LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Teknologi som medför konstant tillgänglighet
2015-02-13,08:22,
Inlägg: #1
Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Vad tänker folket här rent spontant om detta med att ha brudar på facebook och liknande sociala medier? Jag brukar vara en person som svarar folk när jag ser att de skrivit men detta leder i sin tur till att brudar jag har på gång alltid vet vad jag gör eller liknande om de skriver ofta. Jag är rädd att detta dödar spänning och attraktion.

Vad har ni för tankar om detta med att man är så tillgänglig pga smartphones etc?
2015-02-13,08:48,
Inlägg: #2
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Jag hatar det. I höstas skippade jag min iPhone och gick över till en gammal luckmobil och abonnemang utan surf, blev dock för jobbigt tyckte jag iom gps och sånna saker så gick tillbaka till iPhone fast med bara 200mb/månad, inte hade fb messenger installerat osv.
Nu är jag på andra sidan Jorden och har 3g, men det är mest för att det är så smidigt att hålla kontakt med Sverige. När jag kommer hem lär jag köra på samma sak som innan, det är skönt att inte vara helt tillgänglig hela tiden.
2015-02-13,12:25,
Inlägg: #3
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Märker tydligt att jag har mycket större effekt på brudarna i de perioder jag har mycket att göra (och/eller många på G) då jag inte hinner ta mig tid att kommunicera med dom så mycket via meddelanden (tar lång tid på mig att svara). Rätt självklart egentligen så lösningen är väl att se till att ha mycket att göra och/eller självkontroll och göra det mer eller mindre till en vana att sällan svara direkt.

Yes det dödar spänning och attraktion Smile
2015-02-13,13:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-13,13:30 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #4
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Detta lär väl bli ett mer generellt svar men hursomhelst.

Har själv tröttnat rejält på tillgängligheten då det dagligen..eller nej, varje timme kommer upp X antal notiser i form av fb-meddelanden, snaps, telefonsamtal mm.

Tog bort fb messenger i början av året och det var riktigt skönt att bli av med all skitsnack som är någon sorts fyllnad för ens dötid. Gör mer saker nu som jag vill göra istället för att hamna med mobilen och chatta om "oväsentligheter". Har också märkt större intresse ju mer offline jag är från diverse medier. Tror det beror på att det skapar en mystik hos tjejerna "varför svarar inte han?"..."vad gör han?" ... Och de som känner mig mer vet att jag alltid har saker för mig ---> Mer intressant person.

En person som alltid är tillgänglig är det av någon anledning...


Brukar rätt ofta sätta telefonen på ljudlös (även om det kanske är bättre att stänga av ljudet på snap, fb osv.) En nackdel med att vara otillgänglig är dock att du kan missa vissa chanser. Har t.ex. missat liggförfrågningar pga avstängd mobil.

Ex snap är ju ett utmärkt sätt för att hooka brudar på krogen. Ett par bilder skickas över kvällen från förfesten, frågar var man ska ut, möts senare upp, kort snack sen hemgång i princip. Så visst tillgängligheten kan ha både för- och nackdelar.
2015-02-13,14:48,
Inlägg: #5
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Stäng av push notifacations ba. Så kan man t ex tindra medans man skiter och messenger appen när man käkar frukost. Lite disciplin är det enda som krävs.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2015-02-13,17:46, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-02-13,17:47 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #6
RE: Teknologi som medför konstant tillgänglighet
Min mobil gick sönder så kör helt utan mobil i dagsläget, lite som ett socialt experiment. Drar mig för att köpa en ny då det är så jävla gött. Lite jobbigt ibland och inte så hållbart i längden med jobb osv heller. Men för now <3

Tycker för övrigt det är viktigt med disciplin och att se det som ett verktyg och inte som en del av sig själv. Jag hatar att vara konstant tillgänglig. Ser det som en attack mot min integritet. Jag lämnar gärna min PC och min tablet om jag ska på semester några dagar. Att hela tiden ha mobilen/tillgågn till chattar osv undivker jag generellt varje dag. Låter batteriet laddas ur med flit, skiter i mobilen nån utekväll, lämnar mobilen o laddar medan jag gör dagens ärenden i stan el nåt. Sitter jag o jobbar så låter jag mobilen vara i sovrummet.

De jag umgås med nu har vant sig och vi planerar in en dag innan alltid om vi ska göra saker. Samt blir det mer planering när man ses om när man ska ses och vad man sak göra nästa gång. Brudar = ringa om det inte finns mer investering från min sida.
Extreme Living
Never complain - never explain


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}