LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Svenska PU-scenen död!??
2016-07-01,23:21,
Inlägg: #1
Svenska PU-scenen död!??
Har vart utomlands många år, kommit hem ganska nyligen. Verkar som hela svenska PU-communityt är totaldött, eller?? CR forum som var störst förut är helt övertaget av bots. Har CR lagt ned helt?

Känns i allmänhet som det peakade runt sisådär 2005-2007, sammanföll lustigt nog när jag själv var som mest aktiv. Kanske inte är så konstigt iof då det var däromkring the game släpptes.

Men ändå. Är folk så lata nu när Tinder finns att man inte orkar gå ut längre? Har även hört från polare i krogbranchen att det är mindre drag ute på klubbarna nu än för 5-10 år sen.

Stämmer mina aningar eller har jag missat nåt? Är CL numera det enda svenska aktiva (nåja, någorlunda Wink PU-forumet?
2018-03-21,20:40,
Inlägg: #2
RE: Svenska PU-scenen död!??
Spinner gärna vidare på detta ämnet efter en diskussion med en gammal bekant om bland annat forum.
Det är ju inte bara detta forumet som gått ner sig rejält.

Var har allt folk hamnat, för inte skrivs det särskilt mycket längre..?
Har tinder tagit över den nya generationen helt? Hör ingenting längre vilket är tråkigt.
2018-03-21,21:35,
Inlägg: #3
RE: Svenska PU-scenen död!??
RSD grupper på facebook har viss avtion. men det är en intressant fråga, verkar ju absolut gått ner sig, behöver folk itne pick up längre? Skulle vara intressant med en kartläggning...
Winning Beats the Game

Be Selfish
2018-03-21,22:42,
Inlägg: #4
RE: Svenska PU-scenen död!??
Forum verkar ha blivit dagens 4:3 TV-apparater: de används fortfarande i vissa specifika sammanhang men de flesta ser dem som, "onödigt, varför ha 4:3 TV när 16:9 är det som alla andra använder?"

Facebook och övriga sociala medier är idag 16:9 och forum har blivit 4:3. Forum kan möjligen också uppfattas som "platsen där alla skumma människor gömmer sig bakom sina konstiga smeknamn".

Jag tror fler svenska unga killar idag behöver pickup mer än någonsin. De väljer Tinder-vägen för det är "path of least resistance" och när det skiter sig så är fleshlights, 4K VR-porr, och realistiska sexdockor bekvämare än att ta tag i sina sexliv.
"Success is not a result, but an emergent" - Eben Pagan.
2018-03-22,04:58,
Inlägg: #5
RE: Svenska PU-scenen död!??
Finns väl en hel del i att folk fortsätter söka efter den "sista nyckeln" för att lyckas med PUA.

Forumet är ju mer om att faktiskt praktiskt gå ut och göra mer och det är inte alla som är beredda på det helt enkelt, och då väljer att gå vidare från den "scenen"

Jag är väl inte så aktiv här på CL därför att större delen av ämnena redan blivit omtalade mycket redan och att jag inte har alldeles för stort intresse just på PUA hållet, är mer lagd på business/företagande just nu och har kommit förbi stadiet där det är roligt att sitta och teoretisera vad det är som driver tjejer till att göra XYZ och inte ABC som jag vill att dem ska göra.

Det känns som att hela PUA scenen i sig har blivit gammal och dött ut därför att det inte finns särskilt mycket "ny mark att erövra". Finns inget mer att upptäcka och i den professionella världen så börjar folk bara köra över varandra för att fortsätta tjäna pengar på marknaden.
2018-03-25,19:52,
Inlägg: #6
RE: Svenska PU-scenen död!??
Tror det är en blandning av mycket. En stor anledning är nog att folk helt enkelt bara inte hittar hit. Och när många som kommer in lämnar när de nått en viss nivå, så blir resultatet att det dör ut. Att svenska killar inte längre har problem med sina liv och tjejer kan inte vara anledningen.

Detta forum är inte optimerat för att många ska hitta hit. Om man tänker tillbaka på C-R så hade de mer ljus i media, offentliga personer, blogg kopplat till sig, osv.. de syntes mer helt enkelt. Förmodligen mer SEO-optimerad hemsida också.
"With life no matter what you do you are all in. This is going to kill you. Might as well play the most magnificent game you can while you're waiting. Because do you have anything better to do?"
2018-03-26,14:27,
Inlägg: #7
RE: Svenska PU-scenen död!??
Blir också att när man vet att det hänger så lite folk här så ser man inte så stor poäng lägga energi på att starta trådar eller skriva långa inlägg och fråga om ditt och datt för blir inte så stor chans att få svar. Skulle kunna t ex posta en tråd med txtgame jag haft med en brud jag approachade daygame för feedback som är helveteslång men tror inte jag får nåt kvalitetssvar eller mycket till svar.

Men detta är såklart något som är en konsekvens AV att det är dött och inte roten till det.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2018-04-01,01:04,
Inlägg: #8
RE: Svenska PU-scenen död!??
C-R forumet är borta helt nu. Lite synd, fanns hur mycket grymma inlägg som helst av användare som Alex, Jester etc
2018-05-09,17:43,
Inlägg: #9
Wink  RE: Svenska PU-scenen död!??
(2018-04-01,01:04)ChuckNorris Skrev: C-R forumet är borta helt nu. Lite synd, fanns hur mycket grymma inlägg som helst av användare som Alex, Jester etc

En del kan nog fortfarande hittas här: https://web.archive.org/ (kolla på www.c-r.se, kanske www.sweseduction.com också)

Men till det viktiga: Vad händer med hela PU-grejen i Sverige?? Klart att det blev en hype där med The Game, men behovet måste ju finnas kvar. Tycker det är synd - inom PU-sfären fanns också många människor som samlades med tankar på hur de ville utveckla sig själva och sina liv. Det fanns en större grej där än att fånga fina tjejer - även om det inte är något dumt mål i sig Big Grin

Tror sidorna, särskilt C-R.se hade som viktigaste funktion att sammanföra människor med samma ambitioner. Finns den funktionen längre, någonstans? Tror tyvärr inte folk hittar till CL på samma sätt. Den här sidan känns lite mer som en sida för de redan insatta/rutinerade, som jag upplever det.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vad är det med svenska tjejer egentligen? selected 42 21,479 2013-12-14,04:23
Senaste inlägg:: Tenga
  Är majoriteten av alla svenska killar uberchodes? Tenga 15 5,870 2013-09-07,20:36
Senaste inlägg:: godsgift
  Return of Kings angående svenska brudar och att ragga i Sverige Whynot 20 7,727 2013-02-15,00:37
Senaste inlägg:: Whynot

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}