LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Psykolog?
2016-06-14,22:47,
Inlägg: #1
Psykolog?
Orkade inte kolla efter bättre delar att sätta ämnet i.
Nyfiken om någon har träffat en pskolog eller så för att komma vidare i livet, typ finna sig själv bättre lösa problem (Som har personutveckling att göra.), eller liknande, vill dela med sig? Smile
Vore spännande att höra, funderat att boka in mig någon dag men vore skönt att höra något innan. Smile
2016-06-14,23:11,
Inlägg: #2
RE: Psykolog?
Hej

Jag har gått till psykolog i några omgångar, väldigt bra och hälsosamt att öppna upp sig och bara prata. Det gäller dock att hitta en som man känner förstår en och har empati.

Skulle jag inte vara en snål jävel skulle jag regelbindet gå i terapi, alltid bra att stanna upp och prata på riktigt hur man mår etc. Det är inget magiskt psykologen gör, men att ha en annan som lyssnar tillåter en själv att prata ut och komma i kontakt med sig själv många gånger enklare än att försöka göra det ensam, då och då ställer de vägledande frågor, efter ett tag kan de säga till dig något konkret.
Winning Beats the Game

Be Selfish
2016-06-14,23:52,
Inlägg: #3
RE: Psykolog?
(2016-06-14,23:11)SvaMp_ Skrev: Hej

Jag har gått till psykolog i några omgångar, väldigt bra och hälsosamt att öppna upp sig och bara prata. Det gäller dock att hitta en som man känner förstår en och har empati.

Skulle jag inte vara en snål jävel skulle jag regelbindet gå i terapi, alltid bra att stanna upp och prata på riktigt hur man mår etc. Det är inget magiskt psykologen gör, men att ha en annan som lyssnar tillåter en själv att prata ut och komma i kontakt med sig själv många gånger enklare än att försöka göra det ensam, då och då ställer de vägledande frågor, efter ett tag kan de säga till dig något konkret.

Känns som jag skulle behöva något liknande, känner däremot jag inte direkt vill komma och sitta tyst, hur fungerar samtalen egentligen? Har mycket jag tror jag skulle må bra av att få reda ut, men svårt att få det att bara komma skulle jag tro.
2016-06-15,05:00,
Inlägg: #4
RE: Psykolog?
yep, it's very good shit. too long to share right now but basically i have had a lot of sorrow and anger to process after allwing myself to become very hurt during my childhood. lots of feelings of betrayal and stuff from my parents. felt great talking about this. i have also had very intense machiavellian tendencies which are great to talk about to get control over.

having friends you trust is better though imo. friends who really know you and accept you are amazing. sit down with them and let out everything. all your insecurities, fears, dreams, pain bodies etc.
this is harder though but way more therapeutic if you can do it.
spiritual friends are amazing. i got four of these people in my life. they are probably reason to 80% or more of my success. no joke.

shout out to seaturtle, godsgift, big daddy and b if you guys would stumble upon this post at some point.
2016-06-15,18:04,
Inlägg: #5
RE: Psykolog?
Jag mådde som en kung i två månader efter att jag och min tjej gjorde slut och var driven som aldrig för, läste mycket böcker, började träna, jobba 10-12 timmar om dagen, festade och hängde med polarna!
Låter ju fantastiskt, men efter två månader så tog allt slut och jag orkade inte med ett skit!
Bestämde mig då att gå till psykolog,
Det har hjälpt mig att få tillbaka en stor del av mitt driv men även förklarat att jag har vissa små problem med olika saker och att jag var på väg in i vägen.

Jag går ännu och pratar och får hjälp med att ändra mitt tanke sätt kring saker och hur jag kan hantera olika situationer.

Det ända jag kan säga att gå och få prata med någon och höra tankar ur andra perspektiv och tycker nu att alla människor egentligen skall gå och prata med någon under sitt liv för att utvecklas som människa.
Keep it up!
2016-06-15,19:35,
Inlägg: #6
RE: Psykolog?
(2016-06-14,23:52)Oxtilia Skrev: Känns som jag skulle behöva något liknande, känner däremot jag inte direkt vill komma och sitta tyst, hur fungerar samtalen egentligen? Har mycket jag tror jag skulle må bra av att få reda ut, men svårt att få det att bara komma skulle jag tro.

Det är oftast ur tystnaden det kommer. Att bara börja pladdra gör man tillräckligt i dagliga livet. Själv tycker jag det är enklare att komma i kontakt med sina känslor när man stannar upp nån minut, och bara låter det vara tyst för att se vad som kommer ut.

Iaf, skulle rekomendera dig att ge det en chans, prova en tre omgångar, funkar det inte så har du iaf provat det.

Lycka till
Winning Beats the Game

Be Selfish


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}