LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Betalar du notan?
2014-12-15,23:17,
Inlägg: #1
Betalar du notan?
Hur gör du när du är ute med en brud på restaurang eller dricker en öl, betalar du notan?

Själv skäms jag som fan om jag inte betalar så jag gör det nästan alltid, dock är jag egentligen ganska sparsam så det kan lämna en bitter eftersmak i munnen när jag betalar "mot min vilja".
2014-12-15,23:34,
Inlägg: #2
RE: Betalar du notan?
Blir ofta bjuden, lol. Trots att brudar vet att jag har rätt bra med deg så brukar de typ klappa mig på huvudet och säga att de tar det. Varför vet jag inte.

En simpel lösning i din sits är att ta första men att tidigt klargöra att det handlar om varannan runda. Sedan iglar du på henne tills ni åtminstone ligger lika. Efter ett tag kommer du lära dig att styra mot hemgång halvvägs in på tredje ölen, där hon pyntade första. Om du sedan drar hem henne till dig får du komma ihåg att det ändå finns risk att du gör en förlust med tanke på diverse stearinljuskostnader.

Nä, men ärligt. Det är ingen skam i att inte vilja bjuda vem som helst. Vill du göra det smidigt så säger du helt enkelt att du tar första, är hon inte pinsam så kommer hon fatta vinken och gå och handla på eget initiativ. De allra flesta fattar detta.
2014-12-16,00:13,
Inlägg: #3
RE: Betalar du notan?
jag tycker så här om att bjuda över lag och inte bara med brudar:

man kan bjuda om man verkligen vill bjuda och inte förväntar sig något tillbaka. vill man inte bjuda egentligen så tycker jag man kan dela lika, inga konstigheter egentligen bara man inte gör en stor grej av det.

finns mycket forskning på att en av de största belöningarna för hjärnan är när man kan ge utan att förvänta sig ngt tbx
2014-12-16,00:43,
Inlägg: #4
RE: Betalar du notan?
Beror på stil och utgångspunkt men jag ser inga konstigheter med att köpa en öl eller drink till en brud. Men inte som en ursäkt för att få vara med henne såklart.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-16,01:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-16,01:28 av {2} ångest101.)
Inlägg: #5
RE: Betalar du notan?
Har man nyss träffat en tjej så är man ju typ "Kompis", och jag skulle aldrig bjuda en kompis om det inte vore för något speciellt. Det skulle få mig att känna mig obekväm då jag vill vara på samma nivå liksom...

Så tänker jag!
2014-12-16,10:41,
Inlägg: #6
RE: Betalar du notan?
Brukar föreslå varannan. Blir 50/50 men ändå en samhörighetskänsla av det. Annars är det den som bjuder ut som ska stå för huvudnotan tycker jag, eller den som tjänar mest för tillfället.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2014-12-18,22:01,
Inlägg: #7
RE: Betalar du notan?
Är det jag som pushar för öl så betalar jag. Går man på en promenad och sen blir sugen på öl och drar in henne på ngt ställe betalar man. Som sagt, beror på situationen. Får du däremot ett "köp mig en drink"-luder på kroken är bara nej.
2014-12-19,01:12,
Inlägg: #8
RE: Betalar du notan?
(2014-12-18,22:01)ChuckNorris Skrev: Är det jag som pushar för öl så betalar jag. Går man på en promenad och sen blir sugen på öl och drar in henne på ngt ställe betalar man. Som sagt, beror på situationen. Får du däremot ett "köp mig en drink"-luder på kroken är bara nej.
Yep. Sen tycker jag det är förmätet av brudar som kräver lika lön för lika arbete ("lika arbete" lol) och ändå tycker att killen ska bjuda. Feminism i ett nötskal om inte annat.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2014-12-19,01:35,
Inlägg: #9
RE: Betalar du notan?
Är det en förstadejt delade jag alltid notan 50/50. Sedan bjöd antingen jag eller damen slutade ofta ca 50/50. Upplever dock inte att det spelar någon roll i Sverige vem som bjuder. Inte ens om man bjuder någon tjej som ber om dricka.

Har varit med om att brudar ber om att bli bjuden på drink för att rationalisera otrohet.
2014-12-19,20:28,
Inlägg: #10
RE: Betalar du notan?
Brukar betala första gången. Det är väl ingen större deal. Det får tjejen att slappna av, så det är ju mest för ens egen skull, för att man ska slippa behöva slösa en kväll på nån jävla halvstel dejt.
Har nästan alltid också varit så att de trevligaste, femininaste och skönaste tjejerna själva har erbjudit sig att ta andra rundan eller så, medan de snorkigaste och bitterfittigaste ofta varit de som inte ens bemödat sig med ett "tack" (i alla fall här).
Och börjar de beställa in öl istället för vin eller någon liten cocktail så kan man ju hissa varningsflaggan.

Ute på krogen har jag dock aldrig bjudit en brud på så mycket som en mikroliter, om jag nu inte redan snott drinken från någon annan hehe. Cool
2014-12-19,21:33,
Inlägg: #11
RE: Betalar du notan?
Aldrig köpt något till någon brud, däremot blivit bjuden flera gånger. Är inte direkt snål, känner bara att jag inte vill lägga pengar på brudar för att "imponera".
2014-12-20,04:20,
Inlägg: #12
RE: Betalar du notan?
(2014-12-19,20:28)Bruno Skrev: Och börjar de beställa in öl istället för vin eller någon liten cocktail så kan man ju hissa varningsflaggan.

Fan har tänkt på det där och kom fram till en helt annan slutsats. Tycker feminina brudar ofta dricker öl. Inte som en stor lesbian som häver i sig öl efter öl så klart, men tycker ofta det verkar som om dom föredrar en öl framför andra drinkar om de är vana vid utelivet åtminstone.

Och om man frågar tjejen om hon ska ha en öl el nåt och att man bjuder och brudjäveln beställer en dyr drink får jag gold digger vibbar direkt. VIlket kan betyda sex, men kan också betyda ingenting.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-20,15:49,
Inlägg: #13
RE: Betalar du notan?
Vem fan bryr sig vem som pyntar ölen?

Det är inte direkt en lyxkryssning till västindien eller ett nytt hus. Det är en. jävla. liten. öl. Vem som betalar den är av mindre vikt. Om det nu inte blir så att du alltid pröjsar. Då gör du något fel.
2014-12-20,15:53,
Inlägg: #14
RE: Betalar du notan?
Jag bjuder aldrig har flera gånger blivit bjuden men jag dricker inte ute i vanliga fall så därför föreslår jag aldrig dricka och vill dem att jag ska dricka får dem pungs upp
Men gör det som känns mest naturligt men förvänta dig aldrig ett ligg för du bjudit utan du bjuder förutsättningslöst Smile
I would like to die in my own bed, at the age of 80, with a belly full of wine and a girl's mouth around my cock.
2014-12-20,17:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-20,17:07 av {2} ångest101.)
Inlägg: #15
RE: Betalar du notan?
(2014-12-20,15:49)Willson Skrev: Vem fan bryr sig vem som pyntar ölen?

Det är inte direkt en lyxkryssning till västindien eller ett nytt hus. Det är en. jävla. liten. öl. Vem som betalar den är av mindre vikt. Om det nu inte blir så att du alltid pröjsar. Då gör du något fel.

Håller med, det känns som det minsta "problemet" för en lyckad dejt.
2014-12-20,17:48,
Inlägg: #16
RE: Betalar du notan?
(2014-12-20,15:49)Willson Skrev: Vem fan bryr sig vem som pyntar ölen?

Det är inte direkt en lyxkryssning till västindien eller ett nytt hus. Det är en. jävla. liten. öl. Vem som betalar den är av mindre vikt. Om det nu inte blir så att du alltid pröjsar. Då gör du något fel.

Fast många killar köper drink efter drink till tjejer i hopp om att de ska gilla honom sexuellt och ge honom en avsugning på toan för att hon inte kan hålla sig.

Direkt kontraproduktivt.

Om alla killar hade haft din attityd, ja då hade det inte varit så stor grej om en kille köpte.

Sen beror det ju på situationen, är det en dejt är det en grej, eller om man är med en tjej man tycker är genuint skön. Men är det ett det enda sättet en kille vågar initiera kontakt med tjejer för att han känner sig så jävla värdelös och inte kan ge något annat värde till tjejens liv så är det ett problem.

Har varit bartender en hel del senaste året och det kommer killar som köper varsin drink till hela tjejgrupper fem ggr om för att få deras intresse eller imponera. För att ge ett sorgligt exempel..

En tandläkare som frekventerade baren här som alltid bänkrade sig i baren sen skickade han drinkar och mat till tjejer han ville belägra utan att ha ens snackat med dom. Det funkade tyvärr i vissa fall med.
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-12-20,18:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-20,19:06 av {2} ångest101.)
Inlägg: #17
RE: Betalar du notan?
(2014-12-20,17:48)Ragnarök Skrev: Fast många killar köper drink efter drink till tjejer i hopp om att de ska gilla honom sexuellt och ge honom en avsugning på toan för att hon inte kan hålla sig.

Direkt kontraproduktivt.

Om alla killar hade haft din attityd, ja då hade det inte varit så stor grej om en kille köpte.

Sen beror det ju på situationen, är det en dejt är det en grej, eller om man är med en tjej man tycker är genuint skön. Men är det ett det enda sättet en kille vågar initiera kontakt med tjejer för att han känner sig så jävla värdelös och inte kan ge något annat värde till tjejens liv så är det ett problem.

Har varit bartender en hel del senaste året och det kommer killar som köper varsin drink till hela tjejgrupper fem ggr om för att få deras intresse eller imponera. För att ge ett sorgligt exempel..

En tandläkare som frekventerade baren här som alltid bänkrade sig i baren sen skickade han drinkar och mat till tjejer han ville belägra utan att ha ens snackat med dom. Det funkade tyvärr i vissa fall med.

Även om det fungerade så måste han ju känt sig som en sopa?
Man vill ju att en tjej ska knulla en för att man är grym till personligheten
Inte efter pengarna?

Eller fuck it, jag är nog bara avundsjuk på cashflow....
2014-12-21,14:03,
Inlägg: #18
RE: Betalar du notan?
(2014-12-20,17:48)Ragnarök Skrev: Fast många killar köper drink efter drink till tjejer i hopp om att de ska gilla honom sexuellt och ge honom en avsugning på toan för att hon inte kan hålla sig.

Direkt kontraproduktivt.

Om alla killar hade haft din attityd, ja då hade det inte varit så stor grej om en kille köpte.

Sen beror det ju på situationen, är det en dejt är det en grej, eller om man är med en tjej man tycker är genuint skön. Men är det ett det enda sättet en kille vågar initiera kontakt med tjejer för att han känner sig så jävla värdelös och inte kan ge något annat värde till tjejens liv så är det ett problem.

Har varit bartender en hel del senaste året och det kommer killar som köper varsin drink till hela tjejgrupper fem ggr om för att få deras intresse eller imponera. För att ge ett sorgligt exempel..

En tandläkare som frekventerade baren här som alltid bänkrade sig i baren sen skickade han drinkar och mat till tjejer han ville belägra utan att ha ens snackat med dom. Det funkade tyvärr i vissa fall med.

en av mina fd bättre vänner kunde ibland ursäkta sig med att han inte kunde följa med ut och ragga för han hade inte pengar att bjuda tjejerna på drinkar mm Tongue jag har aldrig bjudit en tjej jag träffat första gången på tex krogen på något. däremot om det är en brud man träffat några gånger som man gillar och tycker är skön så har ja inga problem att bjuda på nåt glas sådär eller på något annat smått liksom
2014-12-29,04:55,
Inlägg: #19
RE: Betalar du notan?
Ja köper man alkohol för att få någon annans gillande så är det ju lite skevt.
2014-12-29,10:28,
Inlägg: #20
RE: Betalar du notan?
Jag brukade ofta köra med frasen "Jag bjuder, du betalar" mest på skämt, men haha jag fick rätt mycket saker betalade faktiskt.. även om jag inte hade något emot att betala för mig själv..


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}