LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
2015-01-13,06:12,
Inlägg: #1
Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Är fortfarande nybörjare inom allt som har med game och pua och göra. Men har kort o gott förstått det hela som att man ska vara " THE SHIT " man ska ha bra vänner omkring sig, andra snygga brudar, bilar, pengar, jobb, status, framgångsrik etc.

Självklart är jag med på att alla tjejer faller för olika saker, och det finns inte bara svart och vitt utan mycket där emellan.

Men har en vän som har en väldigt enkel och i mina ögon ful teknik som jag ser ner på, men det fungerar för honom.

Han går från tjej till tjej, sätter sig i deras knän och börjar låtsats gråta och drar samma story varje gång, att hans familj är kaos, föräldrar håller på och skiljas, mamman knarkar.

Han är ingen speciell kille alls, varken kropp eller ansiktsmässigt, en stabil 6a skulle jag klassa honom som.

Han har legat med 80+ och bara fortsätter att skörda. Och det flesta tjejer är above avarge utseende mässigt, han har även lyckats med o dra flera "big shots" om man nu kan kalla dessa status slynor för det, men över 20k följare på insta med 1000likes osv.. aa ni förstår vilken kategori jag menar.

Går inte detta emot i stort sätt allt som har med game och göra?
Där bredvid står jag coola killen som har 100% flyt i livet, sådär lagom kaxig, charmig, ser bättre ut än honom enligt både mig och de flesta tjejer. Men han totalt utklassar mig.

Ålder på oss är 19, kanske bör tilläggas.


Tankar?
2015-01-13,06:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-13,07:26 av {2} confused....)
Inlägg: #2
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Haha aldrig hört eller sett något liknande tidigare, sånt man har svårt att tro före man ser det.

Jag tror faktiskt att du ljuger för att vara ärlig.

Men ja, låt oss utgå ifrån att du talar sanning, så kanske han lyckas frambringa moders känslor och lura evolution på något sätt genom att krypa under radaren hos tjejers känslor och via moders/vårdar instinkter lyckas frambringa känslor/attraktion.

Edit(var tvungen springa till bussen så han inte svara färdigt): Likt Mystery method så öppnar han tjejer utan att frambringa något försvar hos tjejerna genom att framstå som han inte är ute efter att ragga och när han gör det på sådant sätt att han gråter och söker tröst så sänker han inte bara guarden hos tjejerna utan han frambringar även moders/vårdar känslor så dom vill ta hand om han samt får tjejerna att öppna upp känslomässigt och investera i han.

Det är PUA perspektivet på det hela, intressanta är vad som händer efter, är detta bara öppnaren och han sen bygger vidare på detta med att connecta med tjejerna, kanske även blandat med DHV så kan det mycket väl stämma och han har utvecklat någon avancerad öppnare i ett MM liknande game.

Så även om jag är väldigt skeptisk och inte fullt ut tror på detta före jag ser det eller andra mer etablerade medlemmar kan bekräfta så är det inte omöjligt ur ett pua perspektiv och snubben ska ha creds för sitt väldigt orginella påhitt. Men det förutsätter att som Ragnarök skriver att du inte har nämnt allt.

Vad händer efter han har öppnat tjejerna?
2015-01-13,06:53,
Inlägg: #3
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Om det du säger stämmer så skulle det behövas att någon med PU-glasögon ser er två in action så att säga. Du lär inte vara subjektiv (no offense), och kanske inte berättar allt (för att du inte lärt dig se dom).


Att vara 19 år med attityden att man är "coola killen som har 100% flyt i livet, sådär lagom kaxig, charmig, ser bättre ut än honom enligt både mig och de flesta tjejer." verkar lite konstigt med. Ge oss gärna mer info om hur det kan gå till när du raggar, vill inte höra att du är som killen i kön till nattklubben som försökte imponera på mig genom att babbla på non stop om att hans pappa ägde massa fastigheter i Göteborg eller nåt.

Kortfattat tror jag alltså att det saknas puzzelbitar här Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-01-13,15:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-13,15:34 av {2} mewtoo.)
Inlägg: #4
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Well, ljuger gör jag inte! Kanske inte har fullt upp i livet, men bättre saker än o trolla på detta forum har jag minsann! Smile

Focuset ligger på honom, inte "oss". Vi raggar inte tillsammans eller nåt liknande. han vet inte ens vad Pua är. Det var dumt att ens blanda in mig själv , kanske kan ta det i en annan tråd haha. Men ganska så ironiskt är jag exakt den killen som du beskrev, dock med glimten i ögat självklart, men som sagt, detta är ointressant i denna tråd.

När jag skrev gråter ut, så får ni inte tänka er att han liksom storbölar och det bara skvätter tårar, utan det sker i mycket mindre skala. Vanligtvis blir det att han connectar med bruden, de snackar, hon frågar, han svarar, hon gullar lite " de löser sig osv", OBS så är båda parterna ofta rätt så fulla. Sedan slutar det med att han hänger med de under kvällen, röcker, snackar etc, och han är riktigt sliskig, så han försöker att strula med de vilket han 9av10 fallen lyckas , och de han lyckas strula med slutar också upp med att sära på benen.
Självklart är han ingen Casanova som kan få vem som helst, och har 100% win streak, men som sagt 80+
är en ganska så fin siffra.

Edit: Anledningen till att jag ens kom på att skriva denna post 5 på morgonen var för att jag chattade med en tjej, där jag skrev att jag inte har alla indianer i kanoten ( är ganska så konstig, på ett konstigt sätt, svårt att förklara haha ) men iallafall så svarade hon ordaggrant "Haha vet du, min sjuka tjejhjärna älskar detta" då svarar jag " vad menar du" varpå hon svarar "Alla gillar killar med problem få har vi nått att fixa". Sedan försöker jag pusha henne på info, varpå hon skriver " det bara är så, inget jag kan förklara" standard tjej svar haha ..
2015-01-13,16:43,
Inlägg: #5
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Brudar älskar mysterier. Omvänt gäller, dvs brudar hatar att hänga med snubbar som de har "listat ut".

Tror det har någonting med spänning/tension att göra..
2015-01-13,16:57,
Inlägg: #6
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Saker och ting är sällan så svartvita som PU communityt kan få det att verka som. Bara för att - med alla andra faktorer likställda - grym självsäkerhet, hög status etc ger fler reproduktionsmöjligheter betyder det nödvändigtvis inte att det finns andra mer subtila strategier som också "funkar".

Ska vi försöka förklara det här från en PU lens skulle jag säga att han högst troligt är 100% komfortabel och "okej" med att inte vara the big shot vilket i sin tur gör att han för jämnan vågar uttrycka allt vad han känner - det finns inget filter mellan vad han känner/tänker och hur han uttrycker sig, vilket i sin tur dödar all form av bekräftelsesökande som finns.

Så medans du går runt och försöker vara alfa - vilket i sig (särskilt som ny) har väldigt stor sannolikhet att framstå som tryhard/bekräftelsesökande - Så bryr han sig inte om sånt öht och är istället 100% komfortabel och "ärlig" med vem han är, vad han värderar och vad han står för, vilket i sin tur gör att han inte pingar omgivningen för att bekräfta honom, således för många flickor kommer vara attraktiv.

Anyway, kul om du kunde beskriva honom lite mer djupgående.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-13,18:12,
Inlägg: #7
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Kan inte låta bli att tänka på Models och författarens tjat om viktigheten att visa sig sårbar. Har aldrig fått ihop det med övrig pua-teori.
2015-01-13,20:36,
Inlägg: #8
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Varenda pua-teori som över huvud taget tar upp comfort kanske?

Vanligt misstag att blanda ihop sårbar och lipsill.
2015-01-13,23:48,
Inlägg: #9
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-13,16:57)Evilvalle Skrev: Saker och ting är sällan så svartvita som PU communityt kan få det att verka som. Bara för att - med alla andra faktorer likställda - grym självsäkerhet, hög status etc ger fler reproduktionsmöjligheter betyder det nödvändigtvis inte att det finns andra mer subtila strategier som också "funkar".

Ska vi försöka förklara det här från en PU lens skulle jag säga att han högst troligt är 100% komfortabel och "okej" med att inte vara the big shot vilket i sin tur gör att han för jämnan vågar uttrycka allt vad han känner - det finns inget filter mellan vad han känner/tänker och hur han uttrycker sig, vilket i sin tur dödar all form av bekräftelsesökande som finns.

Så medans du går runt och försöker vara alfa - vilket i sig (särskilt som ny) har väldigt stor sannolikhet att framstå som tryhard/bekräftelsesökande - Så bryr han sig inte om sånt öht och är istället 100% komfortabel och "ärlig" med vem han är, vad han värderar och vad han står för, vilket i sin tur gör att han inte pingar omgivningen för att bekräfta honom, således för många flickor kommer vara attraktiv.

Anyway, kul om du kunde beskriva honom lite mer djupgående.

Hmm, vet inte om jag varit klar med det, men detta är en helt fake fasad, han har alltså inge familje problem o liknande. Som sagt, vi tar mig i en annan tråd Smile

På vilket sätt ska jag beskriva honom med djupgående? Smile
I efterhand så skrattar vi bara åt hur lättlurade dagens slynor är och han säger tack och hej, nästa tjej.
2015-01-14,13:32,
Inlägg: #10
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-13,23:48)mewtoo Skrev: Hmm, vet inte om jag varit klar med det, men detta är en helt fake fasad, han har alltså inge familje problem o liknande. Som sagt, vi tar mig i en annan tråd Smile

Hahah, bra skådespelare/verkar kongruent med det?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-01-14,13:39,
Inlägg: #11
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-14,13:32)TonightIsTheNight Skrev: Hahah, bra skådespelare/verkar kongruent med det?
Vet inte riktigt hur bra skådespeleri det behövs på små fjortistjejer som är rätt packade...
2015-01-14,17:24,
Inlägg: #12
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-14,13:39)mewtoo Skrev: Vet inte riktigt hur bra skådespeleri det behövs på små fjortistjejer som är rätt packade...

Men det var ju flera "big shots" sa du? Och i en tråd från 2014 sa du att du var 20, därmed borde du väl vara 21 nu och inte 19?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-14,18:24,
Inlägg: #13
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-14,17:24)Evilvalle Skrev: Men det var ju flera "big shots" sa du? Och i en tråd från 2014 sa du att du var 20, därmed borde du väl vara 21 nu och inte 19?


Lite troll varning över detta
Toledo skrev även detta förra året:

"Bannade din IP precis, men tog bort den när jag väl såg den här tråden.
Håll dig till ett konto nu, och inte tre."
2015-01-14,19:20,
Inlägg: #14
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-14,17:24)Evilvalle Skrev: Men det var ju flera "big shots" sa du? Och i en tråd från 2014 sa du att du var 20, därmed borde du väl vara 21 nu och inte 19?

Big shots = ännu större och brändare fjortisar som lägger ut massa naket och har därmed många följare, det är inga intelligenta kvinnor vi snackar om som har MVG i alla ämnen precis..

Ni hakar upp er på fel grejer, men är kring 20. Vill inte säga exakt siffra pga några anledningar.
2015-01-14,22:25,
Inlägg: #15
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
Intelligenta kvinnor är enklare, de är mer mottagliga för rationalisering.
2015-01-15,12:54,
Inlägg: #16
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-13,23:48)mewtoo Skrev: Hmm, vet inte om jag varit klar med det, men detta är en helt fake fasad, han har alltså inge familje problem o liknande. Som sagt, vi tar mig i en annan tråd Smile

På vilket sätt ska jag beskriva honom med djupgående? Smile
I efterhand så skrattar vi bara åt hur lättlurade dagens slynor är och han säger tack och hej, nästa tjej.

Doesnt matter, det är som Valle sa. Alltså, spelar ingen roll om det är sant/fejk/whatever, han är bekväm med sin "metod" och har confidence att det funkar så länge han får in sin raggningsreplik att mamma knarkar = han micromanagar inte sina känslor/uttryck utan säger vad han känner/tycker = framstår som genuin = inte needy = attraktivt.

Vad gäller hans metod är den ju extremt polariserande som du beskriver den och jag kan tänka mig att han får en hel del rejections med den också. Om det inte är något du missat och inte fått med här (inte att du ljuger, att du bara inte förstått vad han gör) så kan jag ändå tänka mig att det funkar om man approachar tillräckligt många tjejer. Men återigen, det funkar inte för att han säger att han har en knarkande mamma, det funkar för att han själv fått för sig att det funkar att säga så, samt har massor med referenserfarenheter som solidifierar detta självförtroende. Detta gör att han i interaktioner med tjejer när han gör såhär utstrålar självförtroende, lugn, icke-needyness osv, vilket är vad tjejer tycker är attraktivt.

Att det funkar trots att han liksom rackar ner på sitt eget liv gör det nog i så fall för att han lyckas få tjejen att verkligen köpa att han mår dåligt, vilket i samma veva som att han verkar självsäker och non needy ger intrycket av att vara en normalt attraktiv kille som bara råkar ha det svårt just nu, och då vill tjejen hjälpa honom. Kan tänka mig att de tjejer som hookar hookar ganska hårt men att det är rätt få som faktiskt gör det, sen är det ju bara ett numbers game.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2015-01-15,21:11,
Inlägg: #17
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-15,12:54)Vettorazzi Skrev: Doesnt matter, det är som Valle sa. Alltså, spelar ingen roll om det är sant/fejk/whatever, han är bekväm med sin "metod" och har confidence att det funkar så länge han får in sin raggningsreplik att mamma knarkar = han micromanagar inte sina känslor/uttryck utan säger vad han känner/tycker = framstår som genuin = inte needy = attraktivt.

Vad gäller hans metod är den ju extremt polariserande som du beskriver den och jag kan tänka mig att han får en hel del rejections med den också. Om det inte är något du missat och inte fått med här (inte att du ljuger, att du bara inte förstått vad han gör) så kan jag ändå tänka mig att det funkar om man approachar tillräckligt många tjejer. Men återigen, det funkar inte för att han säger att han har en knarkande mamma, det funkar för att han själv fått för sig att det funkar att säga så, samt har massor med referenserfarenheter som solidifierar detta självförtroende. Detta gör att han i interaktioner med tjejer när han gör såhär utstrålar självförtroende, lugn, icke-needyness osv, vilket är vad tjejer tycker är attraktivt.

Att det funkar trots att han liksom rackar ner på sitt eget liv gör det nog i så fall för att han lyckas få tjejen att verkligen köpa att han mår dåligt, vilket i samma veva som att han verkar självsäker och non needy ger intrycket av att vara en normalt attraktiv kille som bara råkar ha det svårt just nu, och då vill tjejen hjälpa honom. Kan tänka mig att de tjejer som hookar hookar ganska hårt men att det är rätt få som faktiskt gör det, sen är det ju bara ett numbers game.

Tror jag förstår. Så kort o gott så är det inte sympati knull han får, utan tjejerna finner han attraktiv pga att han är ärlig, står för vad han känner/tycker och vågar säga som det är, trots att det inte är "bra" saker, vilket får honom att verka bekväm, icke needy? Intressant fan!
2015-01-16,19:39,
Inlägg: #18
RE: Det här med o verka ha ett bra liv /alpha
(2015-01-15,21:11)mewtoo Skrev: Tror jag förstår. Så kort o gott så är det inte sympati knull han får, utan tjejerna finner han attraktiv pga att han är ärlig, står för vad han känner/tycker och vågar säga som det är, trots att det inte är "bra" saker, vilket får honom att verka bekväm, icke needy? Intressant fan!

Yeah, typ. Gissar på att det är lite sympatiknull för att tjejerna tycker synd om honom, en hel del för att han verkar "genuin" (mot de tjejer som han lyckas lura) vilket är icke-needy som du sa och mest för att han vågar vara sexuell och ta för sig, vilket han vågar för att han har självförtroende i metoden. Detta självförtroende ger honom en trygg vibb genom hela processen och skulle gissa på att det mest är det som gör att han får ligga.

Alltså; om man på något magiskt sätt hade ersatt hans metod totalt med ett mindre fucked upp sätt att ragga tjejer på som han fortfarande hade exakt samma självförtroende i att det funkar så hade han nog fått ligga minst precis lika mycket. Dock hade det troligtvis varit med andra tjejer än nu. Tror han hookar mest tjejer som vill hitta en kille att "fixa".
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Att verka sårbar = win? mewtoo 6 4,987 2015-02-28,00:03
Senaste inlägg:: Willson

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}