LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
2016-04-14,15:57,
Inlägg: #1
Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Har träffat en tjej nu ett tag. Hon börjar mer o mer snacka om förhållande, till en början skämta hon om det ("skämta" u know..) men nu allt mer frekvent osv. "Varför vill jag bara vara med dig hela tiden" löd det idag tex.

Grejen är. Jag kan tycka det är chill o hänga med den här tjejen. MEN, det är ingen jag vill ha något de facto förhållande med. Jag anser inte att vi klickar så bra, hon är rätt blåst och jag är en tänkare. Det funkar o fördriva tid med, men utöver sex osv så behöver jag någon jag kan klicka med mentalt för att det ska vara "tillräckligt".

nu står man där man inte ville stå, kommer såra henne hur jag än gör. Hade det inte vart för att vi ska olika vägar över sommaren kanske det hade vart värt o hålla i, men ha något slags distansförhållande över sommaren är inget som intresserar mig.

I tillägg har jag payat mer o mer attention till mitt "ex", eller ja förra tjejen jag va lite seriös med iaf. Skillnaden mellan dessa två är enorm. Exet är väl den enda jag haft "känslor" för, men när jag försöker tänka "Logiskt" kring det hela, så känns det som att det kan vara pga den tjejen hade väldigt hög integritet, högt värde eller hur man ska säga. Smart, snygg och stod för sina åsikter. Inte lätt att få. Pangbrud på ett sätt, samtidigt ganska fucked up. Den här tjejen är så mycket under mig att jag har svårt att respektera henne, fattar ni hur jag menar?

Har ingen större experience av förhållanden egentligen, brukar alltid ta slut inom några månader typ, vilket typ börjar bli samma nu igen med den här tjejen. Men fan, börjar mer o mer se felet i det förra med erfarenheten från nuvarnade. Vad jag i efterhand inser var bra med henne. Jag störde mig som fan på att hon inte ville "underkasta" sig mig som tjejer brukar göra, samtidigt ser jag nu att det var det jag kanske gillade trots allt? En tjej som vågade utamana mig och inte svansade? Kan det ha varit "äkta" känslor trots allt?

Jag vet fan inte. Skitsvårt allt sån här, finns ju inga raka svar heller.

Någon som känner igen sig i vad jag menar? Rätt kluven as we speak på hur jag ska göra med allt, tacksam för lite input!
2016-04-14,18:31,
Inlägg: #2
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Finns det något dom håller dig kvar hos henne?
Heart Life is good when you have pussy Heart
2016-04-14,22:22,
Inlägg: #3
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
(2016-04-14,18:31)Sartre Skrev: Finns det något dom håller dig kvar hos henne?

Egentligen inte alltså. Det har bara blivit att vi blev mkt mer seriösa än tidigare "planerat". Såg det mer som KK men så har hon lyckats nästla in sig mer o mer typ. Hon har utvecklat starka känslor men jag inte, precis det jag försökte undvika i första början men vips, så är man här.

Får väl bara ta o göra det jobbiga helt enkelt, skulle nog göra oavsett.

Dock måste jag erkänna att det jag tänkte mest på var mitt ex. Tankarna till henne liksom. Att jag jämför dom två och att jag typ tänkt på henne medan jag vart med den andra i vissa tillfällen. Behöver lite input.

Jag känner själv att hon har en grad av "the one it is" så att säga, samtidigt som jag vet att hon är en slags soulmate till mig, vilket även är en av anledningarna till varför vi fucka upp så mkt. Samtidigt vill jag tro nånstans att det kan funka igen.

SPökar min hjärna till det totalt, eller finns det nåt i det? Kan mina känslor/tankar bero på att gräset bara ser grönare ut pga hon inte är där just nu och den andra är? Känner själv att det är fan båda, men tänkte om någon här kunde lyckas lista ut mellan raderna vilken idiot jag är eller nåt och hålla mig borta från mitt ex hehe.

Nu sitter jag dock o smsar med henne så ah, får se vart det här leder..
2016-04-15,01:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-04-15,01:43 av {2} Bruno.)
Inlägg: #4
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Nä. Baserat på hur jag själv har fungerat, sett andra killar fungera och inläggen jag läst av dig tidigare så verkar det som rent trams det där.

Läste nåt inlägg av dig förut där du berättade för nån annan att det inte var värt att hålla på med "damaged goods" och du berättade då om ditt ex och några turer med henne. Nu ska du alltså göra samma misstag och skit igen?
Också nyligen verkade du ju ha massa fjärilar i magen och var helt upp över öronen över nån brud du inte ens hade träffat irl och bara snackat med över en app? Och nu är du orolig över att såra nån brud långt under din egen standard? Nigga pliiizzz.

Du överanalyserar en jävla massa, får man intrycket av. Känner mig hyfsat säker på att du i slutändan skulle få betydligt mer ut av ditt liv ifall du bara fokuserade på skolan din, din business, att öka standarden på dina ligg och i övrigt sluta tänka på relationer och fruntimmer.

Åtminstone fram till att du är färdig med skolan och har knullat ett dussin fler. Men fram till dess ska du inte ens tänka tanken på förhållande och sånt krimskrams.

Ta bort ditt ex från telefonen och gå vidare, det kan fan aldrig sluta bra det där. En del kvinnor har talang till att skapa drama, manipulera och få mäns känslor fast som klor, så det är bara att klippa bandet med henne en gång för alla. Du lär ha 30 000 andra, bättre "soulmates" därute, och hade det nu varit så att det bara funnits EN ENDA, så är chansen att hon bott i Sverige rätt jävla liten.

Den där andra kan du ju bara fortsätta knulla fram till sommaren eller tills du ledsnat. Skulle hon dra upp om förhållande igen och så, är det ju inte särskilt svårt att skjuta på det fram till sommaren. Huruvida hon blir lite sårad är skit samma i det långa loppet.

Och sen om några år kan du bl.a. tacka mig och undra vad fan du höll på med nu.
Hänger inte här längre men är alltid sugen på att ta en öl ifall nån här har vägarna förbi Köpenhamn/Malmö. Skriv då till: resurso@hotmail.com

The less fucks you give, the more fucks you get.
2016-04-15,08:57,
Inlägg: #5
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Brunos svar är helt jävla klockrent.

Angående ditt ex, så försök ligga med massa andra samt ta bort hennes nummer, blocka (eller avfölj) på facebook samt ta bort så att du inte ser om hon är online via chatten. Vänta 2 månader så har det avtagit - samtidigt som du såklart ligger med andra.
2016-04-15,13:19,
Inlägg: #6
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Är det inte lite fittigt att fortsätta ligga med en tjej som är förälskad i en?
Heart Life is good when you have pussy Heart
2016-04-15,13:51,
Inlägg: #7
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
(2016-04-15,13:19)Sartre Skrev: Är det inte lite fittigt att fortsätta ligga med en tjej som är förälskad i en?
Inte om han är ärlig med henne och berättar vad han är intresserad av. Hon är ansvarig för sin egen happiness.
2016-04-15,18:04,
Inlägg: #8
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
Om vi kör ombytta roller. Att det är en beta kille som är beroende av en tjej som inte är intresserad av honom. Utan bara har honom som en sista utväg när hon vill ligga.

Vad tycker vi om den tjejen?
Heart Life is good when you have pussy Heart
2016-04-15,18:07,
Inlägg: #9
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
(2016-04-15,18:04)Sartre Skrev: Om vi kör ombytta roller. Att det är en beta kille som är beroende av en tjej som inte är intresserad av honom. Utan bara har honom som en sista utväg när hon vill ligga.

Vad tycker vi om den tjejen?

Helt jävla logiskt av henne och good for her, man kan inte gå runt och bry sig om ALLA andras känslor och ta det i beaktning hela tiden.

Vänd på det, innan du skall ha sex med en tjej skall du då ingå i ett avtal där du lovar att det skall bli seriöst mellan er? Alternativt att det bara är oseriöst, innan ni haft sex?

Och - vill du ha din moraliska kompass intakt så kan du ju ha sex med tjejen utan att varken säga det ena eller det andra. Varken "oseriöst förhållande" eller "seriöst förhållande". Så då har du inte lovat något och har därmed inte gjort något fel.
2016-04-16,01:25,
Inlägg: #10
RE: Förhållanden, commitments & gräset är grönare på andra sidan
(2016-04-15,18:04)Sartre Skrev: Om vi kör ombytta roller. Att det är en beta kille som är beroende av en tjej som inte är intresserad av honom. Utan bara har honom som en sista utväg när hon vill ligga.

Vad tycker vi om den tjejen?

Lite grejen med det här forumet är att det inte är som på flashback. Här tycker vi inte tjejen är en fitta till modern kvinna som leker med en beta utan vi tycker tönten i ditt exempel ska ta tag i sina bollar och lära sig vända på steken, med den tjejen eller någon annan.

Till Nalirot kan jag inte rekommendera att ingå i ett förhållande för någon annans skull än din egen och då blir det väldigt mycket enklare också. Vill du eller vill du inte? Anledningen till varför du svarar ja eller nej är mindre viktig.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer som försöker matcha dig med andra tjejer, era erfarenheter av det? Nicki 6 2,539 2018-03-22,09:33
Senaste inlägg:: Nicki
  När man träffar brudar vid sidan av krogen sjoggaa 8 3,657 2013-10-05,19:31
Senaste inlägg:: russel
  Andra forum Dayize 5 1,606 2012-08-14,22:00
Senaste inlägg:: Entreprenören
  Seduction - från andra sidan tunneln justlyon 14 4,726 2012-05-05,11:37
Senaste inlägg:: n1ce
  När tjejer pratar om andra killar Avager 5 1,831 2012-03-19,16:30
Senaste inlägg:: alpha dawg

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}