LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tjejvänner, ger det er någonting?
2015-08-17,14:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-17,14:24 av {2} ångest101.)
Inlägg: #1
Tjejvänner, ger det er någonting?
Att ha tjejer som arbetskollegor eller studievänner har nog alla erfarenhet av, och det är ju fine. Men med tjejvänner menar jag en tjej du hänger med utan att ha sex i fokus, det kan hända att ni har sex men majoriteten av tiden gör ni annat, typ går ut eller något.

Jag är kluven till detta, har man snygga tjejvänner så blir det alltid att man vill försöka med något, och får man till det så blir man fan less i efterhand när hon pratar om andra killar, för det är ju sånt vänner gör. Snackar om allt eller inget. Funderar nästan på att skita i tjejvänner då jag tycker det blir jobbigt. Känns som man blir "betaliserad" att vara nalle och prata om andra killar med tjejer, känns fel

* ONS
* KK
* flickvän
Alla dessa har ju tydliga syften från början.

Prata om livsfrågor,tjejer,gå ut på krogen gör jag hellre med Polare, inget tvivel.


Vad tycker ni?
Och ni som har KK, gör ni mycket saker runt om sexet? Känns skit om man nu inte vill satsa på tjejen som flickvän då.


Tankar?

2015-08-17,18:27,
Inlägg: #2
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Ser inga problem med det per se. Men som du säger kan det vara svårt att få till på ett bra sätt dock. SLutar typ alltid med att den ena eller den andra får för starka känslor åt något håll.
Extreme Living
Never complain - never explain
2015-08-17,18:50,
Inlägg: #3
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Enklare om tjejen gillar dig än tvärtom då tjejer är mer passiva generellt. Har en som jag hänger med bara 1on1, 10 år äldre men ung i sinnet och vi har kul ihop... tycker om att hänga med henne, prata om allt möjligt (soft att ha några äldre vänner också). Fått ett handjobb av henne en gång, annars inget sexuellt... dock rätt säker på att jag skulle kunna styra det. Men det vill jag ej, känns dumt :-)

Men om dynamiken är den att du gillar henne mer så är det helt klart waste.
2015-08-17,21:23, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-17,21:28 av {2} ångest101.)
Inlägg: #4
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
(2015-08-17,18:27)Ragnarök Skrev: Ser inga problem med det per se. Men som du säger kan det vara svårt att få till på ett bra sätt dock. SLutar typ alltid med att den ena eller den andra får för starka känslor åt något håll.

Så är det, och jag har iprincip bara haft tur känns det som att jag inte träffat någon jag blivit kär i. Man lever farligt när man börjar göra aktiviter med KK's, nästa gång kan det vara jag som blir kär. Och vill helst undvika det på 1 tag

(2015-08-17,18:50)Cogo Skrev: Enklare om tjejen gillar dig än tvärtom då tjejer är mer passiva generellt. Har en som jag hänger med bara 1on1, 10 år äldre men ung i sinnet och vi har kul ihop... tycker om att hänga med henne, prata om allt möjligt (soft att ha några äldre vänner också). Fått ett handjobb av henne en gång, annars inget sexuellt... dock rätt säker på att jag skulle kunna styra det. Men det vill jag ej, känns dumt :-)

Men om dynamiken är den att du gillar henne mer så är det helt klart waste.
Yeah waste helt klart om man är den som jagar och känner mer för henne

Tror det lutar åt KK och inget mer utanför sexet och lära känna varann för mycket. Bara om man träffar någon man verkligen verkligen vill något mer med

2015-08-17,23:24,
Inlägg: #5
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Tycker det är jobbigt, har svårt att kommunicera min personlighet på ett vänskapligt vis till tjejer, kan bero på att jag aldrig hade några tjejpolare när jag var lite, eller på att morsan är väldigt maskulin.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2015-08-18,00:44,
Inlägg: #6
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
(2015-08-17,23:24)Schlinus Skrev: Tycker det är jobbigt, har svårt att kommunicera min personlighet på ett vänskapligt vis till tjejer, kan bero på att jag aldrig hade några tjejpolare när jag var lite, eller på att morsan är väldigt maskulin.

Agree, att umgås med en tjejkompis och veta att man inte ska ha sex med henne känns bara fel. Svårt att få ut sin personlighet utan att få vara charmig,flörtig.

Man blir ju mer eller mindre en tjej då om det dessutom kommer upp samtal om killar. Känns kontraproduktivt OM det nu inte är en tjej man tycker om på riktigt, då är det skillnad. Men att ge ett KK så mycket av ens liv känns för generöst, enligt mitt tycke. Så jag håller mig nog till ONS,KK eller flickvän. Allt där mellan suger bara

2015-08-18,03:12,
Inlägg: #7
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Be a MAN o umgås med din broes..

Hah nä men finns både gott o ont enligt mej, har sj lagt av med att umgås med tjejkompisar sen några år innan och insåg att jag blev mer en man ist.

Dom brukar bara tjöta om massa ointressanta saker , får helt enkelt inte någon skön vibe som jag får med mina egna broes.

Tycker det är bättre o umgås med dom du layar samtidigt.
Don't be that friendzone guy Dodgy

Just my thoughts
2015-08-18,10:23,
Inlägg: #8
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Finns ju en saying att tjejkompisar lär en mer om tjejer än vad alla världens Pua's gör, inte för att de säger rätt saker, men av att observera dem. Hur agerar de med killar de är intresserade av, halvt intresserade av etc.

Själv är jag dock totalkass på tjejkompisar.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-08-18,10:49,
Inlägg: #9
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Vetefan men jag kan typ inte ha tjejvänner känns det som. De tjejvänner jag har, umgås jag med på det sätt som jag umgås med låt säga kollegor. Alltid lite stelt eller vad man ska säga, aldrig vart särskilt nära en tjej på det sättet.

Och ja, man vill ju alltid ligga med dom förr eller senare helt klart! Tycker fortfarande det är värt det, just nu har jag typ inga tjejkompisar öht, iaf som jag anser mig vara nära eller som jag umgås med på någon slags regelbunden basis. Det är trots allt jävligt bra för att få ligga o ha tjejpolare, det är väl typ den största fördelen med det Big Grin
2015-08-18,16:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-18,16:09 av {2} ångest101.)
Inlägg: #10
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Här kommer ett exempel

Någon kanske känner igen sig i följde

Träffade en tjej för flera flera månader sedan och vart KK, allt flöt på bra i början. Men efter ca 1 månad började hon få känslor, ville inte att jag skulle vara med andra för då skulle det vara "slut". Anyways jag fortsätta att ligga med andra såklart och varje gång vi haft sex frågade hon om jag träffat någon mer.

Jag sa som det var, ibland hade jag det och ibland hade jag inte "hunnit" vara med någon annan. I vissa perioder låg jag bara med henne. Var alltid ärlig och ljög aldrig.
Nu har hon friedzoonat mig pga att hon mår dåligt när jag är med andra säger hon.

Imorgon ska jag träffa henne och säga som det är, talet kommer lyda ungefär såhär

"jag gillar verkligen att vara med dig, jag är inte redo för ett förhållande. Men med tanke på att jag tycker du är så het så kommer jag ej kunna hålla mig att försöka med något mer, så därmed kommer inte en vänskaprelation fungera med dig, tråkigt är det då vi känner varann bra, men man kan ej få allt."


Känns bara fel att vara friedzoonad, suger energi och allt jag gör med henne kan jag göra med vänner lika gärna

2015-08-18,20:15,
Inlägg: #11
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Har tjejkompisar, men alla dessa tjejer skulle jag kunna ligga med när jag så behagar, AKA de är kåta. Rent generellt får jag ärligt talat inte ut allt för mkt av dessa vänskaper. Behöver jag hjälp med något så är det i stort sett alltid killpolare jag frågar (då de är mer kunniga LOL), diskuterar jag något vetenskapligt/filosofiskt så är det alltid med killar etc. Sport? Killar, leka paintball? killar, etc etc
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2015-08-18,23:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-18,23:16 av {2} ångest101.)
Inlägg: #12
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
, "gjorde slut" på våran vänskap/relation ikväll. Första tjejen jag öppnat upp mig för sedan min flickvän, sexet har varit grymt och var kul att umgås med henne under KK perioden.

Men jag sa som det var, kan vi inte umgås intimt vill jag inte träffa dig mer alls. Var väldigt jobbigt att se då hon bröt ihop och frågade gång på gång varför vi inte bara kan vara vänner och ses iaf.

Skulle iaf bara sluta med att någon av oss vart kära, och då blir det drygt då jag inte är klar än med game.

Nu har det varit en period med olika KK's av/på ganska länge, och vad ska man säga. Sexet blir bra, men mycket drygt skit också som suger energi.

En kalldusch och ut och öppna IRL igen så glömmer jag detta trubbel förmodligen



Edit: mycket mitt egna fel att jag vart friedzoonad, ju mer vi umgicks och kom varann nära, ju mer släppte jag på överhanden och attraktion dog och jag vart en vän tillslut.

Verkar som enda sättet att hålla en tjej kåt på dig är att vara en
Upptagen player som kanske kan räddas, man knullar allt och går ej att stoppa. Men tillslut lyckas hon göra om dig, men makten finns hos playern då hon vet att han åker på knull-turne om hon inte accepterar läget

2015-08-19,20:56,
Inlägg: #13
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Bra att du gjorde slut, gå alltid dit du kan växa mest. Never sacrifice growth and purpose for relationship.
2015-08-19,21:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-19,21:20 av {2} ångest101.)
Inlägg: #14
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
(2015-08-19,20:56)godsgift Skrev: Bra att du gjorde slut, gå alltid dit du kan växa mest. Never sacrifice growth and purpose for relationship.

Exakt mannen, växer inte ett skit av att vara med henne nu. Snart får man väl hålla i hennes väska medans hon hånglar med någon annan om jag går med på att vara friedzoonad

MEN det är en skön tjej så jag tänker eventuellt höra av mig om någon månad eller två, och se vart hon står då för en sexuell relation

2015-08-19,21:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-19,21:39 av {2} Parafras.)
Inlägg: #15
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Känns som att det alltid går att vända sånt här till att hon fortsätter ligga med dig. Hur vet jag inte då jag inte haft samma experience, så vet inget konkret.

Men om en tjej säger sådär och vill vara vän, ÄVEN om hon är attraherad av dig.
"Nej vi borde inte, vi ska ju bara vara vänner" *klär av henne tröjjan*
Blir förbjudet för henne och ännu mer sexigt. Men the fuck do I know, ingen egen erfarenhet som sagt. Bra att du stod upp för dig själv iallafall.

Juste, för att svara på frågan. Kan man väl ha men isådanafall kommer jag försöka ragga på dom om dom är singlar och om inte så gå ut ihop för pre-selection. Eller för att slå ihjäl lite tid en tråkig vardag, ingen "riktig" vän.
2015-08-19,22:06,
Inlägg: #16
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Alltså, jag brukar ha tjejpolare men oftare är det tjejer man träffar i olika sammanhang. Vi är ett gäng som drar och spelar beachvolley då och då: där finns det den sociala gruppen som man bjuder in brudar till.

När jag drar ut och festar är det en hel del tjejpolare som är med fine.

Mer sällsynt med brudar som hänger kvar i vått och torrt som en del broes gör.


Får mig att tänka på ett ex som jag hade som polare efteråt. Var ute en hel del, första gången vi var ute på krogen sade jag hyfsat direkt: "tro fan inte att jag tänker bära omkring på din väska bara för vi e polare nu" (datfacewhen) Big Grin



Om man ska dra någon slags kontenta av det hela. 50% av brudarna jag umgås med slår ofta knut på sig själva för de inte har någon aning om vi är kk, polare eller något exklusivt. De andra är något mer chill.
2015-08-19,22:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-19,22:52 av {2} ångest101.)
Inlägg: #17
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
Parafras & Wilson

Tack för svar, har ingen direkt kommentar men uppskattar era tankar. Skönt man "gjorde slut" med henne iaf

Att bli friedzoonad och gå med på det = man blir en hunsad forrest gump om man låter det gå

2015-08-21,00:17,
Inlägg: #18
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
(2015-08-19,22:43)ångest101 Skrev: Parafras & Wilson

Tack för svar, har ingen direkt kommentar men uppskattar era tankar. Skönt man "gjorde slut" med henne iaf

Att bli friedzoonad och gå med på det = man blir en hunsad forrest gump om man låter det gå
Ye np man, alltid bra med lite feedback.

Alltså jag vet inte.. Har varit med om både fram och tillbaka där. Blivit friendzoneat, sen knullat deras bästis, sen knullat henne. Andra gånger har man svansat efter som en piskad liten chode. Beror nog jävligt mkt på hur ens övriga liv ser ut, om man ligger med många brudar i övrigt, har värderingar osv.

MEN du måste var jäkligt medveten om att OM du ska acceptera en friendzone så måste det vara på dina premisser = du tycker hon är en skön människa man kan hänga med oavsett, typ sexet spelar inte så jävla stor grej.

Man vill aldrig hamna i en situation där du vill ha henne mer än hon vill ha dig.
2015-08-21,00:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-08-21,01:24 av {2} ångest101.)
Inlägg: #19
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
(2015-08-21,00:17)Willson Skrev: Ye np man, alltid bra med lite feedback.

Alltså jag vet inte.. Har varit med om både fram och tillbaka där. Blivit friendzoneat, sen knullat deras bästis, sen knullat henne. Andra gånger har man svansat efter som en piskad liten chode. Beror nog jävligt mkt på hur ens övriga liv ser ut, om man ligger med många brudar i övrigt, har värderingar osv.

MEN du måste var jäkligt medveten om att OM du ska acceptera en friendzone så måste det vara på dina premisser = du tycker hon är en skön människa man kan hänga med oavsett, typ sexet spelar inte så jävla stor grej.

Man vill aldrig hamna i en situation där du vill ha henne mer än hon vill ha dig.

All right! Japp tack för påminnelsen. Första gången jag blivit friedzoonad på riktigt och tycker det sög fakriskt. Men är sjukt nöjd att jag klippte direkt och "gjorde slut". Hon kan ångra beslutet hon tog men jag kan enbart gå vidare.

Allt jag kan göra är att låta henne höra av sig, vilket inte kommer hända. Som du säger, hör jag av mig "Leder" hon igen och jag hamnar i facket att jag vill ha henne mer och blir zoonad hårdare.

Blir ut med wing imon på DG sedan NG, sova sen DG igen och kanske en Till NG

Efter det har jag glömt henne förhoppningsvis.


Men japp, erkänner att detta påverkade mig en hel del då det sög hårt. Så nu känner man lite hämnd känsla på det motsatta könet för dom är så random, vill gå ut och lägga en fittig push/Pull utan att closa, bara låta det ligga i luften en hel utekväll och suga energi på "offret"

Sååå sjukt omogna tankar jag vet, men kan ej rå för Det. Läget suget helt enkelt ett tag efter! Men snart är det historia

2015-08-21,04:43,
Inlägg: #20
RE: Tjejvänner, ger det er någonting?
aggressioner mot tjejer generellt, brukar jag möta med insikten att det och är dessa tjejer som har fått mig till att jobba på mig själv och utvecklas som person. Det hjälper ofta att få en bättre approach till kvinnor
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}