LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
2015-09-30,11:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-30,11:27 av {2} Simme121.)
Inlägg: #1
Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
Detta kan väl inte betyda lågt testosteron, att jag bara vaknar med morgonstånd ibland? Har det inte mer att göra med ifall man vaknar under REM-sömn (dvs att man har drömt precis) eller inte? Då REM sömn = stånd, och det kan helt enkelt vara så att jag hade REM-sömn under natten eller tidigare men inte på morgonen.

Jag läste någonstans att T = nattligt stånd, Dopamin = dagtids stånd, kan man ha hälsosamma dopamin-nivåer men lågt T? Dopamin och T hänger väl ihop? Iom att jag kan få råstånd flera gånger om dagen om jag vill bara av att tänka något sexuellt, och även har bra energi-nivåer så borde mitt dopamin vara hälsosamt.

Läste på RFSU (Riksförbundet för sexual upplyssning) som verkar vara en bra källa http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Fr...archString=

Citat:[quote]Ska man ha morgonstånd jämt? Det har inte jag. Är det något fel då?

Att man har morgonstånd beror på att man ofta drömmer precis innan man vaknar och när man drömmer så slappnar kroppen av på samma sätt som när man är upphetsad samt att en full urinblåsa kan ligga på vissa nerver som gör att man får stånd. Självklart är det så att vi alla är olika och kanske inte drömmer på morgonen och det behöver inte vara något fel för det. Har du stånd på andra tidpunkter på dygnet så är det inte något kroppsligt fel på dig. Det är inte heller alla som alltid har morgonstånd.[/quote

Jag har stånd på andra tidpunkter på dygnet så det borde inte vara kroppsligt fel/hormonfel. Jag får även utlösning i sömnen regelbundet då jag självklart inte runkar så det borde också innebära normala hormoner. Mitt ansiktshår/hår under hakan/halsen växer också varje dag och är starkt, så rakar varje morgon. Har också en bra libido, och tanken av att slicka fitta är positivt/bra och INTE äckligt som en del killar tycker.
2015-09-30,11:21,
Inlägg: #2
RE: Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
Nej alla har inte morgonstånd alla dagar, men ibland händer det.

Winning Beats the Game

Be Selfish
2015-09-30,11:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-30,11:27 av {2} Simme121.)
Inlägg: #3
RE: Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
(2015-09-30,11:21)SvaMp_ Skrev: Nej alla har inte morgonstånd alla dagar, men ibland händer det.


Snabbt svar, vad nice tackar. Jag tror det beror mer på om man vaknar från REM-sömn eller inte och hur djupt eller icke-djupt man sover....
2015-09-30,13:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2015-09-30,13:49 av {2} Simme121.)
Inlägg: #4
RE: Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
Frågade en kompis om detta, han sa att det är vanligt och inga problem och han får också bara morgon-erektion ibland medans han alltid får erektion när han behöver på dagen istället.
2015-10-03,20:49,
Inlägg: #5
RE: Kan få råstånd flera gånger om dagen, men morgonstånd bara ibland?
Stånd beror ju på hur man mår just under denna tidsperiod i livet Vecka/dag/whatever. Är du frisk och kry så har du oftare stånd.

Sen beror morgonstånd på att blåsan kan vara väldigt full och trycka på penis/(någon-stans-man-får-stånd-av)

Jag ÄLSKAR att ha stånd
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Bara i samband med träning? neandertalaren 6 2,274 2012-09-20,18:31
Senaste inlägg:: TobiasK

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}