LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Players och ensamhet.
2016-01-18,17:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-18,17:41 av {2} tay.)
Inlägg: #1
Players och ensamhet.
Hej CL friends

Detta tror jag alla som dejtar flera olika tjejer konstant, blir bored och byter tjej efter en dejt, swipar tinder hela tiden, flirtar med massvis av tjejer varje dag, och alla dessa grejer kan relatera till...

Det finns en djup ensamhet inom oss players, killar som har detta beteende. Ofta mommy issues eller att massa sorgliga saker har skett i barndomen etc...

Vad tror ni? Finns det koppling med player beteende och mommy issues, ensamhet? Vi kan verka mycket sociala vid folk etc men innerst inne e vi ensama... iaf en stor del av killar med detta beteende
2016-01-18,20:14,
Inlägg: #2
RE: Players och ensamhet.
Jag tror till att börja med att det finns en schism mellan det klassiskt monogama samhället och polyamori.

Att vandra utanför den upplysta raka vägen kan ofta göra ofta att man känner att "något är fel". Bara för att alla andra gör något behöver inte betyda att det är rätt. Däremot vet jag att nästan alla som verkligen lyckas inom någonting har den gemensamma nämnaren att de är inte rädda för att sticka ut.

Det är fullt möjligt att ha otroligt givande polyamorösa förhållanden, men det innebär att man måste ge och ta. Du kan inte ha en givande relation om du vägrar att investera själv.

Det är lite svårt att veta vad du lägger i ordet playerbeteende, positiva värderingar, negativa värderingar?

Det svenska ordet "ensam" är farligt, jag brukar föredra att se det i kontexten alone vs. lonely. Det är en stor skillnad mellan orden och definierar också den förändring jag själv gjort under min resa.
2016-01-18,22:37,
Inlägg: #3
RE: Players och ensamhet.
Möjligt, eller så är det bara en "myt" skapt dels av killar som inte är särskilt duktiga med flickor för att de ska kunna känna sig bättre, "haha dessa players är sådana looosers! dom kommer bli ensamma forever!" samt dels av kvinnor för att försöka skapa någon form av rädsla hos killar att ligga runt, så att de istället gör allt för att hålla sig till en enda tjej vilket i sin tur ger kvinnor mycket mer makt i förhållandet.

I realiteten är det oftast typiska beta-killar som blir ensamma medans såkallade "players" ofta är framgångsrika även på andra plan än just kvinnor då de skills som ofta krävs för att kunna förföra många flickor även är sådana skills som gör en rätt framgångsrik rent generellt i sociala situationer, skapa kontakter och binda nya vänskaper.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-01-19,04:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-19,04:59 av {2} tay.)
Inlägg: #4
RE: Players och ensamhet.
(2016-01-18,22:37)Evilvalle Skrev: Möjligt, eller så är det bara en "myt" skapt dels av killar som inte är särskilt duktiga med flickor för att de ska kunna känna sig bättre, "haha dessa players är sådana looosers! dom kommer bli ensamma forever!" samt dels av kvinnor för att försöka skapa någon form av rädsla hos killar att ligga runt, så att de istället gör allt för att hålla sig till en enda tjej vilket i sin tur ger kvinnor mycket mer makt i förhållandet.

I realiteten är det oftast typiska beta-killar som blir ensamma medans såkallade "players" ofta är framgångsrika även på andra plan än just kvinnor då de skills som ofta krävs för att kunna förföra många flickor även är sådana skills som gör en rätt framgångsrik rent generellt i sociala situationer, skapa kontakter och binda nya vänskaper.

Förstår vad du menar, jag menar Dock ensam I själen dvs mommy issues som har gjort att vi Blev såhär...att vi Konstant måste ha ny tjej annars Blir vi lonely och bored, hela tiden behov AV ny stimulus I form AV umgänge med Nya tjejer med bra utseende

Ja Det stämmer att Det ofta kvinnor som försoker hålla fast en kille likt ett relationship fängelse

Misunderstand not, jag ser inte ner på players tvärtom anser jag att players e oftast mer varm snäll och trevliga människor jämfört med killar som har ingenting =) killar som har inget e ofta aggresiva och irriteramde avundsjuka svåra att umgås med etc
2016-01-19,13:30,
Inlägg: #5
RE: Players och ensamhet.
Möjligt, som sagt, men garanterat så är detta värre för tjejer som är "players", med tanke på att deras status och rykte sänks om det blir känt att de ligger runt.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-19,13:49,
Inlägg: #6
RE: Players och ensamhet.
(2016-01-19,04:54)tay Skrev: Förstår vad du menar, jag menar Dock ensam I själen dvs mommy issues som har gjort att vi Blev såhär...att vi Konstant måste ha ny tjej annars Blir vi lonely och bored, hela tiden behov AV ny stimulus I form AV umgänge med Nya tjejer med bra utseende.

Misunderstand not, jag ser inte ner på players tvärtom anser jag att players e oftast mer varm snäll och trevliga människor jämfört med killar som har ingenting =) killar som har inget e ofta aggresiva och irriteramde avundsjuka svåra att umgås med etc

1) Tror de flesta här blivit som vi blivit pga sidor som dessa och en vilja att förändras. Tror få som dras till pick-up forum är naturals där det sitter i "själen".

2) Håller inte med. Players är ofta mycket mer ego, självcentrerade och douche. Smile)
2016-01-19,15:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-19,15:53 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #7
RE: Players och ensamhet.
Som evilvalle sa. Känner man ensamhet i livet är faktumet att man är en "player" inte bakomliggande orsak i många fall. Det är klart det kan inverka, men det kan också vara andra faktorer som ligger bakom. Känner man ensamhet i livet till den grad att det är ett problem för en så är det ju bara att försöka lösa det problemet genom att granska sig själv och sitt liv. Detta betyder inte per automatik att man måste bli monogam eller sluta vara polygam på något sätt. Det är helt absurda slutsatser.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-01-19,16:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-19,16:37 av {2} tay.)
Inlägg: #8
RE: Players och ensamhet.
(2016-01-19,13:49)Edward Penishands Skrev: 1) Tror de flesta här blivit som vi blivit pga sidor som dessa och en vilja att förändras. Tror få som dras till pick-up forum är naturals där det sitter i "själen".

2) Håller inte med. Players är ofta mycket mer ego, självcentrerade och douche. Smile)

2)) Nej, players e olika ofta...mycket olika stilar... vissa mycket varma, vissa mycket kalla, vissa tysta, vissa pratasamma etc etc

boys...i agree att polygami e best, och monogami e inte bra alls man blir mer ensam av monogami lol...

har aldrig sagt att players e bad, bara diskuterar om bakom liggande orsaker, do not misunderstand plz =)
2016-01-22,17:32,
Inlägg: #9
RE: Players och ensamhet.
(2016-01-18,20:14)Willson Skrev: Jag tror till att börja med att det finns en schism mellan det klassiskt monogama samhället och polyamori.

Att vandra utanför den upplysta raka vägen kan ofta göra ofta att man känner att "något är fel". Bara för att alla andra gör något behöver inte betyda att det är rätt. Däremot vet jag att nästan alla som verkligen lyckas inom någonting har den gemensamma nämnaren att de är inte rädda för att sticka ut.

Det är fullt möjligt att ha otroligt givande polyamorösa förhållanden, men det innebär att man måste ge och ta. Du kan inte ha en givande relation om du vägrar att investera själv.

Det är lite svårt att veta vad du lägger i ordet playerbeteende, positiva värderingar, negativa värderingar?

Det svenska ordet "ensam" är farligt, jag brukar föredra att se det i kontexten alone vs. lonely. Det är en stor skillnad mellan orden och definierar också den förändring jag själv gjort under min resa.

(2016-01-18,22:37)Evilvalle Skrev: Möjligt, eller så är det bara en "myt" skapt dels av killar som inte är särskilt duktiga med flickor för att de ska kunna känna sig bättre, "haha dessa players är sådana looosers! dom kommer bli ensamma forever!" samt dels av kvinnor för att försöka skapa någon form av rädsla hos killar att ligga runt, så att de istället gör allt för att hålla sig till en enda tjej vilket i sin tur ger kvinnor mycket mer makt i förhållandet.

I realiteten är det oftast typiska beta-killar som blir ensamma medans såkallade "players" ofta är framgångsrika även på andra plan än just kvinnor då de skills som ofta krävs för att kunna förföra många flickor även är sådana skills som gör en rätt framgångsrik rent generellt i sociala situationer, skapa kontakter och binda nya vänskaper.

Håller med er båda. Gillar hur du tar upp alone vs lonely Willson.

IMO är det dock ingen myt, bara det att beta killar o tjejer ofta vill använda det som ett argument för att döma andra o blir arroganta.

Snubbar som inte får ligga har lika mkt issues.. Alla har, jag har iaf inte träffat någon som inte har än. Ena sidan är mammas duktiga lilla pojke o skulle aldrig någonsin bli en player för de är såna dåliga människor som bara utnyttjar chicks yadayada. Den andra är macho o tkr de e så coolt att ha sex med hundratals modeller o deras förhållanden fallerar gång på gång, allt som oftast för att tjejen "driver dom galen", "inte är attraktiv längre" eller någon annan bullshit förklaring.

Jag tror att få awareness över hela grejen är lösningen, att kunna inse att man kan använda förhållandet med sin partner (el partners) som ett verktyg till att växa mer. Kunna vara 100% ärlig med allt och kunna ta ansvar för sin egen skit.

The Road Less Traveled är grym och tar upp mycket grejer om detta. http://www.amazon.com/Road-Less-Traveled...0743243153

Också ett citat från Neill Strauss "The truth"
"The unconscious purpose of a long term relationship is to finish childhood"


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Expressen om "Players". autumn 19 6,583 2012-03-27,22:15
Senaste inlägg:: Carnivore

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}