen av kriminella män genom kulturen.

Att det i sin tur lyckats bli populärkultur är en följd av feminiseringen av samhället ja. Så man kan säga att det är konsekvens av att männen är omanliga.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-13,22:45,
Inlägg: #9
RE: Rakad vs. orakad
Krokodilen postade ju en tråd om vetenskapligt bevisade attraktionshöjare där stubb var en faktor.

Jag trimmar alltid skägget, inte bara därför men mest för att det går snabbare och ger mindre hudirritation. Sen vårdar jag såklart kanterna, så det ser rent ut.
Winning Beats the Game

Be Selfish


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}