LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Meditation?
2015-01-18,16:34,
Inlägg: #1
Meditation?
Har haft funderingar på att börja meditera en liten stund varje dag, dels för att få upp koncentrationen och bli mer avslappnad och må bättre. Men jag är helt oerfaren när det gäller sånt här så undrar hur man kommer tillväga på bästa sätt? och om någon här har tips på hur jag kan börja och ska göra? Smile
2015-01-18,16:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-01-18,16:56 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #2
RE: Meditation?
Som jag uppfattat det finns det två grundläggande former av meditation, det är koncentrationsmeditation och mindfulness.

Koncentrations- är när man t ex lägger fokus på andningen. Tappar man fokuset så återgår man till den punkt man fokuserade på innan.

Mindfulness ("medveten närvaro") är när man låter tankar, känslor och förnimmelser komma och gå och bara betraktar alltsammans uppstå och försvinna utan att trassla in sig i tankar (man skall dock inte försöka stoppa tankar, utan låta dem passera, som sagt). Du håller dig neutral och oengagerad men uppmärksam.

Kör 15 eller 20 minuter (möjligen x2/dag) och gör det inte mer komplicerat än det behöver vara. Sitt och blunda på en plats och gör inte ett skit under tiden och välj en av ovanstående varianter. Glöm klockan under tiden. Ditt mål är inte att komma nånstans eller få några super-effekter, utan bara att fokusera på uppgiften.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-01-18,16:53,
Inlägg: #3
RE: Meditation?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-01-18,17:53,
Inlägg: #4
RE: Meditation?
(2015-01-18,16:48)TonightIsTheNight Skrev: Som jag uppfattat det finns det två grundläggande former av meditation, det är koncentrationsmeditation och mindfulness.

Koncentrations- är när man t ex lägger fokus på andningen. Tappar man fokuset så återgår man till den punkt man fokuserade på innan.

Mindfulness ("medveten närvaro") är när man låter tankar, känslor och förnimmelser komma och gå och bara betraktar alltsammans uppstå och försvinna utan att trassla in sig i tankar (man skall dock inte försöka stoppa tankar, utan låta dem passera, som sagt). Du håller dig neutral och oengagerad men uppmärksam.

Kör 15 eller 20 minuter (möjligen x2/dag) och gör det inte mer komplicerat än det behöver vara. Sitt och blunda på en plats och gör inte ett skit under tiden och välj en av ovanstående varianter. Glöm klockan under tiden. Ditt mål är inte att komma nånstans eller få några super-effekter, utan bara att fokusera på uppgiften.

Då låter ju det senare alternativet bara bätte ju? :O
Ska börja redan ikväll!
Har svårare att sova, tror det har med no-f att göra.
15 min och sitta på min matta på golvet som Aladdin.
2015-01-20,10:11,
Inlägg: #5
RE: Meditation?
Tack så mycket för tipsenSmile ska kolla detta och hitta det som passar mig bäst. Jag jobbar som försäljare i dagsläget och haft en del vänner som jobbat inom samma yrke som sa att meditation fick upp deras koncentrationsförmåga och avslappning på ett bra sätt så deras försäljning ökade.
2015-01-22,02:12,
Inlägg: #6
RE: Meditation?
(2015-01-20,10:11)vladimir87 Skrev: Tack så mycket för tipsenSmile ska kolla detta och hitta det som passar mig bäst. Jag jobbar som försäljare i dagsläget och haft en del vänner som jobbat inom samma yrke som sa att meditation fick upp deras koncentrationsförmåga och avslappning på ett bra sätt så deras försäljning ökade.

Hur har det gått då?
Själv klarar jag endast 10 minuter, sen tappar jag fokus.
Men då är jag helt borta i min egna värld.
Ibland försöker sig någon tanke upp(problem t.ex) men då försvinner den direkt

Är någon gräns efter 10 min dock.


Inget jag tagit tag i seriöst, utan bara testat lite nu!
2015-01-22,16:02,
Inlägg: #7
RE: Meditation?
(2015-01-22,02:12)ångest101 Skrev: Hur har det gått då?
Själv klarar jag endast 10 minuter, sen tappar jag fokus.
Men då är jag helt borta i min egna värld.
Ibland försöker sig någon tanke upp(problem t.ex) men då försvinner den direkt

Är någon gräns efter 10 min dock.


Inget jag tagit tag i seriöst, utan bara testat lite nu!

jag har inte kommit igång ännu, har haft lite skit i veckan som kommit emellan, dödsfall inom familjen så inte haft fokus på det men ska komma igång efter helgen.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}