LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
2016-02-21,13:55,
Inlägg: #1
Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
För er som inte vet så kan man sammanfatta minimalistisk livsstil med att människan köper och samlar på sig så mycket skit vi aldrig behöver, vilket bara medför ett större ha-begär och stress. Bryter man detta ha-begär kommer man heller inte sakna sakerna och har mer tid över till de sakerna som faktiskt spelar roll/är viktiga.

Allas definitioner är olika, finns inga bestämda ramar för vad en minimalism är eller hur den skall leva men du skall inte äga 20 skjortor, 20 tshirtar och 5 par jeans. Få men kvalitativa ägodelar förespråkas. You get the idea.

Exempelvis jag själv har alldeles för mycket kläder och jag skall nu flytta strax och skall då försöka göra mig av med många klädesplagg, skall säga upp onödiga prenumerationer och liknande, sedan ta en sak i taget.

Det är frihet att kunna packa sitt liv i två väskor.


“We’re consumers. We are bi-products of a lifestyle obsession. Murder, crime, poverty, these things don’t concern me. What concerns me are celebrity magazines, television with 500 channels, some guy’s name on my underwear.”



Vad är eran syn på detta? Tror ni vi signar upp oss på för mycket, köper för jävla mycket skit och bara fyller vår skalle med "ha-begär" som tar fokus från det som verkligen spelar roll?

Vad ska man göra istället för att slöa på facebook/Titta på TV och andra hjärndöda aktiviteter när man får så mycket tid över?
2016-02-21,15:09,
Inlägg: #2
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Angående garderob känner jag också att det behöver rensas, ha så snygga och få klädesplagg som möjligt, försök få en mer clean look, men jag tycker det är svårt.

Jag gillar elektronik väldigt mycket, har blivit bättre på att inte köpa så jävla mycket prylar men det är svårt. Jag tror man måste hitta ett nytt intresse/hobby som kan ta den där dötiden att slöa på facebook och titta på tv. Finns ju inte så mycket spännande i det här landet jämfört med att vara utomlands där man kan vara mer spontan och hitta aktiviter som fyller dagarna ganska lätt och man saknar inte prylarna lika mycket, för det händer så mycket hela tiden runt omkring en.
2016-02-21,21:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-21,21:46 av {2} Parafras.)
Inlägg: #3
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
(2016-02-21,15:09)Pienso Skrev: Jag gillar elektronik väldigt mycket, har blivit bättre på att inte köpa så jävla mycket prylar men det är svårt. Jag tror man måste hitta ett nytt intresse/hobby som kan ta den där dötiden att slöa på facebook och titta på tv. Finns ju inte så mycket spännande i det här landet jämfört med att vara utomlands där man kan vara mer spontan och hitta aktiviter som fyller dagarna ganska lätt och man saknar inte prylarna lika mycket, för det händer så mycket hela tiden runt omkring en.

Fast man stoppas av sig själv och sitt eget tänk här tror jag. Färre prylar = färre saker att bry sig om. Färre saker som går sönder, behöver underhållas, tar plats, samlar damm och skit.
Känns som en ganska stor frihet att inte äga så många saker, men jag har alltid älskat känslan av att slänga skit så det kanske inte är för alla.

Man ska ju inte överdriva, men jag tror stenhårt på detta. Rekommenderar er att läsa på om Minimalistisk livsstil.
Skall försöka mig på detta när flytten kommer, uppdaterar er då.
2016-02-22,10:57,
Inlägg: #4
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
ÄR helt för denna livsstilen. Dock inte 100 % minimalist men jag gillar idén väldigt mycket.

Har massa saker men de är magasinerade och utlånade typ, som är till för när jag ska stadga mig inom en inte alltför avlägsen framtid (nåja, stadga mig hyfsat). Har rätt många saker, men det hör till mina affärer och övriga projekt. Privata saker har jag rätt få av och får plats i två väskor. mestadels kläder och en stor lap top (som skall bytas till en mindre snart).

Enligt mig handlar det mer om att inte ha "onödiga" saker eller saker man blir för rädd att förlora. Kan man inte utan vidare lämna sina saker bakom sig har de blivit en last och är förödande för en. Jag tar det inte till någon extrem på något sätt, men i förhållande till många andra lever jag rätt spartanskt. Köper kvalitet framför kvantitet.

Att köpa senaste mobilen, cool bil, eller annat som inte ger värde pga sin effektivitet har aldrig varit något för mig. Kläder är viktigt att ha för professionella sammanhang. Har inte mobilabonnemang, inget internet på telefonen, inga övriga fasta månadskostnader, har faktiskt ingen telefon öht för tillfället då den gick sönder igår. Har en gammal sleten bil som typ skrämmer iväg folk.


På senare tid har jag börjat samla på artefakter. Men detta är saker med enbart personligt värde.

Funderar på att vid min nästa flytt skita i att hämta min magasinerade säng (hyr ett rum nu där säng ingår) och testa sova på en matta eller hängmatta istället.

Teve har jag inte kollat på på flertalet år.

Lite av mina tankar.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-02-22,15:40,
Inlägg: #5
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Hade en lärare som nämnde vid nåt tillfälle att han när han var yngre hade som plan att inte äga fler prylar än han kunde bära med sig.

Kanske vore ett bra mål ahhahaha, jag vet inte, jag gillar att ha vissa grejer men är knappast materialist. Så blir väl nån fånig mellanväg i mitt fall.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-02-22,16:16,
Inlägg: #6
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Jag jobbar mot det också, flyttade ganska nyligen från 80 m2 till att dela en 3a, passade då på att slänga massa skit. Åtminstone 2 eller 3 sopsäckar med kläder skänkte jag bort och oräkneliga turer till återvinningen med släpet fyllt med prylar.
Om 2 veckor drar jag utomlands på obestämd tid, ska försöka göra mig av med grejer så att jag mer eller mindre tar med mig allt jag äger i en resväska+handbagage. Har känts sjukt skönt att göra sig av med grejer, dom binder en på samma sätt som dyra krediter och liknande gör.
2016-02-22,16:30,
Inlägg: #7
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
(2016-02-22,10:57)Ragnarök Skrev: ÄR helt för denna livsstilen. Dock inte 100 % minimalist men jag gillar idén väldigt mycket.

Har massa saker men de är magasinerade och utlånade typ, som är till för när jag ska stadga mig inom en inte alltför avlägsen framtid (nåja, stadga mig hyfsat). Har rätt många saker, men det hör till mina affärer och övriga projekt. Privata saker har jag rätt få av och får plats i två väskor. mestadels kläder och en stor lap top (som skall bytas till en mindre snart).

Enligt mig handlar det mer om att inte ha "onödiga" saker eller saker man blir för rädd att förlora. Kan man inte utan vidare lämna sina saker bakom sig har de blivit en last och är förödande för en. Jag tar det inte till någon extrem på något sätt, men i förhållande till många andra lever jag rätt spartanskt. Köper kvalitet framför kvantitet.

Att köpa senaste mobilen, cool bil, eller annat som inte ger värde pga sin effektivitet har aldrig varit något för mig. Kläder är viktigt att ha för professionella sammanhang. Har inte mobilabonnemang, inget internet på telefonen, inga övriga fasta månadskostnader, har faktiskt ingen telefon öht för tillfället då den gick sönder igår. Har en gammal sleten bil som typ skrämmer iväg folk.


På senare tid har jag börjat samla på artefakter. Men detta är saker med enbart personligt värde.

Funderar på att vid min nästa flytt skita i att hämta min magasinerade säng (hyr ett rum nu där säng ingår) och testa sova på en matta eller hängmatta istället.

Teve har jag inte kollat på på flertalet år.

Lite av mina tankar.

Mycket intressant. Jag har saker i mitt föräldrahem, som jag bett mina päron slänga men dom vägrar, som jag anser att jag inte längre äger.

Jag har nu kläder, kaffekokare, dator, böcker, kökssaker. Böckerna kan slängas och likagärna lånas på bibliotek.

Inför nästa flytt skall jag slänga en jävla massa byxor och spara 3 par, 6-7 skjortor, några tshirtar och underkläder. Jag har ändå bara 5-6 skjortor i "rullning". Skall även slänga massa köksredskap, ingen ide att äga 20 gafflar när man bor själv. Kommer kunna få ner mina grejjer i en väska.
Dock finns det en viss pryl jag vill ha med mig från min hemstad vilket är min skivspelare, jag samlar på vinylskivor. Dock vet jag att det finns "bärbara" vinylspelare från 50/60-talet som är helt OK, ser ut som en portfolio som man fäller ut. Kanske införskaffar mig en sådan istället. Musik är dock mitt enda stora intresse så detta är ingen onödig sak. Men vi människor är fan uppbundna till allt, internet, mobil, tv, netflix, spotify, morgontidningar och massa skit som bara är stressande.
Min morsa har aldrig någonsin kunnat slänga någon så jag tror det är därifrån jag får sån jävla eufori av att rensa skit.
Annars äger jag inte så mycket men jag tycker att det är jävligt jobbigt att vara uppbunden på internet och mobilabbonemang till 2018. Skall försöka häva dessa sakerna och köpa någon billig variant.

Tv har jag inte ägt eller kollat på sen två år tillbaka, verkar ju påväg att dö ut ändå i o m Netflix och liknande.

Tror ni man blir lugnare av att vistas i rum som är minimalistiska? Läste en artikel av en mäklare som påstod att vid visningar skall man ha väldigt lite saker framme för att budgivarna skall känna sig lugna och harmoniska i rummet.
2016-02-22,16:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-22,17:01 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #8
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Gillar inte steril miljö annat än undantagsfall. MEN visst kan det vara en skön känsla för själen att vara i relativt tomt rum. I övrigt gillar jag nordisk minimalistisk stil, det är snyggt och ger ro för själen också. Men likaså kan ett mer orientaliskt rum ge ro för själen, jag blir dock för stressad i längden av det och experimenterar lite med en mix av de båda just nu i delar av ett hus.

Är väldigt intresserad av inredning överlag och det är en viktig del för att bli bra inom min bransch med. Hör gärna tips från er om ni har.

Jag tror det också är personligt. Vissa personer påverkas mer av intryck, färger osv än andra. Uppväxtmiljö påverkar också så det beror på vad man är för människa. Jag är dock övertygad om att arkitektur och inredning är ett steg på evolutionstrappan i att få det bästa av möjliga liv.

Edit: en viktig punkt är att bo/inreda, samt klä sig, efter vilken sinnesstämning man vill ha. Så man måste ju tänka också på "vad man är ute efter". En mycket viktig punkt. Minimalistisk inredning kan nog minska stress och sinnesintryck. Men det sker till bekostnad av annat, t ex inspiration.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-02-22,18:39,
Inlägg: #9
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
(2016-02-22,16:53)Ragnarök Skrev: Gillar inte steril miljö annat än undantagsfall. MEN visst kan det vara en skön känsla för själen att vara i relativt tomt rum. I övrigt gillar jag nordisk minimalistisk stil, det är snyggt och ger ro för själen också. Men likaså kan ett mer orientaliskt rum ge ro för själen, jag blir dock för stressad i längden av det och experimenterar lite med en mix av de båda just nu i delar av ett hus.

Är väldigt intresserad av inredning överlag och det är en viktig del för att bli bra inom min bransch med. Hör gärna tips från er om ni har.

Edit: en viktig punkt är att bo/inreda, samt klä sig, efter vilken sinnesstämning man vill ha. Så man måste ju tänka också på "vad man är ute efter". En mycket viktig punkt. Minimalistisk inredning kan nog minska stress och sinnesintryck. Men det sker till bekostnad av annat, t ex inspiration.

Passar in hur bra som helst på mig.

Jag tyckte det var så jävla skönt första gången jag flyttade hemifrån att bara ha de möbler jag behöver, utan att det för den delen såg ut som en knarkkvart med tältsäng och brassestol framför en TV.

Jag tror det som tilltalar mig mest med att äga lite är att man inte har något att förlora. Bara vetskapen om att jag kan rabbla upp det jag har på några sekunder gör mig mer avslappnad, vågad och samtidigt lättsam inför utmaningar. Med det sagt ska jag nämna att i stort sett alla mina tillgångar ligger i metaller, likvida medel och aktier så visst har jag att förlora men jag har inte en uppsjö med prylar med tillhörande uppskattat värde. Två utav tre sparmedel är dessutom relativt säkra och jag kan, om jag vill, skita i dem i tio år och de kommer inte påverkas om nu inte samhället i stort kollapsar.

Med det sagt så gillar jag att hamstra och att ha min borg. Jag tycker om att leva som en luffare och har fantiserat om att vara hemlös sedan jag var liten grabb men jag vill ha skyddsnätet. Jag har struntat i all teknologi, har inte haft en smartphone på flera år, datorn är från 2009 och har istället lagt alla pengar på hög. Det ger mig trygghet och jag slipper ägas av pengarna eftersom jag heller inte tycker det är så noga med att nå en viss siffra. Det sköna ligger i att jag kan säga upp mig, lämna Sverige eller Stockholm på vinst eller förlust och verkligen släppa tyglarna fullkomligt. Förlorar jag så kan jag komma hem och vara rikare än 99,99 % av alla ungdomar i Sverige.
2016-02-22,21:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-22,21:59 av {2} xxxaaa.)
Inlägg: #10
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
finns ett klipp där det är en snubbe som snackar om detta och att man ska raka skallen till att börja med, tror det länkats här på cl.

någon som vet vilket jag menar?

suck man kan ju leta själv...

https://www.youtube.com/watch?v=1wAztr-c1P0
2016-02-23,03:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-23,03:52 av {2} Fiskarn.)
Inlägg: #11
Brick  RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Jag lever helt klart en mer minimalistisk livsstil nu sedan jag reste till Sydney i Oktober. Mitt liv packas i 2 väskor. En 60 liters backpackerväska + en mindre ryggsäck. Innan jag tog flyget hit tvingades jag välja ut vilka kläder jag faktiskt BEHÖVDE utan att för den delen packa för mycket, (då kan jag ju inte stänga dem). Det var inte helt enkelt, att välja ut 5 % av ens garderob. Men det har såhär i efterhand inte varit några problem ALLS, jag saknar inte mina gamla kläder heller. Sedan jag kom har jag dock köpt fler strumpor/kalsonger (eftersom jag började gymma > jag BEHÖVDE det). samt ett par t-shirts, en till utgångströja för att få liiite mer variation samt jobbarställ för skitgöra. Jag väljer mellan 3 utgångströjor eller ev thirts om jag vill tillsammsn med svarta eller vinröda chinos... och jag har varit ute på krogen mycket. Detta är FULLT tillräckligt, hemma var jag osäker vilka kläder jag skulle ha varje dag, det är jag inte nu, det är oerhört enkelt att välja. Det är avslappnande. Jag shoppar inte för sakens skull, det kan jag inte. Jag utgår från behov, vilket har resulterat i (utöver kläder..) att jag shoppat mig en fläkt, en vass köttkniv, en stor kastrull (för storkok) samt potatisskalare, dessa har jag haft NYTTA av.

BEHOV är viktigt att beakta när man köper nya saker. Att gå runt med samma kläder dagligen, big no. Packa ner det du behöver i en stor väska för olika sammanhang, det som får plats - spara, Då har du varit selektiv! Resten BEHÖVER du inte... de är utfyllnad.


Vad är eran syn på detta? Tror ni vi signar upp oss på för mycket, köper för jävla mycket skit och bara fyller vår skalle med "ha-begär" som tar fokus från det som verkligen spelar roll?

Först är det för många status att äga mycket. Konsumtionssamhället är ju uppbyggt på att sådant sätt att hela tiden pumpa ut nytt och har du inte det är du inte tillräckligt "cool". Bland många ungdomar/kids finns grupptryck att du ska ha xbox, playstation,guitar hero bla bla bla. Nummer två är belöningscentra. När vi mår dåligt, då tröstäter vi eller shoppar. Vi får hela tiden kickar av att köpa en ny skjorta, en ny kamera eller ett nytt våffeljärn. Det är en enkel väg att skaffa tillfällig glädje. Jag tror det kan ta en viss fokus, men de saker vi har som spelar mest roll (t.ex. en longboard pga du älskar att åka) de spenderar vi antagligen mest tid med. Ju mer skit vi har, desto mer kommer bara ligga och samla damm.

Vad ska man göra istället för att slöa på facebook/Titta på TV och andra hjärndöda aktiviteter när man får så mycket tid över?

Jag har inte ägt en tv på 5 år, jag har inte kollat på tv (mer än några stora fotbollsmatcher + andra sporter + ett par andra program. Har ingen netflix eller liknande. Streamade iofs flitigt förut under en period. Sedan Oktober har jag sett 6 filmer TOTALT, ingen tv eller annat hjärndött.

Tycker svaret är enkelt, man bör göra saker man gillar och testa NYA saker, samtidigt som man avsätter mer tid för att utveckla sig själv att nå sitt stora purpose. Eftersom jag jobbar 2 dagar i veckan hade det varit förödande om jag spenderat min tid på tv och facebook. Jag vill leva kvalitativt, jag älskar musik och vill bli en internationell dj. Jag spenderar timmar på tutorials och tränande i Fl Studio för att lära mig att skapa egna låtar. Samtidigt på Spotify med organisering mm då detta kan vara en inkomst snart. (viktigt för mig)

I sverige fiskade jag ofta då jag älskar det, avkopplande och roligt. Nu drar jag till beachen om kvällarna för att samla energi, meditera, njuta. Jag drar på olika event med kompisar, biljardkvällar, utgångar, dagstripper på olika äventyr, volleyboll, fikar, börja gå på salsakvällar mm. Saker som jag tycker är roliga och som jag anser är av mer kvalitet än ett annat alternativ. Att dra och spela biljard med en kompis är i nästan samtliga fall bättre än att sitta hemma vid datorn och kolla på en film.
2016-02-23,10:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-02-23,10:08 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #12
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Vad man ska göra när man inte kollar på teve eller sociala medier. Vet man inte det så är man ett bevis på att man sitte för mycket vid teve eller internet.

Här kommer en lista jag har nedsparad från någon sida om tidig pension tror jag.

• Go fishing
• Go whitewater rafting
• Hike the Appalachian trail
• Hike every nature trail within a 2 hour radius
• Run ultramarathons
• Become a martial arts black belt
• Win an amateur bodybuilding championship
• Coach soccer
• Swim across a large body of water
• Go canoeing
• Go kayaking
• Go surfing
• Go stand-up paddle boarding
• Get in shape
• Go geocaching (requires a GPS)
• Learn how to rollerskate
• Learn scuba-diving or freediving
• Fly kites
• Go kitesurfing
• Juggling

Creative activities
• Draw pictures
• Learn ceramics or throwing on a pottery wheel
• Learn to sculpture
• Learn photography
• Take a photo per day
• Edit photographs digitally (Photoshop)
• Publish artwork online (eg, DeviantArt.com)
• Learn a musical instrument
• Join a band and jam
• Improve your singing and learn new songs
• Write your own songs
• Paint your own wall art
• Study interior design
• Write a book, blog, or play
• Create a comic book
• Knit
• Crochet
• Needlepoint
• Design and make clothes
• Make a quilt
• Write a memoir
• Record some memories and anecdotes from elders in the community
• Host a podcast
• Cultivate bonsai trees
• Create/improve your garden
• Try new recipes
• Write, produce and direct a film
• Produce short movies, or vlog
• Start a Youtube channel based on your interests
• Woodworking/carpentry
• Wood carving

Social Activities
• Spend more time with family and friends
• Meet my working friends at their jobs on weekdays with a picnic lunch
• Throw more parties
• Write more letters
• Join a book club
• Volunteer to do social activities with other people
• Find a partner
• Join a club (for example a chess club)
• Host couchsurfers

Spiritual Activities
• Meditate
• Attain enlightenment
• Make a pilgrimage
• Help other people (volunteer)

Intellectual Activities
• Read the classics
• Sit in on college lectures and audit classes
• Learn a new language; travel to where it's spoken
• Get a PhD
• Offer free help to a scholar working on an interesting subject
• Play chess
• Play Go
• Work crossword and other puzzles; create puzzles

Second Careers/Volunteering/Semi-Retirement
• Volunteer at the library
• Go into politics
• Become a mentor for start-up entrepreneurs
• Develop open source software
• Become a visiting professor
• Open a bar
• Open a coffeeshop
• Become a tour guide for your favorite place
• Drive the SAG wagon for amateur cyclists
• Become an activist for a cause you care about
• Become a movie star or an extra
• Join the road crew of your favorite band
• Tutor students
• Teach English (or other language) abroad
• Volunteer at an animal shelter:
• Walking dogs
• Socializing cats
• Cleaning cages
• Sell your crafts on Etsy
• Become a quant trader/researcher

Other
• Make a bucket list and start doing all the things on it
• Make bird houses
• Become a master gardener
• Become an expert Starcraft player
• Sail, backpack, walk[1] or cycle around the world[2]
• Enter ham radio competitions (contact every state, etc.)
• Read trashy novels
• Have a lot of sex while your body is still in full working order
• Fix up cars or motorcycles
• Build a boat
• Build a log cabin
• Research your family tree
• Watch birds
• Amateur astronomy
• Finally get adequate sleep
• Become as healthy as possible
• Build the Gingery series, a metal working workshop from scratch[3]
• Keep the house cleaner (ambiguous phrasing :-D )
• Save the world
• Rebuild civilization from scratch
• Live very well without money for a year
• Go to the top of a high building and throw away $100.000
• Burn $100.000 on a public place
• Spend the last day in the job speaking all the truth to clients
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-02-23,22:22,
Inlägg: #13
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Gillar detta starkt. Det mesta jag äger får plats i en eller två resväskor. Har en bekant som har som motto att max äga 100 grejer. Han sålde allt överflödigt såsom fritidshus etc och hyr nu bara det han behöver och reser runt. Behöver han en bil så hyr en en och behöver en en stuga så hyr han den. För han så försvann alla måsten och duties. Typ som att måla om stugan eller ta hand om den etc.
2016-02-24,14:19,
Inlägg: #14
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Försökt leva minimalistiskt i många år, men likförbannat samlar man på sig skit ändå, jäkligt skönt att slänga saker dock.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-02-25,14:38,
Inlägg: #15
RE: Minimalistisk livsstil och dess påverkan på välmåendet
Ååh, vilken bra tråd. Jag är precis i detta skedet att göra mig av med nästan allt jag äger.
Jag har en liten kaotisk livssituation på hemmaplan, som dock kommer lösa sig så småningom, men det har agerat som en katalysator för att få mig att ta de stegen jag behöver för att skaffa mig det liv jag vill ha.

När jag för 8 år sen flyttade till den lägenhet jag har idag minns jag att allt jag ägde hade jag i en flyttlåda på pakethållaren och i några kassar på styret. Det var en fucking underbar känsla kände jag då. Resten av mina grejer där hemma har jag sedan fått av släkt och vänner och nu är det mesta i bedrövligt skick. Men allt ska slängas snart. Lägenheten är uppsagd och den 1 juni kommer jag, på riktigt, stå vid en busshållplats i solnedgången på väg mot nya äventyr, och allt jag äger kommer vara min laptop, telefon med kontantkort och en IKEA-kasse med kläder och hygienartiklar.

Min strävan i livet kan stavas så här: frihet. Frihet från sociala konventioner, frihet från prylar, abonnemang, kontrakt. Frihet från att vara av nödd tvungen att tillhöra grupper, gamla gäng och relationer som man tror sig behöva. Nope. Tog bort min Facebook i fredags också.

Det viktigaste i livet känner jag är min förmåga, eller snarare tron på min förmåga. Då menar jag förmåga att skaffa nya kontakter, jobb, brudar, och framförallt en förmåga att ordna en bra inkomst, vilket kommer att komma med den utbildningen jag går nu. Så med min utbildning kombinerat med allt det här slitet man lagt på pick up har gett mig en stark tro på min förmåga att skaffa mig ett nytt liv nån annanstans. Och det ger en jävla känsla av frihet nu när jag slänger allt osv.

Ja, tankarna flyger en sån här eftermiddag då jag sitter och super vin, lol.
Vart ska jag ta vägen i sommar? Och sen? Meh, I'll figure it out. Big Grin


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}