LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
2015-05-10,14:16,
Inlägg: #1
Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Pratade lite med en polare som råkade ut för detta nyligen. Vi hade väldigt olika åsikter om saken, skulle vara kul att se vad folket här har för åsikter.

Säg att du träffar en brud, inget uttalat exklusivt men ni har sjukt trevligt ihop. Du kanske till och med ser flickvänspotential hos henne och leker lite med tanken på att ge upp andra brudar för att bara vara med henne. Ni har båda känslor för varandra. Sedan får du reda på att hon legat med en annan på fyllan, berättar detta för dig och hon har ångest över grejen. Låt oss anta att du hade lätt gjort samma sak om tillfället bjöds på. Allt har ju egentligen ändå varit fair play då?

Hade det stört dig att hon legat med en annan då? Hade du sett henne som mindre flickvänsmaterial eller hade det varit oförändrat?
2015-05-10,14:24,
Inlägg: #2
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Har man inte pratat om exklusivitet så är man fri att göra vad man vill med andra enligt mig
2015-05-10,14:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-10,14:31 av {2} Set Theory.)
Inlägg: #3
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,14:24)Parafras Skrev: Har man inte pratat om exklusivitet så är man fri att göra vad man vill med andra enligt mig

Det är min åsikt med. Tror polaren känner sig lite snopen för att han förväntade sig att hon bara skulle hålla sig till honom. De har båda uttryckt att de är kära i varandra men samtidigt uttalat att de inte är exklusiva. Min åsikt var väl att han skulle rycka upp sig lite, vilket han lackade lite smått på.
2015-05-10,15:04,
Inlägg: #4
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Ja det hade stört mig och det hade stört alla killar. Dom som säger något annat lever i någon typ av förnekelse. Varför skulle man vara neutral till det faktum att en tjej man träffar och gillar knullar runt med andra på fyllan? Trams rakt igenom.

Klart man är fri att göra vad man vill och även om man inte uttalat någon exklusivitet så är det väl klart att det är sårande om tjejen man träffar och gillar också knullar med andra? Uppenbarligen ett tecken på att hon inte ser killen hon är med som fullt tillräcklig. Eller så är hon bara en slyna. Speciellt om hon säger att hon har känslor för honom.
2015-05-10,15:21,
Inlägg: #5
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,15:04)Cogo Skrev: Ja det hade stört mig och det hade stört alla killar. Dom som säger något annat lever i någon typ av förnekelse. Varför skulle man vara neutral till det faktum att en tjej man träffar och gillar knullar runt med andra på fyllan? Trams rakt igenom.

Klart man är fri att göra vad man vill och även om man inte uttalat någon exklusivitet så är det väl klart att det är sårande om tjejen man träffar och gillar också knullar med andra? Uppenbarligen ett tecken på att hon inte ser killen hon är med som fullt tillräcklig. Eller så är hon bara en slyna. Speciellt om hon säger att hon har känslor för honom.

Jag tycker det är dubbelmoral att vara fullt okej med att man själv knullar andra men döma ut om bruden gör det. Om man nu inte tål att det kan hända att hon ligger med andra så får man för fan se till att tala om detta för varandra. Sen fattar jag såklart att man kan känna sig sårad eller whatever, känslor är känslor.
2015-05-10,17:27,
Inlägg: #6
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,14:16)Set Theory Skrev: berättar detta för dig och hon har ångest över grejen.

Sa hon att hon hade ångest över grejen?

Jamengudja, då är det ju hela chill. Då behöver jag ju inte oroa mig över att hon i själva verket faktiskt var nykter den där gången och egentligen fantiserar om att få smaka på den där härliga ONS-ballen några gånger till och samtidigt behålla mig som en plan c.

Låter som en keeper!
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2015-05-10,18:56,
Inlägg: #7
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Har man uttalat att man tycker om varann mycket och liknande är det självklart lite annat, men om dom samtidigt sagt att dom INTE är exklusiva så vad förväntar man sig?
Tror dock man förstör mer genom att pusha för att bli exklusiva dock (mark manson som tar upp att tjejen ALLTID ska ta relationen frammåt?)

Antingen får han ta upp det med henne ändå och vara willing to walk away om hon inte vill, eller så fortsätter han träffa henne och mår dåligt när hon ligger med en annan
2015-05-10,19:06,
Inlägg: #8
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Om man gillar tjejen mycket och det är ömsesidigt enligt henne (vilket bara är en massa bullshit), och inser att hon är en hoe som knullar med första bästa på fyllan så kanske man ska klippa banden och gå vidare? Nog bäst så...
2015-05-10,19:14,
Inlägg: #9
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,19:06)Cogo Skrev: Om man gillar tjejen mycket och det är ömsesidigt enligt henne (vilket bara är en massa bullshit), och inser att hon är en hoe som knullar med första bästa på fyllan så kanske man ska klippa banden och gå vidare? Nog bäst så...

Man är ingen hora bara för att man ligger på fyllan, dom hade ju uttalat att dom FÅR ligga med andra. Så hon har inte gjort något fel, han skulle väl satt ner foten innan då och velat ha exklusivitet istället för att bli sur i efterhand.
2015-05-10,19:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-10,19:32 av {2} Cogo.)
Inlägg: #10
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Om en tjej har känslor för en kille kommer hon inte ens vilja ligga med andra killar. Punkt. Hon har enligt TS sagt att hon har känslor för snubben, varför skulle hon då ens vilja knulla runt? Varför knulla nån snubbe på fyllan? Hon har därmed ljugit, är slutsatsen man kan dra. Mitt tips är att snubben drar sig ur deras relation, om han har känslor för någon han inte kan lita på.

Och varför skulle man ens komma till slutsatsen att vara icke-exklusiva om båda gillar varandra så mycket? Lol.

Men det kanske bara är jag som e gammal och omodern. Verkar ju standard att folk tar rätt oseriöst på relationer etc nuförtiden.
2015-05-10,19:33,
Inlägg: #11
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,19:25)Cogo Skrev: Och varför skulle man ens komma till slutsatsen att vara icke-exklusiva om båda gillar varandra så mycket? Lol.

Var polaren som inte vill binda sig. Tycker han får skylla sig själv faktiskt, särskilt då hon "väntat" och haft tålamod med honom i typ 5-6 månader där hon varit helt trogen. Jag vet inte varför han inte velat binda sig, om det bara handlar om att kunna ligga med andra eller om han har trust issues.
2015-05-10,19:38,
Inlägg: #12
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Jaha okay, ja då ändrades väl situationen en del :-)
2015-05-10,19:54,
Inlägg: #13
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,19:52)Toledo Skrev: Det här är väldigt situationsbaserat. Men givetvis så får killen skylla sig själv när han faktiskt bestämt att han inte vill vara exklusiv med henne. Klart som fan hon tillslut kommer ligga med någon annan.

Hände samma sak med mig och exet. Jag hade sagt att jag inte ville ha ett förhållande, hon låg med en annan. Självklart blir man grinig, men tänker man objektivt så hade alla gjort samma sak. Vänta på någon som inte vill ändå? No thx.

Jao, precis. Valde du att ingå i ett förhållande med bruden efter hon låg med annan?
2015-05-10,23:09,
Inlägg: #14
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
(2015-05-10,15:04)Cogo Skrev: Ja det hade stört mig och det hade stört alla killar. Dom som säger något annat lever i någon typ av förnekelse. Varför skulle man vara neutral till det faktum att en tjej man träffar och gillar knullar runt med andra på fyllan? Trams rakt igenom.

Så jävla klockren paragraf rakt igenom. Förstår mig inte på dudes som är helt OK med att tjejer de träffar - och enligt egen utsago "tycker om" - öppet knullar andra vid sidan om. Jävla cuckold-beteende som är konsekvensen av att ha blivit institutionellt kastrerad av att lyssna på PK-etablissemangets vurmande över hur fantastisk den sexuella frigörelsen är. Det enda scenariot där jag skulle rycka på axlarna ifall en KK jag träffar går runt och sätter på andra killar är ifall jag inte bryr mig om personen på ett personligt plan ÖHT, vilket inte riktigt är den sidan av mig själv jag vill anamma - att se andra människor som inget annat än verktyg för hedonistisk njutning är inte sund självutveckling. Sen är det klart att man spelar bollen så som man får den - träffar man en snygg brud som vill knulla, och senare visar sig ha en tresiffrig killcount kan man väl ha kul för kvällen, but das it.

My two cents iaf.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-05-10,23:31,
Inlägg: #15
RE: Hur ställer ni er till brudar som träffar andra?
Frågan jag ställer mig är, om man sållar bort alla tjejer som haft kk, träffat andra eller haft ett ONS samtidigt som hon har dejtat en själv. Alltså då före man börjat dejta seriöst.


Blir det ens några tjejer kvar då??


Med tanke på att tjejen velat ta det vidare med killen men han har sagt nej. Så tycker jag inte det är något konstigt alls. Man kan inte räkna med att en tjej håller sig borta ifrån sex med andra killar, om hon försökt pusha det till något seriöst och man själv har sagt nej och tagit ett steg tillbaka.

Då får man helt enkelt skylla sig själv.



Jag ser det personligen så här. Dejtar man en tjej seriöst och båda börjat få relationen "förhållande" till varandra, då hade jag inte accepterat att tjejen pippar en annan, sånt håller man sig borta ifrån om det börjar bli seriöst med en person. Även om man inte tagit "är vi i ett förhållande?" snacket än.


Om det däremot är en tjej man strular lite med, träffar till och från men har inget seriöst dejtande. Då kan man inte räkna med att tjejen lever i celibat utöver en själv.



Kan väl dock vara en hårfin gräns många gånger mellan när det är att man är osäker i sig själv och överdrivet svartsjuk och att vara mega chode och acceptera vad som helst.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}