LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
2014-12-25,00:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-25,01:22 av {2} ångest101.)
Inlägg: #1
Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
Om vi utgår att charma brudarna

I skolan var jag klassens clown
På julbordet idag kvällens underhållare
Senaste jobbet var jag 80% oseriös och levde för raster och skitsnack

Det finns enligt mig lite negativa saker med att vara underhållare, även om det är väldigt roligt och man känner sig populär, så slår det tillbaka när man vill vara allvarlig. Säker på att jag har något "Attention-whoring" inom mig.

Såfort jag känner mig bekväm i ett sällskap/klass/fest/olika jobb så vill jag synas och höras, roa människor. Ofta slutar det med att jag lägger ner mer tid på att underhålla andra än att ta tag i mina egna saker, eller göra något viktigt. Det kan vara att jag överdriver, men jag vill gärna snacka lite om detta, ok?

Det skulle vara grymt om man kunde kombinera att trolla men samtidigt vara Bond när det krävs. Annars är jag rädd att jag kommer bli den roliga killen som underhåller brudarna, men sedan när det pirrar mellan benen så väljer dom den "coola" killen med _stenhård_attityd_

Sedan tänker jag också att man kanske kan missuppfattas. Jag har en bra självkänsla (men inte bra självförtroende) menar om man trollar för mycket så det uppfattas som en osäkerhet inombords.

Idag stod jag för typ all underhållning vid matbordet för familjen,släkten som vanligt. Berättar om resor,polare,saker där jag "gjort bort mig" bjuder på mig själv helt enkelt, folk skrattar och jag tycker det är underhållande.
Det är inte så att jag går över gränsen, märker fort om det finns intresse för mer, så då fortsätter jag. Kommer frågor t.ex "Vad hände mer?" osv då vet man.


Varför jag är orolig att "min stil" kan skita sig inför brudarna.

Vill verkligen tjejer knulla ett troll? Visst, det kan omöjligt vara bättre att stå mot en vägg och se stenhård ut en kväll. Men det känns som att jag måste koppla in lite "bad boy"-egenskaper ibland. Hur?
Dock har det fungerat att knulla förra året som troll, men nu går det inte lika bra.
Viktigt att notera är att jag vågar bara köra denna stilen då jag är bekväm, har aldrig varit underhållare på krogen, men det är ju typ det jag vill?

Hur kan man vara ett troll/underhållare men samtidigt bevisa att man knullar stenhårt och ger ut hard spanking? Så att säga Big Grin


MVH!
2014-12-25,05:06,
Inlägg: #2
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
Den första jag tänker på är väl Russel Brand. Eller kanske gå mer åt Austin Power Wink nä men russel brand har väl gjort rätt bra i att ha en en mix med sexuell och "class-clown" personlighet.
2014-12-25,11:48,
Inlägg: #3
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
(2014-12-25,05:06)PalTonk Skrev: Den första jag tänker på är väl Russel Brand. Eller kanske gå mer åt Austin Power Wink nä men russel brand har väl gjort rätt bra i att ha en en mix med sexuell och "class-clown" personlighet.

Haha!
Just nu är det för mycket clown och för lite kino!
Tittade på RSD-Tyler, tänk om han skulle köra utan kino!

Skulle Tyler bara gå runt och snacka skit och trolla, men inte röra tjejena skulle det ju gå åt helvete?

Kino, vad mer ska jag göra för att vara en mer sexuell clown?
2014-12-25,13:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-25,13:42 av {2} Beerpong.)
Inlägg: #4
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
Vara underhållande för att du vill det och inte söka omgivningens tycke= brudar

Vara underhållande och klassens clown för att du känner att du måste vara det = needy och inga damer.

Needy är det som avgör om du kan få damer via den här stilen eller ej. Om du är klassens clown för att du känner att du måste vara det, och behöver höra från omgivningen att du är rolig, klassens clown etc för att du själv ska må bra så kommer du inte att få damer. Men om du däremot gör det för att du själv vill och genuint inte bryr dig om dom andra tycker det är roligt eller ej för du gör det inte för att underhålla dom, utan du gör det för att underhålla dig själv så kommer du att få en hel del IOI från damer. För att sen få dessa i säng får du självklart ta för dig och visa dina intuitioner.
Stay calm and play some beerpong
2014-12-25,13:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-25,14:25 av {2} ångest101.)
Inlägg: #5
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
(2014-12-25,13:39)Beerpong Skrev: Vara underhållande för att du vill det och inte söka omgivningens tycke= brudar

Vara underhållande och klassens clown för att du känner att du måste vara det = needy och inga damer.

Needy är det som avgör om du kan få damer via den här stilen eller ej. Om du är klassens clown för att du känner att du måste vara det, och behöver höra från omgivningen att du är rolig, klassens clown etc för att du själv ska må bra så kommer du inte att få damer. Men om du däremot gör det för att du själv vill och genuint inte bryr dig om dom andra tycker det är roligt eller ej för du gör det inte för att underhålla dom, utan du gör det för att underhålla dig själv så kommer du att få en hel del IOI från damer. För att sen få dessa i säng får du självklart ta för dig och visa dina intuitioner.

Jag förstår, tack beerpong!
Helt ärligt så gör jag det mest för mig själv, en känsla att jag inte kan hålla mig. Det kliar i fingrarna att få "trolla"

Mår bra av det själv samtidigt som det är kul med reaktioner. Nu har jag kommit av mig helt! Men förra året när jag hade någorlunda regelbundet sex och mådde relativt bra en period, så var det mycket trams med tjejena och det fungerade!

Mycket sjuka sms, ringde och låtsades att jag var Björne och var kåt, skickade sjuka bilder på min röv. Jag var bara mig själv då och gjorde vad jag kände för och "sket" typ i att det vart fel ibland

Tror jag har en bra stil om jag kan blanda denna stilen+kino+inspiration av GLL "screening"

(2014-12-25,13:56)ångest101 Skrev: Jag förstår, tack beerpong!
Helt ärligt så gör jag det mest för mig själv, en känsla att jag inte kan hålla mig. Det kliar i fingrarna att få "trolla"

Mår bra av det själv samtidigt som det är kul med reaktioner. Nu har jag kommit av mig helt! Men förra året när jag hade någorlunda regelbundet sex och mådde relativt bra en period, så var det mycket trams med tjejena och det fungerade!

Mycket sjuka sms, ringde och låtsades att jag var Björne och var kåt, skickade sjuka bilder på min röv. Jag var bara mig själv då och gjorde vad jag kände för och "sket" typ i att det vart fel ibland

Tror jag har en bra stil om jag kan blanda denna stilen+kino+inspiration av GLL "screening"

Sjukt vad mycket ett socialt liv hjälper en mot att vara sysslolös
Rätt sköna kollegor,hemmafesterna "serverade", bodde mitt på stan i ett område där det var fest 24/7

Sådan fördel mot att vara arbetslös och bo i en ny stad.

Gnäller inte, utan försöker bara gå tillbaka i mig själv och ta reda på varför det gick bättre förut! : )
2014-12-27,11:57,
Inlägg: #6
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
Welcome to the mighty world of trolling!

Ne men, jag vet exakt hur du känner för jag är precis likadan. På jobbet kallar de mig för troll detta är fan på både gott och ont som du säger.

Ett exempel på när jag trollar om en historia jag kommer på bara sådär, det jag gör då är att jag berättar med inlevelse och får mina åhörare att verkligen lyssna.. Hittills är det jag sagt helt sant, berättelsen isig kanske inte alls är rolig men för att få folk att lyssna kan man behöva trolla till det lite och då brukar jag överdriva, men jag överdriver sjukt jävla mycket så det mer eller mindre låter helt osannolikt vilket det också är för jag skämtar ju bara. Sen kan folk fråga "är det verkligen sant?" då kan jag dra till med något "jaa för fan!" och sen överdriva ännu mer och sen skrattar man och folk förstår att det var på skämt.. Antar att du gör något liknande.

Hur som helst, problemet är sen när man faktiskt berättar något seriöst. Jag har ett sjukt jävla bra pokerface när jag trollar och när jag är allvarlig för jag gör exakt samma miner, samma lågmälda lugna och kraftiga ton. Så om jag berättar en trollhistoria och en sann historia, märker man ingen skillnad. Jag har faktiskt under en ganska lång tid faktiskt försökt hitta bot på detta men det är svårt, sjukt svårt faktiskt. Ofta får jag säga "ne men helt allvarligt" vilket känns jävligt fel, det är säkert inget fel i att säga så men det känns som så här "när ska folk ta mig seriöst egentligen? kommer jag någonsin att kunna förknippas med en person som är seriös och kunnig?" jag är helt garanterad att jag har förlorat en del saker i min karriär på detta.

Nu var inte frågan om hur man ska agera på jobbet utan hur man är the shit mot tjejer. Jag tror du har svar på grundproblemet själv, om du läser sista stycket i ditt första inlägg så skriver du att du bara kan göra vissa saker när du är bekväm.

Då ställer jag frågorna, varför är du inte alltid bekväm? Varför kan du inte göra si eller så på krogen? mitt på ljusa dagen? Allt det här grundar sig i ditt mindset, du är orolig för att någon ska tycka illa om dig.. då gör du istället saker som är helt åt helvete och efteråt tänker du "vad fan håller jag på med??".

Det är enkelt att bli av med detta, bara köra ditt race och gör aldrig något för någon annan. Precis som beerpong skrev och du måste visa dina intuitioner.

Nu har jag flickvän så har inte varit ute på krogen alls som tidigare men om jag var på dejt innan flickans tid kunde jag gå från att vara underhållande till att bli den där sexuella ledaren tjejer dregglar efter med bara ett litet knäpp med fingrarna. Allt jag gjorde var för att se vad jag kunde komma undan med och för att jag tyckte det var roligt. Om det nu var att klämma tjejen på brösten, smiska henne på stjärten eller hångla upp henne mot väggen. I did it because i could and wanted it.

Jag tror du överanalyserar väldigt mycket och det är vanligt att man gör det. Tror alla gjort det någongång, jag gjorde det fruktansvärt mycket.
2014-12-28,15:00,
Inlägg: #7
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
Jävligt intressant tråd faktiskt eftersom jag känner igen mig i att vara klassens clown. Har också alltid underhållit och fått folk att skratta. Man mår liksom bra av det. Men som beerpong skriver så måste det handla om att du VILL göra det för att DU vill och inte för att få bra reaktioner och för att andra ska tycka om dig.
Det är där det ofta fuckar up för många och inklusive mig själv förr i tiden.

Jag hade sjukt dåligt självförtroende (mobbad och skit) när jag gick i grundskolan och mitt sätt att hantera det var att skämta och få folk att skratta och vara en mega clown. Detta fick ju mig att må bra för att istället för att folk skulle säga dumma saker så skrattade dom. Det har jag jobbat bort så nu sker det naturligt och genuint och jag skiter i vad andra tycker! Så länge jag har kul!

Vet egentligen inte vart jag vill få sagt med detta inlägget. Men jag håller verkligen med beerpong och det han skriver i sitt inlägg om att så länge du gör det för att du vill och för att du tycker det är roligt och inte bryr dig om vad andra tycker om det så kommer det gå jävligt bra. Då behöver du inte vara orolig och tänka så mycket på det !
2014-12-30,22:40, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-12-30,22:43 av {2} ångest101.)
Inlägg: #8
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
(2014-12-27,11:57)trollface Skrev: Welcome to the mighty world of trolling!

Ne men, jag vet exakt hur du känner för jag är precis likadan. På jobbet kallar de mig för troll detta är fan på både gott och ont som du säger.

Ett exempel på när jag trollar om en historia jag kommer på bara sådär, det jag gör då är att jag berättar med inlevelse och får mina åhörare att verkligen lyssna.. Hittills är det jag sagt helt sant, berättelsen isig kanske inte alls är rolig men för att få folk att lyssna kan man behöva trolla till det lite och då brukar jag överdriva, men jag överdriver sjukt jävla mycket så det mer eller mindre låter helt osannolikt vilket det också är för jag skämtar ju bara. Sen kan folk fråga "är det verkligen sant?" då kan jag dra till med något "jaa för fan!" och sen överdriva ännu mer och sen skrattar man och folk förstår att det var på skämt.. Antar att du gör något liknande.

Hur som helst, problemet är sen när man faktiskt berättar något seriöst. Jag har ett sjukt jävla bra pokerface när jag trollar och när jag är allvarlig för jag gör exakt samma miner, samma lågmälda lugna och kraftiga ton. Så om jag berättar en trollhistoria och en sann historia, märker man ingen skillnad. Jag har faktiskt under en ganska lång tid faktiskt försökt hitta bot på detta men det är svårt, sjukt svårt faktiskt. Ofta får jag säga "ne men helt allvarligt" vilket känns jävligt fel, det är säkert inget fel i att säga så men det känns som så här "när ska folk ta mig seriöst egentligen? kommer jag någonsin att kunna förknippas med en person som är seriös och kunnig?" jag är helt garanterad att jag har förlorat en del saker i min karriär på detta.

Nu var inte frågan om hur man ska agera på jobbet utan hur man är the shit mot tjejer. Jag tror du har svar på grundproblemet själv, om du läser sista stycket i ditt första inlägg så skriver du att du bara kan göra vissa saker när du är bekväm.

Då ställer jag frågorna, varför är du inte alltid bekväm? Varför kan du inte göra si eller så på krogen? mitt på ljusa dagen? Allt det här grundar sig i ditt mindset, du är orolig för att någon ska tycka illa om dig.. då gör du istället saker som är helt åt helvete och efteråt tänker du "vad fan håller jag på med??".

Det är enkelt att bli av med detta, bara köra ditt race och gör aldrig något för någon annan. Precis som beerpong skrev och du måste visa dina intuitioner.

Nu har jag flickvän så har inte varit ute på krogen alls som tidigare men om jag var på dejt innan flickans tid kunde jag gå från att vara underhållande till att bli den där sexuella ledaren tjejer dregglar efter med bara ett litet knäpp med fingrarna. Allt jag gjorde var för att se vad jag kunde komma undan med och för att jag tyckte det var roligt. Om det nu var att klämma tjejen på brösten, smiska henne på stjärten eller hångla upp henne mot väggen. I did it because i could and wanted it.

Jag tror du överanalyserar väldigt mycket och det är vanligt att man gör det. Tror alla gjort det någongång, jag gjorde det fruktansvärt mycket.

Tack för svar, och förlåt för sent svar från min sida!
Angående på jobb jag haft har det mest varit en social sak, att pigga upp vardagen. Har svårt att hålla mig från att tramsa, så jag är ganska säker att jag gör det mest för mig själv.

Dock ljuger jag inte, utan jag överdriver,härmar freaks på jobbet. T.ex så brukade jag och en kollega ha "Roliga timmen" på fredagar. Berätta sjuka historier om tjejer (oftast överdrivna) och härma chefen och andra personer som vi störde oss på. Allt för att boosta upp känslan inför helgen. Detta var för ca 1 år sedan och när jag tänker tillbaka så var det en rolig tid. Man gick runt med ett leende på krogen för man tänkte på alla sjuka historier om tjejer vi snackat om under "Roliga timmen"

Överanalyserar jag vet, men det är ett intressant ämne.

(2014-12-28,15:00)Dean Skrev: Jävligt intressant tråd faktiskt eftersom jag känner igen mig i att vara klassens clown. Har också alltid underhållit och fått folk att skratta. Man mår liksom bra av det. Men som beerpong skriver så måste det handla om att du VILL göra det för att DU vill och inte för att få bra reaktioner och för att andra ska tycka om dig.
Det är där det ofta fuckar up för många och inklusive mig själv förr i tiden.

Jag hade sjukt dåligt självförtroende (mobbad och skit) när jag gick i grundskolan och mitt sätt att hantera det var att skämta och få folk att skratta och vara en mega clown. Detta fick ju mig att må bra för att istället för att folk skulle säga dumma saker så skrattade dom. Det har jag jobbat bort så nu sker det naturligt och genuint och jag skiter i vad andra tycker! Så länge jag har kul!

Vet egentligen inte vart jag vill få sagt med detta inlägget. Men jag håller verkligen med beerpong och det han skriver i sitt inlägg om att så länge du gör det för att du vill och för att du tycker det är roligt och inte bryr dig om vad andra tycker om det så kommer det gå jävligt bra. Då behöver du inte vara orolig och tänka så mycket på det !

Nice svar Dean!
Håller med, det gäller att göra det för man själv vill och inte bry sig om man inte får skämta om det eller inte.
2015-01-05,19:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-05,19:11 av {2} Willson.)
Inlägg: #9
RE: Underhållare som "Klassens clown" VS lugn/trygg/cool som "James Bond?
För att kunna vara clown och ändå player behöver du bemästra 2 egenskaper:

1. Självsäkerheten i att du är störst/bäst/vackrast (t.ex. russel brand har detta för han är naturligt narcissistisk)

2. Förmågan att utmana, provocera och få människor att ifrågasätta sig själva


Jag har svårt att se en kombination av de två arketyperna. Den ena bygger på social kompetens, den andra bygger på klassiska silverback-drag (lugn, sansad, får skit gjort, orädd inför våld/hot/utmaningar)


(2014-12-27,11:57)trollface Skrev: Sen kan folk fråga "är det verkligen sant?" då kan jag dra till med något "jaa för fan!" och sen överdriva ännu mer och sen skrattar man och folk förstår att det var på skämt.. Antar att du gör något liknande.

Hur som helst, problemet är sen när man faktiskt berättar något seriöst. Jag har ett sjukt jävla bra pokerface när jag trollar och när jag är allvarlig för jag gör exakt samma miner, samma lågmälda lugna och kraftiga ton. Så om jag berättar en trollhistoria och en sann historia, märker man ingen skillnad. Jag har faktiskt under en ganska lång tid faktiskt försökt hitta bot på detta men det är svårt, sjukt svårt faktiskt. Ofta får jag säga "ne men helt allvarligt" vilket känns jävligt fel, det är säkert inget fel i att säga så men det känns som så här "när ska folk ta mig seriöst egentligen? kommer jag någonsin att kunna förknippas med en person som är seriös och kunnig?" jag är helt garanterad att jag har förlorat en del saker i min karriär på detta.

Problemet med att fara med osanning är att det spelar ingen roll om man skämtar eller ljuger för att dölja sanning från någon. Folk omkring dig kommer ändå ha svårare att tro på dig, oavsett vad bakgrundssyftet är.

Så vill man bli trodd när man är allvarlig så får man hitta sätt att skämta på utan att använda "fake-story" konceptet eller överdriva sina stories.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  The Hottest Women Are Easy: How To Steal A Girl From James Bond by Julien@rsd TobiasK 1 1,000 2012-12-03,01:14
Senaste inlägg:: TobiasK

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}