LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
2015-02-02,12:46,
Inlägg: #1
Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Tjena!
Jo jag tänkte betyder det någonting egentligen?
Ligger man bra till, eller är det vanligt att brudar ger nummer till höger och vänster?
Jag skulle då inte ge ut mitt nummer till vem som helst. Större risk med tanke på att man inte kan stänga av personen lika enkelt (som tex Facebook)

Egentligen är Facebook bättre att få, men jag gillar nummer.
Enkelt att få tag i tjejen om man befinner sig i närheten
Och det blir mer personligt, tillit?


Hur tänker ni kring detta?
Är nummer också en del i bekräftelse-feeden eller innebär det ofta TPI?
Pratar om internet nu bara, men ta gärna upp IRL om ni vill det också
2015-02-02,13:00,
Inlägg: #2
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Det är vanligt att brudar ger nr till höger och vänster, nr behöver inte betyda något. Gäller både internet irl.
2015-02-02,13:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-02,13:21 av {2} ångest101.)
Inlägg: #3
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-02,13:00)confused... Skrev: Det är vanligt att brudar ger nr till höger och vänster, nr behöver inte betyda något. Gäller både internet irl.

Men varför? Är det en bekräftelse-fälla?
Det är ju så enkelt att bara säga nej?
Sen är det väl inte helt lätt att blockera någon
Som smsar satan eller som man ångrar att man gav nr till?
Som FB, ta bort idioten bara liksom


Edit : jag vill nog iaf tro att det finns något intresse.
Annara säger hon väl "träffar någon" "har pojkvän" "ger inte ut till vem som helst"

Efter ett "ge mig ditt nr så ses vi vid tillfälle"
Hon vill ju att man ska ringa då, och försöka styra träff känns det som!


Edit 2 : försöker undvika snap,insta,fb för att inte hamna i bekräftelsefällan. Sedan kan jag tycka om att ringa bruden också!
2015-02-02,13:42,
Inlägg: #4
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Känns fan ibland som att bruden är på ett tivoli med en massa olika sorters åk, men där man bara får välja ett. Alla företrädarna för åken cirklar kring bruden, tar sig fram och presenterar sin attraktion och hon kommer klart att tycka att många av dem verkar spännande.

Tror helt klart att det finns intresse hos bruden i de flesta fall där och då, men dagen efter är all arousal borta och du är bara en av många dudes som vill softa med en film på söndagen.
2015-02-02,13:51,
Inlägg: #5
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Ja, oftast. Jag ser det som en investering, (IOI), i någon grad. Annars hade hon inte gett mig numret. Den kan vara låg men ändå finnas där > Brud tar nummer "för säkerhets skull"

Sedan behöver det inte betyda något, MEN då ser jag det som att bruden är osäker. Hon vill inte säga nej, undvika tjat osv.
2015-02-02,14:01,
Inlägg: #6
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-02,13:51)Fiskarn Skrev: Ja, oftast. Jag ser det som en investering, (IOI), i någon grad. Annars hade hon inte gett mig numret. Den kan vara låg men ändå finnas där > Brud tar nummer "för säkerhets skull"

mm, precis, krävs en viss compliance för att ge ut numret även om den compliance-nivån är låg för många tjejer.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-02-02,14:05, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-02,14:07 av {2} ångest101.)
Inlägg: #7
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-02,13:42)TrailBlazer Skrev: Känns fan ibland som att bruden är på ett tivoli med en massa olika sorters åk, men där man bara får välja ett. Alla företrädarna för åken cirklar kring bruden, tar sig fram och presenterar sin attraktion och hon kommer klart att tycka att många av dem verkar spännande.

Tror helt klart att det finns intresse hos bruden i de flesta fall där och då, men dagen efter är all arousal borta och du är bara en av många dudes som vill softa med en film på söndagen.

Bra liknelse.
Det är därför det blir svårare och svårare ju längre tid det går.
Mycket därför jag verkligen vill bli bra på screening. Då visar man ju direkt att sin karusell är grym att åka och hon borde testa den nu och inte nästa år.

Hade man varit brud själv hade man ju gjort lika dock.
Man vet att man får åka en jävla massa om man vill...
Så varför välja något som suger?

Lätt att säga nu, men är nog bra att sätta ribban lågt i början.
Försöka få omkull "sådär" brudar som man är uppenbarligen snyggare än.
Då sticker man ut iaf, sedan klättra och försöka ge samma medicin till dom riktigt fina.

Felet jag gjorde förra året var att jag sa nej eller inte försökte lika mycket på "sådär" tjejer. Alltså, sa nej låter lite väl stolt att säga. Ingen garanti att det hade blivit något. Men jag försökte inte så mycket trots visst intresse för jag ville ha "10:or"

Inge bra tänk!



Fiskarn & TiTN

Håller med. Något intresse är det allt om man får ett nummer.
Även om det är svagt. Jag tycker dock det är medel-starkt. Hon vill ju att man ska ringa eller vara på henne då
2015-02-03,20:56,
Inlägg: #8
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Jag skulle vilja säga att det alltid betyder något, men hur mycket beror på person och situation. Jag personligen gör ingen skillnad på om någon ger mig nummer, facebook, kik eller skype. Jag värderar allting precis lika mycket, vilket är i princip inte alls. Om hon är intresserad eller inte avgör man ju på andra signaler.

T.ex. så fick jag nyligen numret från en brud via badoo som var sjukt loj, hon svarade på vad jag skrev men utan några direkta egna frågor och visade noll intresse. Istället för att slösa tid så gick jag direkt på att föreslå att ses nån gång och sa åt henne att ge mig sitt nummer. Vilket hon gjorde, men omständigheterna sa mig att det inte betyder något.

Samtidigt snackade jag med en brud igår där jag aldrig ens frågade efter numret, vi snackade lite fram och tillbaka, jag avslutade med att bara skriva "Ska gå och hångla upp kudden nu och hoppas att snön är borta imorrn." Varpå hon svarade med att ge mig sin kik och sitt telefonnummer och önska god natt utan att jag ens bad om det.

I det första fallet betyder numret piss och ingenting, i det andra är det en rätt stark signal.
2015-02-03,21:17,
Inlägg: #9
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
helt klart situationsbaserat
2015-02-04,14:21,
Inlägg: #10
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Om numret stämmer är det ibland ett tecken på TPI men det kan lika bra vara för att tjejen vill få bekräftelse med ett eller två sms som hon kan visa sina vänner när dem festar gången där på.
Nummer känns också ofta som sista utvägen. Om du inte kan dra hem en brud på kvällen eller få in en fika direkt under daygame så kan du ta numret. Men kom ihåg var aldrig desperat efter att få numret för då är man bara ännu en chode som vill försöka ragga över sms samt att det absolut bästa i det fallet är om du kan få henne att vilja ge dig sitt nummer. Play it cool när du får det lägg in ditt nummer på hennes lur med ditt namn och när du sen smsar kör inte på: hej... eller jag är killen från igår som du snacka med... utan antingen gå mega chode så hon inte ser något hot i att träffa dig eller vissa att du är det shit så hon är förlåten bland sina kompisar om hon dejtar dig
I would like to die in my own bed, at the age of 80, with a belly full of wine and a girl's mouth around my cock.
2015-02-04,16:08,
Inlägg: #11
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Tjejer lever in the moment, att du får ett nr innebär en Indicator of interest (IOI) förutsatt att det är äkta. Men det är oxå det faktum att tjejer lever in the moment som gör att de inte behöver betyda något. Säg tex att Kalle och Sara har en sjukt skön stund och det ena leder till det andra och sedan står dom och strular med varandra, Sara tycker att kalle är en skön snubbe och ger honom därför sitt nr för det är ett compliance test som kalle ger henne, och sara gillar ju faktiskt Kalle till en viss del och därmed ger hon honom sitt nr. Men när kalle däremot nästa dag hör av sig till Sara, så känner hon inte alls samma som hon kände igår, hon tänker att om jag träffar Kalle igen så kmr han nog att vilja strula igen och börja ta på henne. Och Sara kommer inte alls ihåg mkt av kalle och denna situationen vill hon inte försätta sig i, så hon svarar helt enkelt inte.

Det är just pga den anledningen som ett nr kan betyda ingenting, eller så betyder det något.
Stay calm and play some beerpong
2015-02-04,17:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-04,18:07 av {2} ångest101.)
Inlägg: #12
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
haahh åh vad jag känner igen mig i "pallar inte chatten" ge mig ditt nr.
Det är nog mest en själv som får boost av det.

Men som denna tjej, varför ge ut nummer?

(Tinder)
Jag : Hej snygging!
Hon : tja!
Jag : Från?
Hon : Gävle Smile du då?
Jag : Uppsala!
Jag : Vad fan gör du på sista bilden?
Hon : haahh vet inte. blundar
Jag : Sexig bild iaf. Vilket land är du från?
Hon : Född i sverige men pappa är från iran Smile du?
Jag : Aha gissade på det! Hel svensk.
Hon : Kan dock ingen periska inte så exotisk
Jag : Är du sådär söt som på bilderna på riktigt?
Hon : Haha jag antar det
Jag : Vill ha min tunga i dig tills du kommer. Är det ok?
Hon : Är du så charmant som i chatta så säkert haha. Låter bra det Wink
Jag : Klart jag är. Ge mig dittt nr
Hon : 073215135135135

Sms några timmar senare


Jag : Tja läget!
Hon : Heej! De braa Smile me dig?
*här tänkte jag ringa upp men luren dog*
Jag : Jo det är bra. Tänkte hälsa på dig imorgon.
Ingen mjölk i kaffet, bara socker.


Inget svar :/
2015-02-04,18:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-04,18:59 av {2} SvaMp_.)
Inlägg: #13
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Ja fan vad jag hatar sånt där, det är nått grovt fel på honorna.

Tänker kan faen använda alla världens sneaky tekniker för att få dem att iaf svara i luren, vill dem inte där så fine, men då är det iaf fair fight.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-02-05,11:04,
Inlägg: #14
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-04,18:58)SvaMp_ Skrev: Ja fan vad jag hatar sånt där, det är nått grovt fel på honorna.

Tänker kan faen använda alla världens sneaky tekniker för att få dem att iaf svara i luren, vill dem inte där så fine, men då är det iaf fair fight.

Eller hur!
http://casanovalounge.se/showthread.php?tid=83

Den som får in detta borde hyllas! verkar vara medicin som biter.
Ska satsa på det när jag mjölkat ur GLL på varenda droppe.

Testade lite förut, "fungerade" men vart en light verison
2015-11-21,16:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-21,16:56 av {2} Roppe.)
Inlägg: #15
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
Om det betyder någonting såklart är det väll ett tecken på intresse och också ett intresse från dig eftersom du vill ha numret såklart.. enligt min åsikt så finns det bara ett sett att ta reda på det.. släng iväg ett samtal eller sms se om hon svarar det bevisar såklart hur viktigt just ert senaste möte har varit liksom .... annars är det bara dra vidare till nästa och påt igen.. bam! bam! bam! Wink
2015-11-21,23:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-21,23:11 av {2} ångest101.)
Inlägg: #16
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-11-21,16:55)Roppe Skrev: Om det betyder någonting såklart är det väll ett tecken på intresse och också ett intresse från dig eftersom du vill ha numret såklart.. enligt min åsikt så finns det bara ett sett att ta reda på det.. släng iväg ett samtal eller sms se om hon svarar det bevisar såklart hur viktigt just ert senaste möte har varit liksom .... annars är det bara dra vidare till nästa och påt igen.. bam! bam! bam! Wink

Yepp.

Sms:a -> vänta på svar -> vid svar ring upp DIREKT (när hon har luren i handen) -> försök styra träff/planera dejt

Så jävla simpelt men effektivt, man slipper ödsla tid, man sticker ut genom att ringa upp tjejen istället för att skriva och "Försöka få henne att gilla en"

2015-11-22,00:04,
Inlägg: #17
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-02,13:42)TrailBlazer Skrev: Känns fan ibland som att bruden är på ett tivoli med en massa olika sorters åk, men där man bara får välja ett. Alla företrädarna för åken cirklar kring bruden, tar sig fram och presenterar sin attraktion och hon kommer klart att tycka att många av dem verkar spännande.

Tror helt klart att det finns intresse hos bruden i de flesta fall där och då, men dagen efter är all arousal borta och du är bara en av många dudes som vill softa med en film på söndagen.
Good point. Väl folmulerat =)
(2015-02-02,14:05)ångest101 Skrev: Bra liknelse.
Det är därför det blir svårare och svårare ju längre tid det går.
Mycket därför jag verkligen vill bli bra på screening. Då visar man ju direkt att sin karusell är grym att åka och hon borde testa den nu och inte nästa år.

Hade man varit brud själv hade man ju gjort lika dock.
Man vet att man får åka en jävla massa om man vill...
Så varför välja något som suger?

Lätt att säga nu, men är nog bra att sätta ribban lågt i början.
Försöka få omkull "sådär" brudar som man är uppenbarligen snyggare än.
Då sticker man ut iaf, sedan klättra och försöka ge samma medicin till dom riktigt fina.

Felet jag gjorde förra året var att jag sa nej eller inte försökte lika mycket på "sådär" tjejer. Alltså, sa nej låter lite väl stolt att säga. Ingen garanti att det hade blivit något. Men jag försökte inte så mycket trots visst intresse för jag ville ha "10:or"

Inge bra tänk!



Fiskarn & TiTN

Håller med. Något intresse är det allt om man får ett nummer.
Även om det är svagt. Jag tycker dock det är medel-starkt. Hon vill ju att man ska ringa eller vara på henne då
Relaterar starkt till detta. Man nobbar "njaaae kanske"-tjejerna utan egentlig anledning. Skulle tippa det är egot som spökar (som vanligt) och man är ute efter bättre brudar.

Asså min "karriär" har sett ut såhär:
~18år: Fick aldrig ligga. Obviously
~19år: började fatta lite, fick ligga, om än sällan. Ofta överviktiga / inte så snygga
~20år: Här började jag avta tjockisknullandet men ibland hände det fortf. Lyckades få till det med en del hotties men tog oftast det jag kunde få.
~21-nu: Aldrig tjockisar, dock ibland tjejer som är på gränsen/mulliga, börjar fan bli mer o mer "allergisk" mot det, idk. Kanske för att man tränar så mkt o höjer kraven på nåt sätt? Dissar omedvetet(?) typ 6-7or ibland bara för att... ego?
2015-11-22,00:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-22,00:36 av {2} ångest101.)
Inlägg: #18
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-11-22,00:04)Nalirot Skrev: Good point. Väl folmulerat =)
Relaterar starkt till detta. Man nobbar "njaaae kanske"-tjejerna utan egentlig anledning. Skulle tippa det är egot som spökar (som vanligt) och man är ute efter bättre brudar.

Asså min "karriär" har sett ut såhär:
~18år: Fick aldrig ligga. Obviously
~19år: började fatta lite, fick ligga, om än sällan. Ofta överviktiga / inte så snygga
~20år: Här började jag avta tjockisknullandet men ibland hände det fortf. Lyckades få till det med en del hotties men tog oftast det jag kunde få.
~21-nu: Aldrig tjockisar, dock ibland tjejer som är på gränsen/mulliga, börjar fan bli mer o mer "allergisk" mot det, idk. Kanske för att man tränar så mkt o höjer kraven på nåt sätt? Dissar omedvetet(?) typ 6-7or ibland bara för att... ego?

Tycker inte det handlar om ego, ego låter så negativt i detta. Snarare en strävan framåt hela tiden, och att man vill förmedla att ens tid är viktig och att det gäller att hänga med i matchen om man vill ses, eller bidra och engagera sig till att skapa en bra och givande träff.

"nja kanske vi får se" tjejer stryker iväg fort, men samtigt skapar man en attraktiv attityd och blir motsattsen till needy.
jag tycker det är värt att förlora tjejer man kanske skulle ha fått om man kämpade, mot att fakriskt lägga ner tid på dom som ger något tillbaka direkt. Även om dom är så mycket färre (numbers game)


Däremot har jag ingen aning om detta är rätt tänk om man vill hitta en seriös relation. Men det brukar ju "bara komma" säger dom Smile

2015-11-22,01:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-11-22,01:13 av {2} Steel.)
Inlägg: #19
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-02-04,17:15)ångest101 Skrev: haahh åh vad jag känner igen mig i "pallar inte chatten" ge mig ditt nr.
Det är nog mest en själv som får boost av det.

Men som denna tjej, varför ge ut nummer?

(Tinder)
Jag : Hej snygging!
Hon : tja!
Jag : Från?
Hon : Gävle Smile du då?
Jag : Uppsala!
Jag : Vad fan gör du på sista bilden?
Hon : haahh vet inte. blundar
Jag : Sexig bild iaf. Vilket land är du från?
Hon : Född i sverige men pappa är från iran Smile du?
Jag : Aha gissade på det! Hel svensk.
Hon : Kan dock ingen periska inte så exotisk
Jag : Är du sådär söt som på bilderna på riktigt?
Hon : Haha jag antar det
Jag : Vill ha min tunga i dig tills du kommer. Är det ok?
Hon : Är du så charmant som i chatta så säkert haha. Låter bra det Wink
Jag : Klart jag är. Ge mig dittt nr
Hon : 073215135135135

Sms några timmar senare


Jag : Tja läget!
Hon : Heej! De braa Smile me dig?
*här tänkte jag ringa upp men luren dog*
Jag : Jo det är bra. Tänkte hälsa på dig imorgon.
Ingen mjölk i kaffet, bara socker.


Inget svar :/

fan va skön sms konversation, helt magic i mina ögon fan haha
påminner om en film, kommer inte på vilken nu men... Hade varit kul om du skrivit något i stil med: "Jo det är bra. Tänkte hälsa på dig imorgon. Ingen kaffe i mjölken, är laktosintolerant också!" istället typ eller jag vet inte, är lätt noob på detta fan! Kan man skriva sånt?
asså egentligen bara för att knulla sönder logiken helt och hållet och göra det hela lite "korny" typ... eller jag vet inte! tänkte kanske hade fått henne att garva och därmed faktiskt släppt stämningen lite grann och gjort henne mer villig typ I dunno!

(2015-11-21,23:09)ångest101 Skrev: Yepp.

Sms:a -> vänta på svar -> vid svar ring upp DIREKT (när hon har luren i handen) -> försök styra träff/planera dejt

Så jävla simpelt men effektivt, man slipper ödsla tid, man sticker ut genom att ringa upp tjejen istället för att skriva och "Försöka få henne att gilla en"

Tack för tipset mannen! Smart fan!
ska testa det imorgon på den bruden jag fick nummer av.
Första gången jag lyckats med nummer! och imorgon blire "kill-freindzy"... kör all in, do or die! Jag gick i samma tankar som du fan.... fick ju nummer men tänk om hon flakear ändå eller inte egentligen ville ge det tänkte jag... för jag va lite på... *pinsamt. behövde få ner fötterna på jorden lite också....
2015-11-22,01:56,
Inlägg: #20
RE: Att få nummer. Betyder det någonting egentligen?
(2015-11-22,01:01)Steel Skrev: fan va skön sms konversation, helt magic i mina ögon fan haha
påminner om en film, kommer inte på vilken nu men... Hade varit kul om du skrivit något i stil med: "Jo det är bra. Tänkte hälsa på dig imorgon. Ingen kaffe i mjölken, är laktosintolerant också!" istället typ eller jag vet inte, är lätt noob på detta fan! Kan man skriva sånt?
asså egentligen bara för att knulla sönder logiken helt och hållet och göra det hela lite "korny" typ... eller jag vet inte! tänkte kanske hade fått henne att garva och därmed faktiskt släppt stämningen lite grann och gjort henne mer villig typ I dunno!


Tack för tipset mannen! Smart fan!
ska testa det imorgon på den bruden jag fick nummer av.
Första gången jag lyckats med nummer! och imorgon blire "kill-freindzy"... kör all in, do or die! Jag gick i samma tankar som du fan.... fick ju nummer men tänk om hon flakear ändå eller inte egentligen ville ge det tänkte jag... för jag va lite på... *pinsamt. behövde få ner fötterna på jorden lite också....


Ja men gör så. Prova!
Inget jag själv "kommit på"
Här kan du ta lite inspiration, vill du köra "direkt" så kan jag lova att dessa killar är legit. Precis så jag gjort hela tiden och det har fungerat bra (På dom jag träffat)
https://www.youtube.com/watch?v=R5X6LeY1GSE



Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur går man vidare efter nummer... Steel 7 6,064 2016-01-05,11:51
Senaste inlägg:: Steel
  Komplimanter på sms från nummer man just tagit. Spade 2 1,643 2012-07-21,12:33
Senaste inlägg:: Poiuert

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}