LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fråga angående tjejers stön
2015-01-07,06:26,
Inlägg: #1
Fråga angående tjejers stön
En sak jag länge undrat. Att stöna för mig är = njutning.

Det kommer naturligt, som när jag tex varit ute en längre tid och klippt gräset, för att sedan slå mig ner i soffan, i samband med att man sätter sig ner är det (för mig) naturligt att pusta ut/stöna, bara för att det känns bra. Tänk er att naturligt stön nu, inte porrfilms stön hah.

Nu till grejen, det är ju kännt att tjejen stönar bra mkt mer än killen i de flesta fall, (porr filmer och de tjejer var varit med iaf.

Beror detta helt enkelt på att de njuter mycket mer än vi killar utav sexet, eller är det så att de blivit helt hjärntvättade utav samhället och det har liksom blivit "normen" ?

Och ifall det är så, är det ju egentligen rätt avtäntande med ett tillgjort ljud som repeteras hela tiden?

Jag själv tror att detta blivit en norm, har svårt att se framför mig att tjejer jag haft sex med idag skulle stöna lika mkt för 2000 år sedan.. Vad säger ni?
2015-01-07,07:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-07,08:08 av {2} Bruno.)
Inlägg: #2
RE: Fråga angående tjejers stön
Mest handlar det nog om att det funnits en evolutionär fördel för kvinnor att stöna och ha sig. Det har sen hängt med.
Jag vet dock inte ifall det är som Chris Ryan hävdar i boken "Sex at dawn", då han verkar snacka en del skit, men han sa där att det är rätt universellt för människan och gäller för i princip alla kulturer. Nämner också hur man satt upp mikrofoner och lyssnat på diverse däggdjur som gökat loss.

Han menade i alla fall på att det handlar om spermie-tävling. Kollar man på gorillor, som tydligen har en mer monogamisk harembaserad fortplantningskultur där i princip en enda ensam alfa har alla honor, så var de inte alls lika högljudda.
Men hos knullglada polygamiska däggdjur där i princip alla ändå knullade med alla, så kunde det leda till att honans stön fick massa andra hannar att oxå vilja joina och gangbanga henne och fylla hennes fitta med säd. Den hanne som sedan lagt en sats i henne och haft bäst gener (spermier) för överlevnad hade sedan fått hennes avkomma. Man har också kunnat se samband kring stönandet och vilken hierarki en individ har i gruppen och att honans stön hjälpt och förstärkt hanens utlösning.



Sen är många helt klart influerade av porren idag, helt klart. För ett år sen var jag roomies med en jävligt fet brud (+ hennes nästan lika feta kille) och hon lätt som en stucken gris varenda gång och överdrev någonting helt fullständigt. Aldrig att hon skulle gjort det för - säg - 70år sen även fast en viss del av hennes primathjärna givetvis sa till henne att vara högljudd så att även (den evolutionär överlägsne) undertecknad skulle gå in och joina.
2015-01-07,16:14,
Inlägg: #3
RE: Fråga angående tjejers stön
Biologi, de njuter mer och det är för dem en evolutionär fördel. Med tiden om du studerar sånt här kommer du förstå att majoriteten av det så kallade: "det är normer!!!!" är ren BS.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,16:39,
Inlägg: #4
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-07,16:14)Evilvalle Skrev: Biologi, de njuter mer och det är för dem en evolutionär fördel. Med tiden om du studerar sånt här kommer du förstå att majoriteten av det så kallade: "det är normer!!!!" är ren BS.

Har du tips på någon bra bok som tar upp detta? Jag har läst Models, visst var den bra.
Men jag skulle vilja lära mig mer om biologi, mer vetenskapligt men samtidigt i "gejm"-tema.

Sådant som du brukar skriva om, biologiska drifter.
Något tips anyone? Smile
2015-01-07,16:45,
Inlägg: #5
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-07,16:39)ångest101 Skrev: Har du tips på någon bra bok som tar upp detta? Jag har läst Models, visst var den bra.
Men jag skulle vilja lära mig mer om biologi, mer vetenskapligt men samtidigt i "gejm"-tema.

Sådant som du brukar skriva om, biologiska drifter.
Något tips anyone? Smile

Rätt stora/tunga böcker men väldigt intressanta om man gillar sånt här:
The red queen
Sperm wars
Evolution of desire
The selfish gene
The mating mind
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-07,16:49,
Inlägg: #6
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-07,16:45)Evilvalle Skrev: Rätt stora/tunga böcker men väldigt intressanta om man gillar sånt här:
The red queen
Sperm wars
Evolution of desire
The selfish gene
The mating mind

Tack så mycket!
2015-01-07,17:04,
Inlägg: #7
RE: Fråga angående tjejers stön
Sjukt intressanta svar grabbar!

Vad skulle den evolutionära fördelen vara med o stöna högt? Locka till sig andra killar som hoppar in under sexet? Eller missuppfattar jag?
2015-01-07,18:06,
Inlägg: #8
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-07,17:04)mewtoo Skrev: Sjukt intressanta svar grabbar!

Vad skulle den evolutionära fördelen vara med o stöna högt? Locka till sig andra killar som hoppar in under sexet? Eller missuppfattar jag?

Det är en av teorierna man har, ja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Female_copu...calization
2015-01-09,00:36,
Inlägg: #9
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-07,16:14)Evilvalle Skrev: Biologi, de njuter mer och det är för dem en evolutionär fördel. Med tiden om du studerar sånt här kommer du förstå att majoriteten av det så kallade: "det är normer!!!!" är ren BS.

Länken bruno skickade talar emot det du säger då det står

"The reasons that women gave for wanting to force a quick ejaculation include the alleviation of the woman’s pain, fatigue, or even boredom, or simply to stay within some imposed time restriction for sexual activity. Reasons for wanting to boost the man’s self-esteem included reinforcing the pair bond that intercourse helps to strengthen"

??
2015-01-09,00:41,
Inlägg: #10
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,00:36)mewtoo Skrev: Länken bruno skickade talar emot det du säger då det står

"The reasons that women gave for wanting to force a quick ejaculation include the alleviation of the woman’s pain, fatigue, or even boredom, or simply to stay within some imposed time restriction for sexual activity. Reasons for wanting to boost the man’s self-esteem included reinforcing the pair bond that intercourse helps to strengthen"

??

Minns att jag läste i boken "Sperm Wars" att anledningen till varför brudar fejk-stönar är för att lura mannen att tro hon får en orgasmen. Anledningen bakom det enligt boken, skulle ta många sidor för att kunna förklara det hela då det är sjukt komplex.

Har tyvärr inte kvar boken på min dator, hade annars citerat det från boken när författaren skriver om det.
2015-01-09,00:45,
Inlägg: #11
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,00:41)Dowgeni Skrev: Minns att jag läste i boken "Sperm Wars" att anledningen till varför brudar fejk-stönar är för att lura mannen att tro hon får en orgasmen. Anledningen bakom det enligt boken, skulle ta många sidor för att kunna förklara det hela då det är sjukt komplex.

Har tyvärr inte kvar boken på min dator, hade annars citerat det från boken när författaren skriver om det.

kan du inte dra det i stora drag, försöka få ner det på 3 meningar haha ( jätte nyfiken kille )
2015-01-09,00:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-09,00:57 av {2} Dowgeni.)
Inlägg: #12
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,00:45)mewtoo Skrev: kan du inte dra det i stora drag, försöka få ner det på 3 meningar haha ( jätte nyfiken kille )

Väldigt kortfattad så handlade det om att om bruden fick orgasmen under sex, vaginalt sex och inte förspel sex, så ökar chanserna betydligt med att bruden blir gravid, vilket är männens undermedvetena mål med sex.
Hade dom även inte fejkstönat så hade även deras partner kunnat förstå lättare att något håller på att ändra t.ex att bruden är otrogen med en man som har bättre gener än partnern.

Kan verkligen rekommendera dig att läsa dig "Sperm Wars", kan lova dig att den boken kommer total ändra din syn på sex, män, kvinnor och relationer. Du kommer ha några riktigt sjuka "aha" moments och du kommer förstå mer och mer hur det verkligen fungerar mellan män och kvinnor inom det sexuella.
2015-01-09,01:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-09,01:02 av {2} Bruno.)
Inlägg: #13
RE: Fråga angående tjejers stön
Men klart som fan att det måste haft någon slags evolutionär funktion och inte bara plötsligt blivit normer. Det är som sagt universellt för alla kulturer.

Sen exakt vilken funktion det har haft kan man ju spekulera i, försök bilda dig en uppfattning själv.
Men här är nedan är först Chris Ryans förklaring och sen letade jag även upp en halvtimmes långt seminarie som handlar om i princip samma sak. Har inte sett det själv utan bara kikat nån minut men det verkar jävligt intressant må jag säga, ska faktiskt ta och kolla in det hela själv nån gång sen.



[video=youtube]www.youtube.com/watch?v=yhVRetJZrkM[/video]

[video=youtube]www.youtube.com/watch?v=2w02l17LPT0[/video]
2015-01-09,01:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-09,01:23 av {2} mewtoo.)
Inlägg: #14
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,00:53)Dowgeni Skrev: Väldigt kortfattad så handlade det om att om bruden fick orgasmen under sex, vaginalt sex och inte förspel sex, så ökar chanserna betydligt med att bruden blir gravid, vilket är männens undermedvetena mål med sex.
Hade dom även inte fejkstönat så hade även deras partner kunnat förstå lättare att något håller på att ändra t.ex att bruden är otrogen med en man som har bättre gener än partnern.

Kan verkligen rekommendera dig att läsa dig "Sperm Wars", kan lova dig att den boken kommer total ändra din syn på sex, män, kvinnor och relationer. Du kommer ha några riktigt sjuka "aha" moments och du kommer förstå mer och mer hur det verkligen fungerar mellan män och kvinnor inom det sexuella.

Finns säkert mycket intressant i boken, men har svårt o acceptera information som galna "vetenskapsmän" kommer på.

Ta detta tex som kommer ur boken

"Oral sex is explained as an opportunity for partners to judge each other's reproductive health, and for mates to detect recent infidelity (also proposed by Kohl & Francoeur, 1995 "The Scent of Eros"). The shape of the penis and the thrusting during intercourse serve to remove other men's semen.[6] "

Alltså de försöker förklara anledningen till oral sex. Det är är bara en teori, och jag tror verkligen inte vi har oralsex pga den anledningen.

Vi människor är så komplexa, alla är olika, och gillar olika. Denna galna vetenskapsman kanske skriver om varför killar gillar analsex, man kan säkert dra nån jättelång, spännande förklaring. Men vad händer med de andra 50% som inte gillar det då och tycker det är äckligt? Är det biologiskt fel på de?

Det finns säkert djupare anledningar till många utav våra beteenden, men tror inte allt är ristat i sten.

Eller har jag helt fel?

Fan intressant bok, läste nyss att det endast är 1% utav spermierna som kan befrukta tjejen, de andra är där för att slåss med andra männs sperma.

Man menar alltså att en tjej för 2000år sedan hade sex med flera killar?

Kanske ställer jätte dumma frågor nu, fick tyvärr IG i biologi och har inte läst så mycket angeånde sånt här än.

Har läst lite mystery texter där han påstår att vi levde i "flockar??" kring 50-60 pers, stämmer det?

Så utav de 30 killarna som fanns, så hade en tjej sex med flera stycken?

(2015-01-09,01:01)Bruno Skrev: Men klart som fan att det måste haft någon slags evolutionär funktion och inte bara plötsligt blivit normer. Det är som sagt universellt för alla kulturer.

Sen exakt vilken funktion det har haft kan man ju spekulera i, försök bilda dig en uppfattning själv.
Men här är nedan är först Chris Ryans förklaring och sen letade jag även upp en halvtimmes långt seminarie som handlar om i princip samma sak. Har inte sett det själv utan bara kikat nån minut men det verkar jävligt intressant må jag säga, ska faktiskt ta och kolla in det hela själv nån gång sen.



[video=youtube]www.youtube.com/watch?v=yhVRetJZrkM[/video]

[video=youtube]www.youtube.com/watch?v=2w02l17LPT0[/video]

Varför är det klart som fan att det ska ha funnit en evolutionär funktion?

Vi har säkert otroligt många handlingar idag som vi gör utan någon evolutionär anledning?

Tack för länkarna btw, ska kika!

I första videon säger han att nån fågel är högljudd men gorillor knullar tysta, är inte människan lik gorillan och borde därför också knulla tyst?
2015-01-09,01:37,
Inlägg: #15
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,01:10)mewtoo Skrev: Finns säkert mycket intressant i boken, men har svårt o acceptera information som galna "vetenskapsmän" kommer på.

Ta detta tex som kommer ur boken

"Oral sex is explained as an opportunity for partners to judge each other's reproductive health, and for mates to detect recent infidelity (also proposed by Kohl & Francoeur, 1995 "The Scent of Eros"). The shape of the penis and the thrusting during intercourse serve to remove other men's semen.[6] "

Alltså de försöker förklara anledningen till oral sex. Det är är bara en teori, och jag tror verkligen inte vi har oralsex pga den anledningen.

Vi människor är så komplexa, alla är olika, och gillar olika. Denna galna vetenskapsman kanske skriver om varför killar gillar analsex, man kan säkert dra nån jättelång, spännande förklaring. Men vad händer med de andra 50% som inte gillar det då och tycker det är äckligt? Är det biologiskt fel på de?

Det finns säkert djupare anledningar till många utav våra beteenden, men tror inte allt är ristat i sten.

Eller har jag helt fel?

Fan intressant bok, läste nyss att det endast är 1% utav spermierna som kan befrukta tjejen, de andra är där för att slåss med andra männs sperma.

Man menar alltså att en tjej för 2000år sedan hade sex med flera killar?

Kanske ställer jätte dumma frågor nu, fick tyvärr IG i biologi och har inte läst så mycket angeånde sånt här än.

Har läst lite mystery texter där han påstår att vi levde i "flockar??" kring 50-60 pers, stämmer det?

Så utav de 30 killarna som fanns, så hade en tjej sex med flera stycken?


Varför är det klart som fan att det ska ha funnit en evolutionär funktion?

Vi har säkert otroligt många handlingar idag som vi gör utan någon evolutionär anledning?

Tack för länkarna btw, ska kika!

I första videon säger han att nån fågel är högljudd men gorillor knullar tysta, är inte människan lik gorillan och borde därför också knulla tyst?

Läs boken, den kommer besvara alla dina frågor och kommer förstå varför dom "galna vetenskapsmän" kommer fram till det dom har kommit ut med
2015-01-09,12:54,
Inlägg: #16
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,01:10)mewtoo Skrev: I första videon säger han att nån fågel är högljudd men gorillor knullar tysta, är inte människan lik gorillan och borde därför också knulla tyst?

I grupper av gorillor så är det alpha-hannen i gruppen som ligger med honorna.
Gorillor kontrollerar sex med våld. Den som är starkast får knulla ALLA brudar i gruppen, de andra får knulla noll.
Det är därför dom har sjukt liten pungpåse för de behöver inte lika mycket sperma, för de tävlar inte mot andra hanars sperma. Dock är dom starka som fan, för de behöver va bra på att spöa andra hanar.


Medans vissa andra djur enbart knullar runt best fan dom vill, försöker sprida sina gener med så många som möjligt. Dvs hanar "våldtar" så många honor som möjligt, vilket slutar i att flera hanar knullar samma hona på en dag. Vissa djur har stratergier för att ta ut sina motståndares sperma.


Hamnar inte människan någonstans där emellan? Delvis kontrollera vem som får tillgång till att befrukta kvinnor genom herarki.

Jag tror att eftersom människor är det mest komplexa djuret så har vi antagligen flest stratergier att föröka oss.
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2015-01-10,02:48,
Inlägg: #17
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-09,12:54)illdan Skrev: I grupper av gorillor så är det alpha-hannen i gruppen som ligger med honorna.
Gorillor kontrollerar sex med våld. Den som är starkast får knulla ALLA brudar i gruppen, de andra får knulla noll.
Det är därför dom har sjukt liten pungpåse för de behöver inte lika mycket sperma, för de tävlar inte mot andra hanars sperma. Dock är dom starka som fan, för de behöver va bra på att spöa andra hanar.


Medans vissa andra djur enbart knullar runt best fan dom vill, försöker sprida sina gener med så många som möjligt. Dvs hanar "våldtar" så många honor som möjligt, vilket slutar i att flera hanar knullar samma hona på en dag. Vissa djur har stratergier för att ta ut sina motståndares sperma.


Hamnar inte människan någonstans där emellan? Delvis kontrollera vem som får tillgång till att befrukta kvinnor genom herarki.

Jag tror att eftersom människor är det mest komplexa djuret så har vi antagligen flest stratergier att föröka oss.

haha sjukaste jag läst, men kan mycket möjligt vara så haha.

Men då är frågan, för 2000år sedan, våldtog vi våra tjejer? vad hände med barnen som föddes? Tog mammorna hand om de ensamma? eller hjälpte pappan till?

När börjar man knulla med tjejerna? För blir de våldtagna dagligen av flera styckna från säg 15 till 45 så hinner de med o föda ett par barn..
2015-01-10,16:49,
Inlägg: #18
RE: Fråga angående tjejers stön
(2015-01-10,02:48)mewtoo Skrev: haha sjukaste jag läst, men kan mycket möjligt vara så haha.

Men då är frågan, för 2000år sedan, våldtog vi våra tjejer? vad hände med barnen som föddes? Tog mammorna hand om de ensamma? eller hjälpte pappan till?

När börjar man knulla med tjejerna? För blir de våldtagna dagligen av flera styckna från säg 15 till 45 så hinner de med o föda ett par barn..

Som det har uppmanats tidigare i tråden, läs Sperm Wars, det står även en del om våldtäkter som reproduktiv strategi där! Extremt intressant bok om man är intresserad av det mer biologiska!


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejers relationsinställning efter sex Pector 8 3,465 2012-05-10,21:51
Senaste inlägg:: Pector
  Tjejers fejs Carragher 3 1,884 2012-02-21,21:50
Senaste inlägg:: George Costanza

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}