LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-06,18:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,19:41 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #1
Till alla som identifierar sig som smarta
Här kommer lite morgontankar från min sida.

Många som har problem med killar är ofta intelligenta killar. Därav är det många intelligenta snubbar i communityt. Korta förklaringen till varför menar jag beror på dels att tankar (som intelligenta människor har mycket av) dödar handling. Man är för mycket i sina huvuden. Man kan även diskutera för att intelligenta människor i större mån ratar sport, sociala aktiviteter och liknande som gör dom mindre manliga i sin kemi. Typ mindre testosteron, få manliga vänner med driv inom saker och ting osv som smittar av sig. Största problemet med intelligens är dock det jag ska diskutera i denna post. Att ha huvudsaklig identifiering av sig själv som "intelligent".

Det är en väldigt hög kostnad, och antagligen väldigt svårt och tidskrävande, att göra sig mindre intelligent när man väl passerat en viss IQ-nivå. Det finns inte riktigt ett återvändo om man väl är smart. Man är dömd att leva i en värld man ofta kan se som fylld med idioter och jobbiga människor.

Vi lever i en värld där intelligens i väldigt få fall är det tjejer letar efter hos killar. Intelligens hos killar kan leda till att män uppnår saker som gör dom attraktiva. Men intelligensen i sig skiter snygga tjejer i totalt, ofta eftersom de själva är rätt korkade. Tjejer vill ha kul.

Tjejer skiter fullständigt i om du är en ägare av ett stort företag. De skiter dock INTE fullständigt i om du kommer med en Ferrari och bor i ett sjyst hus (som du har fått råd med till följd av att du äger ett stort företag). Givetvis finns det en del ägare av företag som utöver att de äger ett företag har en attraktiv personlighet, och det är lite det jag tänkt komma in på snart.

Jag har nyligen spenderat några dagar på ett erkänt bra surfområde och fått ta del livet av surflivstilen. Typ killar som bor i små hyddor, lever fattigt och sen bara surfar och röker på hela dagarna. Det är coola snubbar. Det jag också märkt är att det finns extremt många surf-groupie-tjejer från hela världen som söker sig till dom killarna. Tjejer som inte nödvändigtvis kan surfa (även om de försöker lite då och då), som vill vara omkring denna typen av killar. Killarna är med väldigt få undantagsfall extremt avslappnade och har en verkligt "I don't give a fuck"-attityd. Surfare är nog det mest tydliga exemplet på människor med den attityden till nästan 100 %.

Många intelligenta killar har till följd av utanförskap som liten (de tillhörde inte det "coola" gänget på skolan etc) börjat att emotionellt koppla sig och identifiera sig helt med sin intelligens. Det är deras främsta egenskap enligt dom själva. De är smarta och de ser ner på andra ickesmarta eftersom det är det enda dom kan fylla sina egon med. Att identifiera sig främst med sin intelligens är dock förödande för att få tjejer.

Tjejer ser inget "kul" med en superintelligent och stel matematiker. De väljer alla dagar i veckan den coola surfaren. Det finns dock ingenting som säger att man inte kan vara en matematiker OCH Surfare. Man måste bara hålla käft om att man är matematiker inför tjejer.

Intelligenta personer måste lära sig att svälja sina egon och börja ge ut en annan bild till tjejer - om de vill bli attraktivare. De måste skaffa sig en identitet de kan ta på sig när de är med tjejer. När de är ensamma eller med likasinnade vänner kan de återgå till sin intelligenta identitet.

Intelligenta personer måste inse att det är inget självändamål att vara intelligent om man inte kan använda sin intelligens bortom sina egna emotionella barriärer. Intelligenta personer måste hitta en sexig hobby som de kan identifiera sig som också, eller i alla fall fejka inför tjejer att de identifierar sig som det.

Generellt konkreta tips:

Exempel på sexiga intressen man kan identifiera sig som kan ofta hittas inom populärkulturen. Tjejer glor mycket på serier osv. VI har Hank Moody = lite mystisk/manodepressiv författare som röker och dricker mycket. Sons of Anarchy = bikers. Surfare, fotbollsspelare, rallyförare eller någon annan cool sport (inte Curling eller liknande). Kringresande vagabond som är spirituell och upplyst inom sexuella yogor.

Exempel på icke sexiga hobbys som man inte vill identifiera sig som eftersom tjejer har en o-cool bild av det i sina huvuden redan: Allt som har med för mycket hjärnverksamhet att göra. Politik (även om det finns politiskt intresserade tjejer så skiter de flesta tjejer i sånt), filosofi, ekonomi, fysik, kemi, historia, medicin, och andra samhällsvetenskapliga eller naturvetenskapliga områden. Att man hikar, göra långa vandringar och sånt kan ge konstiga vibbar ibland men kan presenteras på bra sätt också.

Ju fortare man kan acceptera verkligheten för vad den är desto snabbare kan man få ut mer njutning av sitt liv.

Så sluta vara en intelligent nörd inför tjejer. Tillåt dig själv att bli sedd som en vanlig korkad men som har en coolare identitet för tjejer.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-06,19:07,
Inlägg: #2
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Att berätta vad man pluggar för tjejer har alltid gett success för mig, kanske är det kontrasten som är lockande för dem då jag skulle säga att jag ser bra ut och har inte den typiska nörd-looken som man ofta associerar utbildningen med. Däremot att berätta ingående vad kurserna handlar om är en säker konversations-dödare! Man kan riktigt se i ögonen på de stackars tjejerna hur intresset bara flyger all världens väg haha
2015-01-06,19:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,19:10 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Yes. Jag brukar ljuga för invandrartjejer och säga att jag är inne på 3 året på läkarprogrammet eller nåt om dom frågar mig.

När man sagt det får man DHV. Inte för att man det bevisar ens intelligens eller något utan bara för att läkare = högstatus och mer pengar än svensson. Sen lämna ämnet och utgå från att man som person har en annan viktigare identitet.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-06,19:15,
Inlägg: #4
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Det handlar inte om dina hobbies.
Det handlar inte om att försöka dölja din intelligens.
Det handlar inte om att förändra dig själv för att bli bekräftad av andra.

Det är din syn på andra människor och din egen roll i förhållande till dem du behöver förändra.
2015-01-06,19:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:07 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,19:15)Willson Skrev: Det handlar inte om dina hobbies.
Det handlar inte om att försöka dölja din intelligens.
Det handlar inte om att förändra dig själv för att bli bekräftad av andra.

Det är din syn på andra människor och din egen roll i förhållande till dem du behöver förändra.

"Det handlar inte om dina hobbies." Jo, det kan det göra. En frimärkssamlare måste ha en betydligt attraktivare och mer karismatisk människa överlag för att vara lika attraktiv som en surfare. Surfaren kan ha mycket mindre karisma och vara betydligt mindre naturligt attraktiv eftersom att bilden tjejen har av honom är redan attraktiv, så hon kommer undermedvetet söka att bekräfta bilden av surfaren som bilden hon har i huvudet och se honom som attraktiv även fast han egentligen inte är så attraktiv. Med det inte sagt att alla surfare får ligga mycket eller att alla frimärkssamlare ligger lite.


"Det handlar inte om att dölja din intelligens." Det håller jag med om. Det handlar om att trycka på helt andra saker då intelligens varesig är positivt eller negativt, men kan däremot få positiva eller negativa konsekvenser beroende på hur den används. Att ge ut en bild av sig själv som "nörd" är inte bra.


"Det handlar inte om att förändra dig själv för att bli bekräftad av andra." Jo. Däremot för att få bekräftelsen av andra (som alla människor behöver för att må bra, och som är en drivkraft för människor) krävs det att man har attityden att man inte behöver bekräftelse. Därmed indirekt känna att man inte vill ha bekräftelsen. Det är rätt ironiskt. Människor som inte söker bekräftelse brukar få mer bekräftelse.

"Det är din syn på andra människor och din egen roll i förhållande till dem du behöver förändra." Ja.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-06,19:52,
Inlägg: #6
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Jag älskar denna tråden Ragnarök! Väldigt mycket av vad du skrev kan jag relatera till. Det var nog när jag riktigt träskade ner mig i Joe Rogens podcast där jag lärde mig att kringgå mitt ego och dess skyddande egenskaper och verkligen synade mig själv utifrån som jag insåg att jag var en sådan som du beskrev.

Jag har levt väldigt mycket själv med min pappa under min uppväxt, och han är en väldigt intelligent man. Tyvärr, så är min pappa även en man med noll sexualitet och med noll klassiska alfahane-egenskaper. Alltså blev jag väldigt lik honom tidigt, tex att jag funderade väldigt mycket och lärde mig väldigt mycket om världen och kultur osv. Mina lärare beskrev mig som ett missanpassat geni mer eller mindre i mellanstadiet då jag pratade med vuxna på ett vuxet och moget sätt.

När alla andra killar lekte krig och slog på tjejerna var jag lite passiv. Jag var större än alla andra och det var nog den enda anledningen att jag inte blev totalt utmobbad.

Men när jag insåg detta insåg jag också att det liksom inte var kört för mig med tjejer och gruppdynamiken med killar. Jag insåg att min totala avsky för klassiska alfatyper mest var för att jag själv, precis som du nämnde, identifierade mig som en väldigt intelligent kille och vågade därför inte spela deras spel, såg mig som över det. Jag blev väldigt stel och svår skulle jag nog säga.

Nu var det aldrig så att jag var den där tysta asbergerkillen, jag var bara långt ifrån den jag kunde vara. Idag är jag verkligen inte klar med min resa som person men jag har blivit betydigt bättre sen jag gick med i communityt. Jag måste bara våga vara okomplicerat och trivial, allt behöver inte vara så jävla stramt och välanpassat.

Idag skulle jag nog vilja säga att jag lever i en balans mellan den jag skulle varit om jag aldrig trillat in på denna stigen med pick up och den där superalfan med noll IQ. Jag klär mig propert, strävar efter att utbilda mig vidare och ha en grym karriär. Samtidigt röker jag weed, inte längre rädd för att stå upp för mig själv med våld och är lite mer chill liksom, vågar bjuda på mig själv mer. Men visst finns det mycket att jobba med.

Tror väldigt många på detta forumet har liknande bakgrunder som jag och kanske du?
2015-01-06,19:57,
Inlägg: #7
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,19:15)Willson Skrev: Det handlar inte om dina hobbies.
Det handlar inte om att försöka dölja din intelligens.
Det handlar inte om att förändra dig själv för att bli bekräftad av andra.

Det är din syn på andra människor och din egen roll i förhållande till dem du behöver förändra.

Nja, jag kan tycka att man kan ta till en hel del knep, inom moralens gränser, för att underlätta förförelsen. Att maximera sina chanser till framgång sysslar ju alla med till någon grad, tjejer och killar. Håller med Ragnarök, det är bra att manipulera presentationen av sig själv till något coolare, mindre intelligent.

En brud är full av en massa filter s.a.s. och i en stökig klubbmiljö med en massa fylla så kan hon nexta en p.g.a. egentligen irrelevanta fakta, såsom ålder, yrke eller hobbies. Många pickups känns ofta som att hon står och väger mellan ja och nej, och då väger sånt in.
2015-01-06,20:04,
Inlägg: #8
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
+1 på Nicki och Ragnarök. Good stuff!
Känner igen mig väldigt mycket och har delvis gjort liknande resa, men handlar väl mestadels om att bara våga slappna av och enjoy the ride.
2015-01-06,20:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:16 av {2} Bruno.)
Inlägg: #9
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,18:09)Ragnarök Skrev: Många som har problem med killar

Big Grin


Man behöver inte dölja att man är intelligent. (pucktrea)
Snarare handlar det om att släppa myten om att kvinnor skulle bli attraherade av intelligens och sluta förvänta sig att man ska få något slags intellektuellt utbyte med kvinnor (vilket i sig förvisso är ren idioti).
Det slutar ju bara med att man blir besviken och bitter.

Tänker man istället på kvinnor som barn blir det lättare. I grunden är kvinnor bara barn i vuxna kroppar.
Har man suttit barnvakt, så får man ju vara dum i huvudet ifall man går hem frustrerad och besviken därför att barnet inte gav någon intellektuell stimulering, så varför göra det efter en dejt?
Om man istället för att inbilla sig att ens utläggningar kring Hausdorff dimensioner ska rendera i plaskvåta musar på krogen försöker vara i nuet och bara ha lite kul så kommer det börja hända saker.

(2015-01-06,18:09)Ragnarök Skrev: Tjejer skiter fullständigt i om du är en ägare av ett stort företag.

Nja, sånt beror på ifall de själva kan tjäna på det i någon form genom status, pengar, trygghet osv.

Skulle du tala om att du samlar frimärken eller älskar att hobby-forska på kvantmekanik därför att det ger dig någon slags inre sinnesro och får dig att känna lycka här i livet, skulle det inte ge dig några fördelar, nej.
Skulle du däremot dra in massa cash på skiten, resa jorden runt och vara känd som en av världens främsta frimärkssamlare och finnas med i kändismagasinen hon läser så är det en annan femma.
2015-01-06,20:16,
Inlägg: #10
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
2015-01-06,20:18,
Inlägg: #11
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Intressant tråd, fliker in med lite mer när jag får tid men jag håller absolut med om att intelligentare killar i regel har svårare med brudar än mer .. "korkade" snubbar.

Kan mycket vara därför så många, inklusive mig själv gillar en systematisk approach till att ragga brudar, dvs m3 modellen etc etc. Man kan relatera så bra till det, ett "logiskt system" där man går igenom olika nivåer stegvis.

När jag kom in i communityt så var jag inte särskilt duktigt socialt, visste inte vad jag "skulle säga", blev ofta pinsamma tystnader osv. Det kändes som min hjärna inte "flowade" på samma sätt som många andra killars. När jag dock insåg att jag kunde lära mig en metod och stegvis bemästra de olika faserna, då tog det inte lång tid innan jag fick riktigt mycket framgång även som newbie. "Lär dig vad som måste göras, vilka steg du måste utföra, och agera sedan" - simpelt och effektivt och väldigt lätt att på ett logiskt plan förstå. Nästan som programmering, fixa koden och sen execute och stäng ute allt annat.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-06,20:18,
Inlägg: #12
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Jag är med på vad du säger Cogo. Jag skulle absolut inte säga att mina nya egenskaper är en fasad eller något jag lagt till. Snarare så att det blev resultatet när jag skalade bort vissa egenskaper som egentligen inte var mig själv utan bara små bromsklossar påklistrade av mitt ego.

Kort och gott, våga följa sina inre viljor. Nördar och smarta chodes känner impulser sen går det 1,2,3,4 och kanske 5 rundor i hjärnan av analyserande och konsekvenstänkande medans en alfa, skön lirare eller vad ni vill kalla dom har betydligt kortare från impuls till handling på impulsen. "Don't give a fuck"!
2015-01-06,20:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:25 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #13
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,19:52)Nicki Skrev: Jag älskar denna tråden Ragnarök! Väldigt mycket av vad du skrev kan jag relatera till. Det var nog när jag riktigt träskade ner mig i Joe Rogens podcast där jag lärde mig att kringgå mitt ego och dess skyddande egenskaper och verkligen synade mig själv utifrån som jag insåg att jag var en sådan som du beskrev.

Jag har levt väldigt mycket själv med min pappa under min uppväxt, och han är en väldigt intelligent man. Tyvärr, så är min pappa även en man med noll sexualitet och med noll klassiska alfahane-egenskaper. Alltså blev jag väldigt lik honom tidigt, tex att jag funderade väldigt mycket och lärde mig väldigt mycket om världen och kultur osv. Mina lärare beskrev mig som ett missanpassat geni mer eller mindre i mellanstadiet då jag pratade med vuxna på ett vuxet och moget sätt.

När alla andra killar lekte krig och slog på tjejerna var jag lite passiv. Jag var större än alla andra och det var nog den enda anledningen att jag inte blev totalt utmobbad.

Men när jag insåg detta insåg jag också att det liksom inte var kört för mig med tjejer och gruppdynamiken med killar. Jag insåg att min totala avsky för klassiska alfatyper mest var för att jag själv, precis som du nämnde, identifierade mig som en väldigt intelligent kille och vågade därför inte spela deras spel, såg mig som över det. Jag blev väldigt stel och svår skulle jag nog säga.

Nu var det aldrig så att jag var den där tysta asbergerkillen, jag var bara långt ifrån den jag kunde vara. Idag är jag verkligen inte klar med min resa som person men jag har blivit betydigt bättre sen jag gick med i communityt. Jag måste bara våga vara okomplicerat och trivial, allt behöver inte vara så jävla stramt och välanpassat.

Idag skulle jag nog vilja säga att jag lever i en balans mellan den jag skulle varit om jag aldrig trillat in på denna stigen med pick up och den där superalfan med noll IQ. Jag klär mig propert, strävar efter att utbilda mig vidare och ha en grym karriär. Samtidigt röker jag weed, inte längre rädd för att stå upp för mig själv med våld och är lite mer chill liksom, vågar bjuda på mig själv mer. Men visst finns det mycket att jobba med.

Tror väldigt många på detta forumet har liknande bakgrunder som jag och kanske du?


Ja. Det är inget självändamål att bli en total douche. Man måste hitta en balans. Jag kommer från liknande bakgrund. Varit helt för stiff men insåg rätt tidigt att man måste koppla bort intelligenta sidan när man är med "coolare" killar och naturligtvis med tjejer.

Jag kom till en punkt då jag bara släppte allt och sket i allt. Var trött på min hjärna typ. Vid den tidpunkten, precis när jag börjat släppa allt, träffade jag för första gången Abbey Road, full som ett as kom jag till honom på midsommarafton och sen stack vi ut tillsammans tror jag. Dock fick jag då se hur han lyckades med en mer intellektuell identifiering utåt mot tjejer fick en del resultat med.

Den tiden som följde under 1-2 år med Abbey Road fick mig att tappa lite av momentumet jag hade med min hela "I dont give a fuck" attityd. Tror det fick mig att åka ut och resa igen, kände att jag föll tillbaka till gamla mer passiva beteendemönster (inget offense Abbey) och nu känns det som om jag hittat tillbaka igen och som att jag ser allt mycket klarare.

Skillnaden mellan min tid för Abbey Road och efter är jag innan var att jag blev emotionellt galen och därför didnt give a fuck. Men nu efter kan jag mer koppla på och av mina olika sidor. Och jag har lärt mig att gilla båda sidor. Och min bild är så mycket klarare. Känner mig otroligt mer säker i mig själv tack vare denna förståelse och acceptans. Acceptans av verkligheten kan alltid vara mycket svårt.


Säg att man pluggar till något högstatus eller att man jobbar som något högstatus = bra. Men där går gränsen. Mer intelligenta och intellektuella saker än så pratar man enbart med närmsta polarna om typ. Finns undantag till allt såklart med.

Lite flummigt det jag skriver nu kanske, sitter förfan på stranden o dricker rom o cola Smile För närvarandet är jag en surfare =)
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-06,20:21,
Inlägg: #14
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,19:57)TrailBlazer Skrev: Nja, jag kan tycka att man kan ta till en hel del knep, inom moralens gränser, för att underlätta förförelsen. Att maximera sina chanser till framgång sysslar ju alla med till någon grad, tjejer och killar. Håller med Ragnarök, det är bra att manipulera presentationen av sig själv till något coolare, mindre intelligent.

En brud är full av en massa filter s.a.s. och i en stökig klubbmiljö med en massa fylla så kan hon nexta en p.g.a. egentligen irrelevanta fakta, såsom ålder, yrke eller hobbies. Många pickups känns ofta som att hon står och väger mellan ja och nej, och då väger sånt in.

Absolut. Att testa nya saker och tänja på gränserna är vad pickup handlar om. Vad mitt fokus ligger på är att hitta tillbaka. De flesta som hållt på med det här ett tag vaknar upp en dag och inser att de blivit riktiga svin. Att tveka inför nya värdegrunder och rannsaka sig själv är en naturlig del som följer när man drastiskt förändrar sitt beteendemönster. Vad man behöver göra är att hitta en balans och integrera de egenskaper som skapar ett attraktivt beteende istället för att integrera beteendet i sig.



(2015-01-06,19:39)Ragnarök Skrev: "Det handlar inte om dina hobbies." Jo, det kan det göra. En frimärkssamlare måste ha en betydligt attraktivare och mer karismatisk människa överlag för att vara lika attraktiv som en surfare. Surfaren kan ha mycket mindre karisma och vara betydligt mindre naturligt attraktiv eftersom att bilden tjejen har av honom är redan attraktiv, så hon kommer undermedvetet söka att bekräfta bilden av surfaren som bilden hon har i huvudet och se honom som attraktiv även fast han egentligen inte är så attraktiv. Med det inte sagt att alla surfare får ligga mycket eller att alla frimärkssamlare ligger lite.

Det du säger stämmer garanterat. Det är inte det jag menar. Min mening är att man inte ska springa omkring och hålla på med massa hobbies för att hooka punani. Du ska göra det för att det är roligt med din hobby.

Faktum är att du ska göra förbannat få saker "för att få" punani över huvud taget. Jag kan köpa att man använder den mentaliteten om man är helt färsk och har 0 erfarenhet, då behöver man stödben och kryckor. Men en hyfsat normalt funtad människa blir bara skadad av att springa omkring och låtsas va någonting han inte är.

(2015-01-06,19:39)Ragnarök Skrev: "Det handlar inte om att dölja din intelligens." Det håller jag med om. Det handlar om att trycka på helt andra saker då intelligens varesig är positivt eller negativt, men kan däremot få positiva eller negativa konsekvenser beroende på hur den används. Att ge ut en bild av sig själv som "nörd" är inte bra.

Hmm delvis sant men med modifikation. Försöker du ragga brudar på stureplan som nörd så definitivt. Hookar du nördiga chix på dh eller ditt lokala nätcafé (finns ens såna längre?) så lyckas du garanterat bättre som nörd.

(2015-01-06,19:39)Ragnarök Skrev: "Det handlar inte om att förändra dig själv för att bli bekräftad av andra." Jo. Däremot för att få bekräftelsen av andra (som alla människor behöver för att må bra, och som är en drivkraft för människor) krävs det att man har attityden att man inte behöver bekräftelse. Därmed indirekt känna att man inte vill ha bekräftelsen. Det är rätt ironiskt. Människor som inte söker bekräftelse brukar få mer bekräftelse.

Självklart. Och den bekräftelsen får man varje dag från familj och vänner osv. Det jag menar är att det är i min bok en återvändsgränd att jaga efter den.

Ironin är total.
2015-01-06,20:28,
Inlägg: #15
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
(2015-01-06,20:21)Willson Skrev: Hmm delvis sant men med modifikation. Försöker du ragga brudar på stureplan som nörd så definitivt. Hookar du nördiga chix på dh eller ditt lokala nätcafé (finns ens såna längre?) så lyckas du garanterat bättre som nörd.

Nja, undrar det. Jag skulle nog säga att nästan alla tjejer triggas igång av mer eller mindre samma traits i killar. En nörd har aldrig fördel över en klassisk hunk imo, oavsett vilken grupp av tjejer han riktar sig till.
2015-01-06,20:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,20:41 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #16
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Vill understryka antagandet av en cool identitet inför tjejer kan ses som en teknik. Som om man får gratis attraktion direkt.

Med risk för att börja bli tjatig så tar jag återigen ensrufare som exempel. Tänk er en surfare som anländer till en krog i stan. Han kör dit med en typisk minibuss a la surfstyle med tillhörande graffiti o skit på. Det blir insta intresse från tjejer. Han kör dit snabbt, tvärnitar och parkerinar lite halvdant,och kommer ut och ser ut som en typisk relaxed surfare.

Jämför det med mr matematiker som har hela sitt liv utstuderat 10 år i förväg. Han kommer dit med en liten skiten bil som drar lite bränsle eftersom han inte vill slöa mycket pengar på bensin. Han kör lugnt och försiktigt, spänt säkerhetsbälte och backar in och ut på parkeringsrutan 5 gånger innan han anser sig vara mitt på parkeringsrutan. Sen stiger han ur spinkig med strikt och tråkig klädsel, glasögon och väldigt nervös utrstålning.

NEj alla matematiker är inte sådana, men jag försöker skapa lite kontraster här i vilket intryck man ger beroende på vad för "stil" och identitet man antagit.

Och ja, Wilsson. man bör naturligtvis hitta en "cool" hobby som man även gillar själv. Krävs inget avancerat. Det viktiga är att man går bort från identiteten som intelligent och översittare typ. Vad som helst är bättre än den identiteten. Undantagsfall finns.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-06,20:44,
Inlägg: #17
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
[Image: dolph-lundgren-celebrity-1517423826.jpg]

Civilingenjör i kemi


[Image: may-brian-5068461e0a325.jpg]

Doktor i astrofysik
2015-01-06,20:45,
Inlägg: #18
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Haha rejäla stereotyper :-)

Jag tror problemet snarare handlar om hur stel/icke avslappnad personen är socialt, snarare än intelligens. Går kausaliteten verkligen från intelligent -> "stel" eller kan det vara åt andra hållet? Dessa intelligenta personer kanske fick de personligheter de fick pga andra faktorer snarare än pga hur smart de är? Och sedan valde att fokusera sitt liv på att stimulera sin logiska del av hjärnan istället för att vara impulsiv?

Vet en hel del som är intelligenta men samtidigt grymma med tjejer, för att dom vågar leva.
2015-01-06,20:52,
Inlägg: #19
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Haha, Danger's bilder dödade diskussionen XD. Nuff said, liksom.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-01-06,21:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-06,21:03 av {2} Set Theory.)
Inlägg: #20
RE: Till alla som identifierar sig som smarta
Nu kommer jag låta lite dryg men...alltså det här forumet har sjukt mycket bra saker inom flera områden men det finns nog få forum där jag sett så mycket efterbliven dynga vräkas ur som här när det kommer till ämnen som handlar om intelligens och kvinnor.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 5,702 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}