LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bad boy stil punkt lista
2016-03-11,11:49,
Inlägg: #1
Bad boy stil punkt lista
För att se ut som en steroetypisk "bad boy", maskulin och dominant , vad anser ni krävs? Tänkte vi kunde skapa en punktlista med allt som signalerar maskulinitet och "bad boy"

- Skägg och mustache
-Skinn jacka
- Mörk klädstil, tänk svart , mörkblått, maskulina färger
- muskler
- låg fett procent
- var lång.
- var tystlåten , "strong silent type"
2016-03-11,12:00,
Inlägg: #2
RE: Bad boy stil punkt lista
Du behöver ingen punktlista för att vara en bad boy.
Skinnjacka, skägg, låg fettprocent, muskler, lång? all is bullshit...

Varför vill du veta vad som definerar en bad boy? Tror du att du kommer få ligga mer? Eller vill du bara genuint bli en bad boy för att det är "coolt"?

Definitionen av bad boy är många, ska jag sätta ord på det är det vissa egenskaper som gör att man ses som en bad boy. Självförtroende, hög självkänsla, don't give a fuck about anything, kör helt sitt eget race och är egoistisk..

Något jag tycker är bättre är bra självförtroende, självinsikt, självkänsla och självdistans. Medvetenhet och hur man interagerar med andra människor. Alltså ett solid inner game, med ett solid inner game kan du i princip skapa attraktion hos vilken kvinna som helst.
2016-03-11,12:04,
Inlägg: #3
RE: Bad boy stil punkt lista
För att det är coolt , och eftersom kvinnor gillar Inte good boys (tror jag)
2016-03-11,12:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-11,15:06 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #4
RE: Bad boy stil punkt lista
Visst stämmer de punkterna du nämner till viss grad. När du nu ändå är inne på annat än stil (din punkt om att vara tystlåten). Så fortsätter jag med off topic och går in på viktigare bad boy-egenskaper.

Det absolut viktigaste sitter i huvudet och kroppsspråket.

Med kroppsspråk menas främst ögonkontakt. Även mimik som kommer från bra inner game.

Du kan ignorera flertalet av punkterna du nämnde om du sköter ögonkontakt och bra innergame som leder till bra kroppspråk i övrigt också. Med bra innergame pratar vi om typiska dominansdrag. Kan vara bra att kolla på schimpanser och andra apor för att fatta mer "grundläggande" hur dominanta vs icke dominanta beter sig.

Några punkter:

Inte vara rädd för andra och absolut inte ta skit. Man ska se att du har pungkulor när du går.

Aldrig vika av ögonkontakt först vid "ögonkontaktstävlingar". Kan vara bra att slänga in som teknik om någon kille (eller tjej) försöker amoga dig också. Framförallt viktigt som första intryck att inte kolla bort först.

Frånvaro av submissiva beteenden som att fnittra och skratta för mycket (allt skratt är inte dåligt, men det finns en slags submissive-skratt som många feminina/passiva killar gör när de ställs framför en väldigt dominant/högstatus kille)

Sen socialt dominant by innergame alone. Typ leda konversationen osv.

Med allt detta sagt är det itne "lätt" att vara en fejk bad boy utan ger man sig in i leken får man leken tåla. Det finns lättare och mindre riskiga sätt att få ligga.

Edit: Köp inte medias bild av bad boy rakt av. Den är bra att följa hyfsat (eftersom tjejer påverkas av socialt mode osv) men behöver komplementeras av alfaness som ofta innehas av personer som inte ser bad boy ut enligt sociala normer. De mest "bad boy" jag känner är INTE steretoypiska bad boys enligt mediabilden. And I know some hard core people Smile

Edit 2: Vet inte din definition av bad boy heller. Bad boy är inget att sträva efter per se, det är bättre att sträva efter att gå förbi badboy och bli genuint alfa om man vill bli attraktivare som person och ha ett intressantare liv. Alfa inkluderar dock många "bad boy"-drag. Men varför sikta mot något dåligt när man kan sikta mot något bra?



OVer N out.
Extreme Living
Never complain - never explain
2016-03-11,17:30, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-11,18:01 av {2} Groda.)
Inlägg: #5
RE: Bad boy stil punkt lista
(2016-03-11,12:09)Ragnarök Skrev: Visst stämmer de punkterna du nämner till viss grad. När du nu ändå är inne på annat än stil (din punkt om att vara tystlåten). Så fortsätter jag med off topic och går in på viktigare bad boy-egenskaper.

Det absolut viktigaste sitter i huvudet och kroppsspråket.

Med kroppsspråk menas främst ögonkontakt. Även mimik som kommer från bra inner game.

Du kan ignorera flertalet av punkterna du nämnde om du sköter ögonkontakt och bra innergame som leder till bra kroppspråk i övrigt också. Med bra innergame pratar vi om typiska dominansdrag. Kan vara bra att kolla på schimpanser och andra apor för att fatta mer "grundläggande" hur dominanta vs icke dominanta beter sig.

Några punkter:

Inte vara rädd för andra och absolut inte ta skit. Man ska se att du har pungkulor när du går.

Aldrig vika av ögonkontakt först vid "ögonkontaktstävlingar". Kan vara bra att slänga in som teknik om någon kille (eller tjej) försöker amoga dig också. Framförallt viktigt som första intryck att inte kolla bort först.

Frånvaro av submissiva beteenden som att fnittra och skratta för mycket (allt skratt är inte dåligt, men det finns en slags submissive-skratt som många feminina/passiva killar gör när de ställs framför en väldigt dominant/högstatus kille)

Sen socialt dominant by innergame alone. Typ leda konversationen osv.

Med allt detta sagt är det itne "lätt" att vara en fejk bad boy utan ger man sig in i leken får man leken tåla. Det finns lättare och mindre riskiga sätt att få ligga.

Edit: Köp inte medias bild av bad boy rakt av. Den är bra att följa hyfsat (eftersom tjejer påverkas av socialt mode osv) men behöver komplementeras av alfaness som ofta innehas av personer som inte ser bad boy ut enligt sociala normer. De mest "bad boy" jag känner är INTE steretoypiska bad boys enligt mediabilden. And I know some hard core people Smile

Edit 2: Vet inte din definition av bad boy heller. Bad boy är inget att sträva efter per se, det är bättre att sträva efter att gå förbi badboy och bli genuint alfa om man vill bli attraktivare som person och ha ett intressantare liv. Alfa inkluderar dock många "bad boy"-drag. Men varför sikta mot något dåligt när man kan sikta mot något bra?



OVer N out.

Jag håller med dig på Edit 2 absolut att bad boy är egentligen inget Att sträva efter. Men problemet är (tror jag, rätta mig gärna om min världsbild är inkorrekt ) att I dagens samhälle så växer många kvinnor upp med att deras fader Inte gav Dom tillräckligt med kärlek När de var barn, detta tror jag är en anledning till att många kvinnor dras till bad boys (father issues) . Iom att killar behöver kvinnlig bekräftelse till viss mån för att må bra , så anser jag att man måste anpassa sig till det beteendemönster och stil som drar till sig kvinnor (så att man Inte blir ensam I det långa Loppet, och därmed klarar av att fylla Maslows behovstrappa)

Dock blir det en inre konflikt, då man innerst inne vill vara en bra man( Sigmunds Freud "jaget ")men samtidigt vill man ha kvinnlig bekräftelse (mänskligt behov) , MEN om man är väldigt varm och snäll etc så lämnar tjejer mig ( Eller är otrogna) . Dvs , det blir svårt att göra både Jaget och Behovet nöjd samtidigt.

Typ såhär känner jag:

Bra man = Överjaget blir nöjd men Behovet blir missnöjt (eftersom kvinnor Inte tycker om bra män, återigen rätta min världsbild om den är inkorrekt)

"Bad boy" stil = Behovet blir fyllt då man får kvinnlig bekräftelse, men Överjaget blir missnöjt då man måste "bli något "negativt " , bli en kall, lågmäld, tystlåten "bad boy" etc för att kvinnor ska kunna tycka om mig"



Edit: MIN bild av bad boy ser ut såhär: Kall, tystlåten,extremt introvert, tänk "Ensamvarg", ler Eller skrattar sällan, egoism , narcissism, orädd , väldigt lugn och lågmäld, apatisk, högt testosteron/lågt kortisol ratio, "demands respect" attityd så som viker aldrig ögon kontakt och avsaknad av submissiveness precis som du förklarade

EDIT 2: Även vad jag skulle kalla "maskulin hjärna " ingår I bad boy , dvs psykogiska kännetecken som är skapade av högt testosteron liksom Autistiska drag, extrem personlighet, Logik, intresse för naturvetenskapliga områden, kicksökande personlighet,
2016-03-11,17:58,
Inlägg: #6
RE: Bad boy stil punkt lista
"apatisk" haha wtf
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-03-11,18:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-11,18:30 av {2} Groda.)
Inlägg: #7
RE: Bad boy stil punkt lista
(2016-03-11,17:58)TonightIsTheNight Skrev: "apatisk" haha wtf

Kanske fel ordval. Menar som I engelskans Apathetic, dvs Likgiltig, "non needy" "bryr sig Inte", ignorance
2016-03-11,21:35,
Inlägg: #8
RE: Bad boy stil punkt lista
Knasigaste summeringen av bad boys, Freud, kvinnor och personlighetsdrag jag någonsin läst.
2016-03-12,06:13,
Inlägg: #9
RE: Bad boy stil punkt lista
(2016-03-11,21:35)godsgift Skrev: Knasigaste summeringen av bad boys, Freud, kvinnor och personlighetsdrag jag någonsin läst.

Jag förstår. Jag har svårt och förklara saker o ting, men hoppas det makes sense någorlunda iaf.
2016-03-12,12:53, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-12,12:58 av {2} confused....)
Inlägg: #10
RE: Bad boy stil punkt lista
Att bli genuin bad boy som lever ut den attityden i så pass stor grad att han får social status och brudar blir attraherade, alltså tuff självsäker kille AKA gangster som inte backar för ett slagsmål och få vågar bråk med. Det går inte på lagligt sätt.

Ska man gå runt med den attityden så kommer man vara tvungen att höja rösten och sätta folk på plats vilket kommer resultera i slagsmål ibland, det kommer vara andra killar som utmanar och testar dina gränser vilket kommer resultera i slagsmål ibland , Osv.




Fejka detta med bad boy är därmed jävligt svårt. Aldrig att du kommer få social status via bad boy rykte och attityd utan att behöva leva upp till attityden ibland.




Det går dock att fejka till viss del, ibland nya sällskap och sociala kretsar men dessa kommer fort upptäcka att du alltid backar så fort någon synar och vips kommer även många som är långt ifrån bad boys våga tjafsa med dig och sätta dig på plats. Du kommer även någon gång ibland kunna få dig ett ligg med någon brud som inte träffat dig tidigare men även här så kommer hon fort upptäcka hon köpt grisen i säcken.



En bad Boy får sin status och respekt ifrån frykt pga tuff självsäker attityd som inte backar för slagsmål och konfrontationer.
2016-03-12,20:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-03-12,21:03 av {2} confused....)
Inlägg: #11
RE: Bad boy stil punkt lista
(2016-03-11,11:49)Groda Skrev: För att se ut som en steroetypisk "bad boy", maskulin och dominant , vad anser ni krävs? Tänkte vi kunde skapa en punktlista med allt som signalerar maskulinitet och "bad boy"

- Skägg och mustache
-Skinn jacka
- Mörk klädstil, tänk svart , mörkblått, maskulina färger
- muskler
- låg fett procent
- var lång.
- var tystlåten , "strong silent type"

Alla definierar kanske inte samma.


Det du beskriver här är en maskulin man, inte nödvändigtvis en bad Boy. I min bok.

En bad Boy är enligt mig just bad, inte till utseendet men attityden.


Beskrivningen du ger här passar in på många bögar i utseendet som är väldigt feminina i sitt beteende och förknippas mer som fjolliga än bad boys. Så jag tycker inte maskulint utseendet nödvändigtvis ger bad boy intryck.


Ta en ghetto neger som exempel, klär sig i stora fula slappa kläder med keps Bakåfram och ser mer ut som en "cool unge" i klädstilen. Men ändå är dom bad boy som fan, du ser på hela attityden och hur dom rör sig och beter sig socialt att ger du han fingret eller är respektlös får du en käftsmäll.


Det sitter i attityden och inte i utseendet.
2016-03-12,21:23,
Inlägg: #12
RE: Bad boy stil punkt lista
För mycket teori mannen. Alfaness sitter som boysen skriver inte bara i utseende. Tvärtom det mesta sitter i beteendet och med beteende kommer mycket annat.

Tror alla killar som vill "framåt" i ung ålder tänker någorludna såhär, specieltl om man vart liten o klen, gamer som suttit i mammas källare och nu ska ut o k-nulla alla b-rudar. Bottom line is, övning ger färdighet. Var med folk, våga chansa, våga förlora, våga göra fel, så lär du dig spelets alla regler. Det finns inga genvägar.

Ta hand om din kropp, träna, ät bra, knarka/sup itne för mkt (till viss del kan det dock va bra för o släppa loss o lära sig gå emot reglerna om man är lite "för svensson" av sig) och sen bara KÖR PÅ så kommer allt komma mannen. Lovar dig. Du hittar din egen stil förr eller senare, finns inget generiskt mönster man "Måste" gå på för att bli alfa eller få ligga. Du är du och tjejerna gillar din variant av dig, itne någon fejk-du, sånt är folk allergiska mot, speciellt kvinnor.

Så skit i mer teoretiska grejer o bara kötta på IRL istället. Det är först då du kommer framåt!

GL
2016-03-12,21:33,
Inlägg: #13
RE: Bad boy stil punkt lista
Tack för ditt stöd Nailrot =)

Yes håller med om att kvinnor kommer nog bli allergiska mot en ifall man blir en fejk.
2016-07-30,23:47,
Inlägg: #14
RE: Bad boy stil punkt lista
(2016-03-12,21:23)Nalirot Skrev: För mycket teori mannen. Alfaness sitter som boysen skriver inte bara i utseende. Tvärtom det mesta sitter i beteendet och med beteende kommer mycket annat.

Tror alla killar som vill "framåt" i ung ålder tänker någorludna såhär, specieltl om man vart liten o klen, gamer som suttit i mammas källare och nu ska ut o k-nulla alla b-rudar. Bottom line is, övning ger färdighet. Var med folk, våga chansa, våga förlora, våga göra fel, så lär du dig spelets alla regler. Det finns inga genvägar.

Ta hand om din kropp, träna, ät bra, knarka/sup itne för mkt (till viss del kan det dock va bra för o släppa loss o lära sig gå emot reglerna om man är lite "för svensson" av sig) och sen bara KÖR PÅ så kommer allt komma mannen. Lovar dig. Du hittar din egen stil förr eller senare, finns inget generiskt mönster man "Måste" gå på för att bli alfa eller få ligga. Du är du och tjejerna gillar din variant av dig, itne någon fejk-du, sånt är folk allergiska mot, speciellt kvinnor.

Så skit i mer teoretiska grejer o bara kötta på IRL istället. Det är först då du kommer framåt!

GL

Men han vill ju vara en badboy?
find it, fuck it, forget it.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Ta tag i sin stil! Tenga 9 13,848 2013-08-01,18:26
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}