LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
2016-04-18,10:05,
Inlägg: #1
Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
Det är så sjukt mycket som har hänt den senaste tiden och vet inte riktigt vart jag ska börja. För att göra en väldigt lång historia kort, jag var sjukt nära på att gå in i väggen för några månader sedan och har sedan dess försökt jobba mig tillbaka på fötter igen. Idag känns allt bättre och känner inte samma neggande motgångar eller det där kraftiga trycket i bröstet tillsammans med hög puls och kraftiga hjärtslag länge, vilket känns otroligt skönt.

Är dock ett bekymmer jag fortfarande känner av. Det var egentligen för kanske 40 minuter sen det slog mig varför det kommer! Känslan är inte som det där trycket i bröstet jag hade i höstas när det blev för mycket på jobbet, känner inte heller den där stresskänslan som var. Nu är det mer att jag börjar andas djupt och tungt. Det blir lite mer motstånd när jag andas. Hur som helst, jag får en olustig känsla och jag gillar den inte. Jag börjar tvivla på mig själv, är jag inte good enough. Sådana saker börjar cirkulera i mitt huvud.

Allt detta händer när jag är i situationer med tjejer. Men det händer bara när jag inte får någon respons tillbaka (jag spekulerar). Det här är helt löjligt, det här hände för 40 minuter sen. Jag har snapat med en tjej sjukt lite egentligen 4 snaps eller något bara, alla i lördags.. Hon frågade mig något och jag svarade typ bara och fråga samma fråga tillbaka. I know, sämst text game.. jag har blivit mer passiv mot förr men det är mest för att jag inte bara vill doppa det första man gör.. skit samma, jag är mer passiv bara, vet att det är sjukt dåligt egentligen. Fick inget svar på det ganska väntat från hennes sida. I det läget så fine, fuck it jag tänker inte skriva något, hon får fan visa lite intresse. Var sjuk förra veckan så drog en snap till alla på min lista med en selfie "Gött att vara tillbaka på jobbet!".. Hon kollade den såklart men skicka inget tillbaka. Väntade någon timme sen skrev jag till henne "Ses ikväll eller!" hon svarade "Tror tyvärr inte det funkar.." jag svara "Tell me why.. Ful? Tjock? För mycket attityd?"... när jag skrev det sista kom allt det där som jag beskrev, tvivel på mig själv.. Osäkerhet. Nu känner jag det också när jag skriver detta inlägget.

Lovar och svär att till 99% är det mitt bekräftelsebehov. Det är inte första gången jag känner så här, men jag har aldrig egentligen brytt mig om att ta reda på varför. Om det är så att jag är så sjukt mycket ute efter bekräftelse från andra.... HUR BLIR JAG AV MED DET!! Normalt sett i många situationer så anpassar jag mina påståenden eller saker jag säger för att andra ska kunna säga "jo men det är sant" eller på något annat sätt ge mig creds på något vis för att jag ska stilla det där begäret. Det känns så iaf. Jag tror att jag ALLTID har varit så här också. Just nu stör det mig ofantligt mycket och jag vill bli av med skiten.

Så kära vänner och fiender, vad har ni för input?
2016-04-18,11:41,
Inlägg: #2
RE: Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
Inse att de flesta människor är totalt jävla ointressanta och att det enda som har nån betydelse i slutänden är personlig lycka.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2016-04-18,11:58,
Inlägg: #3
RE: Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
"Om det är så att jag är så sjukt mycket ute efter bekräftelse från andra.... HUR BLIR JAG AV MED DET!!"
- abundance

Drygt med ångest o skit, hade något liknande i höstas när jag jobbade konstant behövde rätt mycket pengar då jag skulle få lägenhet och ville ha alltind nytt så sov, åt, jobbade, repeat, plus att jag körde en deff på det, viktigt att stanna av och bryta mönstret, gör saker du tycker om, ät det du känner för, umgås med människor som får dig att må bra. Börja med att se till att du mår bra innan du går ut hårt och börjar fixa brudar igen, du kommer bara få dålig respons o då kommer du börja tvivla på dig själv ännu mer och tro mig jag vet.

Sen snap är en guldgruva, var oförutsägbar, svara inte på allt, dröj med svaren, lägg ut grejer på mystorys när du gör saker, visa hur nice liv du har. Brukar göra en massa grejer på mystorys, är jag ute och äter med en brud så lägger jag ut det så andra brudar ser, för att i nästa dag lägga ut på två vinglas och en annan tjej, går att bygga mycket pre-selection med snap.
2016-04-18,17:05,
Inlägg: #4
RE: Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
Hej bro,

För att hitta grunden till detta behöver du leta djupt inuti dig själv vilket kan vara rätt konfronterande. Terapier, psykoanalys, ayahuasca etc etc kan hjälpa till med att hitta dit.

För att lösa biten med tjejer asap IMO just get back on that horse. Du har ju varit pimp förut så torde inte ta lång tid att komma tillbaka dit om du börjar köra igen. Den biten är rätt enkel för dig.
2016-04-22,09:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-04-22,09:28 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #5
RE: Ångest? Dålig självkänsla? bekräftelsebehov?
Låter som du inte är nöjd med dig själv i skrivande stund. Att något är fel, att du inte riktigt uppfyller bilden av vad du tycker är en bra man. Att du tar fel beslut, gör fel saker osv osv

Tror att det är något vi alla känner ibland. Det sker i kroppen för att skapa motiviation för förändring. När hjärnan märker att det inte är som det ska, så skapas det negativa känslor, som bildar negativa tankar. Då vill man helt plötsligt göra saker, förändras. Det är helt enkelt motivation

Som Godsgift säger så kan du slippa känslan genom att du tar itu med din bild vad en bra man är. varför du har den, hur den kom till, och varför du inte borde påverkas av den på det sätt som du gör nu.

Eller så kan du kämpa för att fysiskt komma ur den genom att förändra din situation (som sjogga säger). Frågan är bara då om du kommer skapa dig ett nytt ideal med tiden, och känslan kommer tillbaka när du inte fortsätter din utveckling.

Jag vet inte vilket alternativ du skall välja. Det är upp till dig vad som du gillar och vad som passar dig bäst. Personligen tror jag som med allt annat, lite av varje är bäst.

(Jag vet att det låter jävligt flummingt, konkreta saker att göra kan jag inte bra slänga ur mig till en person som är i stort sett helt okänd)
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}