LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Osäker i "hotfulla" situationer
2016-01-23,20:03,
Inlägg: #1
Osäker i "hotfulla" situationer
HEJ

Jag är en smal jävel som precis börjat gymma, har sprungit litegrann det senaste men ingen styrketräning. Jag är INTE "alfa" utseende what so ever och hade förmodligen åkt på däng ganska rejält om något skulle hända.

Saken är den att jag har aldrig varit i slagsmål, får ganska lätt adrenalin påslag och blir skraj när folk börjar käfta osv. Enligt mig är det bara irriterande att bli skrajj så fort någon höjjer näven eller blir hotfull. Jag hade tänkt börja i boxning nu när jag flyttade men köpte dyrt gymkort så har inte råd (handlar väl om prioriteringar), kommer detta gå bort när man blivit lite större eller är det nödvändigt att börja boxas/annan kamsport?

Och JA jag förstår att man inte blir Mike Tyson för att man börjar amatörboxning 2 ggr i veckan, men att ha fått några smällar eller slagits på en jävla säck är mer erfarenhet än ingenting. Bara man vet hur det känns kan man väl behålla lugnet i de situationer det blir "hotfullt". Plus att det känns rent utav ganska bögigt att veta att man inte kan "skydda" tjejen.

Ni som gått från smala pojkar till stora snubbar, känner ni er mer "säkra" i sådana lägen? Diskutera!
2016-01-23,20:09,
Inlägg: #2
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Om du vill känna dig säkrare i hotfulla situationer, börja mma eller någon form av fullkontakts-kampsport.
2016-01-23,20:12,
Inlägg: #3
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Absolut mycket mer säker. Har tränat MMA en del och gymmade mycket förut, så var rätt stark. Meditation hjälpte mig också väldigt mycket. Minns mycket väl när en stenhård gangstersnubbe och jag stod bredvid varandra i baren en gång, vi fick ögonkontakt och han såg cp-arg ut. Men jag var i ett meditativt tillstånd, hade inga tankar och reagerade inte alls. Det pågick i typ 10 sekunder sen började han le, gav mig en komplimang o bjöd på en shot. Lol.

Anyway, jag skulle föreslå meditation samtidigt med gym och/eller kampsport. Galet hur mycket vi kan ändra kroppens stressrespons i dessa situationer.
2016-01-23,21:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-23,21:36 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #4
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Kör någon kampsport där du får lära dig att ta smällar i plytet, det kommer hjälpa en hel del. Med det sagt är det ändå rätt stor skillnad på att slåss "på gatan" då man inte riktigt vet om motståndaren är sjuk i huvudet och inte tvekar att döda en om han får chansen/ta fram kniv/hans polare kommer bakifrån etc.

Har varit i drösvis med fighter sen jag var liten och den absolut största skillnaden jämfört med nu för tiden då jag i stort sett aldrig hamnar i bråk (bortsett från att jag knappt ens dricker/är ute mycket LOL) är att jag förut svarade aggressivt så fort någon provocerade, medans jag nu behåller lugnet i de flesta situationer vilket brukar lösa det mesta, reagerar man inte så blir den andra personen ofta osäker, "dont show ur cards" eller vafan dom säger.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2016-01-23,22:33,
Inlägg: #5
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Bra svar, har precis börjat med meditationen sen några dagar tillbaka Godsgift och gymmet i 2 veckor kanske. Fortsätter på den här banan och ser hur "förändringen" blir. Eventuellt börjar i någon kampsport längre fram då, jävligt irriterande att känna sig "liten" när någon ska börja käfta.
2016-01-24,00:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-24,00:14 av {2} ångest101.)
Inlägg: #6
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Jag tycker det bästa är att träna upp ett starkt psyke, och lägga fokus på att träna på gym/kampsport bara för att det är roligt.

Själv har jag alltid varit lång och smal, och har alltid tagit mig ur bråk bara för att jag är lugn och kan prata för mig. Om man kan behålla ögonkontakt och visa med ett kroppsspråk som säger att "ööhh wtf? skojjar du eller?" (Ej hotfullt) Så har man mycket mer att vinna tror jag.

Tror inte så många vill slåss med en lugn kille som inte bryr sig, inte av min erfarenhet iaf. Och då har jag haft ganska många kompisar från gymnasietiden som har tyckt om att fightas på krogen, och dom söker oftast likasinnade då!

Bli cool & lugn istället Smile

2016-01-24,00:32,
Inlägg: #7
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
(2016-01-24,00:09)ångest101 Skrev: Jag tycker det bästa är att träna upp ett starkt psyke, och lägga fokus på att träna på gym/kampsport bara för att det är roligt.

Själv har jag alltid varit lång och smal, och har alltid tagit mig ur bråk bara för att jag är lugn och kan prata för mig. Om man kan behålla ögonkontakt och visa med ett kroppsspråk som säger att "ööhh wtf? skojjar du eller?" (Ej hotfullt) Så har man mycket mer att vinna tror jag.

Tror inte så många vill slåss med en lugn kille som inte bryr sig, inte av min erfarenhet iaf. Och då har jag haft ganska många kompisar från gymnasietiden som har tyckt om att fightas på krogen, och dom söker oftast likasinnade då!

Bli cool & lugn istället Smile
Förstår helt vad du menar, har aldrig varit i slagsmål heller så har också lyckats ta mig ur sådana situationer men det är ALLTID med att jag blir skrajj. Hatar det. Vill kunna behålla lugnet, även inre lugnet. Inte bli uppbrusad och rädd liksom. Men tror att gym mycket väl kan hjälpa.
2016-01-24,01:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-24,01:02 av {2} ångest101.)
Inlägg: #8
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
(2016-01-24,00:32)Parafras Skrev: Förstår helt vad du menar, har aldrig varit i slagsmål heller så har också lyckats ta mig ur sådana situationer men det är ALLTID med att jag blir skrajj. Hatar det. Vill kunna behålla lugnet, även inre lugnet. Inte bli uppbrusad och rädd liksom. Men tror att gym mycket väl kan hjälpa.

Sant, kolla in http://www.styrkelabbet.se/
dom har dessutom börjat med en podcast där dom snackar mycket råd för nybörjare.

Mycket bättre med en säker källa än att läsa massa skit vad tomtar tycker på kolozeeum tex

2016-01-24,04:55,
Inlägg: #9
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Hur lång är du?
2016-01-24,11:20,
Inlägg: #10
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
(2016-01-24,04:55)tay Skrev: Hur lång är du?
185
2016-01-24,17:27,
Inlägg: #11
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
(2016-01-24,11:20)Parafras Skrev: 185

Nice, med den längden är du nog redan tillräckligt intimidating Smile oroa dig inte
2016-01-24,23:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-24,23:08 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #12
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
MMA kan jag rekommendera. Jag kände en extremt stort skillnad i säkerhet kring hantering av aggressiva situationer eller allmänt bland övriga killar bara efter att ha kört MMA ett halvår. Framförallt lära sig hur mycket man tål och hur mycket man själv kan ge.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-01-25,01:24,
Inlägg: #13
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Du kan satsa på att lägga på lite massa för att själv känna dig mer alfa och allt vad det gör med självkänslan samt skrämma iväg potentiella fighter i framtiden, men tänker främst att meditation kommer hjälpa mest. Att känna sig kall och lugn i de stressigaste av situationer vinner dig mycket mer än att kunna en kimora till teknisk perfektion. Varför? När någon visar aggression och stämningen börjar bli hotfull är det alltid reaction seeking, de vill testa din limit och "läsa din hand". Det kan aldrig spåra ur och mynna ut i slagsmål såvida du inte matchar hans aggression. Strålande exempel från djurvärlden när betalejon försöker mucka gräl med alfalejon. Backa _aldrig_, håll dig lugn och aggressorn kommer i 99% av fallen inse att du inte är en bra fight... och kanske bjuda på en shot. Wink
Handlar om att vara un-reactive och inte visa sina gränser i det stora hela.
2016-01-25,01:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-01-25,01:35 av {2} Nalirot.)
Inlägg: #14
RE: Osäker i "hotfulla" situationer
Hamnar seriöst aldrig i bråk nånsin numera. Sjukt sällan. Som tidigare sagt, handlar om en själv till 99%. That 1% är en psyko som bara hugger dig, annars är det ditt kroppspråk, nån brud du snott, nåt du sagt / reagerat på som får dig att hamna i bråk.

Sen vafan, har fortfarande aldrig "slagits" på det sättet och jag har bråkat något enormt mycket i mitt liv. Att SLÅSS är enormt barnsligt imo och man bör fan fråga sig själv vad man har för självkontroll. Klart som fan det kan hända men är det en vana så är det verkligen verkligen något man bör se över, inte bara för det är fel utan för du kan torska rent juridiskt. Inte kul med misshandel på CV:t direkt Wink Så varför träna sig inför att slåss? Snarare din reaktion som är problemet.

Gymmet blir jag fortf lite aggresiv på, är ju en del av det. Men bara i ögonen liksom mot folk som utmanar, har djup respekt för alla som respekterar mig osv. Handlar om att "kolla" och "kolla" så att säga.

(2016-01-24,00:32)Parafras Skrev: Förstår helt vad du menar, har aldrig varit i slagsmål heller så har också lyckats ta mig ur sådana situationer men det är ALLTID med att jag blir skrajj. Hatar det. Vill kunna behålla lugnet, även inre lugnet. Inte bli uppbrusad och rädd liksom. Men tror att gym mycket väl kan hjälpa.

Att bli "skrajj" är ju som att känna pirret när du raggar upp en brud - känner du inte av det alls så är nåt fel. Frågan är ju bara hur man hanterar det =)


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  ''Genererande'' situationer, hjälp ZeroGame 12 4,430 2013-05-21,19:47
Senaste inlägg:: ZeroGame
  Hur hanterar ni såna här situationer? illusionisten 5 1,746 2012-07-23,23:46
Senaste inlägg:: Avager
  Morgontankar angående imaginära situationer Stake 2 827 2012-07-07,11:25
Senaste inlägg:: noname2blame

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}