LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mode för farsan
2016-01-26,22:35,
Inlägg: #1
Mode för farsan
Tjena
Min farsa fyller snart 60 och jag och resten av familjen tänkte köpa en ny garderob till honom, för hans nuvarande är dålig/tråkig. Som ni kanske kan gissa hatar han att shoppa.

Vår plan är att åka till så många affärer som krävs innan, och lägga undan kläder och sen ta med pappa dit så får han prova det vi har valt ut och så tar vi det som passar osv.

Frågan är då, vad för kläder ska vi välja ut? Det måste vara tidlösa kläder.
Både casual kläder och sånna han kan ha på middagar.
2016-01-27,03:12,
Inlägg: #2
RE: Mode för farsan
Perfekt, då vet jag vad jag ska kolla efter. Tack!
2016-01-27,11:34,
Inlägg: #3
RE: Mode för farsan
Haha hjälpte min 60+ far att styra upp en garderob senaste året också till att nu bli ett modelejon.... eller nåt Wink Vad har han för kroppshydda?
Har han en del övervikt som många livsnjutare i den åldern har så jobba aldrig med vågräta linjer på plaggen, lodräta blir mer smickrande för silhuetten. Liksom mörkare färger istället för ljusa.
Kolla "basgarderob" på t.ex. careofcarl för inspiration på tidslösa klassiker annars.
Tycker aldrig man ska köpa en storlek större än sin vanliga, men bryr han sig inte om hur man ser ut och prioriterar bekvämlighet framförallt så finns det ju en poäng.
Det bästa tipset jag kan ge; ge honom alternativen, men se absolut till att det är HAN i slutändan som väljer kläderna, då är sannolikheten 1000x större att han verkligen kommer bära dem.
2016-01-28,01:27,
Inlägg: #4
RE: Mode för farsan
Vet vad du menar Toledo, lite synd att det är så och kanske ännu extremare i just USA. Det vänder sig i min mage varje gång jag ser någon med för stora kläder, oavsett ålder. Påverkat min far till att gå från en storlek för stor till att numer alltid tänka på passformen. Så det är aldrig för sent men antagligen från person till person.
2016-01-28,15:35,
Inlägg: #5
RE: Mode för farsan
(2016-01-27,00:32)Toledo Skrev: Köp stort antal par skjortor, ifall han är 60 så kör en storlek större än hans standard. Vita och ljusblåa.

Kavajer, inga svart. Blå och grå.

Pullovers.

Jeans, chinos och kosgymbyxor.

Pikeer till casual dagar.

Var nån tråd där du länkade youtube-kanaler om kläder. Såg ett avsnitt i en av de kanalerna där en gubbe blev rejält pimpad klädmässigt och höjde sig en hel del. Har du möjligen sett det avsnittet och vet vilket det är? Tongue skulle passa haha
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-01-28,19:57,
Inlägg: #6
RE: Mode för farsan
Hittade klippet jag syftade på



Rejält lyft där måste sägas.
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}