LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Frågor om magensium, zink osv.
2015-04-09,13:50,
Inlägg: #1
Frågor om magensium, zink osv.
Tjena alla. Någon som har koll på vart man får bra grejor för en billig peng?

Är i Sverige tillfälligt och täntke skaffa mer "safe" saker här.

Zink 30 mg om dagen tänkte jag ligga på. FInns ju olika zink, har glömt vilken det är man ska ha, finns ju en som är typ värdelös effektmässigt enligt egen empiri.

Magnesium, vilka doser ligger ni på?

Omega 3, hur mycket ligger ni på om dagen?

D-vitamin, vilka doser?

Något kosttillskott jag glömmer som är lite av ett måste för att ha höga testonivåer?
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-04-09,13:52,
Inlägg: #2
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Kör på Body Science från MM Sports. GMP-certifikatet de har är väl så pass bra det blir i en i övrigt helt oreglerad bransch. Bra dosering gällande zink och magnesium, väldigt bra priser.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-04-09,13:55,
Inlägg: #3
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Alla oxider kan du lägga ner direkt 100% värdelöst. Zinkcitrat är skit, kör hellre på glukonat. Finns en ännu bättre som hetter zinkpikolinat men har inte hittat den någonsans.
Magnesium kör jag på 750mg och vitamin D på 5000 enheter
2015-04-09,14:03,
Inlägg: #4
RE: Frågor om magensium, zink osv.
(2015-04-09,13:55)Danger Skrev: Alla oxider kan du lägga ner direkt 100% värdelöst. Zinkcitrat är skit, kör hellre på glukonat. Finns en ännu bättre som hetter zinkpikolinat men har inte hittat den någonsans.
Magnesium kör jag på 750mg och vitamin D på 5000 enheter

Citat:The comparative absorption of zinc after oral administration of three different complexed forms was studied in 15 healthy human volunteers in a double-blind four-period crossover trial. The individuals were randomly divided into four groups. Each group rotated for four week periods through a random sequence of oral supplementation including: zinc picolinate, zinc citrate, and zinc gluconate (equivalent to 50 mg elemental zinc per day) and placebo. Zinc was measured in hair, urine, erythrocyte and serum before and after each period. At the end of four weeks hair, urine and erythrocyte zinc levels rose significantly (p less than 0.005, p less than 0.001, and p less than 0.001) during zinc picolinate administration. There was no significant change in any of these parameters from zinc gluconate, zinc citrate or placebo administration. There was a small, insignificant rise in serum zinc during zinc picolinate, zinc citrate and placebo supplementation. The results of this study suggest that zinc absorption in humans can be improved by complexing zinc with picolinic acid.

Ahh fuck, det du säger stämmer ju. Dags att byta ut i vitaminskåpet!
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-04-09,14:19,
Inlägg: #5
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Från MMsports sida om bodyscience ZMA:

Ingredienser: mineraler (magnesiumsalter av citronsyra, magnesiummalat, zinkaspartat),

Zinkaspartat good shit or bad shit?
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-04-09,14:41,
Inlägg: #6
RE: Frågor om magensium, zink osv.
(2015-04-09,13:50)Ragnarök Skrev: Zink 30 mg om dagen tänkte jag ligga på. FInns ju olika zink, har glömt vilken det är man ska ha, finns ju en som är typ värdelös effektmässigt enligt egen empiri.

Den är bra från iherb, dock 50 mg kapsel och inte 30:

http://www.iherb.com/Now-Foods-Zinc-Pico...psules/878

Beställ inte för mycket så du åker på tullavgifter dock.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2015-04-09,16:03,
Inlägg: #7
RE: Frågor om magensium, zink osv.
GJorde en beställning av ZMA från MMsport. testar skiten. Beställde även där omega 3. D-vitamin väntar jag lite med, tror itne jag har brist på d-vitamin och måste plugga på lite igen vilken d-vitamin man ska ha.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-07-09,01:43,
Inlägg: #8
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Vad tyckte du om ZMA, gav den någon effekt hos dig?
2018-01-29,14:55,
Inlägg: #9
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Har nu tagit ZMA (BodyScience) i snart 2 månader. Vaknar efter 3-4h av sömn och kan inte somna om, efter man varit vaken 6h så blir jag trött och kan knappt hålla mig vaken, samma sak nästa dag. Har en riktigt dålig dygnsrytm nu.
Upplever inte heller de vrickade drömmarna vissa beskriver från ZMA. Någon som upplevt samma sak?

Funderar på om jag måste minska dosen.

Har definitivt känt av "effekt" sedan jag började använda, men till kostnaden av sömn till den graden är inte värt det.
2018-01-29,19:07,
Inlägg: #10
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Testa ta det på morgonen istället?
"With life no matter what you do you are all in. This is going to kill you. Might as well play the most magnificent game you can while you're waiting. Because do you have anything better to do?"
2018-01-30,00:11,
Inlägg: #11
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Inte helt säker, men har uppfattat det som att det är bäst att ta det innan man lägger sig då det är då kroppen börjar bygga upp sig själv och faktiskt "ta till vara" på Zinket.

Magnesiumet gör en lätt seg

Får testa runt lite helt enkelt Smile
2018-01-31,14:50,
Inlägg: #12
RE: Frågor om magensium, zink osv.
Det står väl under instruktionerna att det ska tas på tom mage 30 min innan sömn.
Jag tar BodyScience ZMT ibland, märker ungefär 0 skillnad mot att inte ta det, så jag vet inte. Ska väl om något få bättre sömn och inte sämre?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Zink och dess påverkan av testosteronproduktionen Evilvalle 101 56,407 2014-05-07,18:49
Senaste inlägg:: godsgift
  Utlösning och testosteron, par frågor! nospoon 6 3,053 2012-03-05,21:02
Senaste inlägg:: nospoon

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}