LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
2015-05-18,09:06,
Inlägg: #1
hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
För att inte förvirra någon mer än nödvändigt så bör jag tala om att jag är en kvinna.

Jag har väldigt svårt för att skaffa nya killkompisar samt att "behålla" de jag redan har.

Jag är snygg, rolig, glad, social och kan prata om precis vad som helst med i princip vem som helst, problemet är att när jag visar ett, enligt mig, vänskapligt intresse så misstolkar mannen ifråga det och tar det som en invit.

Jag är alltid ärlig med att jag har kille, att jag inte är intresserad av annat än vänskap och att nej, jag tänker inte ligga lite med dig ändå, men det slutar alltid med att jag antingen måste be människan dra åt helvete eller så får jag finna mig i dess desperata försök att komma innanför mina byxor och försöka ignorera det.

Visst, jag kan skita i att gå ut, chatta på communitys och ge fan i att le mot människor men det är inte det jag vill. Jag vill utveckla sunda och ärliga vänskapsrelationer med normalt funtade män och inte bara underdogs som är vän med mig mest för att jag besitter kunskap om den kvinnliga naturen som de saknar.

Min fråga är väl egentligen; hur behåller jag en mans intresse på en vänskaplig nivå? Utan att han, åtminstone uppenbart, tror att det kan bli något mer mellan oss.
2015-05-18,10:35,
Inlägg: #2
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Lol troll? Svårt att se en kvinna på denna sida.

Men i alla fall, om det inte är trollning så är svaret helt enkelt att det du vill går inte i 99 fall av 100.

Tycker en kille du är snygg eller blir kär i dig så kommer han i 99/100 att vilja komma innanför dina byxor. Thats a fact.

Du kan bli vän med en kille i två former.

1. Han är inte sexuellt intresserad i dig, antingen gay eller att du inte är attraktiv nog för han. Men han tycker du har skön personlighet.

2. Han är en player som inte har några problem med att en specifik tjej inte vill ligga med han. Men här får du räkna med att risken är stor att han kommer se dig som en utmaning och försöka knulla dig om han får chansen. Det blir många nej ifrån din sida.

Med det sagt så även players kan bli kär och blir han det blir det svårt att vara vänner även om han har andra brudar.


Kort och gott: Kvinna och man vänskap är väldigt svårt om det finns sexuell attraktion ifrån den ena sidan. För en snygg attraktiv tjej är det närapå omöjligt att vara vän med killar på det sätt du vill.

The hard truth.
2015-05-18,10:50,
Inlägg: #3
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Män vill i allmänhet inte ha kvinnlig vänskap i annat syfte än att sätta på tjejens kompisar. Om inte ens den möjligheten finns tillgänglig har relation inget syfte överhuvudtaget - varför i helvete skulle en man investera tid och energi i en relation med en person av det motsatta könet när belöningen är att se personen i fråga bli knullad av någon annan? Friendzoning har de flesta fått tillräcklig erfarenhet av i tonåren, vilket går att jämföra med att köpa en kotlett på Ica, tillaga den och se på när någon annan äter upp den. Vår sexuella hunger är okontrollerbar - när en tjej bockar av tillräckligt många punkter på utseendechecklistan reser sig kuken. Så pass enkelt är det. Med det sagt tar jag dina kommentarer om att "jag är snygg och social" med en fet nypa salt p.g.a Amazing Mayzie-katastrofen från det gamla C-R-forumet. Tills dess att bildbevis dykt upp kan du lika gärna vara en överviktig polsk lastbilschaffis.

Vad har du ens för behov av att ha manliga vänner? Du uttrycker ett behov av att fylla på bekantskapskretsen med ännu fler män fastän det historiskt sett inte funkat - varför? Bekräftelsebehov? Megalomani?
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-05-18,10:52,
Inlägg: #4
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,10:35)confused... Skrev: Lol troll? Svårt att se en kvinna på denna sida.

Men i alla fall, om det inte är trollning så är svaret helt enkelt att det du vill går inte i 99 fall av 100.

Tycker en kille du är snygg eller blir kär i dig så kommer han i 99/100 att vilja komma innanför dina byxor. Thats a fact.

Du kan bli vän med en kille i två former.

1. Han är inte sexuellt intresserad i dig, antingen gay eller att du inte är attraktiv nog för han. Men han tycker du har skön personlighet.

2. Han är en player som inte har några problem med att en specifik tjej inte vill ligga med han. Men här får du räkna med att risken är stor att han kommer se dig som en utmaning och försöka knulla dig om han får chansen. Det blir många nej ifrån din sida.

Med det sagt så även players kan bli kär och blir han det blir det svårt att vara vänner även om han har andra brudar.


Kort och gott: Kvinna och man vänskap är väldigt svårt om det finns sexuell attraktion ifrån den ena sidan. För en snygg attraktiv tjej är det närapå omöjligt att vara vän med killar på det sätt du vill.

The hard truth.
Haha, jag har klivit ur mitt naturliga klimat för att lösa mitt livs största mysterium, ungefär.

Jag väntade mig något liknande det du skrev men jag blir inte mindre frustrerad för det.

Jag är bisexuell, och jag kan tycka att en kompis är hur jävla snygg som helst men jag vill inte ligga med henne ändå. Varför? För att jag värdesätter hennes vänskap över fysisk tillfredsställelse. Finns det överhuvudtaget inte med i eran vågskål?

Ska jag liksom bara ge upp och inse att mäns intresse för mig är baserat på huruvida jag är kb eller inte och bara finna mig i odiskreta "plz fuck me" eller helt enkelt skita i dem/er och få er att hata mig genom att från början förutsätta att ni vill mig något och typ be er dra åt fan..? Känns jävligt tråkigt.

(läs utan argt tonfal)
2015-05-18,11:03,
Inlägg: #5
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,10:50)golvmopp Skrev: Män vill i allmänhet inte ha kvinnlig vänskap i annat syfte än att sätta på tjejens kompisar. Om inte ens den möjligheten finns tillgänglig har relation inget syfte överhuvudtaget - varför i helvete skulle en man investera tid och energi i en relation med en person av det motsatta könet när belöningen är att se personen i fråga bli knullad av någon annan? Friendzoning har de flesta fått tillräcklig erfarenhet av i tonåren, vilket går att jämföra med att köpa en kotlett på Ica, tillaga den och se på när någon annan äter upp den. Vår sexuella hunger är okontrollerbar - när en tjej bockar av tillräckligt många punkter på utseendechecklistan reser sig kuken. Så pass enkelt är det. Med det sagt tar jag dina kommentarer om att "jag är snygg och social" med en fet nypa salt p.g.a Amazing Mayzie-katastrofen från det gamla C-R-forumet. Tills dess att bildbevis dykt upp kan du lika gärna vara en överviktig polsk lastbilschaffis.

Vad har du ens för behov av att ha manliga vänner? Du uttrycker ett behov av att fylla på bekantskapskretsen med ännu fler män fastän det historiskt sett inte funkat - varför? Bekräftelsebehov? Megalomani?
Alltså... Finner inte riktigt ord just nu. Klappade jag dig just mothårs utan att veta om det?

Jag förstår vad du menar och jag respekterar och accepterar dina åsikter i frågan men jag tycker faktiskt att du drog lite väl snabba slutsatser.

Jag har aldrig personligen ställt mig frågan "varför skulle en kille vilja vara vän med mig" för jag har inte förstått djupet i det hela. Varför skulle man å andra sidan inte vilja det? Jag är väl ett lika bra sällskap som vilken kille som helst?

Hade absolut inte tänkt reflektera över mitt bekräftelsebehov "offentligt" men det är väl klart att det är trevligt med uppmärksamhet. Dock på bekväma nivåer..

Angående huruvida jag är snygg eller ej; för att man skulle kunna sätta sig in i situationen så var jag ju liksom tvungen att ge någon form av beskrivning. Om det är sant eller ej är egentligen inte relevant för dig.

Har inga som.helst problem med att tala om vem jag är om du är tillräckligt nyfiken för att skriva ett litet privat mail till mig Smile
2015-05-18,11:08,
Inlägg: #6
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Jag har en väldigt nära vän som är kvinna en av mina bästa vänner faktiskt. Hon ser bra ut, hon är gift och har tre barn. Visst skulle jag få möjligheten att ligga med henne så hade jag säkert gjort det, dock skulle det med högsta sannolikhet ta död på den relation vi har idag. Det är inte värt det, hon är också den enda vän av det motsatta könet.

Den enda värdering jag har att inte ligga med henne är att det förstör mer än vad det gör nytta. Men å andra sidan pratar jag aldrig om sex-relaterade grejer med henne, jag pratar inte om andra kvinnor med henne. Hon vet att jag ligger med en hel del tjejer men vi tar aldrig upp det. Det är vissa saker vi inte kan prata om men det är också mycket vi kan prata om, saker som får mig att se på saker från ett annat perspektiv. Det kvinnliga perspektivet.

Men hur många tjejer har jag träffat under mina unga 28 år och hur många vänner har jag faktiskt som är kvinnor? Well i count that as one. Förutom min syster, morsan, moster osv, men de pratar jag inte om sådana saker med.

Frågan är, varför vill du så gärna ha en manlig vän? Vad är det män har som du inte kan hitta hos kvinnor? Intressen? Vardagligt talk?

Tyvärr är det lite så att när två personer möts från första gången och det uppstår någon form av attraktion från ett håll går det inte att ha en ren kompisrelation. Säg att du träffar en kille som faktiskt ser dig som en vän och endast en vän, kommer han ge dig signaler som får dig att bli attraherad av honom även om du har pojkvän och aldrig kan tänka dig något annat, så kommer attraktionen finnas där i undermedvetandet. Utan att du är medveten om det så finns den där på ett eller annat sätt.

Så återigen, varför manliga vänner?
2015-05-18,11:22,
Inlägg: #7
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,11:08)trollface Skrev: Jag har en väldigt nära vän som är kvinna en av mina bästa vänner faktiskt. Hon ser bra ut, hon är gift och har tre barn. Visst skulle jag få möjligheten att ligga med henne så hade jag säkert gjort det, dock skulle det med högsta sannolikhet ta död på den relation vi har idag. Det är inte värt det, hon är också den enda vän av det motsatta könet.

Den enda värdering jag har att inte ligga med henne är att det förstör mer än vad det gör nytta. Men å andra sidan pratar jag aldrig om sex-relaterade grejer med henne, jag pratar inte om andra kvinnor med henne. Hon vet att jag ligger med en hel del tjejer men vi tar aldrig upp det. Det är vissa saker vi inte kan prata om men det är också mycket vi kan prata om, saker som får mig att se på saker från ett annat perspektiv. Det kvinnliga perspektivet.

Men hur många tjejer har jag träffat under mina unga 28 år och hur många vänner har jag faktiskt som är kvinnor? Well i count that as one. Förutom min syster, morsan, moster osv, men de pratar jag inte om sådana saker med.

Frågan är, varför vill du så gärna ha en manlig vän? Vad är det män har som du inte kan hitta hos kvinnor? Intressen? Vardagligt talk?

Tyvärr är det lite så att när två personer möts från första gången och det uppstår någon form av attraktion från ett håll går det inte att ha en ren kompisrelation. Säg att du träffar en kille som faktiskt ser dig som en vän och endast en vän, kommer han ge dig signaler som får dig att bli attraherad av honom även om du har pojkvän och aldrig kan tänka dig något annat, så kommer attraktionen finnas där i undermedvetandet. Utan att du är medveten om det så finns den där på ett eller annat sätt.

Så återigen, varför manliga vänner?
Du skriver att du inte pratar om sex med henne, och jag börjar fundera på om det kan vara boven i dramat att jag gör just det med mina manliga vänner. Personligen har jag inga problem med att vara objektiv när en man pratar med mig om sex, men det kan mycket väl vara så att ni inte kan distansera er på samma sätt? Gör min frispråkighet att det blir svårt att se mig på ett avsexualiserat sätt?

Varför är en mycket bra fråga. Jag tror att jag generellt trivs bättre bland män därför att de är lite mer utåtagerande (för det mesta), och för att jag gillar gillar att få glimtar av deras perspektiv, bolla tankar med någon som inte nödvändigtvis tänker så "kvinnligt och känslomässigt" som jag. Dessutom roar de mig, det finns ingen kvinna i världen som hanterar min brutaläckliga humor lika bra som en man.. Men trots det så blir jag aldrig "one of the guys" som vissa tjejer tycks bli.
2015-05-18,11:38,
Inlägg: #8
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
I vilken situation träffar du dom här männen du vill bli vän med?
Jag har också en snygg tjejkompis, men vi lärde känna varandra när vi var 14år gamla(vi båda fyller 29 iår) men hon har fått motvärja ganska många försök till att ligga från min sida, dock bara på fyllan och ganska många år sen nu. Vi pratar inte heller om sex och har aldrig gjort det.
Jag har svårt att se i vilken situation som jag nu skulle träffa en snygg tjej och bara vara kompis med, tror inte en sån finns.

Tror dom tjejer du pratar om som blir "one of the guys" blir det ofta pga att dom har känt killarna sen innan könsmognad och blir betraktad som en syster eller nåt. Annars har dom väl helt enkelt manligt och oattraktivt beteende så killarna inte tycker det är värt att ligga, eftersom hon kanske medför värde iom att hon kan presentera dom för andra tjejer eller nåt.
2015-05-18,11:45,
Inlägg: #9
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,11:38)fisk Skrev: I vilken situation träffar du dom här männen du vill bli vän med?
Jag har också en snygg tjejkompis, men vi lärde känna varandra när vi var 14år gamla(vi båda fyller 29 iår) men hon har fått motvärja ganska många försök till att ligga från min sida, dock bara på fyllan och ganska många år sen nu. Vi pratar inte heller om sex och har aldrig gjort det.
Jag har svårt att se i vilken situation som jag nu skulle träffa en snygg tjej och bara vara kompis med, tror inte en sån finns.

Tror dom tjejer du pratar om som blir "one of the guys" blir det ofta pga att dom har känt killarna sen innan könsmognad och blir betraktad som en syster eller nåt. Annars har dom väl helt enkelt manligt och oattraktivt beteende så killarna inte tycker det är värt att ligga, eftersom hon kanske medför värde iom att hon kan presentera dom för andra tjejer eller nåt.
Väldigt blandat. I skolan, på krogen, på facebook och liknande forum och i andra sociala sammanhang.

Är ni verkligen så "taktiska? Går det inte att se en kvinna som en människa utan att antingen sexualisera henne eller använda henne för att komma åt andra kvinnor? Dömer inte, är genuint nyfiken på hur det funkar.
2015-05-18,11:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,11:50 av {2} trollface.)
Inlägg: #10
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,11:22)kakmonster Skrev: Du skriver att du inte pratar om sex med henne, och jag börjar fundera på om det kan vara boven i dramat att jag gör just det med mina manliga vänner. Personligen har jag inga problem med att vara objektiv när en man pratar med mig om sex, men det kan mycket väl vara så att ni inte kan distansera er på samma sätt? Gör min frispråkighet att det blir svårt att se mig på ett avsexualiserat sätt?

Varför är en mycket bra fråga. Jag tror att jag generellt trivs bättre bland män därför att de är lite mer utåtagerande (för det mesta), och för att jag gillar gillar att få glimtar av deras perspektiv, bolla tankar med någon som inte nödvändigtvis tänker så "kvinnligt och känslomässigt" som jag. Dessutom roar de mig, det finns ingen kvinna i världen som hanterar min brutaläckliga humor lika bra som en man.. Men trots det så blir jag aldrig "one of the guys" som vissa tjejer tycks bli.

Det behöver inte vara boven men det kan mycket väl vara en stor faktor. För om killen har någon form av attraktion till dig kommer allt prat om sex förknippa han med dig. Säg att du skulle tala om för din vän att du älskar att bli knullad si eller så, bli slickad där eller här, då kommer han genast att vilja göra det på dig om han har en attraktion för dig. Därav kan det bli komplikationer när man pratar om sex eller andra intima saker med just en manlig vän, så väl som kvinnlig.

Alltså ett sätt du kan få en mer kompisrelation är nog via ditt yrke med en arbetskollega. Men detta betyder inte att attraktion inte skapas. Attraktion kommer när man minst anar det och det är svårt att hålla borta.


(2015-05-18,11:38)fisk Skrev: I vilken situation träffar du dom här männen du vill bli vän med?
Jag har också en snygg tjejkompis, men vi lärde känna varandra när vi var 14år gamla(vi båda fyller 29 iår) men hon har fått motvärja ganska många försök till att ligga från min sida, dock bara på fyllan och ganska många år sen nu. Vi pratar inte heller om sex och har aldrig gjort det.
Jag har svårt att se i vilken situation som jag nu skulle träffa en snygg tjej och bara vara kompis med, tror inte en sån finns.

Tror dom tjejer du pratar om som blir "one of the guys" blir det ofta pga att dom har känt killarna sen innan könsmognad och blir betraktad som en syster eller nåt. Annars har dom väl helt enkelt manligt och oattraktivt beteende så killarna inte tycker det är värt att ligga, eftersom hon kanske medför värde iom att hon kan presentera dom för andra tjejer eller nåt.

Det är lite som fisk säger, många av de vänner man har av motsatta könet uppstår i tidig ålder då inte den där attraktionen finns på samma sätt som idag.

Grejen är att naturlagarna säger något helt annat än att kvinnor och män ska vara vänner, det är vår biologi att vi ska föröka oss. Instinkter som vi inte kan bara ta bort hos som helst. De sätt att få dessa att försvinna är helt enkelt att man träffar någon man blir avtänd av. Om det nu är som du säger att du är snygg och många killar ser dig som en attraktivperson, då har du svårt att få manliga vänner.

(2015-05-18,11:45)kakmonster Skrev: Väldigt blandat. I skolan, på krogen, på facebook och liknande forum och i andra sociala sammanhang.

Är ni verkligen så "taktiska? Går det inte att se en kvinna som en människa utan att antingen sexualisera henne eller använda henne för att komma åt andra kvinnor? Dömer inte, är genuint nyfiken på hur det funkar.

Problemet är som jag skrev tidigare att våra instinkter säger annat. Det är näst intill en fysisk-omöjlighet. Tänk dig hur en kille reagerar om du skriver till honom på facebook? Han ser det som att du visar intresse, tyvärr.. även om du bara skriver till honom på ett vänligt sätt som en kompis. Män tolkar signalerna på ett sätt.
2015-05-18,11:55,
Inlägg: #11
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,11:48)trollface Skrev: Det behöver inte vara boven men det kan mycket väl vara en stor faktor. För om killen har någon form av attraktion till dig kommer allt prat om sex förknippa han med dig. Säg att du skulle tala om för din vän att du älskar att bli knullad si eller så, bli slickad där eller här, då kommer han genast att vilja göra det på dig om han har en attraktion för dig. Därav kan det bli komplikationer när man pratar om sex eller andra intima saker med just en manlig vän, så väl som kvinnlig.

Alltså ett sätt du kan få en mer kompisrelation är nog via ditt yrke med en arbetskollega. Men detta betyder inte att attraktion inte skapas. Attraktion kommer när man minst anar det och det är svårt att hålla borta.



Det är lite som fisk säger, många av de vänner man har av motsatta könet uppstår i tidig ålder då inte den där attraktionen finns på samma sätt som idag.

Grejen är att naturlagarna säger något helt annat än att kvinnor och män ska vara vänner, det är vår biologi att vi ska föröka oss. Instinkter som vi inte kan bara ta bort hos som helst. De sätt att få dessa att försvinna är helt enkelt att man träffar någon man blir avtänd av. Om det nu är som du säger att du är snygg och många killar ser dig som en attraktivperson, då har du svårt att få manliga vänner.


Problemet är som jag skrev tidigare att våra instinkter säger annat. Det är näst intill en fysisk-omöjlighet. Tänk dig hur en kille reagerar om du skriver till honom på facebook? Han ser det som att du visar intresse, tyvärr.. även om du bara skriver till honom på ett vänligt sätt som en kompis. Män tolkar signalerna på ett sätt.
Kan man som kille göra sig medveten om sådana saker för att motverka dem? Min kille säger likadant som du/ni men har en hel del tjejkompisar. Han brukar förklara det med att "om man är medveten om att man funkar så enligt naturen så kan man motverka det". Är det hittepå? Och om inte, är det värt att eftersträva för er del eller är det helt ointressant?
2015-05-18,12:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,12:43 av {2} confused....)
Inlägg: #12
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,10:52)kakmonster Skrev: Haha, jag har klivit ur mitt naturliga klimat för att lösa mitt livs största mysterium, ungefär.

Jag väntade mig något liknande det du skrev men jag blir inte mindre frustrerad för det.

Jag är bisexuell, och jag kan tycka att en kompis är hur jävla snygg som helst men jag vill inte ligga med henne ändå. Varför? För att jag värdesätter hennes vänskap över fysisk tillfredsställelse. Finns det överhuvudtaget inte med i eran vågskål?

Ska jag liksom bara ge upp och inse att mäns intresse för mig är baserat på huruvida jag är kb eller inte och bara finna mig i odiskreta "plz fuck me" eller helt enkelt skita i dem/er och få er att hata mig genom att från början förutsätta att ni vill mig något och typ be er dra åt fan..? Känns jävligt tråkigt.

(läs utan argt tonfal)

Nu så tror jag först och främst att kärleken som bi-sexuell tjej känner för en annan kvinna är helt annorlunda mot kvinna/man kärlek där reproduktion är en del av kakan.

Dom bisexuella tjejer jag sett/träffat har agerat väldigt annorlunda runt andra tjejer dom ligger/är tillsammans med jämfört med män.

Sen blir det lite fel att du vinklar det till att "går inte vara vän med män för män tänker bara på sex" och se att be män dra åt fan som en potential lösning. För det är likadant för er tjejer när, en tjej klarar inte bara vara vänner med en kille hon är starkt sexuellt attraherad av, speciellt inte om han är flirtig/trevlig och pratar mycket sex med tjejen. Det är exakt samma visa där och tjejen kommer försöka ligga med killen om hon får chansen.

Skillnaden är sättet attraktion skapas på.


Om det du säger stämmer att du är en snygg tjej. Hur tror du det sett ut om en vältränad snygg kille med självsäker och attraktiv personlighet och högt sexuellt värde gick runt och var flirtig och trevlig och prata massa sex med tjejer han inte vill ligga med utan bara ha som vän? Kan garantera han hade haft samma problem som dig.

(2015-05-18,11:55)kakmonster Skrev: Kan man som kille göra sig medveten om sådana saker för att motverka dem? Min kille säger likadant som du/ni men har en hel del tjejkompisar. Han brukar förklara det med att "om man är medveten om att man funkar så enligt naturen så kan man motverka det". Är det hittepå? Och om inte, är det värt att eftersträva för er del eller är det helt ointressant?

Du kan göra han medveten men det kommer inte hjälpa, man kan inte bestämma vem man blir attraherad av.

Anledningen till att din kille kan det är för att han är förmodligen kategori 2 i min beskrivning och har lätt att få tjejer, många tjejer runt sig rent allmänt.

Det gäller inte dom flesta killar.
2015-05-18,12:47,
Inlägg: #13
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,12:38)confused... Skrev: Nu så tror jag först och främst att kärleken som bi-sexuell tjej känner för en annan kvinna är helt annorlunda mot kvinna/man kärlek där reproduktion är en del av kakan.

Dom bisexuella tjejer jag sett/träffat har agerat väldigt annorlunda runt andra tjejer dom ligger/är tillsammans med jämfört med män.

Sen blir det lite fel att du vinklar det till att "går inte vara vän med män för män tänker bara på sex" och se att be män dra åt fan som en potential lösning. För det är likadant för er tjejer när, en tjej klarar inte bara vara vänner med en kille hon är starkt sexuellt attraherad av, speciellt inte om han är flirtig/trevlig och pratar mycket sex med tjejen. Det är exakt samma visa där och tjejen kommer försöka ligga med killen om hon får chansen.

Skillnaden är sättet attraktion skapas på.


Om det du säger stämmer att du är en snygg tjej. Hur tror du det sett ut om en vältränad snygg kille med självsäker och attraktiv personlighet och högt sexuellt värde gick runt och var flirtig och trevlig och prata massa sex med tjejer han inte vill ligga med utan bara ha som vän? Kan garantera han hade haft samma problem som dig.
Det låter absolut vettigt, borde ha tänkt i de banorna tidigare men det är väl det som är fint med sånt här, att man kan både påminna och informera varandra om olika aspekter.

Det var inte min mening att vinkla det på ett sätt som drar alla män över en kant. Min "lösning" att be någon dra åt helvete grundar sig i att jag inte ser någon anledning att ha någon i mitt liv som inte respekterar min vilja och min integritet, det gäller både tjejer och killar.

Flirtig och trevlig behöver väl inte alls gå hand i hand? Jag uppfattar mig inte som speciellt flirtig. Nu känns det som att du blev provocerad av att du trodde att jag agerade dömande bitterfitta och svarar lite därefter. Jag identifierar mig inte med den personen du beskriver Smile
2015-05-18,12:57,
Inlägg: #14
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
Har några tjejpolare som jag brukar träffa och hitta på saker med(festa), men har sedan tidigare gjort något sexuellt med dom, ska jag vara ärlig så skulle jag inte lägga ner energi på att umgås med en brud om det inte finns någon form av spänning i mellan.
2015-05-18,13:01,
Inlägg: #15
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,12:57)sjoggaa Skrev: Har några tjejpolare som jag brukar träffa och hitta på saker med(festa), men har sedan tidigare gjort något sexuellt med dom, ska jag vara ärlig så skulle jag inte lägga ner energi på att umgås med en brud om det inte finns någon form av spänning i mellan.
Fan, vad deprimerande. Får ni verkligen all mental stimulans ni behöver från det egna könet? Vill ni aldrig vidga era vyer mentalt? Känner för att lägga mig på golvet och skrika lite.
2015-05-18,13:06,
Inlägg: #16
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,13:01)kakmonster Skrev: Fan, vad deprimerande. Får ni verkligen all mental stimulans ni behöver från det egna könet? Vill ni aldrig vidga era vyer mentalt? Känner för att lägga mig på golvet och skrika lite.

Vi killar är pretty fucking awesome! Ne men seriöst, alltså jag har ytterst sällan träffat tjejer som kan stimulera mig på det mentala planet. Nu är jag kanske inte jättebra exempel för jag är otroligt fantasifull och alla mina vänner säger att jag är riktigt jävla störd. Det är svårt att förklara, jag är antagligen inte den enda killen som skulle säga så om mig själv heller.

Det är inte många tjejer som jag connectar med på det sättet som jag gör med många killar. Visst det finns en del, men antingen så har någon av oss någon form av attraktion till varandra och då blir det helt plötsligt ganska så komplicerat. Och varför ska man ha någon som vän om man inte får något tillbaka?
2015-05-18,13:45, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,13:46 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #17
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
1. Läs "The Way of the Superior Man" av David Deida. Obligatorisk läsning för alla som behöver en snabbkurs i psykologiska skillnader mellan könen.

2. Ja, vi får "all mental stimulans [vi] behöver från det egna könet". Män är logiska och målstyrda, kvinnor är i regel irrationella och känslostyrda. Ironin är att de kvinnor som jag (och de flesta jag känner) har vänskapsrelationer har maskulina beteendemässiga drag - feminina kvinnor är (IMO) på snudd omöjliga att ha en vänskapsrelation med p.g.a all jävla drama, irrationalitet och huvudvärk.

3. Världen skiter fullständigt i dina, mina och allas individuella ambitioner - den ser ut som den gör. Det är oerhört naivt att tro att man på några decennier kan rota upp biologiskt inkodade drifter och beteendemönster. Din naivitet skiner igenom som ett svampmoln i följande post:

Citat:Kan man som kille göra sig medveten om sådana saker för att motverka dem? Min kille säger likadant som du/ni men har en hel del tjejkompisar. Han brukar förklara det med att "om man är medveten om att man funkar så enligt naturen så kan man motverka det". Är det hittepå? Och om inte, är det värt att eftersträva för er del eller är det helt ointressant?

Återigen - du försöker läsa in ett (fullständigt irrelevant) kvinnligt perspektiv i manligt beteende. Vilken motivation till att ändra på sig själv efter ditt kriterium har en man som upprepade gånger har använts som en känslomässig tampong, i synnerhet när de flesta kvinnor tenderar till att vara väldigt egoistiska i platoniska relationer och endast fokusera på sina egna problem?

Något offtopic: lustigt att det här togs upp eftersom det pekar på ett ganska allvarligt samhällsproblem. Kvinnor får nu för tiden så pass mycket uppmärksamhet och bekräftelse för att vara kvinnor att det leder till en kraftig inflation av deras självuppfattning och -värde. Missta aldrig sexuellt intresse för personligt intresse. Som Bill Burr sa: "women are constantly patting themselves on the back on how difficult it is to be a woman - and no one corrects them because they wanna fuck them". Kolla bara hur många poster den här tråden och din introduktionstråd har fått på så pass kort tid.

Sen är det en annan sak att du upprepade gånger har uttalat dig jävligt nedsättande mot män i allmänhet, trots att du blivit presenterad med information från fyra separata källor utan att själv motivera ditt eget val till varför du vill ha manliga vänskapsband. Din avatarbild i kombination med ditt beteende ger intrycket att du försöker marknadsföra dig själv som "the hot shit", vilket är ganska typiskt för tjejer som söker sig till communityt. Som ett personligt råd kan jag säga att det vore najs att dra ner på prinsess-attityden.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2015-05-18,13:54,
Inlägg: #18
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,13:01)kakmonster Skrev: Fan, vad deprimerande. Får ni verkligen all mental stimulans ni behöver från det egna könet? Vill ni aldrig vidga era vyer mentalt? Känner för att lägga mig på golvet och skrika lite.

Vad för några mentala vyer är det som skulle vidgas?

Absoluta majoriteten kvinnor idag är ju faktiskt inte särskilt intressanta ö.h.t och har inte så mycket som händer i deras liv utöver att fixa fredagsmys, bolla lite likes med nån väninna"åh sötizz <<3", lägga ut nån selfie, se nåt avsnitt från The Kardashians säsong 10, fingra lite på mobilen och lägga ut nåt PK-inlägg på Twitter, typ.

Saker som jag har 0 intresse av. I vanliga fall så är ju den absolut tråkigaste snubben man träffar fortfarande 100ggr roligare och mer intressant än den roligaste och intressantaste kvinnan.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2015-05-18,13:59, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,14:12 av {2} kakmonster.)
Inlägg: #19
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
(2015-05-18,13:45)golvmopp Skrev: 1. Läs "The Way of the Superior Man" av David Deida. Obligatorisk läsning för alla som behöver en snabbkurs i psykologiska skillnader mellan könen.

2. Ja, vi får "all mental stimulans [vi] behöver från det egna könet". Män är logiska och målstyrda, kvinnor är i regel irrationella och känslostyrda. Ironin är att de kvinnor som jag (och de flesta jag känner) har vänskapsrelationer har maskulina beteendemässiga drag - feminina kvinnor är (IMO) på snudd omöjliga att ha en vänskapsrelation med p.g.a all jävla drama, irrationalitet och huvudvärk.

3. Världen skiter fullständigt i dina, mina och allas individuella ambitioner - den ser ut som den gör. Det är oerhört naivt att tro att man på några decennier kan rota upp biologiskt inkodade drifter och beteendemönster. Din naivitet skiner igenom som ett svampmoln i följande post:


Återigen - du försöker läsa in ett (fullständigt irrelevant) kvinnligt perspektiv i manligt beteende. Vilken motivation till att ändra på sig själv efter ditt kriterium har en man som upprepade gånger har använts som en känslomässig tampong, i synnerhet när de flesta kvinnor tenderar till att vara väldigt egoistiska i platoniska relationer och endast fokusera på sina egna problem?

Något offtopic: lustigt att det här togs upp eftersom det pekar på ett ganska allvarligt samhällsproblem. Kvinnor får nu för tiden så pass mycket uppmärksamhet och bekräftelse för att vara kvinnor att det leder till en kraftig inflation av deras självuppfattning och -värde. Missta aldrig sexuellt intresse för personligt intresse. Som Bill Burr sa: "women are constantly patting themselves on the back on how difficult it is to be a woman - and no one corrects them because they wanna fuck them". Kolla bara hur många poster den här tråden och din introduktionstråd har fått på så pass kort tid.

Sen är det en annan sak att du upprepade gånger har uttalat dig jävligt nedsättande mot män i allmänhet, trots att du blivit presenterad med information från fyra separata källor utan att själv motivera ditt eget val till varför du vill ha manliga vänskapsband. Din avatarbild i kombination med ditt beteende ger intrycket att du försöker marknadsföra dig själv som "the hot shit", vilket är ganska typiskt för tjejer som söker sig till communityt. Som ett personligt råd kan jag säga att det vore najs att dra ner på prinsess-attityden.
vänta, va? Jag menade aldrig att vara nedlåtande eller otrevlig på något vis och tycker faktiskt att du är jävligt orättvis just nu. Jag ställde en fråga, och tycker att jag har motiverat min tanke så gott jag kan, och har visserligen ifrågasatt informationen jag fått men om jag inte förstår eller vill belysa frågan från ett annat håll så är jag väl fri att göra det?

Att kasta i mitt ansikte att jag borde ändra min attityd pga en fråga som för mig kändes relevant är ganska onödigt. Jag är inte bättre än någon för att jag är kvinna, lika lite som jag är sämre än någon som är man - utifrån ett värde perspektiv.
Ska jag inte kunna öppna käften pga att vissa extremfeminister provocerat er att tro att en kvinna som har någon slags åsikt eller fundering kring män är fientlig och måste sättas på plats?

Angående min avatarbild.. Jag är utrustad med lite olika egenskaper som t.ex självdistans, självinsikt och humor. Jag är högst medveten om att jag är en ologisk och stundvis ganska besvärlig individ, nämligen.
2015-05-18,14:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-05-18,14:40 av {2} golvmopp.)
Inlägg: #20
RE: hur bibehåller jag en vänskaplig relation med en man?
[Image: a76.jpg]

Du får inte mothugg för att du är kvinna, eller för att du ställer en fråga, utan p.g.a att du säger korkade saker. Se det här som en praktisk studie i ocensurerad maskulin kommunikation - ingen här (tror jag) anpassar sina svar för att ligga med dig, och då blir konsekvensen att man får svar på tal om man häver ur sig mindre genomtänkta saker. Jag (och flera andra här inne) har skrivit rätt utförliga poster till dig som du har valt att avfärda, och istället läst in en massa orelaterad skit i, samt försökt projicera bilden av att jag har något personligt otalt med dig.

Coolt om anledningen till att du är här är ett genuint intresse av att lära sig mer om det manliga psyket, men om så är fallet skjuter du dig själv i foten rejält med att försöka blanda in en massa genustrams och floskler istället för att ta åt dig av de solida råden du redan har fått.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}