LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
PU hypnos?
2015-01-12,19:19,
Inlägg: #1
Big Grin  PU hypnos?
Hej!! Som sagt ny här och är sökandes på att bli en bättre människ, hitta er till slut. Absolut bli bättre på kvinnor också, men fuck det hänger ihop!Blush

Har sysslat lite med psykosyntes terapi i ca 1 år nu, nyttigt shit man blir väldigt medveten om kroppen och ens känslor samt orsaker. Kör även avslappnings hypnos via youtuben.

Well allt det är bra men då man inte blir yngre och jag vill skynda på min utveckling, tycker det är svårt med just förändringsbiten!! Samt att det är svårt att bryta mönster när man upptäcker att man är på väg tillbaka i gamla mönster!

Hitta en sida med en terapeut som använder sig av hypnos, tänkte att det kunde vara något som kan skynda på the changes. Är det någon som provat? Vad tror ni om det?


Kort beskrivning av hur jag är typ ish :Sad
Är rädd för att göra fel, lågt självförtroende, söker bekräftelse, stressar upp mig väldigt lätt det hänger ihop med räddslan. Har väldigt lätt för att hitta negativa saker att göra mig själv orolig medAngry

Sen har jag bra sidor också, men det sparar jag till en ny tråd så jag får ihop lite posterAngel
2015-01-12,19:34,
Inlägg: #2
RE: PU hypnos?
Jag har hållt på en del med hypnos o skit, även NLP. Men det är saker du bör lägga ungefär 3 % av din medvetna utvecklingstid på. Det är bättre att gå ut i praktik. Det du tränar på skall du bli bra på.

När du får upp negativa tankar måste du omframea och vägra fortsätta tänak negativt. Efter en tid blir det lättare o lättare.

För att få upp ditt självförtroende, inte söka bekräftelse, bli mindre stressad av sociala situationer osv så måste du gå ut där och möta din rädsla. Det är enda sättet. Börja smått.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-12,20:36,
Inlägg: #3
RE: PU hypnos?
(2015-01-12,19:34)Ragnarök Skrev: Jag har hållt på en del med hypnos o skit, även NLP. Men det är saker du bör lägga ungefär 3 % av din medvetna utvecklingstid på. Det är bättre att gå ut i praktik. Det du tränar på skall du bli bra på.

Exakt, gå ut och möt dina rädslor. Det brukar inte gå så bra att bara stå framför spegeln och säga "jag kan flyga, jag är inte rädd". Ens självförtroende är något så enkelt som en uppsjö av positiva referenser i ens minne av att man klarar av uppgiften i fråga.

Så ut och kör bara, sen ska du se att många områden i ditt liv förbättras när du blir bättre med tjejer, du blir avslappnad och mer positiv. Kör iaf 1000 set på ett år, både dag och natt.

Att lära sig prata med främlingar ger en en känsla av stora möjligheter, att världen ligger för ens fötter. Makt över ens eget öde = trygghet och framåtanda
2015-01-12,21:01,
Inlägg: #4
RE: PU hypnos?
Och även: makt över ens eget ödet = lycka
2015-01-12,21:21,
Inlägg: #5
RE: PU hypnos?
Är bekväm av mig är väl 1 av anledningarna till att jag letar efter (snabba/bekväma) fixar.
Andra anledningen är att jag är skrajsen att det sitter djupt, vill inte att det ska ta 10 år innan jag lyckas förändra. Jag bra på att hitta det negativa. Min fokus är shit det påverkar även mitt arbete. Blir sämre än vad jag är och har varit!! Är absolut inte lat, men tankarna gör att saker blir för stort att jag bara lägger av hoppar till något som är bekvämmare. Osv.

jag är har en bit kvar med mig själv innan jag på allvar kan attrahera någon annan. Sen är jag med på att jag måste träna det sociala parallelt med min självutveckling.
2015-01-12,23:47,
Inlägg: #6
RE: PU hypnos?
Största saken för min egen utveckling har varit beslutet att skaffa mig vanan att vara proaktiv.

Istället för att tänka på en lösning på ett eventuellt problem så går man ALLTID steget längre och faktiskt utför de saker som krävs för att uppnå det resultat man eftersträvar.

Det är en sak att låtsas vara proaktiv, gå till jobbet göra det som krävs (bare minimum), gå hem slå på tvn/datorn och sen inte göra så mkt mer på dygnet. Jämför det med att gå upp klockan 0530, träna 30 min, äta nyttigt, jobba 9h, sen hem, fixa lite hemma, sen ut och träffa folk / göra aktivitet.

Vilken av de paralella världarna tror du du är lyckligast i? Vilken är mest givande?
2015-01-13,00:52,
Inlägg: #7
RE: PU hypnos?
WTF Wilson känns som du stalkat mig! :-)Insiktsfull läsning tack alla.
Wilson kan du ge mig något exempel på en proaktiv handling du genomfört eller hur du börja vara proaktiv?

Ragnarök gav hypnos terapin något? 3% är lite ska man skippa det helt? Har du något bra verktyg på att omframea en negativ tanke? Eller tvingade du dina tankar bara mentalt?

Its sick jag kan alltså vara uppe bland molnen och sväva när jag får lite bekräftelse eller flyt, men minsta kritik eller antydan och jag sjunker djupt! När jag sjunker så försvinner lusten till det mesta.
2015-01-13,02:47,
Inlägg: #8
RE: PU hypnos?
Läs "winner's brain" boken om neuro plasticity. http://www.amazon.com/The-Winners-Brain-...0738214698 boken. FInns att ladda ner gratis illegalt.

FInns ett avsnitt i boken som handlar om just tänka postitivt och refreama saker osv. Inga konstigheter egentligen, bara att varje gång man kommer på sig själv med negativa tankar så bytar man dom.

Ang hypnos så är det mer något jag gör då och då för "skojs" skull. Är något som fascinerar mig i övrigt och som jag började med innan PU.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-13,13:12,
Inlägg: #9
RE: PU hypnos?
(2015-01-13,00:52)Newbie Skrev: WTF Wilson känns som du stalkat mig! :-)Insiktsfull läsning tack alla.
Wilson kan du ge mig något exempel på en proaktiv handling du genomfört eller hur du börja vara proaktiv?

Ragnarök gav hypnos terapin något? 3% är lite ska man skippa det helt? Har du något bra verktyg på att omframea en negativ tanke? Eller tvingade du dina tankar bara mentalt?

Its sick jag kan alltså vara uppe bland molnen och sväva när jag får lite bekräftelse eller flyt, men minsta kritik eller antydan och jag sjunker djupt! När jag sjunker så försvinner lusten till det mesta.

Mycket handlar om vanor. Jag har gått från att vara ultra slacker deluxe till att vara medium på skalan skulle jag tippa mellan tummen och pekfingret.

För min del så är det nog ett 2-delat svar:

Min första goda vana jag genomförde var att jag gick upp en halvtimma tidigare för att duscha. Så enkelt det låter här i skrivande stund. Men det tog några veckor innan jag arbetat ut den gamla "jag-kan-snoozea-en-gång-till"-mentaliteten. Det var min katalysator, eller det som fick mig att aktivt börja arbeta med mina dagliga aktiviteter.

Den andra delen handlar om momentum och att ta förändring i lagom små steg. Kroppen blir riktigt fucked up om man skall börja och försöka ändra allting på en gång, så tricket är att portionera ut och fokusera på någon / några få saker i taget. Typ max 3.


När det kommer till kritan så handlar det om att bygga ett liv med de vanor som gör dig till den man du vill vara. Det är inte genom att läsa böcker eller diskutera som förändring sker. De kan vara ack så nödvändiga steg för att beslutet och handlingen skall ske, men det är först när du börjar utföra och konkretisera som det blir verkligt. Att effektivt ta en idé/tanke och omformulera den till handling är nog den enskilt största faktorn till framgång som jag känner till.
2015-01-15,23:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-15,23:24 av {2} Newbie.)
Inlägg: #10
RE: PU hypnos?
Inspirerande läsning, har nu ikväll bestämt mig efter att ha läst en era inlägg och även andra trådar för följande:
1 Börja dagen med frukost. Brain food. Går då från ingen frukost.
2 Zink tillskott, inhandlade första burken idag.
3 Egen sex en ggr i veckan .

Börjar där.
Nästa mil stolpe är att börja laga mat vardag och då kost som är bra för min hjärna. Ta med matlåda till arbetet.
Hålla rent och snyggt runt mig, plocka undan kontinuerligt. Inte lägga av mitt i saker och skjuta upp det till morgondagen.

Hitta denna recept sida www.sund.nu
2015-01-19,03:21,
Inlägg: #11
RE: PU hypnos?
Gött mos mannen! Keep us updated hur det går, ser fram mot uppföljning!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}