LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Daygame – the way of the future?
2016-07-12,22:57,
Inlägg: #1
Daygame – the way of the future?
Lyssnade på James Marshall’s video om beginners hell (se länk nedan) och fick mig en bra tankeställare angående Daygame.

https://www.youtube.com/watch?v=lkduXkQ-...p&index=17

Jag hade kanske öppnat 5 brudar direkt tidigare i vår och felaktigt trott att jag kunnat dra slutsatser av det. Jag har nu målsättningen att approacha minst 10 brudar varje vecka för att få en känsla av vad som fungerar och inte. Denna veckas kvot är redan överträffats med enligt mig gott resultat. Nästan alla set hade bra flow, bra ögonkontakt och jag fick dem att skratta. AA minskade med antalet set speciellt de efter varandra men det är fortfarande rätt jävla nervöst.

Jag körde två varianter. För damerna på stan så gick jag fram och sa: ”jag såg dig, och jag måste bara säga, att jag tycker du har häftig/snygg/cool stil” och sen berättade jag varför jag tyckte det och sedan så frågade jag vart de skulle och sedan rullade det på. För de som jobbade i butik så pratade jag med dem medan jag kollade på kläder. Lite om kläderna men mest om de som personer, hur länge de jobbat, vart de kommer ifrån m.m.

Mycket positiva reaktioner från alla. Vissa blev ”bara” glada och vissa blev mycket glada av min komplimang.

Avsluten har dock mer att önska. Jag brukar kolla dem i ögonen, säga att de verkar coola/sköna och att jag gärna skulle vilja träffa dem igen. Av totalt 16 st approaches så kanske jag lyckas fråga om de ville se igen i kanske 12 st fall (de andra fallen så hann de säga "hej då" innan jag hann förslå något). Av dessa 12 har jag två nummer, två nej och resten pojkvän. Jag har ingen bra replik när de drar upp pojkvännen så det brukar dö där men jag har en idé.

Istället för att föreslå en fika eller liknande så försöker jag closea med:
”Du är en väldigt intressant person, hur kan vi se till att vi ses igen?”

Tänker mig att det ger dem möjlighet att bestämma själva och ger dem lite distans. Om de säger ”jag vet inte” får jag ju så klart gå in och föreslå något.

Sedan om de säger att de har pojkvän så tänker jag mig att jag säger något i stil med ”jag har hellre dig som tjejkompis eftersom du verkar så skön och jag ser oss gärna som kompisar än som potentiellt ragg”

På så sätt så når jag dem som säger de har pojkvän men inte har det, samt de som säger att de har pojkvän och faktiskt har det och jag skulle gärna vilja lära känna både kategorierna. Jag menar de som har pojkvän har säkert snygga kompisar som hon gärna wingar mig på och eftersom jag är ny i stan så hade det varit trevligt att lära känna lite folk i största allmänhet.

Jag har också ett problem med att jag har lyckats skrämma en del tjejer när jag stoppat dem om de inte varit riktigt uppmärksamma på sin omgivning.

Om det är någon som har med sig gedigen erfarenhet från daygame så får ni gärna dela med er av det kopplat till det jag skrev ovan.
2016-07-12,23:48,
Inlägg: #2
RE: Daygame – the way of the future?
(2016-07-12,22:57)Clubbin Skrev: Jag hade kanske öppnat 5 brudar direkt tidigare i vår och felaktigt trott att jag kunnat dra slutsatser av det. Jag har nu målsättningen att approacha minst 10 brudar varje vecka för att få en känsla av vad som fungerar och inte. Denna veckas kvot är redan överträffats med enligt mig gott resultat. Nästan alla set hade bra flow, bra ögonkontakt och jag fick dem att skratta. AA minskade med antalet set speciellt de efter varandra men det är fortfarande rätt jävla nervöst.

Grymt! Jävligt tungt i början, sen blir det bara lättare och lättare om du fortsätter öppna kontinuerligt.

(2016-07-12,22:57)Clubbin Skrev: Avsluten har dock mer att önska. Jag brukar kolla dem i ögonen, säga att de verkar coola/sköna och att jag gärna skulle vilja träffa dem igen. Av totalt 16 st approaches så kanske jag lyckas fråga om de ville se igen i kanske 12 st fall (de andra fallen så hann de säga "hej då" innan jag hann förslå något). Av dessa 12 har jag två nummer, två nej och resten pojkvän. Jag har ingen bra replik när de drar upp pojkvännen så det brukar dö där men jag har en idé.

Istället för att föreslå en fika eller liknande så försöker jag closea med:
”Du är en väldigt intressant person, hur kan vi se till att vi ses igen?”

Tänker mig att det ger dem möjlighet att bestämma själva och ger dem lite distans. Om de säger ”jag vet inte” får jag ju så klart gå in och föreslå något.

Jag försöker göra det så enkelt som möjlgt, typ: "Jag vill träffa dig igen, har du lust att ta en drink någon dag?" å så sträcker jag mig mot fickan och tar upp mobilen som att det är självklart att hon ska ge mig sitt nr.

Jag vet inte om det är bästa sättet och jag har provat massa annat också. Det är väldigt lätt att överanalysera, och skulle vara lite försiktig med att dra några slutsatser av dina 16 approaches. Kör på något du gillar, gärna lite dominant.

(2016-07-12,22:57)Clubbin Skrev: Jag har också ett problem med att jag har lyckats skrämma en del tjejer när jag stoppat dem om de inte varit riktigt uppmärksamma på sin omgivning.

Väldigt lätt hänt och katastrof för utgången. Se till att hon ser dig i god tid.
2016-07-13,03:12,
Inlägg: #3
RE: Daygame – the way of the future?
(2016-07-12,22:57)Clubbin Skrev: Jag har ingen bra replik när de drar upp pojkvännen så det brukar dö där

"Jag vill inte va din pojkvän"
"Du behöver inte berätta för honom, det kan vara vår lilla hemlighet"
"Vill du ha en till?"
"Det är helt ok, vad har du för nummer?"
"Det är lugnt, jag är inte den svartsjuka typen"

Några repliker jag använt i det läget.
2016-07-14,00:40,
Inlägg: #4
RE: Daygame – the way of the future?
Har alltid tyckt indirekt game kraver mycket mer an att bara kora pa med direkt. Gomma sin intent medan man snackar om vadret etc.

Nagon som har erfarenhet med mer direkt day game? Opener efter tja/ursakta/hej tex "Jag tycker du ar javligt het. Ar du singel?"
2016-07-15,00:13,
Inlägg: #5
RE: Daygame – the way of the future?
Härligt intiativ!
Approacha alltid rakaste vägen, helst så de ser dig i god tid. Skrämmer du dem är det kört no matter what oftast hur fantastisk du än är.
Om de säger att de har pojkvän kan detta stämma, eller inte stämma (som form av shit-test). Du kan alltid dra en av joaks lines men för det mesta tycker jag det är mer värt att nexta och lägga energi på nån som är mer receptive då de oftast säger så för att på ett bekvämt sätt säga att de inte är intresserade och du spar både tid och energi.
Att köra hela den här jag vill bara vara kompis och inte ragga på dig må också vara sant att du vill men tror 99% av dem du pratar med inte riktigt litar på det och känner av din sub-kommunikation att du ändå kan vara attraherad av dem (och inte bara nåt du intalar dig att du inte är) framstår du bara som inkongruent och det är ännu värre.
Stå hellre för att du raggar på dem. Kompisar kan du styra upp på andra håll (hobbys, aktiviter osv.)
Folk har mer bråttom på dagen, jag gillar direkt och ärligt.
2016-07-30,17:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2016-07-30,17:15 av {2} StayHungry.)
Inlägg: #6
RE: Daygame – the way of the future?
(2016-07-15,00:13)bcude Skrev: Härligt intiativ!
Approacha alltid rakaste vägen, helst så de ser dig i god tid. Skrämmer du dem är det kört no matter what oftast hur fantastisk du än är.
Om de säger att de har pojkvän kan detta stämma, eller inte stämma (som form av shit-test). Du kan alltid dra en av joaks lines men för det mesta tycker jag det är mer värt att nexta och lägga energi på nån som är mer receptive då de oftast säger så för att på ett bekvämt sätt säga att de inte är intresserade och du spar både tid och energi.
Att köra hela den här jag vill bara vara kompis och inte ragga på dig må också vara sant att du vill men tror 99% av dem du pratar med inte riktigt litar på det och känner av din sub-kommunikation att du ändå kan vara attraherad av dem (och inte bara nåt du intalar dig att du inte är) framstår du bara som inkongruent och det är ännu värre.
Stå hellre för att du raggar på dem. Kompisar kan du styra upp på andra håll (hobbys, aktiviter osv.)
Folk har mer bråttom på dagen, jag gillar direkt och ärligt.

Ja det är sjukt lätt att råka skrämma dem om man tvekar. Som tjejen på bänken nyligen jag nämnde i en annan tråd. Passerade henne en gång sen kom jag från andra hållet lite senare och då hade hon väl sett att jag sett henne, det blev liksom inte naturligt utan hon märkte att jag hade gjort henne till måltavla. Egentligen lite konstigt att tjejer är så jävla lättskrämda. Jag menar ok visst det finns många weird snubbar men ändå liksom, mitt på dagen någon säger hej? Har de sett för många filmer om seriemördare? Det har även hänt på krogen man försöker bara hälsa så ser de typ livrädda ut. I guess im a creepy dude Big Grin.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Daygame ;) Insecureboy 3 1,626 2012-02-20,00:28
Senaste inlägg:: Insecureboy

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}