LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Fokus för att bli bättre på första dejten
2015-03-05,19:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-05,19:07 av {2} MysticRiver.)
Inlägg: #1
Fokus för att bli bättre på första dejten
Första dejter är min stora akilleshäl, och mitt problem för tillfället är att jag är osäker på vart jag ska börja för att bli bättre.

Jag är bra på att styra ons på krogen, att få en tjejs nummer om jag är ute och daygamear och jag har blivit ruskigt bra på text och online om jag får säga det själv. Gick verkligen in stenhårt för att lära mig bli bra på badoo och hp genom att progressivt förbättra mina foton, min klädstil, min utstrålning, ljussättningen, göra profilen lite vassare, bättre konversationer i mail och snabbare close. Nu skriver tjejer till mig först trots att jag ser ut som en pappersrulle, jag får svar från 7/10 jag skriver till och får i princip alltid en första dejt. Dessutom kvalificerar de sig som satan i text, är sjukt investerade och om jag inte svarar snabbt nog går de in och kollar om jag är online. Låter för bra för att vara sant?

Ja, för sen tappar jag dem totalt på första dejten. Det svider såklart lite extra att gå från total investering till att det är dött. Men förstå mig rätt, första dejterna är inga katastrofer. Jag kör alltid på fikadejt, konversationen flödar på bra, hon skrattar och det blir aldrig intervjuläge. Men textsvaren efter blir korta och enkelspåriga, de skriver aldrig tillbaka först och om jag går för en andra dejt så heter det alltid "Jag tyckte du var jättetrevlig men det klickade inte riktigt bara".

Det är uppenbart att jag inte skapar attraktion. Men jag vet inte riktigt vart jag ska börja eller varför kontrasten är så extrem mellan text och dejten. När jag jobbade på att förbättra mitt textgame var det lätt att studera misstag och göra små förbättringar, men det är svårare att hitta vad jag ska sätta fokus på för att bli bättre på en första dejt. Om jag tänker tillbaka så har det då fan aldrig "klickat" allra första gången vi sågs med de tjejer jag varit tillsammans med. Utan det var just trevligt första gången och sedan kom attraktionen stegvis. Men om det måste "klicka" på en timmes kaffe och konversation då vet jag inte vart jag ska börja.

Jag vill inte ha femhundra saker i huvudet samtidigt som jag tänker på för det funkar inte utan behöver liksom börja med att lägga fokus på någonting. Vad bör jag prioritera? Ska jag sätta kino först och bara försöka tänka på att röra vid henne mer och skapa fysisk kontakt? Eller ska jag fokusera först på kroppspråk och att tona ned min egen investering. Ska jag försöka bryta upp dejten till fika och sedan dra ut henne på spontan promenad för att byta lokal? Det kanske rent av är så att den stillasittande kaffedejten inte spelar till mina styrkor. Vart börjar man liksom när man inte riktigt kan sätta fingret på vart det går åt skogen? Hur ska jag analysera mina dejter och hur undviker jag att överanalysera dejter som inte hade gått någonvart oavsett?
2015-03-05,19:24,
Inlägg: #2
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Du bör börja med att bli snuskigare. Tjejer vill inte ha roliga eller trevliga samtal. Tjejer vill ha action.
Skippa fikadater, finns inget osexigare. Kör som standard att gå ut på någon mysig/laidback bar. Då kan du hångla upp na.
2015-03-05,19:38,
Inlägg: #3
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Fikadejter funkar finemang..... om man är en snuskpelle som inte har problem med att talla på brudens bröst på ljusa dagen. Du måste omfamna ditt inre pervo, min vän!
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-03-05,19:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-05,19:55 av {2} MysticRiver.)
Inlägg: #4
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Ja alltså att jag är för trevlig så långt är jag med. De säger ju till och med det i sina svar sen, att det kändes som två vänner som hängde, att det inte klickade MEN att jag är jättetrevlig.

Så, min utgångspunkt är mer vart ska jag börja för att vara mindre "trevlig". Vad är enklaste progressionen. Vill som sagt inte gå in i nästa dejt med hela huvet fullt av olika saker att tänka på utan min strategi är att försöka fixa en grej åt gången. Så vart ska jag lägga prion?

Snuskigare säger ni, så sätta som första fokus att bara vara mer vågad, snacka mer sex? Tycker det är svårt att hitta rätt balans. Är inte ute efter ett one night stand om jag är på en dejt, och förut har jag blivit bränd på att de seriösa brudarna avskriver en direkt om man snackar för mycket sex för de tänker att jaha, här är en till i raden killar som bara vill ligga en gång och så tar det stopp där.
2015-03-05,20:11,
Inlägg: #5
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Stark ögonkontakt, tänk hur du tänker knulla tjejen medan ni snackar. Förövrigt är fika inte min grej, bättre att få hem de från början. Kör typ 10-15 min snack med stark ögonkontakt innan jag nyper tag i nacken.
2015-03-05,20:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-05,20:22 av {2} Bruno.)
Inlägg: #6
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Fokusera på hur du skulle kunna knulla henne och fixa logistiken istället.
Har du mindsetet att det är DU som är priset och INTE nån random Badoo-slyna, så minimerar du risken för att börja övergamea och sätta flicksnärten på en piedestal eller känner att du måste "skapa attraktion" och att du måste göra någonting särskilt för att hon ska vilja ha någonting mer med dig att göra.

Och som sagt. Kvällen är "sexigare". Istället för att nån kaffe på dagen, testa kör nån bar eller två efter 9 och drick lite alkohol istället och sen boom.

Sen kan det lika gärna vara en fråga om vad du gör innan dejten och om du verkligen har screenat tillräckligt bra innan. När jag träffat tjejer för dag 2 efter krogrundor så har jag ju oftast varit som aggressiv och väldigt på då, så de brukar ju veta vad jag är "all about" och vad som är på G. Har ju inte blivit någon jätteskräll sen när jag kysst henne och blivit sexuell, om man säger så.

Men i slutändan finns det bara SÅ pass mycket som går att säga om det här ämnet, det mesta handlar om att få in erfarenhet. Boka in massa dejter och ta även några som får agera övningsbrudar, som du kan testa runt lite med så kommer du bli bukt med det.
Och läs Boytoys dejt-guide, den är riktigt bra och är rakt på sak.
2015-03-05,20:43,
Inlägg: #7
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
(2015-03-05,19:48)MysticRiver Skrev: Ja alltså att jag är för trevlig så långt är jag med. De säger ju till och med det i sina svar sen, att det kändes som två vänner som hängde, att det inte klickade MEN att jag är jättetrevlig.

Så, min utgångspunkt är mer vart ska jag börja för att vara mindre "trevlig". Vad är enklaste progressionen. Vill som sagt inte gå in i nästa dejt med hela huvet fullt av olika saker att tänka på utan min strategi är att försöka fixa en grej åt gången. Så vart ska jag lägga prion?

Snuskigare säger ni, så sätta som första fokus att bara vara mer vågad, snacka mer sex? Tycker det är svårt att hitta rätt balans. Är inte ute efter ett one night stand om jag är på en dejt, och förut har jag blivit bränd på att de seriösa brudarna avskriver en direkt om man snackar för mycket sex för de tänker att jaha, här är en till i raden killar som bara vill ligga en gång och så tar det stopp där.

Balansen kommer med erfarenhet. Hellre lite för mycket än att aldrig våga. Och med de flesta tjejer funkar det att vara betydligt mer sexuell än folk vanligtvis tror. Sen är det ingen större skillnad om det är förhållande eller ONS du är ute efter. Attraktionen måste finnas där i båda fall och den skapas på samma vis. Du märker om du går över någon gräns, bara backa lite så brukar det vara lugnt. Att en tjej säger att det "inte klickade" betyder att hon inte blir kåt på dig, dvs det finns ingen polarisering. Har egentligen inte så mycket med personlighetsmatchning att göra. Du kan ha din personlighet men bara lägga dit en sexuell touch och lite framfusighet så kommer det gå mycket bättre.
2015-03-05,21:13,
Inlägg: #8
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Tack Cogo! Riktigt bra och konkret tips där. Det var precis det jag behövde få inslaget i huvudet tror jag. Förmodligen så är jag inte heller riktigt lika polariserande i mitt sätt när vi väl ses som jag är i text t.ex. och friendzonar mig själv. Finns flera sätt jag skulle kunna jobba på det. Men ska försöka lägga fokus helt på att vara lite mer vågad i snacket och att försöka ta upp min kino en nivå och våga eskalera lite mer och se hur det går. Ny tjej imorrn, varje är en chans att bli lite bättre.
2015-03-05,21:19,
Inlägg: #9
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Alltid mkt enklare att vara sexuell, kaxig etc via text än irl. Men kan du vara det över sms och nätet så har du ju det redan inom dig. Då handlar det bara om att träna in det när ni väl ses också. Dvs bli van och få bort nervositet, komma ur din comfort zone. Det kommer med tiden. Nöt så mkt dejter du bara hinner med/får till.
2015-03-06,02:08,
Inlägg: #10
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Tycker det hjälper rätt mycket att byta ställe, typ bara ställa sig och saga "kom vi går" och tar hennes hand och hjälper henne upp, när hon undrar vart ni ska kan du bara säga typ "du får se". Gärna byta flera gånger men se till att sista stället är ett ställe där man kan sitta bredvid varandra så man kan eskalera på riktigt.
2015-03-06,07:18,
Inlägg: #11
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Idk man, men fuck badoo and all that shit säger jag. Har aldrig kört nätdejting, det är säkert jättebra för dom som får det o funka osv. Men för mig är det så jävla onaturligt och jag skulle aldrig palla med att sitta på en stel jävla DATE (ja för en gång skull är det en regelrätt, stel, grå DATE) och försöka impressa henne för att ev få ligga.

Utgång, utgång utgång säger jag. Men men det är hur jag ser på det, smaken är som baken.
2015-03-06,09:33,
Inlägg: #12
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Lol varför skulle den vara stel just för att det är från nätet? :o
2015-03-06,13:43,
Inlägg: #13
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Väldigt svårt för någon att säga bara såhär utan att ha sett irl hur någon beter sig. Men får jag chansa låter det som du är väldigt sprallig och glad med tanke på att du får dom att skratta, dom har kul på dejten osv. Killar som får bra respons och kul att umgås med är ofta lite spralliga av sig.

Med sprallig menar jag = energisk, glad, pratar mycket, pratar ganska fort med ljust tonläge, snabba kroppsrörelser och drar mycket skämt.

Glad, energisk, prata mycket och dra mycket skämt är inget fel i sig, men görs det fort med ett ljust tonläge kombinerat med snabba kroppsrörelser går man ifrån självsäker och kul till en sprallig clown.

I framtiden fortsätt prata mycket, var glad och skämtsam. Men ta ett djupt andetag före varje träff, fokusera på att inte prata fort , inte några snabba ryckiga kroppsrörelser. Fokusera på att vara väldigt lugn och avslappnad avslappnad.

Lugn och avslappnad = säker ochinte trygg.


Stämmer det inte att du är lite sprallig och redan är väldigt lugn, avslappnad osv kan du se bort ifrån detta.
2015-03-06,14:59,
Inlägg: #14
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Också bra poänger. Håller helt med om att det såklart är nästan omöjligt för er att veta vad jag gör fel eftersom ni inte ser mina dejter. Känns som att det är samma problem jag har också, så svårt att se sig själv utifrån när man väl är inne i det. Sedan är ofta problemet för mig att saker jag tänkt jag ska fokusera på det åker ut genom fönstret när dejten väl börjat :-P

Träffade en tjej idag för en kaffe innan vi drog på våra vardera jobb. Hade jättebra fokus i huvudet på hur jag skulle bygga fysisk kontakt bättre, dröja kvar lite mer med en hand när vi kramas, leda henne till sittplatsen osv men direkt när vi sågs psykade hon ut mig med ett sjukt avstängt kroppsspråk. Hon gav mig en sidokram gav dålig ögonkontakt. Där kom jag helt av mig när det gällde kino.

Annars gick det fint, hon började plocka fram sin plånbok när vi skulle beställa kaffe, jag sa att jag tar det, hon sa nånting blablabla och jag bara konstaterade att hon kunde glömma att betala. Jag brukar inte pröjsa för kaffe men kände jag ville ta kontrollen lite direkt när hon gav mig sånt kasst kroppsspråk. Gick och letade upp en plats med soffa på ena sidan och stol på andra sidan bordet. Jag pekade på soffan och sa "där kan du sitta" och satte mig bredvid henne. Försökte precis som confused skrev nu även om jag inte läste din post förrän efter dejten att tona ned mina rörelser och mitt kroppsspråk. Var rätt mycket mer retsam och kaxig än vad jag brukar vara på en första dejt.

Men det känns väldigt mycket som att just kinon fuckade mig helt. Tog knappt på henne, hon satt åt sidan och gav mig väldigt lite ögonkontakt från start. Knuffade till henne lite på axeln när jag retades med henne men det kändes bara konstlat och typ vänskapligt och inte mer än så. I efterhand så ser jag som vanligt en massa tillfällen då jag hade kunnat vara mer fysisk men det är alltid just i efterhand som jag kommer på den skiten.
2015-03-06,16:19,
Inlägg: #15
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Fysiskt kan vara svårt vid en kaffe dejt och visst kino är viktigt men samtidigt är det inte så viktigt att utan kino vid första kaffe träffen så vill hon inte träffa dig mer trots att allt annat gick bra.

Du gör samma som jag så ofta har gjort och fokuserar för mycket i smådetaljern.

Som så ofta pratas om så "it dosnt mather what you say but how you say it it"

Att du sa tre kaxiga saker för lite eller du knuffa bara en gång på axeln istället för två är detaljer som kan förbättra respons men har du en bra grund kommer intresse finnas där utan det.


Lugn, trygg och självsäker grund, fokusera på det före du gör annat.

Kollar hon bort och verkar ointresserad, ta ett djupt andetag och känn en välmående känsla i magen och vänta på att hon kollar tillbaka.

Säger hon inte så mycket, ta en liten kort paus och låt henne säga något, ta ett djupt andetag och känn en välmående känsla i magen och kolla henne i ögonen i den pinsamma tystnaden. Om du ser trygg och lugn ut och inte blir nervös så blir bruden det i 9/10 och känner sig dum när hon inte pratar.

Ja you get my point, fokusera på lugn och självsäker i första hand.

När du kan ha en dejt utan att bli nervös och sprallig då kan du börja fokusera på detaldetaljer.
2015-03-06,17:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-06,17:09 av {2} MysticRiver.)
Inlägg: #16
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Nja, tror inte alls det där beskriver min situation. Jag blir aldrig nervös på dejter, jag är cool lugn och definitivt inte sprallig. Så inget av de sakerna har något med mina problem att göra. Jag har en bra grund när det gäller konversation och att få tjejen att känna sig bekväm.

Mina problem ligger som jag beskriver inte i att jag driver bort brudarna. Tvärtom, de gillar mig, men det blir vänskapsstämpeln på dejten. Det uppstår ingen spänning eller sexuell kemi och det känns definitivt som att det har att göra just med saker som jag måste på detaljer för att komma runt.
2015-03-06,17:59,
Inlägg: #17
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Betala inte för henne om hon inte ger dig den respons du vill ha. Då belönar du ett beteende du egentligen inte gillar. Bli minst lika "dissig" själv. Känns som om du aktivt försökte få henne att bli mer öppen = fail.

Nej det har inte med detaljer att göra. Du måste skaffa dig en laidback och sexuell aura.
2015-03-06,17:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-06,18:08 av {2} confused....)
Inlägg: #18
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Well har du bra grund, lugn, självsäker, bra på att konversera, bra tonläge osv.

Då kommer du inte faila och bli friend zoonad varje dejt du går på för att du sa för lite kaxiga saker eller för lite kino.

Jag är tveksam till att du är cool lugn och aldrig blir nervös om du blir helt utpsykad som du själv skrev det av en så simpel grej att hon ger en sidokram och lite dåligt kroppsspråk när ni sågs lol.

För att dra ennu ett pua citat "being attractive is not something you do, its something you are"

Du framstår i alla dina beskrivningar som att du är för fokuserad på brudens reaktioner, vad du måste göra hit och dit med kino, hur mycket kaxiga grejer du säger osv osv.

Och för lite fokuserad på dig själv, att vara lugn, trygg och säker.

Så även om du kanske inte är sprallig så står jag fast vid att jag tror ditt problem är i grunden inte i detaljerna.

Men som sagt är det svårt att säga när man bara har text i en tråd att utgå ifrån.

Edit: Jag tror du kommer se vad jag menar om du läser om dina egna poster. Allt du skriver är om hur du ska få bruden känna sig bekväm, hur du ska köra kino på bruden, hur du ska underhålla henne med konvos osv osv osv

Hela ditt fokus verkar vara totalt fel och ligga helt på vad du måste göra för bruden. Visst alla dom grejerna är viktigt men det är smådetaljer och kommer efter en bra grund.
2015-03-06,18:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-03-06,19:03 av {2} TheD.)
Inlägg: #19
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
Kan bidra med mitt recept för lyckade fika-dejter. Såna här saker jag fokuserade mycket på när jag "övade" dejter:
-Stadig ögonkontakt och se henne mycket i ögonen. Ej vika med blicken då det signalerar osäkerhet. Stark ögonkontakt skapar definitivt attraktion.
-Visa att man är en avslappnad och social kille.
-Bra hållning.
-Inte hålla med om allt utan våga ha en egen åsikt och inte vara för "agreeable". Tycker du annorlunda än henne så säg det. Visar också styrka och att du inte är där för att slicka röv.
-Skämtsam/flirtig och retfull ton. Visar humor, att du inte är ute efter "vänskap" och att du inte slickar röv.
-unreactiveness. Vad hon än gör eller säger så låt det inte rubba ditt sinnestillstånd, och om det nu gör det så håll masken och visa det inte utåt.
-Vara kongruent med hur du varit när ni skrivit till varandra. Har du skrivit att du ska knulla sönder henne och sen dyker upp som en nice guy så stämmer kanske inte det så jättebra med den hon förväntar sig att träffa.

Edit: Att belöna ointresse med att bjuda på kaffet är kanske inget genidrag heller. Låt tjejen betala själv ffs!
2015-03-07,03:37,
Inlägg: #20
RE: Fokus för att bli bättre på första dejten
alkohol på första dejt är underskattat.

alkohol och att bo hyfsat central.

så sjukt mkt gratisfitta.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  tips på första dejten ställen Beerpong 4 2,502 2012-09-15,11:53
Senaste inlägg:: Mössan
  Hur peppa när man är helt ur fokus? villemannen 5 2,222 2012-02-27,08:01
Senaste inlägg:: Doffe

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}