LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Tjejers rationaliseringar
2012-03-04,17:04,
Inlägg: #1
Tjejers rationaliseringar
Låter kanske cynisk nu men detta är en sak som jag reflekterat över på sistone..
När tjejer skriver på sina FB, bloggar eller whatever, och de refererar till sina boyfriends typ såhär:
"Nu ska jag hem till min snygga kille"
"Blev ingen utgång ikväll för att jag har ju en alldeles underbar pojkvän som väntar här hemma"
"Min kille är så fin eftersom blablabla"

Så betyder det egentligen en sak: Att mkt av hennes tidigare attraktion för sin pojkvän är gone.
Därför vill hon få bekräftat att hon gjort ett bra val av pojkvän och söker yttre bekräftelse på att det faktiskt är så. Hade hon känt en stark attraktion för sin pojkvän hade detta behov att "outa" vad hon tycker om sin pojkvän aldrig funnits.

Vad är era erfarenheter kring detta? Nu har jag själv inte haft ett seriöst förhållande på över 4 år och kan därmed inte reflektera över hur mina tjejer betett sig. Men ni som är i förhållande där attraktionen fortfarande är stark; håller era tjejer på såhär?
Faber est suae quisque fortunae.

Min tråd om Social utveckling, fysisk hälsa å sånt
2012-03-04,17:35,
Inlägg: #2
Tjejers rationaliseringar
Njaeae, asså de kan ju vara "yeah buddy, ive got a boyfriend" skit, typ att dom vill att ppl ska veta att hon har ett bra förhållande. Utgångs saken tror ja är att hon skyddar sitt ego. Inga av hennes kompisar vill hänga med ut -> vem fan vill gå ut, ive got a bf

Kan också va att de är ett bekräftelsebehov, men det ligger hos henne. Hon gillar inte att vara singel, känner att killar inte behandlade henne som dom borde, men nu har hon en kille som bryr sig, men samtidigt behöver inte det betyda att det är rätt kille men att hon sökt sig till ett förhållande för förhållandets skull. Okej du kan ha en poäng.

Fan vilket ordbajs
2012-03-04,17:38,
Inlägg: #3
Tjejers rationaliseringar
Kan vara extra tydligt när hon blitzkriegar fram ett förhållande och dom älskar varandra efter 2 veckor, då är det fan tydligt att det finns djupare issues
2012-03-04,17:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-03-04,17:44 av {2} russel.)
Inlägg: #4
Tjejers rationaliseringar
Intressant tråd!

Har inte heller så mycket erfarenhet av detta, men man ser ju sånt här dagligen på FB osv, så vill gärna veta mer.

Jag håller med dig carragher, det låter som om det skulle kunna va så.

Behov att "outa"
En parallel är väll att om man är stark i sig själv så skryter man inte. Eller man om man är grym behöver man inte berätta det. Svårt att förklara mig, men hoppas att ni förstår vad jag menar här.

EDIT: Skryta och skryta. Inte i så stor utsträckning iaf
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-03-04,18:51,
Inlägg: #5
Tjejers rationaliseringar
humblebrag Big Grin googla det om du inte hört om det tidigare.

tyvärr är det ofta egobaserade attentionwhores som skriver ut sådana status inlägg då de saknar något IRL som gör att självkänslan inte är på topp. Fiskande efter likes, vem som fick flest inlägg när de fyllde år är saker som kan krydda egot nothing else..
you need to try before you win
2012-03-04,20:01,
Inlägg: #6
Tjejers rationaliseringar
swagger Skrev:humblebrag Big Grin googla det om du inte hört om det tidigare.
tyvärr är det ofta egobaserade attentionwhores som skriver ut sådana status inlägg då de saknar något IRL som gör att självkänslan inte är på topp. Fiskande efter likes, vem som fick flest inlägg när de fyllde år är saker som kan krydda egot nothing else..

http://www.urbandictionary.com/define.ph...ble%20Brag

"A form self promotion where the promoter thinks he is, almost subliminally, bragging about himself in the context of a humble statement or complaint. Everyone listening thinks he a jackass. "I am exhausted from my two week vacation to Hawaii. I need a vacation."

Nice Humble Brag, asshole."
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-03-07,10:41,
Inlägg: #7
Tjejers rationaliseringar
Haha, yeah, tippar att det ofta är som TS säger. Dom vill säkert att pojkvännen ska vara fantastisk med (önskar det) och tycker nog att han är det på vissa sätt, men saknar denna råa attraktionen dom hade kännt för någon som varit higher value. Sen finns nog massa anledningar, men det du säger makes sense.

Man måste nog va cynisk för att förstå hur saker tenderar fungera, btw. Världen är inte disneyland.

Ben-hur är onto something med, verkar som många tjejer älskar att vara i ett förhållande även om deras kille är en average joe. Så det finns nåt äkta i det, rationaliseringen tycks vara att just deras kille är så förbannat awesome när de i verkligheten saknar något (rå primitiv attraktion) även om de vill vara med honom (err tills nåt bättre dyker upp åtminstone). Kvinnor har trots allt en mixad mating strategy (strong genes vs långsiktig partner eller vad David Buss babblar om) vilket är orsaken att deras beteenden är motsägelsefulla ofta.
2012-03-07,10:59,
Inlägg: #8
Tjejers rationaliseringar
Man= Action
Women= Reaction

Analysera inte det för det är något som inte spelare roll.
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-03-07,23:49,
Inlägg: #9
Tjejers rationaliseringar
Resaj, så allt generellt analyserande av kvinnors beteende eller hur deras hjärnor funkar är totalt onödigt P.g.a. Man action - women reaction? WTF dude.

Att förstå hur kvinnor funkar och förstå varför de beter sig som de gör så är ju lite som att "se the matrix". En viktig bit av att utvecklas och "game", att se hur saker faktiskt fungerar och se igenom ytnivån av kommunikation.

Man action , women reaction är ju inte relevant i sammanhanget då det mer handlar om en ATTITYD och mer om känslor, att inte vara känslomässigt reaktiv.

Psykologisk analysering och en drift av att försöka se sanningen bakom ytan är ju knappast att vara reaktiv i alla situationer. Det är ganska typiskt manligt; ju mer man förstår allmänt om kvinnor och världen desto bättre action kan man senare ta.
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-03-08,05:52,
Inlägg: #10
Tjejers rationaliseringar
Nah, cant relate.

Flickor skriver så om sina pojkvänner när dom är askär, men kan också göra det när dom längre inte är så kär men försöker "rationalisera för sig själv att dom är det", så det är rätt omöjligt att säga nåt utifrån sånt där.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-05-11,15:52,
Inlägg: #11
Tjejers rationaliseringar
Jag kan inte relatera till det mer än att jag tycker att det är väldigt irriterande när vissa skriver sånt, det känns så fake...

Just det, jag kan nog relatera till det ändå, ett ex var sån.. fast vad jag minns så såg jag mer av det när jag hade gjort slut och hon sen några veckor senare var tillsammans med någon annan och var "SÅ KÄÄÄÄÄÄR!"... Då tyckte jag att det luktade lite illa och tyckte mest synd om henne Smile.
2012-06-03,23:34,
Inlägg: #12
Tjejers rationaliseringar
Utveckla gärna. Vad är det som känns fake och varför?
2012-06-04,15:51,
Inlägg: #13
Tjejers rationaliseringar
Mössan Skrev:Utveckla gärna. Vad är det som känns fake och varför?

När en tjej går från att ena dagen vara olycklig och nybliven singel (och verkligen skriver hur olycklig hon är) till att ha hittat killen i sitt liv och berättar hur underbar han är när de varit tillsammans en vecka.

Personligen förstår jag inte riktigt vitsen med att skriva flera inlägg om dagen på facebook om enbart hur lycklig man är med sin pojkvän som är den bästa i hela världen osv. Fine om hon skriver vid ett tillfälle då det verkligen är på topp, tex att killen överraskat henne eller något som verkligen var utöver det vanliga osv... Men att varje dag skriva hur underbart det är att vakna med samma person som man somnat med osv och hur allt är SÅÅÅÅÅ bra... Då har man kanske ett stort hävdelsebehov, dåligt förhållande(som utåt måste verka bra) eller väldigt lite att göra.
2012-06-04,16:22,
Inlägg: #14
Tjejers rationaliseringar
tcepser Skrev:När en tjej går från att ena dagen vara olycklig och nybliven singel (och verkligen skriver hur olycklig hon är) till att ha hittat killen i sitt liv och berättar hur underbar han är när de varit tillsammans en vecka.

Personligen förstår jag inte riktigt vitsen med att skriva flera inlägg om dagen på facebook om enbart hur lycklig man är med sin pojkvän som är den bästa i hela världen osv. Fine om hon skriver vid ett tillfälle då det verkligen är på topp, tex att killen överraskat henne eller något som verkligen var utöver det vanliga osv... Men att varje dag skriva hur underbart det är att vakna med samma person som man somnat med osv och hur allt är SÅÅÅÅÅ bra... Då har man kanske ett stort hävdelsebehov, dåligt förhållande(som utåt måste verka bra) eller väldigt lite att göra.

u got it, måste bevisa för omvärlde att förhållandet är bra och således för sig själv.
find it, fuck it, forget it.
2012-07-10,13:37,
Inlägg: #15
Tjejers rationaliseringar
Psykovarningsklockan ringer då för mig så fort jag ser en tjej skriva en massa om hur lycklig hon är. Nästan värre än när hon skriver an massa om hur kasst allt är.
2012-07-10,16:07,
Inlägg: #16
Tjejers rationaliseringar
Spade Skrev:Psykovarningsklockan ringer då för mig så fort jag ser en tjej skriva en massa om hur lycklig hon är. Nästan värre än när hon skriver an massa om hur kasst allt är.

faktiskt, håller med
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-07-10,16:14,
Inlägg: #17
Tjejers rationaliseringar
Spade Skrev:Psykovarningsklockan ringer då för mig så fort jag ser en tjej skriva en massa om hur lycklig hon är. Nästan värre än när hon skriver an massa om hur kasst allt är.

LOL agree!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}