LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Otrohet
2016-02-02,22:36,
Inlägg: #1
Otrohet
Har rätt svårt att bilda mig klara och tydliga principer i denna fråga, alltså om det är rätt eller fel med otrohet i monogama förhållanden.

Det är fel att ljuga för sin partner. Och vill man ha flera tjejer samtidigt så är det möjligt att man inte borde gå in i ett monogamt förhållande.

Å andra sidan är vårt samhälle rätt anpassat efter monogama förhållanden, och om man inte lever ett liv där man träffar flera nya tjejer varje vecka så är ett monogamt förhållande ofta det som tillfört mest i vardagen.

Om man är otrogen, och lever ut en del av sidan lustar vid sidan om sitt monogama förhållande, så kan det ju också ses som att man själv blir lyckligare och därigenom blir en bättre partner. Förutsatt att man inte utsätter sin partner för diverse könssjukdomar och skit.

Som man ligger det ju i min natur att vilja sprida min säd, något som jag alltid kommer att få brottas med. Om jag t.ex. har chans på en het brud så får jag ångest om jag inte tar den. Men jag får även ångest om jag tar den, vilket är jävligt paradoxalt. Så jag undrar lite hur ni boys tänker i denna fråga?
2016-02-02,23:15,
Inlägg: #2
RE: Otrohet
Beror väl på hur mkt respekt man har för personen ärligt talat lol
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-02-06,21:58,
Inlägg: #3
RE: Otrohet
Passande citat för den här tråden:

http://41.media.tumblr.com/064e465982174...o1_500.jpg

xD
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-02-08,22:39,
Inlägg: #4
RE: Otrohet
Har du tagit upp detta med din tjej? Alltså hur du tänker och känner om att behöva tacka nej till någon som du egentligen är sugen på.

Detta är inte något jag råder dig att göra, jag bara frågar.

Klassiska frågan: "Vilket skulle du hellre höra från din partner (från mig): jag ligger med andra men det är dig jag älskar, eller: jag ligger bara med dig men jag är kär i någon annan."
2016-02-09,02:58,
Inlägg: #5
RE: Otrohet
Gillar din tankeställning.

Har som alla andra vart starkt emot "otrohet" som yngre, men ju äldre man blir och inser hur allt funkar här i livet och att allt inte är svart eller vitt. Ja du, det är en fin jävla linje.

Mitt huvudmåtto eller vad man ska säga just nu är; var så ärlig som jag kan med brudarna. Ljug aldrig om du inte måste (dvs dom mest uppenbara man "Måste" göra om ni fattar). Men om man hamnar i den där sitsen att man träffar någon men inte vill "dumpa" någon annan innan man vet det blir seriöst nog tex. Vart går gränsen? När går det emot min moral? Distans"förhållanden" osv är ju totalt skapat för att det till 99% sannolikhet blir "otrohet" i någon form åt eller annat håll förr eller senare.

Och vad är ett "förhållande", egentligen? Bara för man inte haft "snacket" eller en FB-status så kan man ju likförbannat ha ett relativt seriöst "förhållande".

Jodu, en av livets stora frågor som det for sure inte finns ett säkert svar på. Intressant som fan iaf.

Ser gärna hur ni andra ser på saker o ting. Om jag inte minns fel finns det väl statistik som visar att otrohet är relativt till hur många sexpartners man haft innan. Isf så borde det vara en överrepresentation av nutida/framtida "otrohetspersoner" på det här forumet haha..
2016-02-29,17:12,
Inlägg: #6
RE: Otrohet
Har själv reflekterat mycket över om otrohet är rätt eller fel. Som biggerstrongerfaster redan nämnde, beror det helt på förhållandets kvalitet. Om förhållandet suger är det ingen idé att satsa tid och energi i det. Då kan man fara ut och ha kul istället. Enligt samhällets normer är det fel att vara otrogen, men varför följa alla normer?

Har ingen vilja att såra en tjej, men detta är mitt liv och jag går min egen väg. Man kan inte ta hänsyn till alla.
2016-02-29,18:03,
Inlägg: #7
RE: Otrohet
(2016-02-29,17:12)Northeros Skrev: Har själv reflekterat mycket över om otrohet är rätt eller fel. Som biggerstrongerfaster redan nämnde, beror det helt på förhållandets kvalitet. Om förhållandet suger är det ingen idé att satsa tid och energi i det. Då kan man fara ut och ha kul istället. Enligt samhällets normer är det fel att vara otrogen, men varför följa alla normer?

Har ingen vilja att såra en tjej, men detta är mitt liv och jag går min egen väg. Man kan inte ta hänsyn till alla.

Sure, men suger förhållandet och man ej har någon "respekt" kan man ju fråga sig vad man gör i ett förhållande.
2016-03-03,20:58,
Inlägg: #8
RE: Otrohet
(2016-02-09,02:58)Nalirot Skrev: Och vad är ett "förhållande", egentligen? Bara för man inte haft "snacket" eller en FB-status så kan man ju likförbannat ha ett relativt seriöst "förhållande".

Min definition av ett förhållande är ganska vag och jag har svårt att förklara för andra hur min syn på ett förhållande är. Om någon skulle ha tips på bra texter som tar upp just detta, dela gärna med er! Känner att jag vill bredda min kunskap på det området. Superintressant!

För mig är ett förhållande när två personer njuter av varandras sällskap, utbyter erfarenheter och upplevelser tillsammans. Och är helt nöjda med det.
2016-03-07,18:00,
Inlägg: #9
RE: Otrohet
(2016-02-29,18:03)Oxtilia Skrev: Sure, men suger förhållandet och man ej har någon "respekt" kan man ju fråga sig vad man gör i ett förhållande.

Det kan man fråga sig.
2016-09-22,16:08,
Inlägg: #10
RE: Otrohet
Mer input vore trevligt.
2016-09-22,16:19,
Inlägg: #11
RE: Otrohet
Förstår inte frågan. Om man vill vara i ett monogamt och stängt förhållande ljuger man ju bara för sig själv, och tjejen, om man är otrogen. Bascially fegis bullshit behavior som jag inte supportar.

Om man vill kunna ligga med andra, satsa på ett öppet förhållande och var ärlig. Både mot oss själva och vår partner. Ser vi en snygg tjej vi vill leka med kan vi ju bara ta upp frågan. Varför inte bjuda in henne i sängen tillsammans för en nice trekant?

Just need to grow some balls and speak up.
2016-10-01,02:50,
Inlägg: #12
RE: Otrohet
(2016-09-22,16:19)godsgift Skrev: Förstår inte frågan. Om man vill vara i ett monogamt och stängt förhållande ljuger man ju bara för sig själv, och tjejen, om man är otrogen. Bascially fegis bullshit behavior som jag inte supportar.

Om man vill kunna ligga med andra, satsa på ett öppet förhållande och var ärlig. Både mot oss själva och vår partner. Ser vi en snygg tjej vi vill leka med kan vi ju bara ta upp frågan. Varför inte bjuda in henne i sängen tillsammans för en nice trekant?

Just need to grow some balls and speak up.

Jag förstår hur du menar men jag tycker det är mer komplicerat än så.

Jag vill vara i ett stängt förhållande där all kärlek är ägnad åt motparten likt slutscenen av en Hollywoodfilm men jag är samtidigt fysiskt attraherad av andra och därför vill jag ligga med dem. Och även om jag säkert hade kunnat få min flickvän att låta mig knulla runt så hade hon sårats av det, oavsett vad hon säger, och det vill jag inte utan jag vill att hon lever i föreställningen av att allt är perfekt. Hade hon föreslagit trekant eller gått med på det hade jag avslutat allt direkt.

Du kanske tycker jag är konservativ, tråkig och motsägande men så är det.

Det är förvirrat och svårt att sätta ord på Smile Jag vet egentligen inte varför jag ens skrev i tråden från första början.
2016-10-02,15:09,
Inlägg: #13
RE: Otrohet
(2016-10-01,02:50)Vetinte Skrev: Jag förstår hur du menar men jag tycker det är mer komplicerat än så.

Jag vill vara i ett stängt förhållande där all kärlek är ägnad åt motparten likt slutscenen av en Hollywoodfilm men jag är samtidigt fysiskt attraherad av andra och därför vill jag ligga med dem. Och även om jag säkert hade kunnat få min flickvän att låta mig knulla runt så hade hon sårats av det, oavsett vad hon säger, och det vill jag inte utan jag vill att hon lever i föreställningen av att allt är perfekt. Hade hon föreslagit trekant eller gått med på det hade jag avslutat allt direkt.

Du kanske tycker jag är konservativ, tråkig och motsägande men så är det.

Det är förvirrat och svårt att sätta ord på Smile Jag vet egentligen inte varför jag ens skrev i tråden från första början.
I dunno dude, du måste svara det på det här själv. Men jag kan hjälpa till o spegla lite... Allt jag hör är att du känner dig attraherad av andra och vill kunna ha sex med flera men samtidigt har du någon tanke om att det inte är OK och att en tjej aldrig skulle klara av det. Att en tjej inte skulle kunna klara av det är således 100% din egen projicering. Var den kommer ifrån har jag ingen aning.

Jag tycker snacket om slutscenen om en Hollywoodfilm låter som just det, en drömmande film. The prince and the princess found each other "and lived happily ever after" Big Grin


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}